Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Gode spilelementer der forsvandt

Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

Skrevet 19-05-2012 13:15 - Redigeret 16-08-2014 07:38

...uden grund!

Der er en del spil jeg efterhånden har spillet, hvor der var en ny, spændende spildel med, som enten var enormt god eller i hvert fald havde meget potentiale, men som senere i serien er blevet fjernet igen! Denne tråd er dedikeret til disse!

Conker's Bad Fur Day / Perfect Dark [Counter-Op]


I slutningen af N64's storhedstid kom både Perfect Dark og Conker's Bad Fur Day, begge fra Rareware og begge som indeholdte en spændende Counter-Op spildel, som supplement til den velkendte co-op spildel.
I denne skulle én spiller prøve at gennemføre en bane på normal vis, imens modstanderen blev sat i fjendens sted, med samt dårlige våben og samme lave liv. Det var en spændende spildel, der godt kunne forbedres lidt på, men jeg er virkelig ærgerlig vi ikke rigtig har set den siden (så vidt jeg ved)!

Mario Party 3 [Duel Mode]


I Mario Party 3 kunne man spille noget der hed Duel Mode. Her var man kun 2 med, i modsætning til seriens normale 4 spillere, og så rendte man rundt på et lille bræt kun med mønter (ingen stjerner). Mønterne kunne bruges til at købe beskyttere og angribere i form af andre kendte Mario-figurer så som Piranha og Boo. Det er det sjovere jeg nogensinde har haft det i et Mario Party spil!

Super Monkey Ball [Competitive Mode]


Jeg kunne desværre ikke finde noget billede af det, men i denne spildel kunne man dyste i alle spillets baner, 4 personer, split screen. Denne spildel kunne selvfølgelig også forbedres, for eksempel ved at fjerne tidsbegrænsningen og give spilleren mulighed for at gøre det med flere end 5 baner pr gang, men idéen var virkelig god og så var den bare væk i 2'eren. Den skulle dog være vendt tilbage midlertidigt i Super Monkey Ball Deluxe til PS2 og XBox.

Hvilke af sådanne elementer har I følt er forsvundet på mærkelig vis!? Smiley

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#16 - Skrevet 23-05-2012 13:39

Hvis co-op er kunsternerisk kan jeg godt lide kunst. Forstår stadigvæk ikke, hvorfor at spilindustrien tror, at online og lokal multiplayer er substituter, når de tydeligvis er komplementærer, da de ikke tilbyder samme oplevelse. Nintendo er det eneste firma, der tilsyneladende har forståelse for dette.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#17 - Skrevet 23-05-2012 17:18

#19 Ja fuldstændig rigtigt. Det er mærkeligt at de tit vælger ikke at lave bege dele.

Jeg forstår det delvist på wii´en, hvor online features er begrænsede og generelt bare fungerer skidt. Deres metascore bliver direkte dårligere af at de tager et dårligt online system med.

Til gengæld på Playstation 3 og Xbox 360 er der det omvendte problem. De vælger alt for tit at tage local multiplayer væk. Det er ærgeligt. Meget ærgeligt, især når man tager i betragtning af at 7 controllers (måke plus move controlere?) kan være slutet til SAMTIDIGT. Kun meget få spil har udnyttet det. Der er en del gode local og online spil (som fat princess), men der er bare ikke nok.

Forrige generationer af konsoller har næsten kun haft en forholdsvis ringe online system. PC derimod er nok den værste local multiplayer maskine overhovedet. Til gengæld gør den brug af LAN, som er krævende i form af alle skal have en kopi af det givede spil, samt have en PC som kan spille spillet.
Online har det samme problem, men det er mindre relevant, da det er naturligt at skulle spille online på den måde.

Det er en mærkelig måde udviklere tit vælger at sætte deres multiplayer del sammen. Og tit fungerer det stadigt ikke godt, selv når de har valgt en løsning hvor du kan være flere. Når jeg skriver at 7 spiller systemet ikke er brugt nok, så mener jeg ikke at en skærm skal deles op i syv dele til en shooter eller racer spil, men nærmere spil som little big planet (som pt. kun kan spilles af max 5, med move) eller andre spil hvor du deles om en stor skærm.
Jeg nævte at deres spil score kan gå ned på wii, desværre gældes det også for andre systemer. Hvis de laver et multiplayer system, kan det være svært at tilpasse en bane til 32 personner, som også skal kunne bruges til 2-7 personer. Det tager langt tid, og jeg vælger at tro at det nok er den største grund til at det tit bliver gjort sådan. Det er oftest shooters og racere som det er svært at gøre med.


Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#18 - Skrevet 16-08-2014 07:37

Jeg vil gerne lige bringe denne tråd op igen, da jeg kom i tanke om to til og kunne godt tænke mig at høre om der var nogle andre I var kommet i tanke om Smiley

Micro Machines - Korte spilsessioner

Jeg elsker i Micro Machines at man har det evigt igangværende dyst, hvor hvis man kommer for langt bagud i skærmbilledet mister man et point og starter på lige fod igen. Det er en super fed måde at sikre sig man skal være god hele tiden for at vinde, og samtidig at man ikke taber det hele bare fordi man kommer lidt bagud fra starten af.

Jump Superstars / Jump Ultimate Stars - Fuldt customizable figurer.

Det er måske ikke altid det er nemt at tilgå den nederste skærm på Nintendo DS mens man spiller med knapperne på den øverste, men Jump Stars-serien havde nogle ret fede idéer. Man kunne skaffe en masse brikker af forskellig størrelse, disse kunne enten være hvad der minder om items (få felter), hvad der svarer til assist characters (lidt flere) eller spilbare figurer (flest felter) og så får man selv plads til dem man ønsker i kassen på 5x4 felter kun med betingelsen om mindst én spilbar figur. Det gav spillet en ekstremt fed dybde og det er lidt noget jeg har håbet på Smash 3DS ville tage brug af.



TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#19 - Skrevet 05-03-2015 00:56

Ved godt, det lyder sært, men på grund af N64s begrænsede grafik, virker spillene mere tredimensionelle, synes jeg. Det er måske fordi, jeg beundrer fremskridtet, der skete den gang Smiley De var typiskset også meget bedre til at lave udtryk den gang, synes jeg. For den gang, hvor grafikken ikke var så god, måtte man lægge vægt på noget andet Smiley I dag tænker man nok tit: "grafikken er god, så er der intet, folk kan klage over", men jeg synes, N64 var gode tider, selvom, det ikke havde nogen indflydelse på min barndom. Spillene siger mig bare mere. Men som reference til "Conker's Bad Fur Day": "The grass is always greener, and you don't really know what it is you have, until it's gone … gone … gone …"