Nintendo World Championsh...

Minecraft fejrer 15 års ...

Tre nye Game Boy-titler l...

N-cast #218: Endelig tale...

Salgstal for perioden mar...

Nintendo Switch-efterføl...

Animal Well ude nu - se l...

Endless Ocean Luminous (S...

Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

Amiibo!

Paper Mario: The Thousand...

Spil på vej til Switch

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario 3D World + Bo...

Switch 2 - rygter og disk...

Nintendo Switch

Annonceringer af annoncer...

Tetris 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Sakurai: Smash Bros. Wii U/3DS bliver det bedste

Sakurai: Smash Bros. Wii U/3DS bliver det bedste

Skrevet af Lukas Skywalker - 07-08-2011 12:20

Masahiro Sakurai, en af hovedmændene bag Smash Bros.-serien, lover nu at det kommende Smash Bros. til Wii U og Nintendo 3DS bliver det bedste spil i serien hidtil.

Da Super Smash Bros. Brawl i sin tid udkom til Wii'en, mente mange at spillet ikke var lige så kompetitivt som sin forgænger, Super Smash Bros. Melee. Hvorvidt det kommende Wii U/3DS Smash Bros. bliver mere eller mindre kompetitivt, vides ikke, men Masahiro Sakurai lover, at det bliver det bedste Smash Bros. hidtil.

"There are many things that can be improved upon even in Brawl. Also, I think you can base your expectations of the new Smash Bros. once you see how well-made Kid Icarus is. The director of each game is the same, but because I regularly change my team around after projects, we will be able to see how good the team is then."

- Masahiro Sakurai


Sakurai blev også spurgt om, hvilke karakterer der ville være i det nye Smash Bros., men dette kunne han ikke svare på. Dog vil vi nok komme til at se mange af de samme karakterer som vi så i Brawl, eftersom Nintendos karaktergalleri er domineret af ældre karakterer.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Kanin

Level: 23 (Skree)

07-08-2011 12:31

Same old saying. Lad os nu se når spillet udkommer.
0
1ups givet

#2 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

07-08-2011 12:36

This is the hype-train for the new Smash Bros. game: 100 %

This is how complete the new Smash Bros. game is: 0 %.

Any questions?

Good.
0
1ups givet

#3 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

07-08-2011 12:41

Det må da nok være en af de mest ligegyldige udtalelser længe Smiley
0
1ups givet

#4 - Jonas

Level: 15 (Geega)

07-08-2011 12:51

Yeah, har svært ved at se, hvordan han allerede nu kan være sikker på det, når han ikke engang har et dev team endnu.
0
1ups givet

#5 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

07-08-2011 13:10

Nintendo, og i den grad Sakurai, forstår og ved ikke hvad det er gamere synes er sjovt, så dette spil bliver heller ikke sjovt. Det er jeg 97% sikker på.
0
1ups givet

#6 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

07-08-2011 14:01

Oni Nick >> Jeg tror problemet er, at mange af Nintendos udviklere er kommet op i årene og er vel 40-50 år. Videospil er et ungt og hipt medie. Der er brug for et friskt pust internt. Sakurai og Sakamoto aner tydeligvis ikke, hvad der foregår mere, mens Miyamoto er for fokuseret på sine egne interesseområder.
0
1ups givet

#7 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

07-08-2011 14:09

Det der med, at gå op i et spil, og spille det som en sport, er noget som Nintendo tror er ondt, og at man derfor skal udligne alle former for skills, da det er synd for dem, der taber. Det er en tåbeligt og dum tilgang at have til sine spil. Sådan er verden bare ikke skruet sammen - der er altid nogen, der er bedre end andre. Der er altid nogen der taber. Betyder det, at alt hvad vi laver er kedeligt og tømt for sjov? Nej, for så længe folk går op i ting de interesserer sig for, vil de blive drevet til at blive bedre. Sådan er det indenfor musik, sport og også spil.

Så dem, der reelt set går op i Smash Bros. vil med stor sandsynlighed hade dette spil, hvis det bliver noget, der ligner Brawl... Sakurai skal ikke tænke, "Nå, nu vil jeg lave et nyt Smash Bros., hvor alt er langsomt så alle kan være med, og så skal der være flere irregulære game mechanics som tripping, så der er mere tilfældighed og derfor sjov." Han skal lave et spil til de fans, der går op i serien. Så kan farfar være lige glad med, om han bliver slået meget eller lidt af sit barnebarn, der har trænet og øvet spillet.
0
1ups givet

#8 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

07-08-2011 14:16

Det handler jo om at finde en balancegang. Melee var et fantastisk spil, fordi det var nemt at gå til. Jeg kunne invitere venner hjem for at spille det, og selvom de aldrig havde spillet et Nintendo-spil før, så blev de bidt af det. Samtidig kunne dem, der ønskede at spille det kompetitivt, forbedre sig og blive gode til det.

I bund og grund handler det om arkadefilosofien: "Nemt at lære, svært at mestre". ALLE kan finde ud af at spille Smash Bros., men kun de færreste mestrer spillet - da det kræver træning og skills.

Nintendo laver bare ikke spil sådan mere. Fordi der er så meget nedgang i industrien, så tror de, at de skal lave spillene så nemme som muligt, så folk ikke mister interessen i dem, fordi de er for svære eller tidskrævende. Problemet er bare: Manglende sværhedsgrad og indhold = ligegyldigt og kedeligt produkt.


0
1ups givet

#9 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

07-08-2011 14:48

Jeg er enig, det er også derfor jeg som regel ikke er særlig vild med traditionelle fightere, da de ofte kræver alt for meget tid at sætte sig ind i, med lange tastkombinationer og så videre. I Smash Bros. kan alle vel lave alle angreb fra starten, pånær nogle af de svære teknikker. Men det er i langt højere grad pick up and play, samtidig med at det har en usædvanlig dybde.
0
1ups givet

#10 - Kylar Saissore

Level: 12 (Fire Keese)

07-08-2011 16:55

så længe de ikke fjerner lucario of sonic så er jeg glad..

kunne også være ret nice hvis de vil tilføje (hvis sega tillader det) mega man (måske andre fra mega man serien også)

en backfire assist i form af occoos fra legend of zelda (mener at det var det kyllingerne hed kan aldrig huske det når jeg skal)


0
1ups givet

#11 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

07-08-2011 17:24

^Hvis "sega" tilader det? Tjooo.... Tror ikke de siger noget til det, men til gengæld tror jeg at capcom vil tale et ord med.

Jeg tror på at de kan lave det bedre. Det skulle ikke være så svært (selv om Brawl er min favorit).
Desuden kunne crash være en awesom charter at have med, men jeg aner ikke hven der har retighederne til at bruge ham mere.
0
1ups givet

#12 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

07-08-2011 17:28

Jeg tror nærmere hypetrain er på omkring 10%. Jeg har i hvertfald ikke set meget hype omkring spillet. Personligt havde jeg helt glemt at spillet var annonceret.
0
1ups givet

#13 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

07-08-2011 18:01

M60 >> Jeg mente også Nintendo eget forsøg på at bygge et hypetrain op.
0
1ups givet

#14 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

07-08-2011 18:36

Fair nok, i så fald vil jeg give dig ret.
0
1ups givet

#15 - Kylar Saissore

Level: 12 (Fire Keese)

07-08-2011 21:05

@dead cheese
når ja capcom.. ved ikke lige hvorfor jeg skrev sega.. doh.

både spyro og crash er hos Sierra lige nu..
0
1ups givet

#16 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

08-08-2011 00:15

Jeg finder det lidt spøjst at Melee blev så populært konkurrence mæssigt.

Jeg kan godt se hvordan mainstream gamere synes det er sjovt. Spillet er langt mere brugervenligt end noget andet figting spil og så har det figurer fra alle mullige fede spil.
Jeg tror at spil som Tekken sælger mest blandt mainstream, fordi det ser så fancý ud, når man trykker på knapperne. Men rent gameplay-mæssigt, var det vidst de færreste, der nogensinde lærte så meget som at udføre en kombo.
Kan huske ham danse-fyren fra Tekken 3. Det må næsten være derfra udtrykket "Press X to win" stammer fra Smiley
Jeg tror fighting spil bliver mere succesfulde, jo mere brugervenlige de er. Som Alexander skriver "Nemt at lære, svært at meste."

Men hvorfor er de kompetetive så vilde med Melee?
Måske fordi ikke engang de gider at lave åndsvage comboer for at lave de mest simple angreb eller måske er det fordi de er seriøse nok til Melee, men ikke et 'rigtigt' fighting spil som Street Fighter? Smiley


Angående det næste Smash, så har jeg ingen anelse. Da jeg ikke har set noget fra det endnu.
Men personligt kunne jeg ikke mærke den store forskel mellem brawl og melee. Foretrækker måske endda Brawl, da Toon Link, imodsætning til Young Link, næsten intet vejer og derfor kan hoppe rundt og skyde som det passer ham. Smiley
0
1ups givet

#17 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

08-08-2011 00:24

Toon link er også en af de sjovere figurer i brawl imo.

Melee er sjovt at spille og det har en masse dybde som kompetitivt spil. Omkring dovenskab så er der faktisk en del smashere som er kompetente i andre spil (inklusive street fighter) og omvendt var en af de bedste street fighter spillere (JWong) vist ret dårlig til melee såeh. Melee skiller sig en del ud fra andre fighting spil (omend der er ligheder og ens evner til dels kan overføres) og derfor er det bare forskelligt hvad folk finder sjovt - hvilket er ret vigtigt for at man gider at gå op i det til at begynde med. Personligt kan jeg ikke rigtig holde street fighter ud så længe ad gangen.
0
1ups givet

#18 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

08-08-2011 00:25

Jeg vil ikke starte en krig mellem Melee og Street Fighter, men jeg tror slet ikke du fatter hvor svært Melee er. Nu har jeg været til adskillige udenlandske turneringer, en i Lyon, en i England og har også besøgt Sverige, som har en ret høj standard inden for det spil... Mine erfaringer har vist mig, at Smash kræver lige så meget, hvis ikke mere skill, end de traditionelle fighters, så din pointe er ikke begrundet på nogen måde.

Det er bare fordi folk har svært ved at acceptere Melee, fordi der ikke er en health bar og fordi der er platforme. Ellers er der ingen forskel på det og SF... Jo, måske at Melee ikke bliver afbrudt af cutscenes mellem hver combo. Smiley
0
1ups givet

#19 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

08-08-2011 00:28

Det viser jo bare, hvor klasse Melee er. Her er tale om et spil, som non-gamers kan komme ind fra gaden og spille og have det sjovt med - UDEN det går på kompromis med oplevelsen og dybden for de øvede spillere. Det er sgu godt håndværk! Det er ikke så mærkeligt, at Sakurai og co. havde en forfærdelig periode, da du udviklede det. Godt håndværk kræver hårdt arbejde. Sådan er det bare. Smiley
0
1ups givet

#20 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

08-08-2011 00:30

Det sjove er så bare, at det senere har vist sig at Melee ikke blev særligt balanceret... Men spillets gameplay kunne ikke blive meget bedre, nej.
0
1ups givet

#21 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

08-08-2011 00:31

Combos er jo også automatiske i street fighter, hvor man i smash har DI og procent samt bare forskellige vægte af karakterer der skal overvejes og derfor skal man være lidt mere kreativ og koncentreret under selve comboen. Så vidt jeg ved er det at være god til combos dog ikke rigtig hvad der gør en til en topspiller i nogen af spillene. Det er nærmere hvordan man formår at få det første slag ind der er interessant - specielt i street fighter. Smiley

Alexander: Der er et par smashere som er begyndt at finde en masse underlige små programmeringer til spillet som man egentlig skulle tro var et uheld (generelt mener mange smashere at melees dybde er et uheld) så det virker mere og mere sandsynligt at sakurais hold virkelig har arbejdet for at denne dybde skulle være der. Smiley

Omkring balance synes jeg nu også at melee har klaret sig meget godt selvom andre fighting games bestemt har klaret sig bedre på det punkt.
0
1ups givet

#22 - Jonas

Level: 15 (Geega)

08-08-2011 00:52

Hvis du ser Daigo (muligvis den bedste Street Fighter-spiller i verden) spille, så vil du muligvis lægge mærke til, at han ikke bruger en masse lange og tekniske comboer for at vinde. Det mest tekniske han laver er option selects og ind imellem et FADC, og ellers spiller han bare smart og fyrer en nem og hurtig 'bread n butter' combo af, når han endelig får en åbning (med bread n butter menes der de helt basale ting, som figuren næsten ikke kan klare sig uden).

David Sirlin kommer også lidt ind på det her.

Ps. Oni Nick,
Melee er faktisk ikke så dårligt balanceret endda. 14 ud af 26 figurer var repræsenteret i bracket til Genesis 2, og turneringen blev i øvrigt vundet af en Peach. Det kunne have været bedre, men i det mindste spiller vi ikke et spil med 50 figurer, hvoraf ca. 3 er brugbare *host*MvC2*host*
0
1ups givet

#23 - Moysen

Level: 16 (Space Pirate)

09-08-2011 09:36

Glæder mig på trods af alle de negative kommentarer jeg har læst. Jeg håber virkelig at det bliver lige så godt som/bedre end brawl, som imo. er det bedste på trods af det med at man kan snuble. xD
0
1ups givet