Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Lys plet på øverste 3DS XL skærm

Nikolaj Korsgaard
Nikolaj Korsgaard

83
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

Skrevet 23-06-2013 23:46

Jeg har købt en 3DS XL for mindre end 7 dage siden, jeg der er allerede et problem med den øverste skærm.

Der er en lys plet i bunden af skærmen, det er ikke noget jeg ligger specielt meget mærke til når jeg spiller spil, men det er dog stadig træls da den er helt ny.

Jeg ville prøve og tage et billede af den, men jeg kan desværre ikke gøre det, så det er tydeligt nok.

Er det kendt problem med 3DS XL'er?
Bliver det værre med tiden?
Kan det overhovedt betale sig og sende den ind, og hvor land vil det eventuelt tage for nintendo og fixe det?

Håber nogen kan hjælpe.



    Occisor
    Occisor

    79
    Offline
    Level: 14 (Inkling)

    0
    1ups givet

    #1 - Skrevet 24-06-2013 06:34

    Ikke noget jeg kender til på min 3DS, men vil da mene at hvis det allerede generer dig så vil jeg da mene at du burde få det fixet nu


    Iampsimon II
    Iampsimon II

    260
    Offline
    Level: 10 (Bomchu)

    0
    1ups givet

    #2 - Skrevet 24-06-2013 07:46

    Der må da være en garanti på den


    Madskimo
    Madskimo

    1702
    Offline
    Level: 11 (Octorok)

    0
    1ups givet

    #3 - Skrevet 24-06-2013 09:48

    Iampsimon II skrev:
    Der må da være en garanti på den



    Dækker garantien ikke kun hvis der er tale om X-antal døde pixels ?


    ThePatrickBay
    ThePatrickBay

    8000
    Online
    Level: 33 (Hammer Bro)

    0
    1ups givet

    #4 - Skrevet 24-06-2013 10:04

    Bergsala plejer at være meget medgørlige, så jeg ville sådan set springe forhandleren over og så tage kontakt direkte til Bergsala.


    Iampsimon II
    Iampsimon II

    260
    Offline
    Level: 10 (Bomchu)

    0
    1ups givet

    #5 - Skrevet 24-06-2013 10:11

    Madskimo skrev:

    Iampsimon II skrev:
    Der må da være en garanti på den



    Dækker garantien ikke kun hvis der er tale om X-antal døde pixels ?



    Det kan godt være.


    aidbit
    aidbit

    1626
    Offline
    Level: 27 (Beetle)

    0
    1ups givet

    #6 - Skrevet 24-06-2013 20:40 - Redigeret 24-06-2013 20:41

    Har du prøvet at kradse pletten af? Smiley

    Jeg har set fire-fem 3DS XL'er og jeg har ikke set den fejl før. Jeg ville henvende mig til butikken og bede om at få den repareret, få den byttet til en ny, få afslag i prisen eller få pengene tilbage. Hvis de vil reparere den, så vil jeg bede dem om en rimelig frist (14 dage), og aftale at hvis de ikke kan overholde fristen, så må de bytte den til en ny, give mig afslag i prisen eller give mig pengene tilbage Smiley


    ThePatrickBay
    ThePatrickBay

    8000
    Online
    Level: 33 (Hammer Bro)

    0
    1ups givet

    #7 - Skrevet 24-06-2013 21:57

    Bjarne, hvis det er købt hos en af de store forhandlere (fx Expert, Elgiganten eller Føtex), så er det ikke butikken selv, der reparerer den, men derimod et eksternt selskab. I mange tilfælde sendes det til Elektronikcenteret, som har en grænse for rimelig reparationstid på 3 uger. En almindelig sælger, som intet har at gøre med reparation at gøre, har ingen mulighed for at kunne garantere, at den er repareret inden for 14 dage, da det også kommer an på om værkstedet har de rigtige dele.


    aidbit
    aidbit

    1626
    Offline
    Level: 27 (Beetle)

    0
    1ups givet

    #8 - Skrevet 28-06-2013 19:55

    #8, tak for info. 3 uger lyder rimeligt i mine ører.


    ThePatrickBay
    ThePatrickBay

    8000
    Online
    Level: 33 (Hammer Bro)

    0
    1ups givet

    #9 - Skrevet 28-06-2013 22:09 - Redigeret 28-06-2013 22:16

    Jeg har selv været ansat hos et par stykker af de store danske elektronikforretninger, og vi plejer at kompensere en smule ved urimelige reparationstider.

    I Expert gjorde jeg et par gange det, at jeg tilbød en valgfri film eller CD, hvis computeren/konsollen/whatever ikke var modtaget fra værkstedet efter ca. 4 uger, så det er heller ikke fordi, sælgerne overhovedet ikke kan gøre noget for at gøre kunden tilfreds - eller i det mindste mindske utilfredsheden.

    Jeg arbejdede i Expert fra jeg var 15 til jeg var 18, så jeg ved, at hvis sælgerne ikke vil hjælpe, så er det fordi, de enten er nystartede, eller fordi de er fuldstændig ligeglade. Sælgerne i Expert og Elgiganten (og sikkert også de andre store kæder) har meget magt. Hvis det på lang sigt er en god forretning at give for eksempel en valgfri film som kompensation, så kan de også det, men det er selvfølgelig sælgerens egen vurdering.

    Edit: Nu fik jeg da alligevel skrevet en del om det. Jeg vil bare sørge for, at mange af de misforståelser, der er, bliver fjernet.

    Jeg vil til sidst tilføje, at der er to ting, der frustrerer mig som sælger:
    1) Kunder der har helt urimelige krav og en forskruet forståelse af virkeligheden (Havde en kunde, der ville have en computer, der stod til 8.000, til 4.000, fordi det var udstillingsmodellen. Selvfølgelig kan der tales om prisen på udst.modellen, men da ikke halv pris! Han blev sur og gik).
    2) Sælgerkolleger der er ligeglade med, om kunderne har lyst til at komme tilbage. Det gælder om at finde en balance imellem at kunden gør et godt køb og får en god oplevelse, og så at butikken tjener penge. Mange sælgere går udelukkende op i at tjene tusindvis af kroner, men hvis kunderne ikke kommer igen, så er det en dårlig forretning.


    Grauling
    Grauling

    410
    Offline
    Level: 23 (Skree)

    0
    1ups givet

    #10 - Skrevet 28-06-2013 22:20

    Hvis du sender den ind til reparation vil de nok tolke det som en produktionsfejl og du vil så få en hel ny 3ds xl fra bergsala...Det tager dog lige de tre uger før du får den igen desværre.


    Occisor
    Occisor

    79
    Offline
    Level: 14 (Inkling)

    0
    1ups givet

    #11 - Skrevet 29-06-2013 00:01

    Selvom det vil tage 3 uger at få en ny, så vil jeg da mene det er det værd. I stedet for at have en plet på sin skærm for resten af tiden. Men det er self op til Nikolaj selv.