Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Donkey Kong Country Returns 3D (3DS)

Skrevet af KJ85 - 28-05-2013 21:15

Donkey Kong Country Returns vender tilbage i en udvidet 3DS-version godt to et halvt år efter dets oprindelige udgivelse til Wii, men har Monster Games formået at få det bedste ud af mesterstykket fra udviklerne hos Retro Studios, og er de nye tilføjelser nok til at retfærdiggøre endnu et køb, hvis du allerede ejer Wii-udgaven? Lad os finde ud af det.

Nu skal anmeldelsen jo trods alt ikke forudsætte, at man har bekendtskab med det oprindelige spil, så jeg starter selvfølgelig fra toppen.

Donkey Kong Country Returns 3D er en platformer – og en rigtig god en af slagsen. Efter valg af sværhedsgrad og en kort introsekvens, hvor vi ser de nye fjender, Tiki’erne, hypnotisere eksotiske dyr og stjæle bananer på Donkey Kong Island, der danner ramme for spillet, bliver man kastet direkte ud i eventyret og den første bane. Som spiller tager du med det samme kontrollen over Donkey Kong og en tutorial-gris lærer dig let og smertefrit de basale interaktionsmuligheder ved anonymt at poppe op i baggrunden på udvalgte steder i de første baner.


Ingen stjæler Donkey Kongs bananer!

Der er to forskellige kontrolskemaer at vælge mellem, men du vil højst sandsynligt blot gøre brug af standardindstillingen; gå med Circle Pad, hop på A/B, grib fat i objekter med L/R og anvend X/Y alene eller i kombination med Circle Pad til at slå i jorden, puste eller udføre en rullebevægelse, der kan fungere som afsæt til hop eller et angreb i sig selv. Diddy Kong er også med og når du har sluppet ham fri fra en DK-tønde kan du med A/B også tilføje et midlertidigt svæv i dine hop ved brug af hans Barrel Jet. I det alternative kontrolskema bruger du 3DS’ens D-Pad i stedet for Circle Pad og der er byttet rundt på L/R og X/Y, hvilket slet ikke føles ligeså behageligt i mine øjne.

De fleste af spillets ordinære fjender, der består af hypnotiserede dyr såvel som Tiki’er, kan klares med et hop på deres hoveder, men nogle kræver også at du gør brug af andre teknikker. Dette skal man heldigvis helt selv finde frem til – ligesom spillet ej heller gør dig opmærksom på alle de forskellige objekter der kan interageres med.

Efter at have klaret den første bane ser du et kort, der virker som spillets ”level select”-skærm - intet hokus pokus der. Den virker som i så mange andre spil, bl.a. New Super Mario Bros-spillene, og giver dig et varsel om ventende strabadser. Zoomer du ud kan du se, at øen lader til at være opdelt i flere forskellige områder med hver deres særpræg, men for at inspicere de øvrige områder skal du selvfølgelig først skaffe dig adgang ved at gennemspille det nuværende. Helt specifikt er der 8 forskellige områder med 5-8 baner samt en afsluttende boss battle og et KONG-tempel i hvert, men mere om dem senere.

I hver ordinær bane er der fordelt nogle items med forskellig værdi for spilleren. Hjerter er energi – mister du dem alle mister du et liv. Bananer fungerer som mønter i Mario – saml 100 og du får et ekstra liv symboliseret af en rød ballon. Bananmønter kan du bruge i Cranky Kongs butikker til at købe liv såvel som specielle items. Sidst men ikke mindst har vi KONG-bogstaverne og skjulte puslebrikker. Formår du at samle alle puslebrikker i en bane får du adgang til et stykke artwork i galleriet, mens KONG-bogstaverne er vigtige, hvis du vil opnå adgang til KONG-templerne. Da gennemførelse af de otte KONG-templer er den eneste måde at skaffe sig adgang til det nye niende område, der i originalen kun bestod af en enkelt bane, men nu altså har ni, anbefaler jeg klart at man går efter bogstaverne fra start, selvom det meget muligt kommer til at koste nogle ekstra liv.


Hold øje med KONG-bogstaver og skjulte puslebrikker.

Af de specielle items i Cranky Kongs butikker er der kun ét af reel betydning for progression – en nøgle der åbner en ny rute og derved en ny bane. De øvrige er kun til hjælp, hvis det bliver nødvendigt og udvalget afhænger af valget af sværhedsgrad.

Alle har adgang til køb af papegøjen Squawks, der skriger når en puslebrik er i nærheden, et ekstra hjerte og en flaske bananjuice, der lader dig tage skade et vist antal gange uden betydning (5 i New Mode og 10 i Original). I den nye lettere sværhedsgrad, New Mode, hvor Donkey Kong og Diddy Kong begge har tre hjerter i stedet for to, sælger Cranky Kong også tre nye items. En grøn ballon, der tillader dig at falde af skærmen én gang uden at miste liv, en eliksir, der lader din minevogn eller rakettønde tage skade to gange og en transportabel DK-tønde, hvormed du til ethvert tidspunkt kan kalde Diddy Kong til dig med et tryk på touch-skærmen.

Fælles for alle items beskrevet herover er, at de skal aktiveres fra dit inventar inden valg af bane og de forsvinder efterfølgende når de er brugt. I New Mode kan tre items aktiveres, mens det kun er muligt at gøre brug af et enkelt i Original Mode. Selv brugte jeg ikke nogen af disse hjælpende items i min gennemspilning, men det skal selvfølgelig være op til den enkeltes tålmodighed og færdigheder.

Hermed er spillets indhold nogenlunde kortlagt, så på hvilke områder gør spillet sig positivt bemærket og indeholder det ligeledes mindre heldige dele? Det vil jeg forsøge at komme ind på i det følgende.

Det gode:
Først og fremmest skal spillet have stor ros for sin implementering af 3DS’ens stereoskopiske 3D-effekter. De meget levende og spændende miljøer med objekter i forgrund såvel som baggrund er som skabt til 3DS’en, og spiller du som jeg altid med fuld skru på effekten kan du ikke lade være med at blive imponeret. Det sætter virkelig et eksempel for, hvordan platformere bør se ud på konsollen, og understreger samtidig, hvor fantasiløse designerne af New Super Mario Bros. 2 har været på dette punkt. Monster Games får altså rent grafisk det bedste frem i Retro Studios originale design, og de alsidige miljøer fra de forskellige områder af Donkey Kong Island ser alle godt ud, selvom 3DS’en måske ikke formår at levere den samme fintunede framerate som Wii’en.


Objekter i både forgrund og baggrund gør spillet til en fryd for øjet.

Netop miljøerne og banedesignet er også i særdeles godt i Donkey Kong Country Returns (3D). Man føler virkelig at de otte forskellige områder, der spænder vidt fra Donkey Kongs habitat i junglen til piratbesatte strande, mineralholdige grotter, klipper med fossiler, en forurenet fabrik og en lavaspyende vulkan, alle passer godt ind på øen. Banerne i de forskellige områder er tilpas varierede og når en tur i minevogn, rakettønde eller på næsehornet Rambi sættes i gang og afbryder det traditionelle ”løb og hop”-gameplay er det et afbræk, der medvirker at spillet konstant føles friskt – et meget godt trick, hvis man vil bevare spillerens interesse. Og så skader det selvfølgelig heller ikke at hvert område afsluttes med nogle underholdende og alsidige boss fights.

Jeg elsker, elsker, elsker når et spil er udfordrende (spillede derfor selvfølgelig Original Mode) og Donkey Kong Country Returns (3D) er en meget udfordrende platformer. Det kan godt være vi starter let ud, men det bliver hurtigt ganske svært og man skal ikke forvente at ende op med maksimum liv på en gennemspilning uden at købe sig til dem. De fleste skal med andre ord nok forvente, at tutorial-grisen ofte dukker op på skærmen og vifter det hvide flag, som for at pege fingre ad dig og fortælle dig det måske er en idé, at den computerstyrede Super Guide i form af Super Kong tager over og viser, hvordan det skal gøres. Den stædige spiller ignorerer selvfølgelig dette og kæmper sig igennem, og når man først når gennem den oprindelige ekstra bane i det gyldne tempel til sidst kan man være tilfreds med sin indsats. For enkelte spillere vil den rigtige prøvelse dog først starte her. Derefter bliver der nemlig åbnet op for Mirror Mode, hvor alle baner spejlvendes, man kun kan bruge Donkey Kong, ikke kan anvende items fra Cranky Kongs butikker og kun har et hjerte. Sammen med Time Trials er dette med til at gøre spillet attraktivt for de mest erfarne.

Forvent, at se denne gris vifte med flaget ofte.

Spillets sværhedsgrad gør det dog ej heller umuligt for alle at gennemføre det. De specielle items fra Cranky Kongs butikker kan meget vel være det der skal til for, at mindre erfarne spillere formår at nå igennem og er det ikke tilfældet kan de ty til Super Guide, der lader spilleren springe over baner og vende tilbage senere, hvis de lyster. Alt sammen værner om en idé om et spil for alle, hvilket den nye New Mode blot er med til at udbygge yderligere.

En ting der blot forstærker din oplevelse af spillet er dets lydside, og jeg behøver vel næsten ikke at skrive det, for som så ofte før er den fremragende i en udgivelse fra Nintendo. Alle musikstykker er velvalgte til de forskellige miljøer og lydeffekterne tilpasses alt efter område. Når det eksempelvis foregår i en grotte bliver effekterne mere dybe og bærer præg af ekko. Jeg kan derfor kun anbefale, at man slutter et par høretelefoner til konsollen og suger det til sig.

Det dårlige:
Spillet har ikke mange deciderede dårlige ting at byde på, men der er dog visse kritikpunkter.

Jeg ville sådan ønske jeg kunne sige, at de otte nye baner, der er baseret på hvert sit område i spillet, gjorde det værd for alle at investere i Donkey Kong Country Returns 3D, men dette er desværre ikke tilfældet. Efter at have kæmpet sig igennem de otte KONG-templer er banerne udfordringsmæssigt bare ikke på niveau. Monster Games har ellers gjort sig umage for at komme op med nye banedesigns, der kan stå magt med de originale, og selvom der er enkelte mindeværdige baner og ny tiltag iblandt er flertallet ikke nogle, der står ud i hukommelsen. Man bider dog mærke i, at banerne generelt er længere end de øvrige.


De nye baner er generelt for lette.

En ting jeg slet ikke har været inde på, er at det er muligt at gennemføre spillet i co-op, hvor en anden spiller kan styre Diddy Kong for sig og gøre brug af dennes Peanut Gun. På 3DS’en kræver dette imidlertid, at du og din ven har hver sit eksemplar af spillet. Dette er selvfølgelig forventeligt, taget i betragtning at spillet fylder mere end 2 GB, men ikke desto mindre er det en tilbagegang i forhold til originalen.

Det er ganske fint, at man tilføjer en sværhedsgrad for de uerfarne spillere, men hvad med dem der skal udfordres yderligere? En Hard Mode, hvor hele spillet skal gennemføres uden ekstra items, og hvor man havde fjernet banernes indlagte checkpoints kunne sikkert have gjort det for nogle, men man kan på den anden side også argumentere for at Mirror Mode og Time Trials er udfordring nok.

Den ideelle spiller:
For enhver der ikke har spillet Donkey Kong Country Returns på Wii er dette et stensikkert køb til samlingen. Ydermere gør det bestemt ikke noget, at du nyder en god udfordring for spillet leverer banedesigns der tester både din tålmodighed og dine evner.

Konklusion:
Donkey Kong Country Returns 3D repræsenterer platformspil når de er bedst. Klassisk ”løb og hop”-gameplay mikset med ture i minevogn og rakettønde såvel som karakteristiske boss fights gør spillet til en god oplevelse, og der er meget vel tale om det bedste i sin genre på 3DS’en. For lidt nyværdi i genudgivelsen samt en lavere framerate trækker dog en smule ned, og jeg ser kun spillere vende tilbage, hvis de ønsker at være fri for Wii-versionens waggle-kontrol, der nu er afløst af simple tastetryk.

6
1ups givet

4/5


Fremragende lyd

Nemt at gå til

Særdeles udfordrende

Øjeguf

Kommentarer:

#1 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

29-05-2013 22:50

Min første anmeldelse ever er oppe, så jeg gør lige skamløst opmærksom på den Smiley

Ser frem til at høre jeres meninger, og er der områder jeg bør arbejde med en anden god gang, så lad endelig ikke være med at nævne det..
2
1ups givet

#2 - Rasmus A

Level: 19 (Bullet Bill)

29-05-2013 23:45

Ser godt ud!

Hvor mange timer har du brugt på at gennemfører det ?

Og er der nogen genspilnings værdi i det?
0
1ups givet

#3 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

29-05-2013 23:54

Åh ja, det glemte jeg at få med.

Jeg brugte omkring 14 timer på at gennemføre det uden KONG-templerne og nok 4-6 timer yderligere på KONG-templerne samt verden 9.

Mht. genspilningsværdi er der først og fremmest jagten på collectibles. Dertil kommer Mirror Mode (der kan bringe dig på 200% completion) og Time Trials, hvor man virkelig skal være dygtig for at få guldmedaljer. Så ja, der er rigeligt at give sig til efterfølgende, hvis man ellers lyster det.
1
1ups givet

#4 - Rasmus A

Level: 19 (Bullet Bill)

30-05-2013 00:00

Det kan jo smutte.

Super anmeldelse dog Smiley
0
1ups givet

#5 - Zintendo

Level: 10 (Bomchu)

30-05-2013 14:29

det kan du sagtens lave flere af Smiley
0
1ups givet

#6 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

30-05-2013 14:32

jeg kan ikke komme mig over man har valgt at bruge ordet øjeguf som grafik notat Smiley
0
1ups givet

#7 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

30-05-2013 14:55

God anmeldelse. Jeg har spillet begge versioner af DKCR, og de har begge deres fordele og ulemper. Wii-spillet har selvfølgelig bedre grafik og framerate, så det ser noget bedre ud. På den anden side fungerer 3D-effekten på 3DS ret godt, hvilket er sjovt, da det ikke engang var udviklet med den maskine i baghovedet. Man oplever dog nogle slowdowns, men det er ikke så galt igen.

Med hensyn til styringen, så er jeg en af dem, der ikke fandt Wii-versionens waggling irriterende. Det var lidt overflødigt, men det tog ikke noget væk fra spillet efter min mening. Efter at have spillet 3DS-versionen, er det dog klart, at det fungerer meget bedre med knapper. Alligevel er det stadig ikke perfekt, da man ikke har mulighed for at bruge d-paddet uden at ændre på hele styringen. D-paddet er ellers optimalt for 2D platformers, men det kræver bare, at man vælger en helt anden konfiguration, hvilket ødelægger det en del.

Spillet er et must, hvis man ikke har haft Wii-versionen. Det er en af de bedste 2D platformers denne generation. Spillet var oprindeligt ret svært, men denne gang har man mulighed for at spille på New Mode, så der er ingen undskyldning. Hvis man har spillet Wii-versionen, vil jeg kun anbefale det, hvis man kan sælge det gamle (som jeg gjorde) eller bare er en hardcore fan.
0
1ups givet

#8 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

30-05-2013 15:32

Så ser du dig ret enig i min anmeldelse Zalman, eller hvordan?

Flere af de ting du nævner i din kommentar ligner ihvertfald det jeg har skrevet i anmeldelsen Smiley
0
1ups givet

#9 - Lunario

Level: 17 (Deku Baba)

30-05-2013 15:58

Super fed anmeldelse! Det giver mig kun endnu mere lyst til at købe spillet.
0
1ups givet

#10 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

30-05-2013 16:41

Ja, jeg er meget enig. Smiley Ville nok også selv have givet det 4/5. Tænkte bare lige, jeg ville komme med min egen holdning til tingene.
1
1ups givet

#11 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

30-05-2013 16:47

Det er du skam også velkommen til, og så er det jo i de fleste tilfælde et godt tegn, hvis andre ser sig enig i det man skriver.

Er i hvert fald glad for, at folk tilsyneladende synes jeg har gjort det godt Smiley
0
1ups givet

#12 - Dennis Høj-Suhr

Level: 26 (Octopi)

31-05-2013 13:53

god anmeldelse dem må du gerne lave flere af Smiley
ventet dog med at købe spillet da jeg har Wii udgaven og ud fra din anmeldelse ser det ud som om er der ikke særlig meget nyt at komme efter ...
0
1ups givet

#13 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

31-05-2013 14:01

Det er der heller ikke. Ud over de ting jeg har nævnt i anmeldelsen er der cut-scenes i galleriet, hvilke unlockes ved indsamling af puzzle pieces i de ny baner. Og et blåt stjernesymbol, der symboliserer, at du også har fået KONG-bogstaverne i Mirror Mode..
0
1ups givet

#14 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

03-06-2013 12:27

Det var da en flot karakter til så vigtige kritikpunkter!
Hvis man ikke har nogen af udgaverne, hvilken skal man så gå ud og erhverve sig? Er 3D-udgaven det bedre alternativ, eller kan man bare vælge den oprindelige, hvis man har en Wii? Du kommer ikke rigtig ind på om det fx er værd at købe 3DS maskinen for (igen, 4/5 er en pænt høj karakter).
0
1ups givet

#15 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

03-06-2013 12:37

At det udgives på 3DS'en ændrer jo ikke på, at der er tale om en af de bedste platformere i nyere tid, og i hård kamp med Rayman Origins synes jeg det er dén bedste platformer på Wii. Det originale kunne med andre ord sagtens trække en 5/5 i min bog, så for lidt nyværdi er det eneste der trækker ned på 3DS-udgaven.

Ejer man ikke en 3DS kan man lige så godt samle Wii-udgaven op, hvis det er. Er man heldig kan den måske endda findes til billige penge.
0
1ups givet

#16 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

04-06-2013 02:44

For mig burde 4/5 næsten være grund nok i sig selv til at købe konsollen - måske lidt ekstremt for ét spil, men det er i hvert fald en høj karakter for en gammel port, og specielt efter jeg har læst andre anmeldelsers kritik af manglende tiltag og ukonstruktive tiltag.

Hvad så hvis man har 3DS + Wii konsol... Hvilken skal man så vælge?
0
1ups givet

#17 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

04-06-2013 07:40

Det er præcis derfor jeg overhovedet ikke bryder mig om 5-skalaen. 4/5 kan betyde så mange ting.

Jeg ville nok sige 3DS, medmindre du er en af dem, der bare skal have 60 FPS.
0
1ups givet

#18 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

04-06-2013 10:24

Nu har jeg ikke læst det vilde af anmeldelser af spillet inden jeg gav mig i kast med det, da jeg gerne ville fange mine egne indtryk. Men sammenligner jeg karakteren med andre sider synes jeg da, at jeg rammer det ret godt.

Official Nintendo Magazine - 80%
IGN - 8.9/10
NintendoLife - 9/10.

Hvis du har begge konsoller er der nogle flere ting du skal overveje inden du køber.

Har du brug for at spillet kan være lettere? Hvis ja, køb 3DS-udgaven.

Er du pernitten med, at frameraten skal være helt i top, eller vil du gerne spille co-op? Hvis ja, køb Wii-udgaven.

Er begge udsagn ligegyldige, så ville mit råd være at købe den billigste. Oplevelsen er stort set den samme.
0
1ups givet

#19 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

04-06-2013 12:06

Karakteren kan da være fuldstændig ligegyldig, hvis bare spillet er beskrevet godt og objektivt i selve anmeldelsen, så man selv kan danne sig en mening. Hvis der absolut skal være en form for karakter, hvilket jeg ikke mener er nødvendigt, så ville en to-trinsskala næsten være det bedste:
0: Undgå dette spil
1: Overvej dette spil

Der er også et kæmpe problem ved anmeldelser af ports, remakes og sequels, for fra hvilket synspunkt skal man tildele karakteren? Er anmeldelsen af et remake henvendt til ham, der allerede har spillet spillet i forvejen, eller til ham, som ikke ejer en tidligere udgave? Så er det bedre bare helt at droppe karakteren, hvis du spørger mig.

Jeg læste i øvrigt andetsteds, at skærmen simpelthen virker for lille til DKCR, hvis man ikke spiller det på en 3DS XL. Er det noget andre også har bidt mærke i?
0
1ups givet

#20 - Michael

Level: 18 (Twhomp)

04-06-2013 12:17

4/5 understreger at det er et rigtigt godt spil, jeg kan ikke se hvordan det kan 'betyde så mange ting'.
0
1ups givet

#21 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

04-06-2013 12:47

Det er også et rigtig godt spil, hvis man spørger mig, men var nok henvendt mod Zalman. Hvad er dit eget indtryk Michael?

@HGC: Du har ret i meget af det du skriver og folk må fuldstændig selv om, hvor meget de lægger i en karakter. Problemet med karakterer er nok blot, at nogle tillægger dem for megen værdi, og de kan let blive et forstyrrende element, da det vigtige helt sikkert er teksten.

Med det i mente, synes du så, at jeg er for subjektiv i min anmeldelse til, at du kan danne dit eget indtryk? Eller er den lange beskrivende indledning præcis den objektivitet du leder efter?
0
1ups givet

#22 - Michael

Level: 18 (Twhomp)

04-06-2013 12:58

Jeg droppede hurtigt Wii-udgaven netop fordi jeg ikke gider waggle min controller for at styre spillet. 3DS-udgaven er lavet til folk som mig, og alle andre der godt vil have en traditionel platformer med regulær styring.

Når det så er sagt, så synes jeg virkelig det er synd at man gør styringen så glidende og så Little Big Planet-y, at det er svært at stole nok på spillet til at tage nogle leaps of faith. Hele spillet er styringen, og når det er så, forholdsvist, upræcist i forhold til f.eks. Rayman Origins og Mario, så tæller det meget ned i min bog. Fancy baner er fint nok, og der er sprød grafik, men hvis jeg ikke føler jeg har 1:1 i styringen i et platformsspil, så kan det altsammen være lige meget.
0
1ups givet

#23 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

04-06-2013 13:17

Synes nu ikke styringen fejler, og jeg er glad for at det ikke er som Mario. En stor abe skal nu engang være noget mere tung i det, og netop derfor kan man også nemt lave nogle dumme fejl..

Med andre ord er styringen nok sværere at mestre, men spillet reagerer nu engang på spillerens input.
0
1ups givet

#24 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

04-06-2013 13:47

KJ85 skrev:

Med det i mente, synes du så, at jeg er for subjektiv i min anmeldelse til, at du kan danne dit eget indtryk? Eller er den lange beskrivende indledning præcis den objektivitet du leder efter?


Anmeldelsen er opbygget ganske glimrende, synes jeg. Først bliver spillet objektivt beskrevet, og først herefter kommer din egen mening til kende. Beskrivelsen kunne dog måske godt være en anelse mere fyldestgørende (her tænker jeg mest på co-op-delen), men på den anden side kommer du alligevel rundt om det meste i selve vurderingen senere i anmeldelsen.

Sidste del af sætningen "Donkey Kong Country Returns 3D er en platformer – og en rigtig god en af slagsen" ville jeg måske have valgt at udelade her og kun have stående i konklusionen, men det er ikke noget kæmpestort problem i mine øjne.

Spillede du i øvrigt spillet på en "gammel" 3DS eller en 3DS XL?

0
1ups givet

#25 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

04-06-2013 13:54

Tak for konstruktiv kritik. Jeg spillede på en XL. Da det var en downloadkode jeg fik kan jeg desværre ikke prøve på min almindelige, og give dig et svar på dit spørgsmål..
0
1ups givet

#26 - Michael

Level: 18 (Twhomp)

04-06-2013 17:45

#23:
Og det er naturligvis også fair nok. Jeg synes til gengæld ikke at man styrer en abe kan agere undskyldning for manglende præcision. Mario er også tyk og blikkenslager, men hopper gerne adrætisk og løber lige så vildt som Usain Bolt. Det er en kedelig undskyldning i min bog.
0
1ups givet

#27 - Alex04

Level: 5 (Cheep)

05-06-2013 01:20

det var virkelig sjovt til wii, så tror jeg skal prøve igen Smiley
0
1ups givet

#28 - Grynch

Level: 14 (Inkling)

05-06-2013 09:54

Det lyder meget lovende.
0
1ups givet

#29 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

05-06-2013 15:00

Waggle var helt sikkert en af de faktorer der gjorde, at jeg ikke genspillede originalspillet så meget, som jeg egentlig gerne ville.

Jeg var især ret vild med Time Trials, men waggle ødelagde det fuldstændig for mig.

Hvordan er loadingtiden når du genstarter en bane i Time Trial? Det irriterede mig også lidt ved Wii-udgaven.
0
1ups givet

#30 - Alex04

Level: 5 (Cheep)

05-06-2013 15:10

gud ja det er rigtig, når man skulle svinge wii moden for at så i jorden osv, det var faktisk super irriterende, endnu en grund for at spille det på 3ds Smiley
0
1ups givet

#31 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

05-06-2013 15:13

@kj
Okay, jeg kom bare lige ovre fra GR, hvor de gav den 6/10 og havde nogle ret væsentlige og interessante kritikpunkter, som du åbenbart ikke selv har følt var der. Smiley

Det er bare sjovt, så forskelligt oplevelserne kan være. I sidste ende ved jeg godt, jeg må prøve spillet selv for at blive overbevist. Findes der en demo?
0
1ups givet

#32 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

05-06-2013 15:29

Der er ingen demo nej. Må da lige prøve at læse GameReactors anmeldelse igennem så.

@Eagle: Loadingtiden ved genstart i time trials er stadig forfærdelig. Har ingen idé om hvorfor det skal tage så lang tid når man i andre spil oplever det som ret smertefrit.
0
1ups givet

#33 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

05-06-2013 15:52

Har lige læst anmeldelsen på GR, og anmelderen synes jeg jo gør præcis det jeg har forsøgt at undgå.

Han tager det for givet, at du kender Wii-versionen og bliver skuffet over, at det ikke byder på nok nyt indhold til at tilfredsstille ham. Det er ikke noget der gør spillet dårligere for alle, og derfor ikke noget man som anmelder kan tillade sig at vægte højt i sin vurdering.

Og så forstår jeg ikke, hvordan New Mode kan trække ned hos anmelderen. Det er ikke noget man påtvinges, og det er en udmærket mulighed for mindre erfarne spillere. Lad være med at bruge den, hvis du gerne vil udfordres.

Edit: Piller vi disse to elementer væk er eneste kritikpunkt han har tilbage, at spillet er for småt på skærmen. Jeg spillede selv på XL og oplevede ikke promblemet, men kan da godt sætte mig ind i det når jeg tænker på, hvor meget af banen man altid kan se. Problemet er blot, at zoomede de ind ville du som spiller ikke opdage de forskellige secrets rundt omkring, der kun lige kan observeres når du står tæt nok på visse kanter.
0
1ups givet

#34 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

05-06-2013 17:29

Egentlig svarer 6/10 til 3/5. Fem-skalaen er bare lettere at tolere, fordi der er kortere mellem de to karakterer. Faktisk er du kun en karakters forskel fra GR, men 8/10 virker som meget, og jeg synes det bliver slynget til højre og venstre for ofte på middelmådige spil. Det skal normalt være velbegrundet før jeg tager det seriøst.
0
1ups givet

#35 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

21-10-2020 15:51

Synes lidt det lyder som om du blot har et problem med at acceptere høje karakterer Pebling? Måske Diskussionen skulle flyttes over i Bo130s tråd om karakterskaler..

I min bog er femskalaen meget simpel:
1: Meget Dårligt
2: Dårligt / Under middel
3: Middel
4: Over middel / Godt
5: Meget Godt / Fremragende

Edit: Og skulle jeg oversætte til 10-skalen ville hvert niveau på fem-skalen dække to karakterer. Både 9 og 10 ville altså blive til et 5-tal her på siden hos mig.
0
1ups givet

#36 - Michael

Level: 18 (Twhomp)

05-06-2013 19:15

#34:
Jeg tager et skørt gæt når jeg skyder på, at det for anmelderen nok ikke har været et middelmådigt spil, ergo 8/10.
0
1ups givet

#37 - JB

Level: 11 (Octorok)

05-06-2013 19:36

Glæder mig til at spille det, da jeg aldrig fik spillet wii versionen.
0
1ups givet

#38 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

06-06-2013 14:25

Jeg glemte smiley'er, så jeg tror I tolkede mine kommentarer som angreb på dig, KJ. Det var mere en generel ting og det sidste var henvendt til GR og de store siders tendens til 8/10 overalt. Smiley
1
1ups givet