Skrevet 30-04-2014 18:51
Og hvad gør det godt ifølge dig?#16 - Skrevet 10-10-2016 16:01 - Redigeret 10-10-2016 16:02
Forstår slet ikke al den hype på A Link Between Worlds. Ja, det havde nogle fede mechanics, og det virker godt på 3DS'eren, men det er det aller letteste Zelda-spil, jeg har spillet. Det gav mig ikke nogen udfordring. Det er slet ikke ligesom a link to the past, fordi der ike er nogen side quest items, der er nødvendige for at komme videre i spillet, og der er heller ikke noget, man SKAL gøre for at kunne finde frem til en dungeon. Man skal bare find en sprække i væggen, og gå ind i den. Derfra kan man bare tage hen til næste dungeon.#17 - Skrevet 10-10-2016 16:01 - Redigeret 10-10-2016 16:02
Forstår slet ikke al den hype på A Link Between Worlds. Ja, det havde nogle fede mechanics, og det virker godt på 3DS'eren, men det er det aller letteste Zelda-spil, jeg har spillet. Det gav mig ikke nogen udfordring. Det er slet ikke ligesom a link to the past, fordi der ike er nogen side quest items, der er nødvendige for at komme videre i spillet, og der er heller ikke noget, man SKAL gøre for at kunne finde frem til en dungeon. Man skal bare find en sprække i væggen, og gå ind i den. Derfra kan man bare tage hen til næste dungeon.#18 - Skrevet 10-10-2016 20:34
^Jeg er - langt hen af vejen - enig i den kritik. Jeg kunne godt lide ideen om, at Nintendo forsøgte at finde tilbage til Zelda-rødderne med den frie exploration, men det bliver både på bekostning af udfordring og belønningen som items i tidligere spil udgjorde, netop fordi de ofte åbnede op for nye områder (fx hookshot i OoT).#19 - Skrevet 10-10-2016 20:34
^Jeg er - langt hen af vejen - enig i den kritik. Jeg kunne godt lide ideen om, at Nintendo forsøgte at finde tilbage til Zelda-rødderne med den frie exploration, men det bliver både på bekostning af udfordring og belønningen som items i tidligere spil udgjorde, netop fordi de ofte åbnede op for nye områder (fx hookshot i OoT).#20 - Skrevet 11-10-2016 09:02
Præcis, og det var blandt andet med til at gøre det spændende at udforske nye landskaber#21 - Skrevet 11-10-2016 09:02
Præcis, og det var blandt andet med til at gøre det spændende at udforske nye landskaber#22 - Skrevet 11-10-2016 10:14
Men det er jo et reelt dilemma, for det originale Zelda fungerer netop super duper fedt, fordi der ikke er nogen begrænsninger i udforskningen.#23 - Skrevet 11-10-2016 10:14
Men det er jo et reelt dilemma, for det originale Zelda fungerer netop super duper fedt, fordi der ikke er nogen begrænsninger i udforskningen.#24 - Skrevet 11-10-2016 17:11
Ja, jeg genspiller netop OOT, så jeg kan godt se, hvad du taler om.#25 - Skrevet 11-10-2016 17:11
Ja, jeg genspiller netop OOT, så jeg kan godt se, hvad du taler om.#26 - Skrevet 11-10-2016 17:14
^Hvad betyder det, at noget er lineært ifølge dig?#27 - Skrevet 11-10-2016 17:14
^Hvad betyder det, at noget er lineært ifølge dig?#28 - Skrevet 11-10-2016 17:49 - Redigeret 11-10-2016 17:55
^Lineært i følge mig er jo, at man kun kan klare det i én rækkefølge. Men når jeg mener lineært efter hovedet, mener jeg at der kun er ét åbentlyst svar på, hvordan man finder frem til tingene, at spillet kører efter éns hoved, hvilket der ikke er nogen udfordring i.#29 - Skrevet 11-10-2016 17:49 - Redigeret 11-10-2016 17:55
^Lineært i følge mig er jo, at man kun kan klare det i én rækkefølge. Men når jeg mener lineært efter hovedet, mener jeg at der kun er ét åbentlyst svar på, hvordan man finder frem til tingene, at spillet kører efter éns hoved, hvilket der ikke er nogen udfordring i.#30 - Skrevet 11-10-2016 18:19
Man kan sige, at Majora's Mask er lineært, men det er ikke så lineært efter hovedet. Man skal trods alt klare de fire templer i en sat rækkefølge, og man kan løse sidequests efter hvilke items, man har.