Nintendo åbner døren fo...

Vi streamer Zelda II i af...

Vind Paper Mario: The Ori...

Captain Tsubasa: Rise of ...

Endnu en stor opdatering ...

Fairy Tail får ny traile...

Switch-trailer udsendt fo...

Final Fantasy Crystal Chr...

Nintendo lukker for salg ...

Ugens Downloads: Uge 27 2...

Paper Mario: The Origami ...

Animal Crossing: New Hori...

Pokemon Home siger forker...

Nintendo Switch

Pokémon Sword / Shield

Nintendo Switch spørgsm...

Spil på vej til Switch

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Super Smash Bros. Ultimat...

Tetris 99

K: Heart Gold/Soul Silver

Tilbudstråden

Reserveskruer til Gameboy...

Animal crossing Amiibo ko...

S/B: Switch og PS4 spil

K: Hori game case white

Føler/råd om PS4?

S: Hollow Knight (uåbnet...

V/S: Naruto Gekitou Ninja...

S: Pikmin 2 & Punch Out f...

N-club Juletema 2018

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Story of Seasons: Trio of Towns

Mario Party: The Top 100

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Hvad er det bedste 3DS-spil?


Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

1
1ups givet

Skrevet 30-04-2014 18:51

Og hvad gør det godt ifølge dig?

Jeg savner ordentligte diskussioner på siden, så fortæl gerne hvad dit yndlingsspil til 3DS er, hvorfor det er godt og hvad det eventuelt kunne gøre bedre.

Det gik lige op for mig at jeg ejer intet mindre end 19 retail-spil til 3DS. Det synes jeg er gået enormt stærkt. Jeg har, hvis jeg finder tid til det, tænkt mig at lave en lille liste over dem jeg bedst synes om og skrive lidt om hvorfor jeg kan lide dem.

Jeg tænkte dog først at jeg lige ville vægte interessen for emnet først. Det behøver ikke være nogle lange anmeldelser, bare nogle ord om de(t) spil, du synes bedst om.


Side: 123Vis alle

TheSonicolas

101
Online
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#31 - Skrevet 11-10-2016 18:19

Man kan sige, at Majora's Mask er lineært, men det er ikke så lineært efter hovedet. Man skal trods alt klare de fire templer i en sat rækkefølge, og man kan løse sidequests efter hvilke items, man har.

Men det kører ikke så lineært efter hovedet. Allerede starten er abstrakt bygget op.
Saml' en fe op og levér den til den opdelte fe, så du kan få opvækket dine magiske kræfter, skyd på ballonen, så du kan opfange den lille bombers opmærksomhed, bliv anerkendt blandt bombersne ved at fange fem bombers, få adgangskoden, gå op i udkigstårnet, og kik igennem teleskopet, observér månen og dens tårer, saml dens tåre op, giv den til en deku-salgsmand, så han kan forlade den gule blomst, vent til natten på tredje dag, og så fyr digselv op i tårnet ved hjælp af den gule blomst, da clock tower kun åbner dét tidspunkt, så du kan få din ocarina tilbage fra Skull kid, og først derfra starte din historie.

Majora's Mask har også en tre dages cyklus, hvor man kan genleve dagene, og lave alternative hændelser, der hver især giver én bestemt ting, der kun kan opnås på dén måde, men stadigvæk er abstrakt på en måde at en konkrettænkende hjerne ikke ligefrem har det nemmest med dét spil.

For eksempel indeholder Anja and Kafei sidequesten en del kryptiske ting, blandt andet fordi den er basereret på hændelser, der kun foregår ét bestemt tidspunkt de forskellige dage, og fordi du også er nødt til med vilje at fejle sidequesten for at få the postman's hat.

Ja, man kan sige, at det bare er en sidequest, men man er nødt til at have alle masker for at få fierce deity masken, der er en del af hovedplottet.



JOEP

28538
Online
Level: 46 (Phantoon)

0
1ups givet

#32 - Skrevet 11-10-2016 19:00

Okay. Det er ikke ligefrem lineært i konventionel forstand, men jeg forstår, hvad du mener. Du tænker mere på spildele, hvor der kun er én løsning, og hvor den så er lidt for enkel / oplagt, så der ikke er nogen udfordring i den, ikke sandt?



JOEP

28538
Online
Level: 46 (Phantoon)

0
1ups givet

#33 - Skrevet 11-10-2016 19:00

Okay. Det er ikke ligefrem lineært i konventionel forstand, men jeg forstår, hvad du mener. Du tænker mere på spildele, hvor der kun er én løsning, og hvor den så er lidt for enkel / oplagt, så der ikke er nogen udfordring i den, ikke sandt?



AND

13
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#34 - Skrevet 11-10-2016 19:49

Tror bare Mr. Sonic mener, at det er svært, fordi løsningen ikke er oplagt/åbenlys, men derimod kræver, at man tænker sig om en ekstra gang. Det handler vel egentlig bare om sværhedsgraden, aight?



AND

13
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#35 - Skrevet 11-10-2016 19:49

Tror bare Mr. Sonic mener, at det er svært, fordi løsningen ikke er oplagt/åbenlys, men derimod kræver, at man tænker sig om en ekstra gang. Det handler vel egentlig bare om sværhedsgraden, aight?



TheSonicolas

101
Online
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#36 - Skrevet 11-10-2016 20:04 - Redigeret 11-10-2016 20:06

Det er rigtigt, JOEP og AND. Jeg valgte bare et sært ordvalg.



TheSonicolas

101
Online
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#37 - Skrevet 11-10-2016 20:04 - Redigeret 11-10-2016 20:06

Det er rigtigt, JOEP og AND. Jeg valgte bare et sært ordvalg.



stelzig

510
Online
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#38 - Skrevet 11-10-2016 22:28 - Redigeret 11-10-2016 22:31

Man kan vel godt argumentere for at en oplevelse er mindre lineær hvis måden/vejen man finder frem til løsningen er forskellig fra andres end hvis alt bliver løst på samme måde bare i forskellig rækkefølge. Forstår også godt tankegangen.

Det sagt så har jeg også sjældent et problem med linearitet i spil. Når jeg hører folk sige at et spil er godt/dårligt fordi det er lineært så regner jeg det ikke rigtig for noget jeg kan bruge til noget. Hvis noget har jeg en tendens til mere at frygte at de alt for åbne spil bliver kedelige.

Edit: ALBW er faktisk et af de få zeldaspil jeg aldrig blev færdig med (eller kom særlig langt i) så skal ikke kunne sige hvor godt "problemet" passer på netop det spil. Det siger nok sig selv nu at jeg heller ikke synes at det er det bedste 3ds spil Smiley



stelzig

510
Online
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#39 - Skrevet 11-10-2016 22:28 - Redigeret 11-10-2016 22:31

Man kan vel godt argumentere for at en oplevelse er mindre lineær hvis måden/vejen man finder frem til løsningen er forskellig fra andres end hvis alt bliver løst på samme måde bare i forskellig rækkefølge. Forstår også godt tankegangen.

Det sagt så har jeg også sjældent et problem med linearitet i spil. Når jeg hører folk sige at et spil er godt/dårligt fordi det er lineært så regner jeg det ikke rigtig for noget jeg kan bruge til noget. Hvis noget har jeg en tendens til mere at frygte at de alt for åbne spil bliver kedelige.

Edit: ALBW er faktisk et af de få zeldaspil jeg aldrig blev færdig med (eller kom særlig langt i) så skal ikke kunne sige hvor godt "problemet" passer på netop det spil. Det siger nok sig selv nu at jeg heller ikke synes at det er det bedste 3ds spil Smiley



TheSonicolas

101
Online
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#40 - Skrevet 12-10-2016 07:24

^Så er det fedt, at vi kan være enige Smiley Smiley Jeg skal også have fat i Tri-Force Heroes en dag Smiley



TheSonicolas

101
Online
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#41 - Skrevet 12-10-2016 07:24

^Så er det fedt, at vi kan være enige Smiley Smiley Jeg skal også have fat i Tri-Force Heroes en dag Smiley



AND

13
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#42 - Skrevet 12-10-2016 08:43

stelzig skrev:
Det sagt så har jeg også sjældent et problem med linearitet i spil. Når jeg hører folk sige at et spil er godt/dårligt fordi det er lineært så regner jeg det ikke rigtig for noget jeg kan bruge til noget.



Enig. Jeg synes dog tit at spil, som er helt uden valgfrihed - dvs. spil som hele tiden kræver én bestemt handling, uanset hvad du foretager dig - kommer til at virke som én lang instruktionsmanual: "gør A på X måde. Gør herefter B på Y måde." osv.


Side: 123Vis alle