N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Inti Creates annoncerer U...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Hvad er det bedste 3DS-spil?

Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

1
1ups givet

Skrevet 30-04-2014 18:51

Og hvad gør det godt ifølge dig?

Jeg savner ordentligte diskussioner på siden, så fortæl gerne hvad dit yndlingsspil til 3DS er, hvorfor det er godt og hvad det eventuelt kunne gøre bedre.

Det gik lige op for mig at jeg ejer intet mindre end 19 retail-spil til 3DS. Det synes jeg er gået enormt stærkt. Jeg har, hvis jeg finder tid til det, tænkt mig at lave en lille liste over dem jeg bedst synes om og skrive lidt om hvorfor jeg kan lide dem.

Jeg tænkte dog først at jeg lige ville vægte interessen for emnet først. Det behøver ikke være nogle lange anmeldelser, bare nogle ord om de(t) spil, du synes bedst om.


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#16 - Skrevet 10-10-2016 16:01 - Redigeret 10-10-2016 16:02

Forstår slet ikke al den hype på A Link Between Worlds. Ja, det havde nogle fede mechanics, og det virker godt på 3DS'eren, men det er det aller letteste Zelda-spil, jeg har spillet. Det gav mig ikke nogen udfordring. Det er slet ikke ligesom a link to the past, fordi der ike er nogen side quest items, der er nødvendige for at komme videre i spillet, og der er heller ikke noget, man SKAL gøre for at kunne finde frem til en dungeon. Man skal bare find en sprække i væggen, og gå ind i den. Derfra kan man bare tage hen til næste dungeon.


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#17 - Skrevet 10-10-2016 16:01 - Redigeret 10-10-2016 16:02

Forstår slet ikke al den hype på A Link Between Worlds. Ja, det havde nogle fede mechanics, og det virker godt på 3DS'eren, men det er det aller letteste Zelda-spil, jeg har spillet. Det gav mig ikke nogen udfordring. Det er slet ikke ligesom a link to the past, fordi der ike er nogen side quest items, der er nødvendige for at komme videre i spillet, og der er heller ikke noget, man SKAL gøre for at kunne finde frem til en dungeon. Man skal bare find en sprække i væggen, og gå ind i den. Derfra kan man bare tage hen til næste dungeon.


AND
AND

542
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#18 - Skrevet 10-10-2016 20:34

^Jeg er - langt hen af vejen - enig i den kritik. Jeg kunne godt lide ideen om, at Nintendo forsøgte at finde tilbage til Zelda-rødderne med den frie exploration, men det bliver både på bekostning af udfordring og belønningen som items i tidligere spil udgjorde, netop fordi de ofte åbnede op for nye områder (fx hookshot i OoT).


AND
AND

542
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#19 - Skrevet 10-10-2016 20:34

^Jeg er - langt hen af vejen - enig i den kritik. Jeg kunne godt lide ideen om, at Nintendo forsøgte at finde tilbage til Zelda-rødderne med den frie exploration, men det bliver både på bekostning af udfordring og belønningen som items i tidligere spil udgjorde, netop fordi de ofte åbnede op for nye områder (fx hookshot i OoT).


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#20 - Skrevet 11-10-2016 09:02

Præcis, og det var blandt andet med til at gøre det spændende at udforske nye landskaber Smiley


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#21 - Skrevet 11-10-2016 09:02

Præcis, og det var blandt andet med til at gøre det spændende at udforske nye landskaber Smiley


AND
AND

542
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#22 - Skrevet 11-10-2016 10:14

Men det er jo et reelt dilemma, for det originale Zelda fungerer netop super duper fedt, fordi der ikke er nogen begrænsninger i udforskningen.

Jeg synes faktisk, at Ocarina of Time er et meget godt eksempel på, hvordan Nintendo før - på mere subtil vis, end med Breath of the Wild - har forsøgt at kombinere den frie udforskning med items som belønning for at nå fremad. Spillet er selvfølgelig meget lineært, i forhold til det originale The Legend of Zelda, men der er alligevel mulighed for at vælge lidt hen ad vejen, når man først er blevet voksen: Man kan selv vælge, om man vil undersøge Kakariko Village og Death Mountain først eller om man hellere vil suse direkte ind i Lost Woods. Det betyder, at Fire og Forest Templerne kommer i valgfri rækkefølge. Det samme gælder Spirit og Shadow Templerne, omend der ikke er så meget at udforske i forbindelse med sidstnævnte.

Items skal bruges til at komme videre i spillet, hvilket netop gør, at OoT overordnet set er meget lineært, men derudover anvendes de også mere subtilt, til diverse side quests. Jeg forestiller mig, at det også særligt er i denne forbindelse, at vi vil se items anvendt i Breath of the Wild - og det var jo også lidt det, som var tilfældet i aLbW, selvom jeg ikke husker det, som særligt udtalt, at man (i det hele taget) skulle bruge items særligt meget uden for dungeons (bomberne var vist undtagelsen!).


AND
AND

542
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#23 - Skrevet 11-10-2016 10:14

Men det er jo et reelt dilemma, for det originale Zelda fungerer netop super duper fedt, fordi der ikke er nogen begrænsninger i udforskningen.

Jeg synes faktisk, at Ocarina of Time er et meget godt eksempel på, hvordan Nintendo før - på mere subtil vis, end med Breath of the Wild - har forsøgt at kombinere den frie udforskning med items som belønning for at nå fremad. Spillet er selvfølgelig meget lineært, i forhold til det originale The Legend of Zelda, men der er alligevel mulighed for at vælge lidt hen ad vejen, når man først er blevet voksen: Man kan selv vælge, om man vil undersøge Kakariko Village og Death Mountain først eller om man hellere vil suse direkte ind i Lost Woods. Det betyder, at Fire og Forest Templerne kommer i valgfri rækkefølge. Det samme gælder Spirit og Shadow Templerne, omend der ikke er så meget at udforske i forbindelse med sidstnævnte.

Items skal bruges til at komme videre i spillet, hvilket netop gør, at OoT overordnet set er meget lineært, men derudover anvendes de også mere subtilt, til diverse side quests. Jeg forestiller mig, at det også særligt er i denne forbindelse, at vi vil se items anvendt i Breath of the Wild - og det var jo også lidt det, som var tilfældet i aLbW, selvom jeg ikke husker det, som særligt udtalt, at man (i det hele taget) skulle bruge items særligt meget uden for dungeons (bomberne var vist undtagelsen!).


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#24 - Skrevet 11-10-2016 17:11

Ja, jeg genspiller netop OOT, så jeg kan godt se, hvad du taler om.

Zelda er blevet mere lineært senerehen. Det er sandt. Men jeg synes ikke nødvendigvis at det gør det dårligere, fordi de kører ikke så lineært efter éns hoved.

ALBW er det mest lineære efter mit hoved. Jeg ved godt, at der ikke er nogen bestemt rækkefølge i hvordan man skal gøre tingene, og at det derfor ikke er lineært, men de skal da ikke gå på kompromis med at lave et godt spil, som giver udfordring, bare fordi de gerne vil give os frie tøjler med at udforske. Det fjerner netop formålet med at udforske i dét spil.


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#25 - Skrevet 11-10-2016 17:11

Ja, jeg genspiller netop OOT, så jeg kan godt se, hvad du taler om.

Zelda er blevet mere lineært senerehen. Det er sandt. Men jeg synes ikke nødvendigvis at det gør det dårligere, fordi de kører ikke så lineært efter éns hoved.

ALBW er det mest lineære efter mit hoved. Jeg ved godt, at der ikke er nogen bestemt rækkefølge i hvordan man skal gøre tingene, og at det derfor ikke er lineært, men de skal da ikke gå på kompromis med at lave et godt spil, som giver udfordring, bare fordi de gerne vil give os frie tøjler med at udforske. Det fjerner netop formålet med at udforske i dét spil.


JOEP
JOEP

74159
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#26 - Skrevet 11-10-2016 17:14

^Hvad betyder det, at noget er lineært ifølge dig?


JOEP
JOEP

74159
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#27 - Skrevet 11-10-2016 17:14

^Hvad betyder det, at noget er lineært ifølge dig?


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#28 - Skrevet 11-10-2016 17:49 - Redigeret 11-10-2016 17:55

^Lineært i følge mig er jo, at man kun kan klare det i én rækkefølge. Men når jeg mener lineært efter hovedet, mener jeg at der kun er ét åbentlyst svar på, hvordan man finder frem til tingene, at spillet kører efter éns hoved, hvilket der ikke er nogen udfordring i.

Det er lidt et selvopfundet begreb, men synes, at det beskriver det bedst for mig.


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#29 - Skrevet 11-10-2016 17:49 - Redigeret 11-10-2016 17:55

^Lineært i følge mig er jo, at man kun kan klare det i én rækkefølge. Men når jeg mener lineært efter hovedet, mener jeg at der kun er ét åbentlyst svar på, hvordan man finder frem til tingene, at spillet kører efter éns hoved, hvilket der ikke er nogen udfordring i.

Det er lidt et selvopfundet begreb, men synes, at det beskriver det bedst for mig.


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#30 - Skrevet 11-10-2016 18:19

Man kan sige, at Majora's Mask er lineært, men det er ikke så lineært efter hovedet. Man skal trods alt klare de fire templer i en sat rækkefølge, og man kan løse sidequests efter hvilke items, man har.

Men det kører ikke så lineært efter hovedet. Allerede starten er abstrakt bygget op.
Saml' en fe op og levér den til den opdelte fe, så du kan få opvækket dine magiske kræfter, skyd på ballonen, så du kan opfange den lille bombers opmærksomhed, bliv anerkendt blandt bombersne ved at fange fem bombers, få adgangskoden, gå op i udkigstårnet, og kik igennem teleskopet, observér månen og dens tårer, saml dens tåre op, giv den til en deku-salgsmand, så han kan forlade den gule blomst, vent til natten på tredje dag, og så fyr digselv op i tårnet ved hjælp af den gule blomst, da clock tower kun åbner dét tidspunkt, så du kan få din ocarina tilbage fra Skull kid, og først derfra starte din historie.

Majora's Mask har også en tre dages cyklus, hvor man kan genleve dagene, og lave alternative hændelser, der hver især giver én bestemt ting, der kun kan opnås på dén måde, men stadigvæk er abstrakt på en måde at en konkrettænkende hjerne ikke ligefrem har det nemmest med dét spil.

For eksempel indeholder Anja and Kafei sidequesten en del kryptiske ting, blandt andet fordi den er basereret på hændelser, der kun foregår ét bestemt tidspunkt de forskellige dage, og fordi du også er nødt til med vilje at fejle sidequesten for at få the postman's hat.

Ja, man kan sige, at det bare er en sidequest, men man er nødt til at have alle masker for at få fierce deity masken, der er en del af hovedplottet.