N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Alt om Zelda

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 13-10-2011 20:14 - Redigeret 25-09-2012 21:59

.

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#736 - Skrevet 18-02-2012 13:06

Der er bare så mange gode og velskrevet pointer i den artikel - og det er uanset om man er glad for de gamle eller nye Zelda-spil.

En rigtig god pointe er det med, at når man starter et Zelda-spil, så ved man allerede, hvad man kan forvente. Man er nærmest et skridt længere fremme "nu kommer det der snart... og så det".

Når spil ikke længere føles som en leg, men som et stringent arbejde, så er det et problem.


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#737 - Skrevet 18-02-2012 13:18

Alexander Brock Petersen skrev:
En rigtig god pointe er det med, at når man starter et Zelda-spil, så ved man allerede, hvad man kan forvente. Man er nærmest et skridt længere fremme "nu kommer det der snart... og så det".

Når spil ikke længere føles som en leg, men som et stringent arbejde, så er det et problem.



Det var det der fik mig til at lægge Zelda-serien mere eller mindre fra mig efter Twilight Princess.
Jeg ser dog tvært imod Spirit Tracks og Skyward Sword som skridt i den rigtige retning for at løse det problem i stedet for det modsatte Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#738 - Skrevet 18-02-2012 13:22

Jeg kan til dels følge dig i, at Phantom Hourglass og Spirit Tracks ændrer det lidt - det er så bare i en retning, mange ikke kan lide.

Skyward Sword er derimod det værste eksempel på det i spilhistorien, hvis du spørger mig.


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#739 - Skrevet 18-02-2012 13:31 - Redigeret 18-02-2012 13:35

F.eks. bryder Skyward Sword med dungeon-formlen og hvad man kan forvente af spillets verden. Det bryder også med kampformlen takket være Motion Plus. Våben er til større nytte og bliver ikke ligegyldige som spillet skrider frem(måske med undtagelse af slangebøssen) - nogen af dem kan tilmed opgraderes. Skjoldet er ikke noget man kan gemme sig passivt bag i spillets kampe(indtil man får Hylian Shield) og man kan løbe. Man har ingen anelse om hvad der venter længere fremme da de gamle formler hvad dét angår er blevet smidt ud ad vinduet af udviklerne til fordel for at prøve noget nyt.

Skyward Sword er ikke perfekt, men i hvert fald synes jeg ikke man kan sige at spilleren ved hvad der venter længere forude på samme måde som med f.eks. Twilight Princess(gab).


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#740 - Skrevet 18-02-2012 13:36

Jeg synes ikke, spillet bryder med nogle formler. At man pludselig skal svinge sin Wii Remote, laver ikke om på den måde kampene struktureres på og lægges imellem dungeons og i dem.

Det samme med det overordnede design. Der er mindre udforskning, men du afkoder stadigvæk formlen lynhurtigt.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#741 - Skrevet 18-02-2012 14:18

chessr skrev:
lol tror du seriøs at vi nævner det fordi det er sådan en fantastisk ting i spillet ?


Prøv at læse hans indlæg ordentligt, før du svarer Smiley


Dinmor
Dinmor

1
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#742 - Skrevet 18-02-2012 17:41

Alexander Brock Petersen skrev:
Jeg synes ikke, spillet bryder med nogle formler. At man pludselig skal svinge sin Wii Remote, laver ikke om på den måde kampene struktureres på og lægges imellem dungeons og i dem.

Det samme med det overordnede design. Der er mindre udforskning, men du afkoder stadigvæk formlen lynhurtigt.



Kampene struktureres nu rent faktisk anderledes end i mange af de nyere spil. Når man spiller mod 2 Lizalfos, skal man faktisk holde øje med begge, for de skiftes ikke bare til at angribe, men angriber derimod på samme tid. Sådan har min oplevelse været i mange af kampsituationerne, om det er mod Moblins, flagermus eller andre monstre.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#743 - Skrevet 18-02-2012 17:42

Spillets problem er mere overordnede. De forskellige faser. A til B etc. Det er meget nemt at gennemskue.


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#744 - Skrevet 18-02-2012 23:08

Det kan man selvfølgelig sige, men jeg vil mene at de hændelser, ændringer og udfordringer, der opstår fra A til B gjorde spillet værd at spille - for mig i hvert fald Smiley

Man kan være for eller imod linearitet og puzzle-fokus i Zelda, men hvis man tager spillet som det er synes jeg at det udfører det lineære fokus og dets puzzles på en måde der nærmest er forud for sin tid - i hvert fald på puzzle-fronten, synes jeg det er vildt hvad udviklerne har kunnet præstere. Hvis man på et fundamentalt plan ikke har noget tilovers for lineariten og det fokus på puzzles, der er i Skyward Sword, kan jeg godt følge at de ting jeg nævner ovenover er komplet ligegyldige.


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#745 - Skrevet 19-02-2012 20:30

Tror i Nintendo annoncerer et nyt Zelda-spil til E3?


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#746 - Skrevet 19-02-2012 20:32

Togbis skrev:
Tror i Nintendo annoncerer et nyt Zelda-spil til E3?


Nej.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#747 - Skrevet 19-02-2012 20:36

Læste også lige artiklen, og en af de gode pointer i artikler var, at historien bør fortælles igennem landskabet og selve verden. Færre items, der kræver skills at bruge er også en super god ide. Og så er artiklen ekstra god, fordi den kalder Skyward Sword det værste Zelda-spil.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#748 - Skrevet 19-02-2012 20:52

Bliver et Zelda-spil lavet som beskrevet i artiklen, så sælger det +10 millioner.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#749 - Skrevet 19-02-2012 21:04

Or already has been out for 3 months for people in the states. That being said, a staggering 96% of it's sales came during it's first month. All sales since the start of the new year have been laughable at best. And every single week it's selling less and less. They will likely stop printing the game entirely before summer hits unless it sees a massive sales boost, just like they did with Spirit Tracks. It could become a bargin bin game by the end of summer, that's how poorly it's doing.



Udtalt af manden bag Zelda Informer. Det siger ikke så lidt.


AND
AND

547
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#750 - Skrevet 19-02-2012 21:59 - Redigeret 19-02-2012 21:59

Togbis skrev:
Tror i Nintendo annoncerer et nyt Zelda-spil til E3?



Hm, nej det er nok for tidligt. Der gik jo fem (fire?) år mellem TP og SS, så mon ikke vi skal et par år ud i fremtiden, før Nintendo præsenterer det næste Zelda?Smiley