Skrevet af Thomas Christensen - 22-05-2009 21:11
Man skulle umiddelbart tro, at SimAnimals i sin enkelthed blot er en ny titel i rækken af Sims-spil, men gameplay-mæssigt er der sket flere ændringer end man skulle tro. Menneskerne er selvfølgelig byttet ud med dyr, men i modsætning til de tidligere spil, er det ikke dig, der hverken bestemmer dyrenes udseende eller opførsel. Det styrer de selv. Det er således dig, der skal hjælpe dyrene i skoven ved at plante træer, skabe regn og kæle for dem. På denne måde gør du dyrene gladere og scorer point, der giver dig lov til at styre flere at naturens kræfter som vind og torden.
Der findes mange forskellige dyr i SimAnimals; alt lige fra egern til svaner til bjørne er repræsenteret, og på grund af denne variaton skulle man forestille sig, at det aldrig blev kedeligt ude i skoven. Forskellige dyr har vel forskellige behov? Det er til dels rigtigt, og fødekæden spiller da også ind i dit lille økosystem. Planterne bliver spist af de små dyr, som igen bliver spist af de store dyr. Du bliver dog ikke sat i dilemmaet; skal jeg have bjørne eller egern gående? For selvom bjørne ind i mellem napper et egern, generer det ikke de andre egern, der i uvished om kammeratens død blot spiser et agern i ro og mag. Dine handlinger kan altså ikke have nogen negativ effekt på livet i skoven medmindre du starter en skovbrand, og dette gør spillet alt for let.
#1 - Lukas Skywalker
Level: 25 (Kokiri)
22-05-2009 22:07
Det lyder godtnok som et kedeligt og dødsygt spil#2 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
23-05-2009 07:11
Det lyder nemlig dødkedeligt og ikke værd at købe, men karakterne afspejler da overhovedet ikke selve teksten. Et par timers sjov ender ud i 7/10 i holdbarhed? Et dødsygt spil bliver bedømt til middelkarakter 5? Det hænger overhovedet ikke sammen.#3 - Grauling
Level: 23 (Skree)
23-05-2009 11:13
Tja, det er vel sådan vi op fatter det. Men et barn på 5-7 år vil nok kunne spille spillet meget længere tid ind bare 1 time.#5 - Thomas Christensen
Level: 1 (Goomba)
24-05-2009 11:05
#Eagle#6 - Ignorancia
Level: 1 (Goomba)
24-05-2009 16:42
Længde er vel ikke nødvendigvis = holdbarhed. For mig er holdbarhed den tid spillet kan holde mig fast til at spille, motiveret af lyst kontra en fornemmelse af at det bare skal overstås.#7 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
03-06-2009 21:13
Lidt sent på den, men præcis hvad Ignorancia sagde. Hvad er idéen med et langt spil, hvis anmelderen selv ikke har lyst til at spille det så længe?#8 - SimoneAW
Level: 1 (Goomba)
20-07-2009 11:25
Købte det da jeg var på ferie, og jeg syntes da det er okay. Lidt langtrukken, ja, men jeg brugte et par timer på det. Kan godt være det ikke er mega udfordrende, men hvis man elsker dyr, er det hyggeligt nok...