N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Inti Creates annoncerer U...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

3DS, overhyped?

gumphfy
gumphfy

0
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

Skrevet 29-03-2011 10:20

Var lige forbi gamestop i går for at prøve 3DS'en.

Jeg har fra starten været meget skeptisk overfor 3D, selv da det kom i biograferne, og derfor også mht. 3DS'en.

Ja. 3D effekten virker, overraskende godt endda, men der stopper det positive indtryk også. Selve konsollens design er som forventet, ikke noget endvidere innovativt på det område, og kvaliteten af selve 3D skærmen er lidt so-so, men det er jo ikke ting vi ikke har hørt om før, samt alle de andre kritik punkter.

Så er der jo kun selve 3D elementet tilbage, som den feature der skal adskille konsollen fra de andre på markedet. Det virker, men er det nok? 3D er, og vil altid være et gimmick og ikke en de facto standard. For mig er det en unødvendig feature som ikke har nogen dissideret praktisk funktion, men er mere bare en wow-oplevelse som ikke tilføjer et interessant nok lag til spillet, at det ikke kan spilles uden 3D.
Jeg er glad for nintendo har givet muligheden for, at slukke for 3D effekten, og jeg tror også med tiden, at den lille slider lige så stillen vil falden i bund.

I der har købt konsollen på release dagen, har nu fået lov til, at sidde med den i nogle dage. Derfor vil jeg gerne høre om I stadig synes 3D effekten er lige så spændende som den var i starten, eller om I er ved at være "mætte"?

Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#271 - Skrevet 31-10-2011 16:54

Der er sådan en slags pyramide indenfor psykologi, der viser hvilke stadier vi tænker i.
Det første er kvalifikationerne. Det er vores viden.
Det andet er kompetencerne. Det er vores evner til at anvende viden på den måde vi har fået besked på.
Det tredje er kreativiteten. Det er vores evne til at anvende viden på en anden måde, end det originalt var tiltænkt på. 'out of the box'

Altså, skal man være kreativ for at løse et problem, som man ikke allerede kender svaret på.

Det er i den sammenhæng, jeg mener at kineserne er dårlige.
De er dårlige problemløsere.

Hvis man ikke er kreativ, kan man heller ikke lave nye spil.

Så problemet er ikke kreativitet som sådan. Men snarere at kreativitet i Aunoma's tilfælde bruges på det forkerte.

Alexander skriver tit om hvordan udviklerne prøver at være filminstruktører. Det er et eksempel på en dårlig måde at anvende sin kreativitet på.

Men det kan også gøres på en god måde. Selv ting som at tage en klassisk fortælling som LOTR og lave et spil baseret på det(Zelda), er en kreativ handling. Fordi historien ikke oprindeligt var tiltænkt til at være et spil.

Derudover så har ordet kreativitet også fået et dårligt vibe, ligesom ordet 'kunst'.
Folk har det med at blive høje i hatten og tro at buzz-words som kreativitet og kunst er en god undskyldning for at lave dårlige produkter. Det er det ikke.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#272 - Skrevet 31-10-2011 17:18

Hmm, det er et svært emne. Kreativitet er vel, når man skaber noget helt nyt ud af det blå? F.eks. når man skaber nyt content i et spil. Men er det content ikke igen bygget på, hvordan folk reagerede tidligere? Hvis man skal være kreativ i den pureste forstand, og stadigvæk have success med det man laver, så skal man jo ramme noget, som folk ikke vidste de havde behov for. Det lyder ret svært.


Abild
Abild

7
Offline
Level: 9 (Bob-omb)

0
1ups givet

#273 - Skrevet 31-10-2011 17:50 - Redigeret 31-10-2011 21:41

stelzig skrev:
Det gør at det er noget pjat at sige at man ikke kunne li'/nyde TP eller tww fordi det var for cinematisk. Det kan da umuligt være cutscenes i TP der skulle gøre det dårligere end wii sports.

Nu vi snakker om sådan noget så synes jeg at det er et langt større problem at de smider det ind i angreb i fighters - ultras i street fighter er da meget seje de første par gange, men efterhånden så bliver de måske sådan lidt... Det er dog stadig på et plan hvor de alene umuligt kan ødelægge hele oplevelsen, come on.



Det må den enkelte bedømme, men de kan sagtens være nederen. Og det er også problemet med, at hvis de skal passe ind, så bliver spilleren ret begrænset i sine valg, fordi man skal nå hen til det rigtige sted, på det rigtige tidspunkt, med de rigtige ting osv. Så det er et symptom på et langt større problem, nemlig tilgangen til spillets udformning som sådan.
Naturligvis mener alle ikke, at det er et problem. Og ja, ultras er nederen pga. den dumme cutscene.


chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#274 - Skrevet 31-10-2011 18:49

lad os nu liiiige se hvor stor en succes SS bliver. Hvis det failer totalt er der noget om snakken med den mand men hvis det sælger millioner så er der vidst god grund til beholde ham. Jeg er sikker på Nintendo hellere vil lave et spil 1 million synes om end at lave et spil som 2-4 personer på nclub vil have Smiley


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#275 - Skrevet 31-10-2011 19:32 - Redigeret 31-10-2011 19:36

Hehe, det ville være vildt fedt og imponerende. Hvis Skyward Sword gik hen og solgte mere end 15 millioner. Smiley

Oni Nick skrev:
Hmm, det er et svært emne. Kreativitet er vel, når man skaber noget helt nyt ud af det blå? F.eks. når man skaber nyt content i et spil. Men er det content ikke igen bygget på, hvordan folk reagerede tidligere? Hvis man skal være kreativ i den pureste forstand, og stadigvæk have success med det man laver, så skal man jo ramme noget, som folk ikke vidste de havde behov for. Det lyder ret svært.


(Jeg tror der findes flere forskellige definitioner på 'kreativitet'. Men jeg går ud fra det jeg kan huske fra psykologi på c-niveau i gymnasiet.)

Kreativitet er ikke når man skaber noget nyt helt ude af det blå. Måske innovation kan defineres sådan, det ved jeg ikke.

Men kreativitet er når man anvender den viden man allerede har, til at løse et problem på en anden måde end det oprindeligt var tiltænkt.

F.eks. hvis man anvender sin viden om hvordan folk reagerede tidligere, til at lave nyt content på en anden måde, sådan at det bliver tilpasset folks behov. Det er kreativitet og det er god kreativitet.

Havde man ikke været kreativ, ville man have fortsat med at lave det på samme måde igen og igen. På trods af at folk brokkede sig. Man ville ikke have været i stand til at kombinere de to forskellige informationer til at lave noget nyt.

Angående det med at skabe noget ud af det blå, så er det også et problem mange folk har i billedkunst. De vil gerne være kreative allesammen og skabe noget helt nyt. Men de har ingen viden at bygge det op fra.
Faktisk er det umuligt bevidst at tegne noget, der ikke er bygget op af dele, som tegneren har set i virkeligheden.
Selv når folk tegner drager, guder og højteknologiske rumskibe, så er det hele baseret på dyr, mennesker og materialer vi kender fra virkeligheden. Det er derfor mange kunstnere snakker om at studere naturen og at opbygge et visuelt bibliotek i hovedet.

Jeg går ud fra at det også er derfor Alexander på et tidspunkt brokkede sig over at spildesignere ikke var dannede nok.
For hvis designerne ikke ved hvad Shakespear og Tolkien gjorde rigtigt og forkert eller hvilke rammer programmørerne arbejder indenfor, så er det umuligt at finde ud af hvordan man skal forbedre eller tilpasse deres historier/gameplay til det nuværende marked.

Kreativitet kræver kompetencer(evnen til at benytte viden i praksis) og kompetencer kræver kvalifikationer(viden).
Har man ikke den fundamentale viden og praktiske erfaring, så kan man heller ikke være kreativ.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#276 - Skrevet 31-10-2011 19:49

chessr skrev:
Jeg er sikker på Nintendo hellere vil lave et spil 1 million synes om end at lave et spil som 2-4 personer på nclub vil have Smiley


Jeg kan så allerede afsløre nu, at hvis spillet kun sælger 1 million eksemplarer, så kommer der et kæmpe minus i Nintendos regnskab.


Abild
Abild

7
Offline
Level: 9 (Bob-omb)

0
1ups givet

#277 - Skrevet 31-10-2011 21:42

chessr:
Så du vil IKKE have et Zelda-spil med fokus på frihed, udforskning og action? Smiley


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#278 - Skrevet 31-10-2011 22:45

Iwata beskriver Nintendos fald i profit som værende "intentional"


Abild
Abild

7
Offline
Level: 9 (Bob-omb)

0
1ups givet

#279 - Skrevet 31-10-2011 23:02

Øhhh... De var vel netop nødsaget til at sænke prisen, fordi de ikke kunne sælge den, så hvor meget profit de har givet op på, er vel også tvivlsomt haha Smiley

Men han skal vel sige noget i den dur uanset hvad.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#280 - Skrevet 31-10-2011 23:02 - Redigeret 31-10-2011 23:05

Det er lidt en LOL-overskrift. Det han siger er bare, at da Nintendo kunne se den var gal med 3DS, var de nødt til at reagere. Det gjorde de i form af en kæmpe prisnedsættelse, som de naturligvis godt vidste ville medføre lavere overskud.

EDIT:

Abild >> Det er ikke tvivlsomt, at Nintendo har opgivet profits. Det har de. Pointen er bare, at Iwata godt var klar over, at det ville ske. Og enhver idiot kunne se, det ville ske, så der er ikke megen nyhedsværdi i denne nyhed.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#281 - Skrevet 31-10-2011 23:05

Lyder mest som et desperat forsøg på at berolige investorerne.


Abild
Abild

7
Offline
Level: 9 (Bob-omb)

0
1ups givet

#282 - Skrevet 31-10-2011 23:07

Brock:
Ja altså de taber pr. solgt 3DS, men hvor meget opgav de egentlig, hvis prisnedsættelsen kom, fordi de ikke kunne sælge skidtet? :/

Men ja, selvfølgelig taber de penge.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7429
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#283 - Skrevet 31-10-2011 23:11

I det mindste står de ikke til at lappe hullet med salg af hukommelseskort..


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#284 - Skrevet 31-10-2011 23:14

Abild skrev:
Brock:
Ja altså de taber pr. solgt 3DS, men hvor meget opgav de egentlig, hvis prisnedsættelsen kom, fordi de ikke kunne sælge skidtet? :/

Men ja, selvfølgelig taber de penge.


For at svare på det, skal vi have kendskab til profitmargener før og efter prisnedsættelsen, hvilket vi ikke har. Men du kan regne ud, at hvis det var så profitabelt, så havde de nok sat prisen ned fra starten af. Med andre ord kan vi konkludere, at det IKKE er profitabelt på kort sigt. Nintendo forventer sig, at det bliver bedre på langt sigt.

Der skal oftes tjene penge på software, men som jeg har postet i denne tråd tidligere, så har 3DS solgt ufatteligt lidt software - selv EFTER prisnedsættelsen.


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#285 - Skrevet 31-10-2011 23:14

Nintendo financial briefing Q&A: the future of 3DS and Wii U - Neogaf thread
En masse læsning om hvad Nintendo har foretager sig på det seneste.

F.eks. har Nintendo prøvet at få nye aldersgrupper interesseret i spil.

They felt that our products were too childish to be relevant, which was the issue we needed to work on. I believe that the situation surrounding this image has largely changed. Initially, our research in Japan suggested that 3D Mario was childish but that the original 2D Mario, who was drawn in the NES era as a group of pixels, was cool.



Hvilket åbenbart er grunden til at vi så NSMB.