Pixeline: TÃ¥ger over Talstrup (Nintendo DS)

Animal Crossing: Let's Go to the City (Wii)

Skrevet af Mr. Mario - 26-02-2009 16:59

Det hele starter med at du flytter til en ny by, som du selv navngiver. Når du ankommer til byen, skal du som noget af det første finde dig et nyt hjem. Du har mulighed for at vælge mellem fire huse, der befinder sig forskellige steder i byen. I din søgen efter dit nye hjem støder du hurtigt ind i byens lokale købmand, Tom Nook, som ejer din kommende bolig. Når du har valgt dit nye hjem, får du regningen smidt i hovedet af Nook og dit liv i din lille by kan begynde.
Har du spillet tidligere spil i serien, har du allerede nu opdaget, at der ikke er noget nyt i det og sådan fortsætter det desværre.

Mr. Mario byder dig velkommen til Nin Town

Rundt omkring i byen kan du blandt andet fiske, fange insekter, grave efter fossiler og de mystiske Gyroids, skyde balloner ned, vande blomster, fælde træer og plante træer, ligesom i de tidligere spil. Når du ikke udfører en af disse handlinger, kan du indrette dit hjem med de møbler, du kan købe hos Tom Nook, være heldig at få af dine naboer eller finde dem rundt omkring i byen. Vil du være social, kan du besøge dine naboer eller besøge dine venner online via Nintendo Wi-Fi Connection.
Du kan også shoppe hos Tom Nook. Skulle du derimod have lyst til at være lidt kulturel, kan du smutte en tur på museet. På museet kan du udstille dine indfangede fisk og insekter, købte malerier og sidst men ikke mindst de fossiler du har fundet. Har du en astrolog gemt i maven, er der også mulighed for at tage et kig på stjernehimlen og lave dine egne stjernetegn. Er du bare kaffetørstig og vil slappe lidt af, kan du på museet også købe dig en kop kaffe i caféen. Hvis du simpelthen ikke kan få nok af at shoppe, så kan du også besøge 'The Able Sisters'. Her kan du blandt andet købe tøj og ikke mindst designe dit eget tøj. Til sidst er der så rådhuset, hvor du blandt andet kan holde dig opdateret om kommende begivenheder og sende post.

Men nu nok om alt det gamle, for som undertitlen "Let's Go to the City" antyder, så er det i denne udgave af Animal Crossing muligt at tage ind til byen. Så lad os hoppe på bussen og se hvad byen har at byde på.

SÃ¥ er der afgang til byen!

Efter en længere monolog fra bussens chauffør, Kapp'n, når bussen endelig frem til byen og man kan betræde byens jord. Hvad kan vi så finde i byen?
I byen finder du en salon, hvor du kan få dig en ny frisure eller få dig et Mii-ansigt. Spåkonen Katrina er også at finde i byen, samt 'Redd's Shop', som er en skummel butik, hvor du kan købe lidt møbler og malerier. 'Happy Room Academy', som bedømmer dit hjem, holder også til i byen, hvor vores kære gamle ven Lyle, der før solgte forsikringer, er at finde. Han sælger dog ikke længere forsikringer. Du kan også tage et smut forbi teateret, hvor du kan se en gammel kending, nemlig Dr. Shrunk, optræde. Han uddeler endnu en gang humørudtryk, så din figur kan udtrykke sit humør. Disse humørudtryk er dog ikke gratis i denne udgave.
Men det er der jo desværre heller ikke noget helt vildt nyt i. Heldigvis er der stadig tre nye faste attraktioner tilbage at tage af. For du kan også få dine sko pudset hos Kicks. Har du en masse penge, du vil have fyret af, så kan du gå på shopping i 'Gracie Grace', hvor du kan købe møbler og tøj til skyhøje priser. Det mest spændende af de nye tiltag kommer så nu. Du har nemlig nu mulighed for at sætte dine ting på auktion i 'Auction House'. Her kan du lade dine Wi-Fi-venner byde på dine ting.

Du kan også være heldig at møde ballonmanden

En stor del af lyden i spillet er blevet hentet hjem fra genbrugsstationen igen. For det er mere eller mindre de samme melodier og lyde, som vi kender fra Animal Crossing: Wild World. Så på lydsiden er der heller ikke noget nyt at komme efter. Jeg undrer mig endda en del over, at det ikke er muligt at afspille musik fra SD-kort, som vi blandt andet kender det fra Excite Truck. En funktion der kunne have givet ens hjem et lidt mere personligt touch.
Titlen blev, som mange ved, udgivet samtidig med Wii Speak og er derfor kompatibel med dette spil. Så har du venner på besøg via Wi-Fi, kan du med Wii Speak snakke med dine gæster. Det bliver dermed en del, nemmere at kommunikere med dine gæster, da man ikke skal fedte rundt med et tastatur på skærmen. Det er endda også muligt at bruge et keyboard.
Grafikken kører i samme stil som i Animal Crossing: Wild World, der selvfølgelig dog er, på grund af den bedre hardware, blevet en del kønnere at se på.

Fastelavn er mit navn. Oplev blandt andet fastelavn og julen i din lille by

Animal Crossing: Let's Go to the City er en Wii-titel der lider af manglende innovative tiltag. Så ejer du allerede tidligere spil i serien og overvejer at købe denne titel, så overvej lige en ekstra gang om du kan nøjes med en lidt dårligere grafik og onlinedelen. For spillet har ikke meget nyt at byde på i forhold til Animal Crossing: Wild World. Så om du starter på ny i Let’s Go to the City eller i et tidligere spil går næsten ud på et. Har du derimod ikke spillet et tidligere spil i serien, er Let's Go to the City helt klart anbefalelsesværdigt.
Men selvom spillet ligner sine forgængere meget, så kan spillet jo ikke blive hverken dårligere eller bedre end sine forgængere. Så da tidligere spil i serien har fået overall-karakterene 8,5 og 8, ligger vi også deromkring med dette spil. Men manglen på innovative tiltag kommer i denne omgang, desværre til at trække overall-karakteren lidt ned.

0

4/5