Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#916 - Skrevet 28-09-2011 17:32

Se videoen og tænk over, hvad der egentligt foregår i den.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#917 - Skrevet 28-09-2011 18:18

Alexander Brock Petersen skrev:
Det skabte godt gameplay.


At "føle" eller "give følelse" har som sådan ikke noget med gameplay at gøre.


Kragh
Kragh

17
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#918 - Skrevet 28-09-2011 18:24

"For mig at se, kan det her potentielt være endnu skridt væk fra den originale formular (selvom du ikke mener, der findes sådan en )"



Det mener jeg ikke, jeg siger bare, at der ikke eksistere 'sande' værdier eller kerneværdier. Zelda er så mange ting, noget socialt, diskursivt, materielt ovs., som konstitueres over tid i kontekster. Hvad vi forstå ved Zelda i dag er selvfølgelig ikke det samme som for 10 år siden. Og kigger vi på en Zelda som 'genre', hvis man kan lave det greb (dvs. applicere genreteori over spil!), så etableres den fortløbende. Skal det opsummere, kan man sige, at den pragmatisk forståelse er et metaniveau til den typologiske. Så man afskriver ikke en typologisk tilgang, men understreger bare, at det ikke er naturlig givet. Med Bruno Latour kan man sige, at den standardisering sker på baggrund af forskellige faktorer, forskellige aktører, som opretholder og reproducerer nogle forståelse.

Men der er - skal det siges, mig bekendt - ikke skrevet noget bud på at tænke de teoretiske retningen den pragmatiske vendig afstedkom, ned over videospil endnu. Meget af det litteratur som skriver har netop et strukturalistisk afsæt, hvor de positioner jeg referere er poststrukturalistiske. Så jo, der findes et første Zeldaspil, med værdier. Men der er ikke så nemt at udlede hvilke værdier det bygge på, pga. de metodiske implikationer jeg har anført. Receptionshistorie, nostalgi, virkningshistorie, socialitet (listen er lang) er man nødt til at medtænke. Alt det fører, kunne man sige, til en praksis. Dér konstitueres meningen!

Jeg tror godt vi kunne få nogle genreteoretikere til at sige noget i den stil. Og selvom du ikke lan lide konstruktivisme, er der nu ført særdeles gode argumenter for de teorier, som har den som ontologisk fundament. Ellers blev de ikke brugt i videnskaben i hele verden. Omvendt kunne du indvende, at det referat jeg her har lavet er MEGET overfladisk, og forsimpler tingene ret meget. Så meget så det sikkert bliver mere forkert end rigtigt, men hvis man tog teoretikerne i hånden, applicerede deres argumenter på spilmusik og Zeldaserien, ville vi sikkert få et ganske fornuftigt resultat.

Og lige for god ordens skyld, så er jeg ikke fagligt enig i alt hvad de mange (og meget forskellige) teoretikere skriver og siger. Noget af det er meget konstruktivistisk, men egen position er ret moderat. Men selvfølgelig in sync med de videnskabsteoretiske landvinderne de senere år- det er i hvert fald idealet.


Kragh
Kragh

17
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#919 - Skrevet 28-09-2011 18:45

Selvom det ikke knytter sig til SS specifikt, så er her nogle semi-akademiske artikler om videospil.

http://www.etc.cmu.edu/etcpress/content/well-played-10-video-games-value-and-meaning

http://www.etc.cmu.edu/etcpress/content/well-played-20-video-games-value-and-meaning

Der er tekster om MM, SM64, OfT, og mange flere spil. Noget af det er ret gøglet, men dem jeg lige har læst er ret interessante.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7384
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#920 - Skrevet 28-09-2011 22:57 - Redigeret 28-09-2011 23:06

Nå, hele kampen med de to lizalfos passer ind i en ny et-minuts video. (lol) Sætter det jo i et noget anderledes lys. Rimelig kedeligt som forudsagt. Smiley Måske de senere minibosser er mere omfattende.


Kragh
Kragh

17
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#921 - Skrevet 28-09-2011 23:16

Det ser simpelthen ikke ret godt ud...


koopi
koopi

1580
Offline
Level: 7 (Korok)

0
1ups givet

#922 - Skrevet 28-09-2011 23:33

Nej, det ser sgu ikke for udfordrende ud. Så må man da håbe, at dette bare er en nemmere udgave af spillet, eller at der er en New Game+, hvor det bliver mere udfordrende.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7384
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#923 - Skrevet 28-09-2011 23:55

De har officielt annonceret en "second playthrough mode", men da spillets replay value udover denne stadig er uvis, ville det jo være en fordel at kunne slå det til fra starten (ikke at dette er noget problem of course - minimal assembly required, bare hent en gennemført save fra nettet. Smiley)

Hvad angår minibossen i Game Informer videoen, ved vi jo at kampen foregår i spillets andet tempel - jeg mindes at 2x Lizalfos fremkom på nogenlunde samme tidspunkt i Ocarina of Time, altså i Dodongo's Cavern, og det spil omfattede jo trods alt senere minibosser, der var mere varierede og udfordrende.


Kragh
Kragh

17
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#924 - Skrevet 29-09-2011 00:07

Jeg tænkte også på, at det ligner en intertekstuel reference. Gad vide om det har betydning for historien, det kunne man håbe, da det i så fald ville opveje tabet af enhver spænding. Når jeg ser det, så ønsker jeg mig næsten at de lavede det med sværhedsgrader, så man kunne spille det igennem og dø hele tiden. Et spil som Halo 2, er pokkers svært på sværeste niveau, den slags udfordring kunne jeg godt tænke.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#925 - Skrevet 29-09-2011 00:14

... Det er latterligt. Jeg tror Lizalfosserne i OoT er sværere, og det siger da lidt.


Kragh
Kragh

17
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#926 - Skrevet 29-09-2011 00:22

Det tror jeg ikke. De er simpelthen så nemme, at det er skræmmende. OoT bliver først udfordrende, hvis man ikke samler hjerter op, ellers er det alt for nemt. Det spil er faktisk ret gennemspillet efterhånden, og så kommer folk op med sådan noget her


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7384
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#927 - Skrevet 29-09-2011 00:32 - Redigeret 29-09-2011 01:53

Kragh skrev:
Når jeg ser det, så ønsker jeg mig næsten at de lavede det med sværhedsgrader, så man kunne spille det igennem og dø hele tiden. Et spil som Halo 2, er pokkers svært på sværeste niveau, den slags udfordring kunne jeg godt tænke.


Yeah. Er så måske lidt lettere for udviklerne at implementere højere sværhedsgrader i FPS'er, idet de kan nøjes med at smide flere fjender i banerne, med mere liv og stærkere våben, og sådan. Så dog gerne at visse ting kunne tweakes i SS, f.eks. tab af hjerter ved skade. Hvis ikke second playthrough mode handler for meget om at gøre puzzles mere kringlede, og mere i nærheden af at gøre kampene mere intense, enabler jeg det nok fra starten ved at hente et fuldendt save fra nettet.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#928 - Skrevet 29-09-2011 00:43

Lizalfosserne i OoT havde da, så vidt jeg husker, nogle angreb der var lidt sværere at gennemskue. Ikke at det betød noget - man kunne bare bruge Hylian Shield. Men det kan man så også i SS.

Igen, hvor er udviklingen? Zelda-serien blev oprindeligt solgt på at være hårdkogt, nu er det utroligt hvis du overhovedet bliver ramt.


PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#929 - Skrevet 29-09-2011 01:14

Jamen jeg troede folk gerne ville have nogle af de gamle elementer med? Dette her er kun lige i starten af spillet, man vil jo gerne lige give spilleren en nostalgi udfordring! :b


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#930 - Skrevet 29-09-2011 05:53

Det klip viser, at Zelda-teamet tydeligvis ikke har forstået at implementere Wii MotionPlus ordentligt. For mig at se ser den kamp så lam ud, at jeg ligeså godt kunne have trykket på en knap de fem-seks gange, det kræver, at vinde over fjenden, som overhovedet ikke er en trussel.