Skrevet af KJ85 - 27-01-2013 21:58
I forbindelse med denne uges Nintendo Direct kunne Nintendo endelig løfte sløret for deres planer vedrørende Virtual Console-servicen på Wii U. Officielt lanceres den efter en systemopdatering i foråret, men allerede nu er det første spil klar til download på konsollen, og det til en yderst favorabel pris de første fire uger. Der er således flere ting at kigge nærmere på her i nyheden, men lad os starte med det overordnede.
Når Virtual Console-servicen lanceres bliver det med en række udvalgte NES- og SNES-spil tilgængelige, mens man senere vil tilføje et udvalg af andre platforme, heriblandt GBA-titler. Ifølge Satoru Iwata bliver spillene nyudviklet til Wii U, hvilket giver os mulighed for at benytte save states som på Nintendo 3DS, spille spillene direkte på Wii U Gamepad uden brug af tv’et og sidst men ikke mindst gøre brug af Miiverse-funktioner. Dette betyder til gengæld også at servicen ikke lanceres med samtlige spil udgivet på Wii’ens VC-tjeneste fra start. Virtual Console-spillene kommer desuden til at have support for hele to Gamepads ligesom man også kan gøre brug af Wii U Pro Controller samt Classic Controller (Pro) og i nogle tilfælde den almindelige Wii Remote (Plus).
I stedet for F-Zero og Punch Out kan japanerne erhverve sig Fire Emblem: Monsh? no Nazo og Mother 2.
Med dette initiativ har Nintendo altså allerede med udgivelsen af Balloon Fight lanceret en smagsprøve på konsollens VC-tjeneste, men som det kan læses flere steder rundt omkring på nettet er der på europæiske konsoller stadig tale om en langsommere 50Hz-version –præcis som der var det, da spillet oprindeligt lanceredes til NES. Dette viser mange Wii U-brugere allerede deres utilfredshed med gennem spillets Miiverse Community, så nu må tiden vise om det er noget Nintendo retter op på med fremtidige udgivelser.
Hvad synes I om Nintendo måde at håndtere lanceringen af Virtual Console-tjenesten på Wii U?
#1 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
27-01-2013 22:09
Ser meget frem til at kunne hente Super Metroid, men ender nok med at købe dem alle til den her pris#2 - Shajita
Level: 28 (Skeeter)
27-01-2013 22:21
Så mangler vi bare at man skal kunne smide mindre end 100 kroner på af gangen,#3 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
27-01-2013 22:24
^Det kan du så sagtens. Du vælger, ligesom på 3DS'en, blot at overføre det manglende beløb#5 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
28-01-2013 05:33
Balloon Fighter er en af de værre tilfælde, hvor selv lyden kører langsommere. Det forekommer dog, så vidt jeg ved, mest hos NES-spil.#6 - Kylar Saissore
Level: 12 (Fire Keese)
28-01-2013 08:27
køber helt sikkert alle under tilbudet. nu ville jeg så bare ønske at man kunne lave en mappe i Wii u menuen så man kunne lægge alle disse nye spil sammen så de ikke kom til at fylde så meget i menuen.#7 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
28-01-2013 10:35
Jeg prøvede selv lige at tage 3DS-versionen op efter at have prøvet den på Wii U. Selv om forskellen ser stor ud er det egentlig ikke så slemt, da der også reageres hurtigere på input i 60Hz. Efter nogle få forsøg var jeg ihvertfald fuldt ud ligeså god på 3DS, som på Wii U. Det mest markante er i mine øjne lyden..#8 - Slettet
Level: 1 (Goomba)
28-01-2013 11:58
Har jeg forstået det rigtigt, at man skal betale for spil man allerede har købt tidligere på Wii'en?#9 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
28-01-2013 12:06
^Du skal kun betale, hvis du vil have de nye funktioner. De spil du har købt kan fortsat spilles via Wii-applikationen.#10 - Slettet
Level: 1 (Goomba)
28-01-2013 12:11
Okay, det gjorde mig mere rolig#11 - Dennis Høj-Suhr
Level: 26 (Octopi)
28-01-2013 12:12
køber også helt klart alle med dette tilbud der er jo også langt i mellem#12 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
28-01-2013 12:42
KJ85 skrev:
.Selv om forskellen ser stor ud er det egentlig ikke så slemt, da der også reageres hurtigere på input i 60Hz.
Det burde ikke være tilfældet (hvorfor skulle der være input delay i en af dem? Hvis det er en af nintendos tossede måder at løse 50hz på... LOL), men hvis det er så burde det da kun være en yderligere fordel for 60hz. =/
Edit: Ah. Du spiller nok på en laggy fladskærm. Det forklarer det nok bedre.
#13 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
28-01-2013 12:58
Jeg spillede nu blot på Gamepad og det med input er bare noget jeg har set andre nævne rundt omkring - kan godt være den er hel gal..#14 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
28-01-2013 13:26
Altså hvis den er mindre responsiv så burde det bare få folk til at hade 50hz mere IMO, men har aldrig hørt om det før så hvis det er tilfældet må det næsten kun være for dette specifikke spil.#15 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
28-01-2013 14:00
Jeg kan sagtens se problemet for kompetetive gamere, der med forskellige versioner ikke rigtig kan sammenligne highscores og tider i spil, men for den mere almindelige gamer er problemet vel egentlig ikke så stort som mange gør det til.#16 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
29-01-2013 21:36
I forhold til save games er det nu også kommet frem, at disse ikke bliver overført fra Wii-versionen til Wii U, hvis man køber de nye funktioner. Folk må pænt starte forfra i de tilfælde..