Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Inti Creates annoncerer U...

Disney's Epic Mickey Rebr...

Blockbuster-udsalg i gang...

N-club Streams: uge 14

Lanceringstrailer for Wha...

Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon GO

Spil på vej til Switch

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Gyroskopet i 3DS'en...

Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

Skrevet 22-06-2011 00:04 - Redigeret 22-06-2011 00:05

...er da for sindsygt. Jeg har lige haft gang i Ocarina 3D, hvor jeg siden start har brugt det til at finjustere mit sigte med stor effekt - det virker bare(dog skal man på kompromis med 3D-effekten, men det er en anden sag). I dag fik jeg Epona og besluttede mig for at stille mig foran hende med meget lidt 3D og i førstepersons-moden og det gik op for mig hvor vildt det egentligt er at kunne se sig naturligt rundt i et spilunivers man holder af. Faktisk gik det op for mig, hvordan det egentlig aldrig har været mig, men et virtuelt kamera, der har overværet spil for mig gennem årene. Selvom jeg har styret Samus med Wii-mote og Gordon Freeman med mus og keyboard kan jeg ikke komme uden om at deres hovedbevægelser ikke har været særlig menneskelige eller personlige i forhold til hvordan jeg selv ville opføre mig i den verden de befinder sig i. Det tog mig et splitsekund at indse, efter jeg uden at tænke over det fulgte Epona med 3DS'en, mens hun vrinskede og derefter kiggede mod græsset med Hyrule's hurtige solnedgang i baggrunden. Der var en meget autentisk aura over det. Da jeg købte min 3DS havde jeg ingen idé om at den ville være i stand til at fremskønne sådan nogle oplevelser.

Hvad er jeres indtryk af Gyroskopet i 3DS'en?

[i]Which best describes your opinion about games
I. Mountain Climbing-beyond the hardships lies accomplishment
II. Hiking-the destination can be reached rather comfortably[/i]
    Togbis
    Togbis

    0
    Offline
    Level: 16 (Space Pirate)

    0
    1ups givet

    #1 - Skrevet 22-06-2011 00:18

    Jeg har endnu ikke prøvet 3DS'en.
    Men jeg tror den effekt, som du beskriver, er noget af det Nintendo går meget op i gennem designet af WiiU. Så hvis funktionen faktisk er noget folk er positive overfor, så ser fremtiden måske ikke så dyster ud? Smiley

    Jeg er dog stadig skeptisk overfor Nintendo's argument om at gyroskopet er så effektivt, at 3DS'en ikke behøver et ekstra circle pad. Dual-analog ftw!


    Jaksen
    Jaksen

    2
    Offline
    Level: 10 (Bomchu)

    0
    1ups givet

    #2 - Skrevet 22-06-2011 07:05

    Flot observation! Jeg selv har ikke udelukkende positive oplevelser med den. Jeg irriterer mig over at 3D effekten kommer ud af fokus, og synes at gyroskopet og 3D er to modstridende funktioner. Ikke desto mindre har jeg i selvsamme spil haft stor fornøjelse af finsigtet med slangebøssen. Det bliver sku meget præcist. Det bliver spændende at se hvad de kan gøre med det i andre fremtidige spil.

    Et andet spil hvor gyroskopet dog fungerer, for mig, bedre er periskop kampene i Steel Diver. Det lyder fjollet, men hvis man sætter sig på en kontorstol kan man spinne rundt uden at forstyrre 3D effekten og bruge det ligesom et rigtigt periskop (i imagine). Hvad der i starten var en gimmick føltes pludseligt som en virkeligt cool måde at styre på.


    [8-Bit] MoNkEy
    [8-Bit] MoNkEy

    1814
    Online
    Level: 31 (ChuChu)

    0
    1ups givet

    #3 - Skrevet 22-06-2011 11:04

    @Tobgis - Jeg er fuldt overbevist om at gyroskopet sagtens kan udgøre det for en ekstra analog-stick!
    Hvis-når du prøver at skyde med buen i OoT så står det soleklart.
    Jeg har slet ikke haft noget problem med mistet 3D-effekt; hvis bare man husker at "låse" overkroppen når man skal dreje rundt og sigte.

    ...oO( og så venter aben bare på "GoldenEye oo7 3DS" )Oc.



     
     

    10
    Offline
    Level: 1 (Goomba)

    0
    1ups givet

    #4 - Skrevet 22-06-2011 13:34

    [8-Bit] MoNkEy skrev:
    Jeg har slet ikke haft noget problem med mistet 3D-effekt; hvis bare man husker at "låse" overkroppen når man skal dreje rundt og sigte.



    øv, det var det jeg ville have sagt.

    men jeg har også lidt problemer med gyroskop efekten når jeg, fx. ligger ned og spiller.

    vedr hoved bevægelser i half life http://torbensko.com/


    Hassus
    Hassus

    0
    Offline
    Level: 22 (Ice Keese)

    0
    1ups givet

    #5 - Skrevet 22-06-2011 16:23

    @Togbis: Det må du have ret i. Da jeg først hørte Iwata nævne gyroskopet regnede jeg med lidt balancestyret gameplay, men der er måske i stedet tale om et lille kig ind i fremtiden(lidt ligesom Wario Ware Twisted var et kig ind i fremtiden for motion controls).

    @Jaksen: Det skal heller ikke forståes sådan at jeg ikke har været irreteret når mine bevægelser har ødelagt 3D-effekten. Indtil videre har det hjulpet mig at skrue langt ned for 3D-effekten - uden at slå den fra. Helt forenelige bliver de to ting vist ikke foreløbigt.

    @[8-bit] og OpBakker: Jeg nikker genkendende til jer begge to. Problemet er når man ikke gider at bevæge sig så meget for at sigte. F.eks. som du siger, når man ligger ned.

    Mit hoved-request til 3DS'en er stadig et Metroid Prime-spil. Det var det første jeg tænkte på da jeg hørte om den stereoskopiske 3D og nu hvor jeg kan se hvad gyroskopet er i stand til virker det næsten mere end oplagt at give maskinen et Metroid Prime.
    Smiley Desværre har jeg på fornemmelsen at der er 1000 andre ting på Retro Studios liste lige nu.


     
     

    10
    Offline
    Level: 1 (Goomba)

    0
    1ups givet

    #6 - Skrevet 22-06-2011 16:33

    apropos


    Jaksen
    Jaksen

    2
    Offline
    Level: 10 (Bomchu)

    0
    1ups givet

    #7 - Skrevet 22-06-2011 21:02

    Hassus skrev:
    @Jaksen: Det skal heller ikke forståes sådan at jeg ikke har været irreteret når mine bevægelser har ødelagt 3D-effekten. Indtil videre har det hjulpet mig at skrue langt ned for 3D-effekten - uden at slå den fra. Helt forenelige bliver de to ting vist ikke foreløbigt.

    Klart. Det er også bare en mild irritation når jeg ikke kan holde maskinen lige på. Det kan sagtens lade sig gøre, men man skal holde tungen lige i munden. Jeg kan godt lide maks 3D effekt, og jeg har ikke lyst til at skrue ned for gyroens skyld.