Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Paper Mario: Sticker Star

KJ85
KJ85

21442
Offline
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

Skrevet 16-12-2012 13:40

Nu udkom det her spil jo til 3DS'en d. 7. december, og jeg kunne godt tænke mig at høre om nogle herinde har gjort sig nogen erfaringer med spillet Smiley

Det har længe været et af de spil jeg så meget frem til på 3DS, men efter det kom frem at Miyamoto på et tidspunkt i spillets udvikling fik det ændret radikalt, da det mindede for meget om de tidlige spil i serien, og det derfor ikke har ret mange RPG-elementer tilbage, må jeg tilstå, at være kommet lidt i tvivl.

Ethvert input er velkommen og tråden kan selvfølgelig også bruges til generel diskussion om denne titel og, hvordan den måler sig med de forrige spil i serien.

    Navn
    Navn

    38
    Offline
    Level: 19 (Bullet Bill)

    0
    1ups givet

    #1 - Skrevet 16-12-2012 14:31

    Jeg har fået spillet det en del, og jeg er ret skuffet.


    • Kampsystemet er super simpelt, men på en kedelig / irriterende måde. Til trods for at man igennem sticker-systemet har stor frihed til at vælge angreb, kan man ikke vælge hvilken fjende man vil angribe, og der er ingen taktiske elementer forbundne med et partner system. De har dog tilføjet rouletten, som man hurtig bliver træt af, fordi den er så ensformig og tidskrævende at være succesfuld med.
    • Bosskampene er alle sammen kedelige puzzles! I normale, gode RPG-spil (tidligere PM inkluderet), er bosskampene kulminationen af action, historie og gameplay. Sticker Star's bosser leverer ikke på nogen af disse punkter. De er ofte komplet tilfældige i spillets kontinuitet (herp derp big monster pops out of nowhere), og selve kampen 100% afhængig af om man har den rigtige "nøglesticker". Hvis man har den, er bossen et pushover der dør på 2 minutter, mens at man uden denne sticker ikke har en chance. Altså ingen strategi, bare et "check" om du nu har den rigtige item.
    • Historien er nærmest ikke-eksisterende. Verdenen føles tom og kedelig, fordi der næsten ikke er nogen bygninger eller figurer. De gamle spil havde adskillige byer der summede med liv, og al dialogen var humoristisk og velskrevet. De havde tilmed nogle rimeligt engagerende historier, præmissen taget i betragtning. Et eksempel er Bowser, som tideligere har været et elskeligt fæhovede, som man nærmest havde ondt af. En figur med SJÆL, PERSONLIGHED og DYBDE. I Sticker Star er han reduceret til en deux ex machina, som ikke siger et ord.



    Jeg kan nok godt skrive noget mere, men så skal der også være nogen at diskutere tingene med.


    stelzig
    stelzig

    4790
    Online
    Level: 24 (Whomp)

    0
    1ups givet

    #2 - Skrevet 16-12-2012 14:46

    Lyder skuffende navn. Dårlige end super paper mario. Spillet står på min ønskeseddel til jul så jeg har ikke fået spillet det endnu.


    KJ85
    KJ85

    21442
    Offline
    Level: 58 (Tektite)

    0
    1ups givet

    #3 - Skrevet 16-12-2012 14:48 - Redigeret 16-12-2012 14:49

    Du fremhæver mange af de ting jeg også har hørt andre steder, og det lader desværre til at Miyamotos indblanden i udviklingen af spillet har været med til gøre spillet dårligere - no need to fix something that ain't broken..

    Nintendo har jo ingen problemer med, at lade New Super Mario Bros. spillene være mere af det samme, så hvorfor skal Paper Mario så ændres så meget. De to første spil i serien var jo vildt gode.

    Opdagede lige, at du til nedenstående video har kommenteret, at du er fuldstændig enig med anmeldelsen.



    Jeg har nok stadig lyst til at prøve spillet selv, men har det ikke længere sådan, at det skal være lige med det samme. Spillet står også på min ønskeseddel..


    Eagle
    Eagle

    3
    Offline
    Level: 21 (Paragoomba)

    0
    1ups givet

    #4 - Skrevet 16-12-2012 15:31 - Redigeret 16-12-2012 15:36

    Jeg har ikke nået så forfærdeligt langt i spillet pga. eksamen, men jeg er stort set enig med Navn.

    Spillets andre puzzles handler desværre egentlig også bare om hvorvidt man har den rigtige sticker, hvilket på ingen måde er lige så sjovt som at bruge en kombination af partner-evner og papir-evner man havde i Thousand-Year Door. EDIT: Dog med nogle enkelte ret seje ting. Jeg synes f.eks. jagten på Toads i starten af spillet var ganske sjovt udført, men det skyldes nok også delvist spillets humor.


    KJ85
    KJ85

    21442
    Offline
    Level: 58 (Tektite)

    0
    1ups givet

    #5 - Skrevet 16-12-2012 15:45

    Det er da i det mindste noget, hvis humoren i serien er bevaret, men lyder til at være lidt kedeligt, hvis alle NPC'er er Toads, som ham Gamexplain-anmelderen siger. Er der ikke virkelig slet ikke andre interessante karakterer? Før havde de jo alle nogle sjove personligheder Smiley


    Pieyanthikos
    Pieyanthikos

    2693
    Offline
    Level: 18 (Twhomp)

    0
    1ups givet

    #6 - Skrevet 16-12-2012 18:28

    Tak for indtryk - det lyder godt nok skuffende. Jeg havde sådan håbet på, at Intelligent Systems kvalitetesmæssigt kunne få serien tilbage til de første spil, men det lader til at have gået fløjten. Et klassisk, godt og langt Paper Mario havde ellers ikke været af vejen til 3DS'en.


    Navn
    Navn

    38
    Offline
    Level: 19 (Bullet Bill)

    0
    1ups givet

    #7 - Skrevet 16-12-2012 20:07

    Spillets puzzles er ikke altid lige intuitive at løse. Som Eagle siger, skal man ofte bare bruge en bestemt sticker for at løse dem, men denne sticker befinder sig ikke altid i nærheden af området hvor den skal bruges. Dette leder (medmindre man bruger walkthroughs, hvilket jeg gjorde - fuck spildtid), til langtrukken backtracking igennem spillets tidligere baner - eller irriterende trial and error, da man mister sine stickers hvis man ikke bruger den rigtige sticker på det rigtige sted.

    Spillet har desuden intet endgame content. De andre P:M's havde "Pit of 100 trials", hvor dit mesterskab og kreativitet i spillets kampsystem blev sat på prøve, og alt din indsamling af powerups, levelling og items blev sat i brug. Istedet er der bare nogle LOL-achievements.

    Alexander Brock out.


    Zalman
    Zalman

    322
    Offline
    Level: 28 (Skeeter)

    0
    1ups givet

    #8 - Skrevet 16-12-2012 20:35

    Jeg har tænkt mig at købe det på et tidspunkt, men jeg venter til et evt. prisfald/tilbud. Det er ikke fordi jeg er super hyped på det.


    Fawful
    Fawful

    2363
    Offline
    Level: 18 (Twhomp)

    0
    1ups givet

    #9 - Skrevet 18-12-2012 23:57

    Jeg har lige fået spillet og spillet et par timer. Jeg synes det er fint underholdende, og forventer heller ikke at komme helt oppe og ringe over det, men godt er det stadig indtil videre, og i hvert fald mindst lige så godt som super paper Mario, som er det eneste paper Mario jeg ellers har spillet.

    Så for mig er paper Mario serien god og underholdende, men kommer ikke op på højde med "Mario & Luigi" serien for at sammenligne lidt Smiley


    Jonezy
    Jonezy

    4635
    Offline
    Level: 18 (Twhomp)

    0
    1ups givet

    #10 - Skrevet 19-12-2012 19:47

    Jeg er også lige gået igang med Sticker Star, hvilket faktisk er mit første Paper Mario spil og er halvejs igennem ørken verdenen og hygger mig gevaldigt. Særligt de to sidste baner jeg har spillet 'Yoshi Sphinx' og 'Sandshifter Ruins' har givet mig en rigtig Indiana Jones/The Mummy vibe med skattejagt i gamle ruiner.

    Jeg brugte ikke den 'rigtige' ting på det 'rigtige' tidspunkt på bossen i verden 1, så den kamp kostede alle mine coins og stort set hele min klistermærkebog, hvilket betød at jeg faktisk måtte grinde en lille smule.

    Spillet minder mest af alt om et klassisk adventure spil med masser af puzzles og masser af exploration, hvilket er helt iorden med mig. Hvis man leder efter en RPG er det nok ikke her man skal kigge.



    Fawful
    Fawful

    2363
    Offline
    Level: 18 (Twhomp)

    0
    1ups givet

    #11 - Skrevet 20-12-2012 16:03

    Jeg er også i World 2 nu, hygger mig også med det Smiley synes ikke det gør det store, at der ikke er noget der hedder level. Jeg kan nu konkludere, at spillet i hvert fald er bedre en super paper Mario Smiley men man skal godt nok sørge for at have godt med stickers på sig Smiley


    Navn
    Navn

    38
    Offline
    Level: 19 (Bullet Bill)

    0
    1ups givet

    #12 - Skrevet 20-12-2012 21:39

    Det var ved W2's boss at jeg for alvor begyndte at blive skeptisk, hvorefter det gik ned af bakke.

    Lad mig endelig høre om dine reaktioner når du kommer dertil.


    Fawful
    Fawful

    2363
    Offline
    Level: 18 (Twhomp)

    0
    1ups givet

    #13 - Skrevet 15-02-2013 19:48 - Redigeret 15-02-2013 19:50

    Jeg er nu i slutningen af W4, og jeg vil give dig ret i, at det med at bruge de rigtige stickers, de rigtige steder, kan være ret irriterende, og jeg har slet ikke plads til at have dem alle på mig altid SmileyIsær det der med at bruge den korrekte mod en boss, for ellers bruger man alle sine stickers, og har dårlig nok nok damage ud af alle disse, til at nedlægge bossen Smiley Det kan godt være meget frustrerende. Men udover dette, synes jeg stadig det er et fint spil.