KuvertN-club Streams: Uge 39

KuvertTales of the Shire: A The...

KuvertRugrats: Adventures in Ga...

KuvertTo nye figurer udgivet ti...

KuvertLevel-5 annoncerer Holy H...

KuvertLevel-5 annoncerer Inazum...

KuvertInazuma Eleven: Victory R...

KuvertDecapolice udskydes til 2...

KuvertLevel-5 Vision afholdes i...

KuvertNintendo patenterer mysti...

KuvertSpil på vej til Switch

KuvertLegend of Zelda: Echoes o...

KuvertSonic

KuvertNintendo Switch

KuvertHvad spiller du nu? Hvor ...

KuvertSwitch 2 - rygter og disk...

KuvertPokémon Unite

KuvertSony og Microsofts næste...

KuvertSplatoon 3

KuvertAlternative nyheder

KuvertK: Pokemon Fire Red

KuvertTilbudstråden

KuvertS: Switch spil + amiibo

KuvertK: Diverse 3ds spil

KuvertV: Wii U Basic med Wii Fi...

KuvertS: Starlink inkl figur og...

KuvertS: Mario samlerting

KuvertGBxCart eller lignende GB...

KuvertSwitch spil købes

KuvertS Bayonetta 3

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

E3 dækningen på n-club 2012

Zøvnig
Zøvnig

10
Offline
Level: 20 (Moblin)

0
1ups givet

Skrevet 01-06-2012 01:19

Vi nærmer os stærkt E3 og vi står overfor nogle udfordringer, da det i år ikke er crewet der skriver. Hvad gør vi mht til banners? Sætter n-club selv nogle på eller? Ofte skrives der op til 20 nyheder på få timer, så det kunne være rigtig godt, at få sat antallet af nyheder på forsiden op. Antallet gør samtidig, at det er svært at lave egne banners til alt.

Næste punkt er, at vi hurtigt risikere at sidde mange mennesker, som skriver de samme nyheder. Hvad kan vi gøre her? Oftest spyttes nyhederne ud så hurtigt, at det ikke rigtig er relevant, at ale sammen i et forum omgivet der skriver hvad.

For mit vekommende sidder jeg klar et par timer før of efter konferencen uanset hvad. Hvem regne med at deltage i nyhedsskrivningen på dagen.

Følg mig her: twitch eller twitter
Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#1 - Skrevet 01-06-2012 12:21

Jeg kan sagtens lave en template .psd fil som kan benyttes til E3 nyheder. Spørgsmålet er om folk der skriver nyheder vil benytte denne da det vil kræve Photoshop installeret. En 30 dages trial udgave kan hentes fra adobe.com, men om det er besværet værd i farten for den enkelte, det har jeg svært ved at vurdere?




Lukas Skywalker
Lukas Skywalker

2218
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#2 - Skrevet 01-06-2012 15:45

Jeg vil sørge for at tage den første nyhed der er skrevet om en given ting (hvis den er fyldestgørende), og så fylde på med indhold fra eventuelt andre nyheder. Med det sagt, så vil jeg dog gøre mit ypperste for, at nyhederne bliver godkendt så hurtigt som muligt - dermed undgår vi for mange dobbeltnyheder Smiley


Zøvnig
Zøvnig

10
Offline
Level: 20 (Moblin)

0
1ups givet

#3 - Skrevet 01-06-2012 17:25

En god ide med en template. Evt. Så lav en fast E3, så hvis os der sender nyheder ind og som ikke har Photoshop, kan få smider et standard banner på.

Derudover så er jeg stadig frisk, hvis andre skribenter vil se konferencen " sammen" over Skype, da vi på den måde lettere undgår,at fire forkellige sender den samme nyhed ind. Selvom du går dem igennem og opdatere dem Lukas, så vil det være lidt synd, hvis en ender op med, at have lskrevet og indsendt 6 nyheder, uden at få point fornogle af dem Smiley


KJ85
KJ85

22197
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#4 - Skrevet 01-06-2012 17:57 - Redigeret 01-06-2012 18:06

Jeg vil sikkert nok skrive nogle nyheder, men agter at se hele showet først Smiley

Mit forslag vil være, at folk benytter sig af <a href=https://n-club.dk/fora/emner/407136-hvilken-nyhed-arbejer-du-p>denne tråd</a>, og poster en ny besked hver gang en ny nyhed påbegyndes.

Lige præcis med de her E3-nyheder kunne det være rart, hvis de kan opdateres når de forskellige trailere og lignende bliver tilgængelige. Men for at gøre det effektivt vil det nok kræve at dem der skriver nyheder får midlertidig adgang til nogle moderator-funktioner.


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#5 - Skrevet 01-06-2012 20:36

En idé til en stor Skype samtale kunne være hyggeligt. Få snakket lidt med fellow N-clubbers Smiley


stelzig
stelzig

5070
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#6 - Skrevet 01-06-2012 21:06

Vil det ikke være lidt upraktisk med skype når du allerede skal høre på en stream? Jeg holder mig også normalt fra skype, men specielt i dette tilfælde vil jeg da mene at msn (eller tekstchat på skype) ville være bedre Smiley


chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#7 - Skrevet 01-06-2012 21:45

Hvorfor ikke bare skrive i en E3 tråd her ?


Zøvnig
Zøvnig

10
Offline
Level: 20 (Moblin)

0
1ups givet

#8 - Skrevet 02-06-2012 00:16

stelzig skrev:
Vil det ikke være lidt upraktisk med skype når du allerede skal høre på en stream? Jeg holder mig også normalt fra skype, men specielt i dette tilfælde vil jeg da mene at msn (eller tekstchat på skype) ville være bedre Smiley



Der har fungeret fint i mange år, selvom jeg ikke lige ved hvad man har gjort de sidste par år.

Med hensyn til at skrive i en tråd. Det kan man sagtens. Jeg er bare vant til, at der nogle gange går få minutter imellem nyhederne og der er det en ekstra belastning, når man skal lyttet og se konferencen samtidig med man skriver nyheder hehe.

Men en anden fordeling kunne være, at en skrev og opdaterede en nyhed live (kan det gøres på en smart og hurtig måde der ikke kræver konstante godkendelser) og som så tager hovedslæbet. Så kan de and bruge mere tid på, at skrive lidt mere om de enkelte spil, smide billeder op osv.


M60dk
M60dk

0
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#9 - Skrevet 02-06-2012 22:48

Jeg vil gerne sætte en midlertidig live chat op her på sitet, hvis det er noget der er stemning for.


Zøvnig
Zøvnig

10
Offline
Level: 20 (Moblin)

0
1ups givet

#10 - Skrevet 03-06-2012 00:03

Kunne være en fin måde at kommunikere på, mens vi skriver og ser konference


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#11 - Skrevet 03-06-2012 00:11

God idé Smiley


Moysen
Moysen

40
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#12 - Skrevet 03-06-2012 11:41

Live-chat, gogo!


M60dk
M60dk

0
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#13 - Skrevet 03-06-2012 17:50

Så har jeg smidt en chat op (linket er også oppe i banneret).


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#14 - Skrevet 03-06-2012 21:16

Så er der en PSD template klar til jer der ønsker at skrive nyheder omkring E3 2012.

Download af PSD sker ved at trykke her!

Når i er i Photoshop, anbefaler jeg at i gemmer "til web" i PNG-24. Desuden bør i ændre navnet, så vi ikke bare får en masse "template_E3_news.png" uploadet på N-clubs servers Smiley

Spørgsmål? Kom frisk.


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#15 - Skrevet 04-06-2012 14:33

Nogen der ved hvornår pressekonferencerne kommer (dansk tid) og hvor man kan se dem streamet live i år?