Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Sværhedsgrad i spil?

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 27-02-2012 23:32 - Redigeret 27-02-2012 23:39

Jeg faldt over dette citat:

Iwata: It’s not a trait many people have. What do you think about that, Sakurai-san?

Sakurai: Unlike me, Miyamoto-san, for example, is against the players being able to choose their own difficulty.

Iwata: You mean in the thinking of how the optimal level of game difficulty is something that the game creators should determine, not something you have the players choose?

Sakurai: Yes. The same goes for key configuration.12

Iwata: I suppose Miyamoto-san feels that since many players will play with default settings, there should only be one key configuration that the developers determine is right, and they must take responsibility for it and putting it forth.

Sakurai: But I think the players should have a bit greater degree of freedom in their choices.


Om sværhedsgrad er en god eller dårlig ting afhænger af typen af spil, hvis I spørger mig. Et spil som FIFA eller Mario Kart har brug for, at man kan vælge forskellige sværhedsgrader, da man dyster direkte imod AI'en. AI'en har derfor meget stor betydning og det er vigtigt at kunne tilpasse den i disse tilfælde.

Derimod mener jeg ikke, at Mario-, Zelda- og lignende spil bør have forskelligesværhedsgrader, da det som spildesigner altid er muligt at balancere spil på den rette måde, så både den øvede og den ikke øvede spiller kan få noget ud af et spil i form af forskellige valgmuligheder. At implementere forskellige sværhedsgrader, så der kommer dobbelt så mange fjender på skærmen med dobbelt så meget energi, hvis man fx vælger "svær" fremfor "let", er den nemmeste og dårligste designløsning, der findes. Det handler om, at man som spildesigner strukturerer spillet således, at der altid er et sikkerhedsnet, men samtidig er et svære og mere interessant valg at træffe, hvis man ønsker det. Det handler i bund og grund om at tilføje tilpas nok ligevægtige valg (ikke eksplicitte) i spillet, så der både er lette og svære måder at klare spillet på.