Vind Pokémon Brilliant D...

Ny trailer for Pokémon L...

N-Tonight #10: WarioWare:...

Advance Wars 1+2 Re-Boot ...

A Boy and His Blob genudg...

Må vi præsentere: Ninte...

Tunche annonceret til Swi...

Lanceringstrailer for Dyi...

Sora afsløret som sidste...

The Smurfs: Mission Vilea...

Alternative nyheder

Switch Online

Spilmusik

Tetris 99

Mario Party Superstars

Nintendo Direct

Switch Friend Codes

Spil på vej til Switch

Mario Kart Tour

Metroid Dread

V: Gameboy Advance SP ags...

Tilbudstråden

K: pokemon leafgreen

S: Switch og 3DS spil

K. Pokémon Black & Poké...

Nintendo 64 spil

K: Wii spil

S: Bravely Default 2

S: Switch skuldertaske (g...

K: The Legend of Zelda: M...

Story of Seasons: Trio of Towns

N-club Juletema 2018

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Mario Party: The Top 100

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Nindie Klubben præsenterer * 6: Signs of the Sojourner

Jonezy
Jonezy

2668
Offline
Level: 18 (Twhomp)

2
1ups givet

Skrevet 25-03-2021 16:07

Nindie Klubben præsenterer *6

Signs of the Sojourner



Denne gang er vi ude i noget virkelig originalt.

Deckbuilder spil, som har taget sin inspiration fra brætspils industrien, er begyndt at dukke op i videospils verdenen. Slay of the Spire, Steamworld Quest og Monster Train er eksempler på denne genre; og med Signs of the Sojourner bliver der lagt endnu en twist i formlen. Man skal nemlig ikke bruge sit deck af kort til at smadre fjender og monstre med, men i stedet skal de bruges til at have samtaler med NPCere.

Vi er ude i et spil, som i den grad har fokus på det narrative og som på ingen måde bærer præg af action. Man er en handlende som rejser rundt og sælger og skaffer forskellige varer og møder nye folk i forskellige byer. Jeg håber at spillet måske kan give den der fornemmelse af at være ude og rejse og møde og skabe nye relationer.

Spillet er udviklet af Echodog Games, som er et lille hold af 3 udviklere fra Los Angeles og dette er deres første titel, så vi kan ikke rigtig holde spillet op imod tidligere spil af deres. Spillet er altså en vaskeægte indie titel og er blevet mødt af en masse positiv kritik, som har gjort at jeg i hvert fald bliver nødt til at prøve denne noget anderledes oplevelse.

Tænker vi venter til søndag d. 11 april med at komme med vores oplevelser og betragtninger af Signs of the Sojourner, så de fleste interesseret lige har en chance for at opleve spillet.

God fornøjelse!


NNID: Jonezy77
    Jonezy
    Jonezy

    2668
    Offline
    Level: 18 (Twhomp)

    3
    1ups givet

    #1 - Skrevet 11-04-2021 12:35 - Redigeret 11-04-2021 12:35

    Signs of the Sojourner er noget af det mest originale og anderledes som jeg har spillet længe. Spillet er nærmest en visual novel, hvor samtalerne imellem dig og spillets NPCer er drevet af et deckbuilding kortspil, som afgør om du lykkedes med samtalen. Det er egentlig en metafor for hvordan vi udvikler os og hvordan vi kommunikerer med forskellige relationer, så nogen gange misforstår man hinanden og nogen gange forstår man slet ikke hinanden overhovedet.

    Spillet starter med at man overtager sin mors butik efter hendes død og den skal man styre sammen med sin bedste ven Elias. Man tager derfor med en karavane rundt til forskellige byer og møder folk og skaffer forskellige varer. Det er præmissen. I alt tager man på 5 ture inden spillet slutter.

    Art og lydside er virkelig lækkert og hjælper med til at nyde det langsomme gameplay. Der er meget tekst og ingen voice acting, så det er en text heavy omgang og det skal man være klar til. Kortspillet, som driver dig frem er faktisk vidunderligt simpelt og man bliver tvunget til at skifte et kort ud efter hver samtale, hvilket både kan være godt og dårligt. I første playthrough fandt jeg faktisk kortspillet ret frustrerende, da RNG kan betyde at du ikke lykkedes med en samtale, som du ellers virkelig gerne vil lykkedes med.

    Men efter første playthrough havde jeg kun set halvdelen af kortet og havde især lyst til at udforske området længst væk fra min hjemby, så jeg startede et nyt spil op. Med bedre forståelse for deckbuilding kortspillet lykkedes det mig også at få lavet et deck som gjorde det muligt at udforske det område og give mig en helt anden oplevelse. Min slutning var også markant anderledes end slutningen i første playthrough.

    Jeg nappede sørme også et tredje playthrough for lige at få set det sidste af kortet og se hvad endnu en slutning kunne byde på. Igen var jeg underholdt og fik oplevet nye ting i spillet. Nu er det kun småting, som jeg ikke føler at jeg har oplevet, men dem må jeg undvære. Så må vi se om jeg får lyst til at vende tilbage på et andet tidspunkt.

    Det her spil er overordnet set en mærkelig størrelse. Det er langsomt gameplay med masser af tekst dialog drevet frem med et simpelt deckbuilding kortspil, som til tider kan føles enormt frustrerende; men art, lyd og historie fastholdt mig virkelig og især i andet playthrough fandt jeg meget bedre ud af at manipulere med kortspillet, så det var knap så frustrerende og i stedet blev ret tilfredsstillende.

    Så jeg har i hvert fald fået en oplevelse, som jeg er glad for at have fået, og tror måske også at det er en oplevelse som vil blive siddende i mig et stykke tid, men det bliver nok svært for mig varmt at anbefale denne oplevelse til andre, da den er så speciel og rummer nogle elementer, som jeg ved vil kede og frustrere mange.