Skrevet 11-10-2011 16:10 - Redigeret 24-03-2013 22:09
.#526 - Skrevet 04-12-2011 17:34
Det indtryk jeg har af spillet er at første gennemspilning af Super Mario 3D Land er lavet for at alle skal have mulighed for at gennemføre det, hvor imod næste gennemspilning fokuserer mere på udfordring: Udfordringerne er på et højere niveau og hjælpemidlerne fra første gennemspilning er utilgængelige.#527 - Skrevet 04-12-2011 21:02
Du kan også puste i mikrofonen for at få det blæk væk fra skærmen, som blomsterne spytter#528 - Skrevet 04-12-2011 23:21 - Redigeret 04-12-2011 23:23
Jeg forstår stadigvæk ikke hvorfor folk synes at der er et (markant) spring i sværhedsgrad... men samtidig stiller jeg så også lidt spørgsmålstegn ved hvorfor folk skulle synes det er SÅ let (ekstremt mange liv gør ikke spillet nemmere per say).#529 - Skrevet 04-12-2011 23:32 - Redigeret 04-12-2011 23:33
Måske "sværhedsgrad" er ved at blive et lidt overvurderet ord herinde. Ordet "stimulering" er nok bedre at bruge, hvis du spørger mig. Fordi det ord lægger også op til at man fortæller, HVAD der stimulerer en. Fx skriver Hassus at han bliver stimuleret af "at være til stede i en 3D verden". Det gør jeg så ikke. Der har vi én af de væsentlige forskelle på vores præferencer inden for videospil.#530 - Skrevet 05-12-2011 01:10
Alexander Brock Petersen skrev:
Måske "sværhedsgrad" er ved at blive et lidt overvurderet ord herinde. Ordet "stimulering" er nok bedre at bruge, hvis du spørger mig. Fordi det ord lægger også op til at man fortæller, HVAD der stimulerer en. Fx skriver Hassus at han bliver stimuleret af "at være til stede i en 3D verden". Det gør jeg så ikke. Der har vi én af de væsentlige forskelle på vores præferencer inden for videospil.
3D Mario-spil kan godt have nogle svære passager, men jeg bliver sjældent stimuleret af dem. Jeg bliver ikke stimuleret af at skulle samle en masse LOL lilla mønster på nogle plader, der konstant flipper rundt op i luften, selvom det er svært. Blot for at tage et eksempel.
Du har ret i at det med stimulering tror jeg og min glæde for Metroid Primes 3D-verdener f.eks., men med Super Mario 3D Land har jeg det på en anden måde, hvor det ikke handler lige så meget om 3D. Jeg skrev at det er 5 år siden jeg sidst har genspillet baner for fornøjelsens skyld på samme måde som jeg har med Super Mario 3D Land - de spil jeg før har gjort det med har udelukkende været 2D-spil og i særdeleshed Super Mario Bros. 3, Super Mario World og Kirby Nightmare in Dreamland. Jeg oplever det tredimensionelle rum i Super Mario 3D Land mere som "et lag" i oplevelsen end jeg oplever det som selve "kernen" i oplevelsen som det er med Prime f.eks, tror jeg. Det har noget at gøre med designet og også at Mario ikke kan løbe i alle 360 graders retninger, men at han er begrænset til 8 retninger. Det gør det lettere at bevæge sig henover smalle broer, hvor man i Mario 64 forsigtigt måtte vippe styrepinden fra side til side et godt stykke af vejen før man følte sig sikker. I Super Mario 3D Land har Mario kun 8 retninger han kan bevæge sig i og de broer der måtte være er alle rettede i én af de 8 retninger, så den type bekymring er stortset væk. Banedesignet er lineært og jeg har kun sjældent været i tvivl om hvor jeg skulle hen.
For mig er det, der beskriver spillet bedst ikke et at det er et af de nyere 3D-Mariospil med 2D-elementer, men at det er et af de klassiske 2D-Mariospil med en ekstra dimension. Grænsen bliver dog sløret ret tit.
#531 - Skrevet 08-12-2011 17:13
Så fik jeg også gennemført den sidste bane. Den er forholdsvis let, hvis bare man har to Tanooki-suits til rådighed. Så kan man altid quitte, når man er død, for på den måde gemmer den ikke, at man har mistet sine Tanooki-suits, og starter fra sidste bane du klarede.#532 - Skrevet 08-12-2011 17:16
Findes der nogle 'åbne' baner i Super Mario 3D Land i stil med dem i 64 og Sunshine?#533 - Skrevet 08-12-2011 17:31
^Nej. Det er i hvert fald meget begrænset og pretty much A til B.#534 - Skrevet 25-12-2011 21:25
Det er et super fedt spil. Man må sige at det er en "rigtig" omsætning af 2d mario til 3d.#535 - Skrevet 25-12-2011 23:44
Tro mig, det bliver først svært efter de første 8 worlds.#536 - Skrevet 26-12-2011 00:05
Hvilket virker ufatteligt nemt, men nu får jeg snart lov til at prøve det.#537 - Skrevet 26-12-2011 01:04
Okay, svært er vel et underligt begreb, da man nok gradbøjer det efter ens egen opfattelse. Jeg følte mere at de første 8 worlds blot var en måde at lære at "kende" spillet på, før det egentligt for alvor begyndte. Dermed ikke sagt at de næste 8 worlds er sindsygt svære for mig, men de blev meget mere krævende, jo længere man kom, og dobbelgængeren og tidspresset gjorde det hvert fald ikke let for mig i S8 banerne!#538 - Skrevet 26-12-2011 01:08
er der 16 worlds? + luigi banerne? Eller 8 worlds med hver?#539 - Skrevet 26-12-2011 01:17 - Redigeret 26-12-2011 01:18
Luigi er bare en karakter du kommer til at kunne skifte til, han har ikke specielle baner.Galactico skrev:
Okay, svært er vel et underligt begreb, da man nok gradbøjer det efter ens egen opfattelse. Jeg følte mere at de første 8 worlds blot var en måde at lære at "kende" spillet på, før det egentligt for alvor begyndte. Dermed ikke sagt at de næste 8 worlds er sindsygt svære for mig, men de blev meget mere krævende, jo længere man kom, og dobbelgængeren og tidspresset gjorde det hvert fald ikke let for mig i S8 banerne!
Synes nu at det var et megafedt spil.
Så spiller du jo åbenbart også temmelig forsigtigt normalt. Vil da mene at det er et tegn på at det ikke er så nemt hvis du finder dette nødvendigt inden spillet tvinger dig til at spille lidt hurtigere.
#540 - Skrevet 26-12-2011 09:07
Ja der er 16 Worlds