Åbningssekvensen for Mon...

Worms Rumble får lanceri...

Se de vilde skud i ny Mar...

Sky: Children of the Ligh...

Overblikstrailer for Lege...

Endnu en gameplay-trailer...

Nye LEGO Super Mario-pakk...

N-cast #98: E3 2021 Speci...

ENDER LILIES: Quietus of ...

Miitopia (Switch)

Legend of Zelda: Skyward ...

Spil på vej til Switch

Switch - spilrygter og sp...

Tetris 99

Mario Golf: Super Rush

Metroid Dread

Annonceringer af annoncer...

Mario Kart Tour

E3 2021 - og des lige

Sony og Microsofts næste...

Tilbudstråden

K: Wii spil

S: Bravely Default 2

S: Switch skuldertaske (g...

K: The Legend of Zelda: M...

Zelda Collectors Edition ...

K: Wii remote plus

Tank! Tank! Tank (Wii U) ...

Vurdering af Pokemon kort

S: Diverse spil

N-club Juletema 2018

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Story of Seasons: Trio of Towns

Mario Party: The Top 100

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Interview med designer på LEGO Super Mario

Skrevet af Nemy - 14-01-2021 12:38

I august fik vi her på N-club muligheden for at tale med et par designere fra LEGO i forbindelse med udgivelsen af LEGO Super Mario-serien og LEGO NES-sættet. For nyligt kom så udvidelser til førstnævnte serie og vi har i den forbindelse haft mulighed for at tale med Jonathan Trier Brikner, som er Senior Experience Designer i LEGO Koncernen. Nedenfor kan du se de spørgsmål og svar, som det blev til i denne omgang. Spørgsmålene er stillet og svaret på engelsk, men er oversat til dansk.

Kan du starte med at fortælle os en smule omkring din baggrund og den rolle du har spillet i samarbejdet mellem LEGO og Nintendo?
Jeg har elsket at spille videospil siden jeg var 5 år gammel. I min opvækst blev jeg på et tidspunkt klar over, at jeg kunne studere videospil, og derfra var min fremtid formet. Det bragte mig til LEGO for ca. 7 år siden. Til at starte med arbejdede jeg på LEGO Nexo Knights, hvor jeg tog de første skridt ift. at fusionere den digitale og fysiske oplevelse. Omkring Nexo Knights’ lancering begyndte vi at tale med Nintendo om et samarbejde. Jeg var med til at skabe de første idéer, som vi delte med Nintendo i Japan. Efterfølgende gik jeg fuldtid på samarbejdet og fløj løbende frem og tilbage mellem Danmark og Japan for at finde ud af præcis hvad det nye produkt skulle være.

Selvom det kan virke indlysende når man kigger på det endelige produkt var det bestemt ikke indlysende på daværende tidspunkt. Vi havde ugentlige onlinemøder med Nintendo for at dele idéer og tanker. Alle hjalp med alt. Da vi kom tættere på produktion og et egentligt produkt blev min rolle mere defineret, og jeg begyndte at overvåge udviklingen af det visuelle arbejde. Eller for at udtrykke det mere i et game design-term; jeg havde ansvaret for produktets ”game feel”. Designet og udseendet af Mario selv, lyddesignet, musik, artwork, pixel art, hvordan Mario taler, sover, reagerer eller fejrer gennemførelsen af en bane. Den subtile natur af disse ting er mit område. Du har måske lagt mærke til, at Mario blinker eller kigger sig omkring realistisk. Hvordan han altid lader til at sige noget nyt så han ikke føles som en robot. Eller hvordan hans animationer passer til det han siger for at få ham til at virke så levende som muligt. Vi stræber efter at sørge for at alt du gør føles perfekt og forhåbentlig skaber en følelse af glæde mens du leger.

Hvad er din favorit LEGO-serie?
Jeg har en stor forkærlighed for sæt, der lader børn forestille sig ting, som de kender fra deres eget liv – men i en større skala. LEGO Rock Raiders var basalt set en federe version af børn der leger i en sandkasse i deres have og graver tunneller på stranden. Og Duplo Bondegården havde super fede bondegårds features, der lader mit 6-årige selv lege en bondemand ligesom min bedstefar. De simple ting er ofte de mest elegante. Men jeg elsker også nogle af de mere avancerede sæt såsom 70620 Ninjago City. Sæt som disse er både et utroligt smukt LEGO-arbejde lige såvel som godt legetøj.

Hvilke overvejelser gør I jer i forbindelse med udvidelsen af LEGO Super Mario-serien?
For os er det altid et spørgsmål om at finde nye måder at glæde og overraske børn. At få dem til at smile. Hvordan kan vi give børn mere frihed til at skabe deres egne baner? Hvordan får vi børn til at føle, at de bliver bedre og bedre til at opfinde og skabe nye seje baner og scenarier, som de kan spille igennem. Og det er selvfølgelig et konstant arbejde for at skubbe til måden vi bygger sættene og skaber nye fede digitale oplevelser, der får dig til at føle, som en endnu større del af universet.

Hvad er din favorit Mario-karakter?
Bowser Jr. Han er som en irriterende lillebror eller søster, som alle kender. Han er sådan en lille skurk, men samtidig er han nuttet og sød. Jeg har svært ved ikke at elske ham.

Hvordan har det været at arbejde sammen med Nintendo?
Igennem årene har vi udviklet et tæt venskab med Nintendo, hvor vi alle arbejder virkelig hårdt for at gøre vores bedste, men har en masse sjov og grin på samme tid. Man kunne tro, at sprogbarrieren er et stort problem. Men når nogen eksempelvis fortalte en joke på engelsk og alle engelsktalende grinte, så ville joken med det samme blive oversat og forklaret på japansk for at være sikre på, at ingen følte sig udenfor. Det ville så skabe en ny runde grin, hvor alle ville grine når punchlinen landede på japansk. Ironisk nok tror jeg at sprogbarrieren betød, at vi havde det dobbelt så sjovt. Så kort sagt har det været fantastisk at arbejde sammen med Nintendo både på det professionelle og personlige plan. Jeg bliver altid fyldt med glæde når vi ser dem online eller besøger dem fysisk. De er fantastiske mennesker og et fantastisk firma.

Kan vi forvente os at se flere Nintendo LEGO-serier?
At fortælle det ville være som at fortælle hvad du fik juleaften ville det ikke? Det ville ødelægge overraskelsen. Du må bare vente og se – og vi må gøre vores bedste for, at det bliver ventetiden værd.

Hvad er dit yndlings Nintendo-spil?
The Legend of Zelda: The Wind Waker. Zelda spil har en speciel plads i mit hjerte da det var første gang jeg opdagede, at videospil ikke bare var underholdning eller tidsspild, som nogle forældre ville kalde dem. De bedste videospil kan skabe ægte følelser af dyb glæde. Og jeg håber, at LEGO Super Mario kan skabe en lignende følelse af glæde for børn og voksne i hele verden.

Tak for din tid 😊
Tak fordi jeg måtte. Vi håber, at I nyder LEGO Super Mario og har masser af sjov med venner og familie.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - DragonTail

Level: 5 (Cheep)

14-01-2021 13:43

"Kan vi forvente os at se flere Nintendo LEGO-serier?" Ville alligevel være lidt vildt, hvis han rent faktisk svarede på det Smiley Håber selv på en Animal Crossing serie. Det har der vist også været rygter om Smiley
0
1ups givet

#2 - ThePatrickBay

Level: 33 (Hammer Bro)

14-01-2021 14:37

Vi skal jo spørge Smiley Men svaret "Vent og se" tyder lidt på, at vi ikke har set det sidste til LEGO Super Mario.
2
1ups givet

#3 - JOEP

Level: 47 (Boo)

14-01-2021 16:30

Kunne være fedt, hvis de blev inspireret af denne hjemmevideo:


0
1ups givet