Ugens Downloads: Uge 9 20...

The Binding of Isaac: Rep...

Stort udsalg på eShop st...

Ugens Downloads: Uge 8 20...

Pokémon Brilliant Diamon...

N-cast #83: Djævelsk ark...

The Caligula Effect 2 kom...

DC Super Hero Girls: Teen...

Pokémon Legends: Arceus ...

Star Wars Republic Comman...

New Pokémon Snap

Spil på vej til Switch

Pokémon Legends: Arceus

Mario Golf: Super Rush

Dinosaur Planet

Pokémon-tråd

Mario Kart Tour

Tillykke til Link

Twilight Princess Wii med...

Film med videospilsrefere...

Zelda Collectors Edition ...

K: Wii remote plus

Tilbudstråden

Tank! Tank! Tank (Wii U) ...

Vurdering af Pokemon kort

S: Diverse spil

K / B: Wii U titler

Super Mario 3D All-Stars ...

K: Nintendo/Playstation M...

S: Classic Xecutor2 modde...

N-club Juletema 2018

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Story of Seasons: Trio of Towns

Mario Party: The Top 100

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Nindie Klubben præsenterer * 5: Hades

Jonezy
Jonezy

1418
Online
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

Skrevet 02-12-2020 20:25

Nindie Klubben præsenterer *5

Hades



Det må være tid til noget action her i Nindie Klubben og vi er så heldige at et af årets allerbedste spil netop er en nindie titel fyldt med action. Spillet er Hades, som er en såkaldt roguelike, hvor man i sit gameplay loop skal komme så langt i et run mod fjender og bosser som man kan, inden man (helt efter planen) dør og så må starte et nyt run. Men hvert dødsfald er ikke forgæves, da man får permanente opgraderinger som kan hjælpe dig i dine fremtidige runs. Så hvis man spiller længe nok burde man blive nærmest uovervindelig til sidst, så man kan gennemføre et fuldt run. Hvert run er så randomized i en vis grad, så du møder forskellige fjender og rum, samt får nye våben og opgraderinger fra gang til gang; så man konstant kan afprøve og udforske nye builds og komboer.

Normalt er disse typer spil naturligvis ikke så rig på historie og dialog, da man jo starter forfra ofte, men Hades udmærker sig ved faktisk at tage historien seriøst så den giver mening i denne sammenhæng. Man spiller nemlig som Zagreus, søn af Hades, som gerne vil slås sin vej ud af dødsriget og op til Olympen. Vi er altså i de gamle græske guders domæne temamæssigt og historien skulle hænge rigtig godt sammen og give mening i forhold til gameplayet.

Hades er udviklet af Supergiant Games, som er blevet en relativ kendt og ikke mindst meget anerkendt indie udvikler igennem årerne med spil som Bastion, Transistor og Pyre. Supergiant Games er især kendt for deres meget farverige artstyle og en lydkulisse med suveræn voice acting og fængende musik, som medvirker til at skabe nogle helt fantastiske oplevelser med deres spil.

Hades er muligvis deres bedste spil til dato og hvor de fleste Nindie Klub spil nok er spil som kan falde lidt under radaren, kan man ikke sige det samme om Hades, som allerede nu nævnes som kandidat til årets bedste spil flere steder og som har gået en sejrsgang på anmelder fronten med meget flotte anmeldesler næsten over hele linjen. Men når nu et indie spil i den grad kan skabe sådan en furore og begejstring, så er vi da nødt til også at prøve det her i klubben.

Tænker vi venter til søndag d. 20 december, enten her i tråden eller ovre på N-Club’s Discord i indie kanalen, med at komme med vores oplevelser og betragtninger af Hades.

https://discord.gg/yDbqZgr

God fornøjelse!


NNID: Jonezy77
    Jonezy
    Jonezy

    1418
    Online
    Level: 18 (Twhomp)

    2
    1ups givet

    #1 - Skrevet 04-01-2021 20:27

    Jeg fik endelig taget hul på min tur i dødsriget her i weekenden.

    Jeg begynder at forstå hypen.

    Som altid med Supergiant Games er artwork og lydside absolut top lækkert. Jeg har selv gennemført Pyre til stor fornøjelse og spillet en halv times tid af Bastion. Jeg var dog ikke lige klar på det action fyldte gameplay i Bastion og er aldrig kommet tilbage til det. Også derfor jeg har været forsigtig med at hoppe på Hades bølgen, da jeg som gamer egentlig ikke er super glad for heavy action og bullet hell lignende gameplay. Mit skillset er simpelthen ikke godt nok og så bliver jeg som regel frustreret og button masher til min egen elendighed.

    Og sådan føles gameplayet lidt for mig i Hades og jeg kan da også godt mærke, at jeg til tider bimler rundt, men jeg er alligevel super underholdt. Gameplay loopet er simpelthen så tilfredsstillende. Få seje boons og prøv at spille efter deres styrker, dø, opgrader forskellige ting hjemme på basen og så afsted igen. Når man så er afsted er det virkelig tilfredstillende konstant at få valgmuligheder af nye boons.

    Så selv en gamer som jeg, som normalt fortrækker det klart mere chillede eller tur baseret strategy gameplay er virkelig underholdt her; også selvom jeg seriøst bimler rundt og aldrig nogensinde kommer til at fortælle hvor mange runs jeg skal bruge for at komme hele vejen igennem, hvilket jeg slet ikke er i nærheden af endnu.

    Eneste anke, som jeg har tænkt over, er at det er ret meget rng hvilke boons du får tilbudt, så det handler mere om at adapte til hvad man får tilbudt fremfor at lægge en plan fra start om hvilken slags run man gerne vil have. Men den slags gameplay har dog også sin charme. Jeg ved dog at man senere bedre kan styre hvilken gud man får tilbudt de første boons fra senere, så det hjælper måske lidt på planlægningen.

    Men ja. Jeg forstår hypen nu. Hades er godt. Rigtig godt og rigtig vanedannende.