Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Hvad spiller du nu? Hvor er du? Hvad synes du?

Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

4
1ups givet

Skrevet 09-12-2010 23:21 - Redigeret 30-05-2018 11:08


Her kan du dele din oplevelser med det spil, som på nuværende tidspunkt optager alt din opmærksomhed! Del din glæde eller frustration. Søg om svar eller giv et godt råd!

Du bedes:

1) Skrive hvad du spiller nu.
2) Skrive hvor du er i spillet (inkluder gerne spoiler-alerts)
3) Skrive hvad du synes om spillet i givende tidspunkt.




[i]Which best describes your opinion about games
I. Mountain Climbing-beyond the hardships lies accomplishment
II. Hiking-the destination can be reached rather comfortably[/i]
O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#3481 - Skrevet 17-09-2016 12:16

^ Præcis - jeg forstår nemlig, at introen er så mega lang. Jeg er nok bare drænet for entusiasme, når jeg er ved at være ovre det, og så gider jeg ikke mere. Men jeg tænker, at det er på tide, at jeg står ved og forsøger at komme hele vejen igennem dét og videre, så jeg kan opleve det bedste ved spillet.


Chocobona
Chocobona

229
Offline
Level: 8 (Pirahna Plant)

0
1ups givet

#3482 - Skrevet 17-09-2016 12:45

Jeg er igang med Twilight Princess jeg er nået til der hvor aben er stukket af. Men jeg synes starten er fin når man aldrig har spillet Zelda og Twilight Princess men det er nok lidt kedeligt hvis man har prøvet starten et par gange. Men fedt hvis du vil begynde på Twilight Princess O-train Smiley


Chocobona
Chocobona

229
Offline
Level: 8 (Pirahna Plant)

0
1ups givet

#3483 - Skrevet 17-09-2016 12:45

Jeg er igang med Twilight Princess jeg er nået til der hvor aben er stukket af. Men jeg synes starten er fin når man aldrig har spillet Zelda og Twilight Princess men det er nok lidt kedeligt hvis man har prøvet starten et par gange. Men fedt hvis du vil begynde på Twilight Princess O-train Smiley


AND
AND

462
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#3484 - Skrevet 17-09-2016 14:18

@ T-O - ja, det kræver lige lidt tålmodighed, men det er det hele værd. Spillet er super fint og - efter min mening - klart bedre end både WInd Waker og Skyward Sword.


AND
AND

462
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#3485 - Skrevet 17-09-2016 14:18

@ T-O - ja, det kræver lige lidt tålmodighed, men det er det hele værd. Spillet er super fint og - efter min mening - klart bedre end både WInd Waker og Skyward Sword.


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

1
1ups givet

#3486 - Skrevet 21-09-2016 17:29 - Redigeret 21-09-2016 17:32

Jeg har i mellemtiden gennemført det originale Legend of Zelda (uden guide). Det var et meget godt spil - mit ynglings 2D-Zelda indtil videre. Det er det eneste 2D Zelda-spil, jeg synes har kunnet overgå et 3D Zelda-spil "so far".
Grunden til at det har kunnet holde sig så højt oppe på min liste over de Zelda-spil, jeg har spillet, er fordi det var bevidst omkring sine begrænsninger, og derfor ikke har prøvet på at være for advanceret. Dermed har det originale zelda mere overbevist mig om hvor smuk den simple teknologi til NES'en kunne være.

Udforskningen er den bedste del efter min mening. Der er delte meninger omkring hvor svært det er at finde de forskellige dungeons, men taktikken er bare at udforske, markere de dungeons, man finder på kortet, så man har et overblik over dem, og så vende tilbage til dem, når man er nået til dem.
Spillet er ikke så svært, når det kommer til gameplay. Der er en del grinding involveret, fordi det er nemt at løbe tør fra liv og rupees, og fordi spillet er så nærigt med dem, kræves det at man går rundt i verdenen og dræber fjender, hvilket gør at du lærer verdenen bedre at kende.
Jo bedre du lærer verdenen at kende, jo nemmere bliver det at navigere rund i den. Og det bliver endnu nemmere senerehen, når man får items, der giver dig mulighed for at opnå nye steder, ligesom stortset alle andre Zelda-spil.

Spillet giver de hints, du skal bruge, bare formuleret på en enten meget kryptisk eller åben måde. Ligesom at der ligger en hemmelighed i et træ i den døde ende. Det er et vidt begreb. Det giver dig selvfølgelig mulighed for selv at tænke, i stor grad. Det er efter manges mening det mest kryptiske Zelda-spil, der findes. Men spillet følger den samme logik som alle andre Zelda-spil gør, hvilket er spillene i den serie, dette spil startede. Folk i 80'erne havde ikke nogen mulighed for at være vandt til den tankegang, og det er grunden til at det nok kunne være meget svært den gang.
Det er nemt for en øvet zelda-spiller, men det kræver at du er vandt til den tankegang, man bruger, når man spiller Zelda.


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#3487 - Skrevet 21-09-2016 17:29 - Redigeret 21-09-2016 17:32

Jeg har i mellemtiden gennemført det originale Legend of Zelda (uden guide). Det var et meget godt spil - mit ynglings 2D-Zelda indtil videre. Det er det eneste 2D Zelda-spil, jeg synes har kunnet overgå et 3D Zelda-spil "so far".
Grunden til at det har kunnet holde sig så højt oppe på min liste over de Zelda-spil, jeg har spillet, er fordi det var bevidst omkring sine begrænsninger, og derfor ikke har prøvet på at være for advanceret. Dermed har det originale zelda mere overbevist mig om hvor smuk den simple teknologi til NES'en kunne være.

Udforskningen er den bedste del efter min mening. Der er delte meninger omkring hvor svært det er at finde de forskellige dungeons, men taktikken er bare at udforske, markere de dungeons, man finder på kortet, så man har et overblik over dem, og så vende tilbage til dem, når man er nået til dem.
Spillet er ikke så svært, når det kommer til gameplay. Der er en del grinding involveret, fordi det er nemt at løbe tør fra liv og rupees, og fordi spillet er så nærigt med dem, kræves det at man går rundt i verdenen og dræber fjender, hvilket gør at du lærer verdenen bedre at kende.
Jo bedre du lærer verdenen at kende, jo nemmere bliver det at navigere rund i den. Og det bliver endnu nemmere senerehen, når man får items, der giver dig mulighed for at opnå nye steder, ligesom stortset alle andre Zelda-spil.

Spillet giver de hints, du skal bruge, bare formuleret på en enten meget kryptisk eller åben måde. Ligesom at der ligger en hemmelighed i et træ i den døde ende. Det er et vidt begreb. Det giver dig selvfølgelig mulighed for selv at tænke, i stor grad. Det er efter manges mening det mest kryptiske Zelda-spil, der findes. Men spillet følger den samme logik som alle andre Zelda-spil gør, hvilket er spillene i den serie, dette spil startede. Folk i 80'erne havde ikke nogen mulighed for at være vandt til den tankegang, og det er grunden til at det nok kunne være meget svært den gang.
Det er nemt for en øvet zelda-spiller, men det kræver at du er vandt til den tankegang, man bruger, når man spiller Zelda.


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

1
1ups givet

#3488 - Skrevet 21-09-2016 17:30

Indtryk af det originale Zelda


*SPOILERS*


De tre sidste dungeons ville nok kategoriseres som de tre sværeste at finde.
Det er nok den største udfordring, hvis man skulle spørge de fleste, der har spillet spillet, hvorfor de finder det så svært.
Men på det område, ville jeg nok sige, at spillet er ret gavmildt.

Jeg fandt dungeon 8 og 9 inden jeg fandt dungeon 2 (jeg ved ikke, hvorfor jeg havde så meget besvær med at finde den).
Jeg fandt dem lidt ved et tilfælde.

Jeg fortæller om hvordan jeg fandt dem i den rækkefølge, jeg fandt dem i, og hvordan jeg fandt dem.

Dungeon 9 ligger i højre hjørne af en stor sten, og man kan få adgang til den ved at lægge en bombe på præcist dette punkt. Det ville ikke være ligeså svært, hvis det var alle andre Zelda-spil, fordi de markerer de krøblige punkter i væggene, hvilket dette spil ikke gør.
Jeg havde blot den fornemmelse af at der kunne være noget indeni den sten, måske fordi jeg er så visuelt orienteret. Så jeg placerede en bombe foran.
Men der lyder også et hint senerehen i spillet, der lyder: "Secret is in the spectacle rock".

Dungeon 8 har jeg hørt om af folk som værende den random buskedungeon, man skal få adgang til ved at sætte ild til en random busk i en stor skov af buske. rettere sagt er det træer, vi taler om. Dér er den ikke så random igen. Man kan se, at det er et enkelt træ, der skiller sig ud, og blokerer vejen, og der tænkte jeg, at det var værd at prøve at tænde ild til det.
Så er der også et hint, der lyder: "Secret is in the tree at the dead end".
Og så får man den røde lanterne i dén dungeon inden, der giver én mulighed for at bruge mere ild, hvilket peger hen til, hvad man skal gøre for at komme ind til næste dungeon.

Dungeon 7 var den aller sidste dungeon, jeg fandt. Jeg tænkte tidligere i spillet, at den bare var dræber svær at finde, men så fandt jeg senerehen ud af, at jeg bare ikke havde det nødvendige udstyr.
"Secret is, where the faries don't live" er hintet. Så tænkte jeg: "feerne plejer at være ved de små damme. Der er i alt tee damme, men i én af den, er der ingen feer. Da fløjten var et relativt nyt item i mit inventory, og tænkte, at den måtte have et formål, spillede jeg på den, og så sank vandet ned i grunden, og man kunne komme ind i dungeon 7.


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#3489 - Skrevet 21-09-2016 17:30

Indtryk af det originale Zelda


*SPOILERS*


De tre sidste dungeons ville nok kategoriseres som de tre sværeste at finde.
Det er nok den største udfordring, hvis man skulle spørge de fleste, der har spillet spillet, hvorfor de finder det så svært.
Men på det område, ville jeg nok sige, at spillet er ret gavmildt.

Jeg fandt dungeon 8 og 9 inden jeg fandt dungeon 2 (jeg ved ikke, hvorfor jeg havde så meget besvær med at finde den).
Jeg fandt dem lidt ved et tilfælde.

Jeg fortæller om hvordan jeg fandt dem i den rækkefølge, jeg fandt dem i, og hvordan jeg fandt dem.

Dungeon 9 ligger i højre hjørne af en stor sten, og man kan få adgang til den ved at lægge en bombe på præcist dette punkt. Det ville ikke være ligeså svært, hvis det var alle andre Zelda-spil, fordi de markerer de krøblige punkter i væggene, hvilket dette spil ikke gør.
Jeg havde blot den fornemmelse af at der kunne være noget indeni den sten, måske fordi jeg er så visuelt orienteret. Så jeg placerede en bombe foran.
Men der lyder også et hint senerehen i spillet, der lyder: "Secret is in the spectacle rock".

Dungeon 8 har jeg hørt om af folk som værende den random buskedungeon, man skal få adgang til ved at sætte ild til en random busk i en stor skov af buske. rettere sagt er det træer, vi taler om. Dér er den ikke så random igen. Man kan se, at det er et enkelt træ, der skiller sig ud, og blokerer vejen, og der tænkte jeg, at det var værd at prøve at tænde ild til det.
Så er der også et hint, der lyder: "Secret is in the tree at the dead end".
Og så får man den røde lanterne i dén dungeon inden, der giver én mulighed for at bruge mere ild, hvilket peger hen til, hvad man skal gøre for at komme ind til næste dungeon.

Dungeon 7 var den aller sidste dungeon, jeg fandt. Jeg tænkte tidligere i spillet, at den bare var dræber svær at finde, men så fandt jeg senerehen ud af, at jeg bare ikke havde det nødvendige udstyr.
"Secret is, where the faries don't live" er hintet. Så tænkte jeg: "feerne plejer at være ved de små damme. Der er i alt tee damme, men i én af den, er der ingen feer. Da fløjten var et relativt nyt item i mit inventory, og tænkte, at den måtte have et formål, spillede jeg på den, og så sank vandet ned i grunden, og man kunne komme ind i dungeon 7.


AND
AND

462
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#3490 - Skrevet 22-09-2016 09:36

Fede oplevelser du har gjort dig, med det go'e gamle Zelda-spil. Jeg kommer helt til at tænke på dengang jeg selv spillede det, hvilket ikke er mere end et års tid eller to siden. Jeg brugte dog et kort over spillet, som markerede dungeons og ekstra hjerter, hvilket må siges, at gøre det en del lettere - jeg gamer så heller ikke specielt tit og har ærligt talt elendige 'skills', men nyder det, til gengæld, når jeg endelig har tiden til det.

Any ways - kortet gjorde, at det lykkedes mig at tage de enkelte dungeons i den 'rigtige' rækkefølge, hvilket var en ret cool oplevelse, fordi sværhedsgraden hele tiden stiger.

Jeg husker dog det sværeste sted, som værende den dungeon på Death Mountain, hvor en af sekvenserne involverer et rum med en masse blå riddere, som skal ordnes, hvorefter man skal klare et par andre ting, som involverer bomber (dem løber man tør for!) uden at dø undervejs. Det brugte jeg godt nok lang tid på!

Ellers er det sværeste ved spillet vel egentlig starten, hvor man kun har tre hjerter, ingen items og ikke har lært spillets (noget forældede) kampmechanics at kende endnu. Jeg døde nok en femten-tyve gange, inden jeg overhoved nåede nogen vegne.

Alt i alt er det originale Zelda nok fortsat min favorit blandt 2D-spillene, simpelthen fordi det rummer essensen af de elementer, som gjorde efterfølgende spil i serien fede: gode puzzles og open world-systemet, kombineret med den - efter min mening - højeste sværhedsgrad i serien og reel mulighed for exploration.


AND
AND

462
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#3491 - Skrevet 22-09-2016 09:36

Fede oplevelser du har gjort dig, med det go'e gamle Zelda-spil. Jeg kommer helt til at tænke på dengang jeg selv spillede det, hvilket ikke er mere end et års tid eller to siden. Jeg brugte dog et kort over spillet, som markerede dungeons og ekstra hjerter, hvilket må siges, at gøre det en del lettere - jeg gamer så heller ikke specielt tit og har ærligt talt elendige 'skills', men nyder det, til gengæld, når jeg endelig har tiden til det.

Any ways - kortet gjorde, at det lykkedes mig at tage de enkelte dungeons i den 'rigtige' rækkefølge, hvilket var en ret cool oplevelse, fordi sværhedsgraden hele tiden stiger.

Jeg husker dog det sværeste sted, som værende den dungeon på Death Mountain, hvor en af sekvenserne involverer et rum med en masse blå riddere, som skal ordnes, hvorefter man skal klare et par andre ting, som involverer bomber (dem løber man tør for!) uden at dø undervejs. Det brugte jeg godt nok lang tid på!

Ellers er det sværeste ved spillet vel egentlig starten, hvor man kun har tre hjerter, ingen items og ikke har lært spillets (noget forældede) kampmechanics at kende endnu. Jeg døde nok en femten-tyve gange, inden jeg overhoved nåede nogen vegne.

Alt i alt er det originale Zelda nok fortsat min favorit blandt 2D-spillene, simpelthen fordi det rummer essensen af de elementer, som gjorde efterfølgende spil i serien fede: gode puzzles og open world-systemet, kombineret med den - efter min mening - højeste sværhedsgrad i serien og reel mulighed for exploration.


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#3492 - Skrevet 23-09-2016 15:35 - Redigeret 23-09-2016 15:37

^Jeg giver dig ret i at starten var svær, men fik alligevel den følelse af, at det var overskueligt at komme igennem spillet. Til at starte med, grindede jeg rupees for at kunne snakke med de forskellige NPCs, der boede indeni dungeonsne og gråtterne. Der fik jeg jo så nogle forvringede hints, som jeg skrev ned min notesbog. Når jeg så stødte på steder, der matchede mine noter, tog jeg udgangspunkt i hintsne. For eksempel brugte jeg hintet til at finde igennem labyrinten, og det føltes bare fedt at komme igennem den.

Jeg så det altid som en fordel at have lidt mere trash i mit inventory, end jeg troede var nødvendigt. Og da jeg snakkede med den gris indeni én af de senere dungeons, der blokerer éns vej, kunne jeg næsten regne ud, at dens grynt afspejlede dens sult (sultne gris). Så jeg gav den svinelåret.


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#3493 - Skrevet 23-09-2016 15:35 - Redigeret 23-09-2016 15:37

^Jeg giver dig ret i at starten var svær, men fik alligevel den følelse af, at det var overskueligt at komme igennem spillet. Til at starte med, grindede jeg rupees for at kunne snakke med de forskellige NPCs, der boede indeni dungeonsne og gråtterne. Der fik jeg jo så nogle forvringede hints, som jeg skrev ned min notesbog. Når jeg så stødte på steder, der matchede mine noter, tog jeg udgangspunkt i hintsne. For eksempel brugte jeg hintet til at finde igennem labyrinten, og det føltes bare fedt at komme igennem den.

Jeg så det altid som en fordel at have lidt mere trash i mit inventory, end jeg troede var nødvendigt. Og da jeg snakkede med den gris indeni én af de senere dungeons, der blokerer éns vej, kunne jeg næsten regne ud, at dens grynt afspejlede dens sult (sultne gris). Så jeg gav den svinelåret.


martinmartin
martinmartin

1003
Offline
Level: 12 (Fire Keese)

1
1ups givet

#3494 - Skrevet 12-10-2016 12:08

Jeg er endelig kommet i gang med Killer7.

Indtil videre er det en rigtig god oplevelse. Det minder mig om en blanding af Quentin Tarantino film og Frank Miller tegneserier, men med et islæt, der føles stærkt japansk. Det er en underlig blanding af kitsch og totalt cool hele tiden.

Killer7 er også sådan et spil, der er interessant at spille i dag, da det minder mig om nogle af de indie spil, der er mere en "oplevelse", end en gameplaymæssig drøm.

Til trods for at spillene ikke har vildt meget tilfælles, minder det mig lidt om at spille Jazzpunk, da det ikke er gameplay'et, der er drivkræften, men stilen, der gør at jeg har lyst til at spille videre.

Jeg håber dog at Killer7 ikke taber pusten undervejs, som Jazzpunk gør.

Jeg tror umiddelbart at den optimale tilgang til Killer7, er at anskue det, som et point n' click spil med - indtilvidere - ret simple gåder og en stiliseret, men simple first person shooter påklisteret på pakken.


SuperMikkel
SuperMikkel

1
Offline
Level: 4 (Stalkid)

0
1ups givet

#3495 - Skrevet 12-10-2016 15:07

Pokken Tag Smiley I sækkestolen.