Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Inti Creates annoncerer U...

Disney's Epic Mickey Rebr...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Super Mario 3D Land

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 11-10-2011 16:10 - Redigeret 24-03-2013 22:09

.

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#151 - Skrevet 01-11-2011 01:10

Forskellen er bare, at nu kan du kun gå til højre eller ind i banen. Men fair nok, hvis du kommer til at kunne lide det. Jonas is the new casual gamer! Smiley


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#152 - Skrevet 01-11-2011 01:13 - Redigeret 01-11-2011 01:13

Troede ikke at casual-gamere kunne lide Super Mario 3D Land eller andre lineære 3D-spil.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#153 - Skrevet 01-11-2011 01:16

Ifølge Nintendo kan de.

Men det sjove er, at ifølge Nintendos hardcore fans, så er "casual gamere" sådan nogle, der ikke kan lide udfordring og hvor alt skal være idiotsikret.

Men hvis 3D Land - som formentligt er nemmeste Mario-spil til dato - ender med kune at sælge til sådan nogle som dig, så bliver diskussionen da først vendt på hovedet.


PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#154 - Skrevet 01-11-2011 01:17 - Redigeret 01-11-2011 01:17

Alexander Brock Petersen skrev:
Nintendo: "Vi tror at 2D Mario-fans er idioter. De er så idiotiske, at vi er nødt til at guide dem igennem hver eneste bane." Men ved I hvad? De eneste der er idioter, er de gamere, der er fans af de originale 3D Mario-spil og faktisk køber Super Mario 3D Land, når spillet tydeligvis IKKE er lavet til dem. Spillet leveldesign er ikke lavet til dem. Spillets sværhedsgrad er ikke lavet til dem. INTET i det spil er lavet til dem.


Du skal altså ikke kalde mig for idiot...


stelzig
stelzig

4765
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#155 - Skrevet 01-11-2011 08:55 - Redigeret 01-11-2011 09:01

Alexander Brock Petersen skrev:

IWATA:By putting in the Long Jump and Roll, you were able to put in plenty of elements that fans of 3D Super Mario games can enjoy.


Så Iwata tror, at 3D Mario-fans godt kan lide 3D Mario fordi Mario kan hoppe højt og rulle? Manden er uden for rækkevidde.



Det er nu faktisk en ting som jeg bestemt godt kan li' ved det og er glad for at se i spillet. Hvis du læser tilbage vil du måske også lægge mærke til at manglen på dette er en af de ting oni nick kritiserer ved super mario sunshine. Hvis du ikke lagde mærke til snakkes der om at hoppe langt og ikke højt forresten. Selvom diverse teknikker til at hoppe højt også er fedt. Nu spillede jeg for nylig jo gameboyens donkey kong på 3DS (VC) igen og der er udnyttelse af diverse hop altså også noget der i den grad tilføjer til gameplayet.

Det med at spille skal være uden udfordring forstår jeg dog heller ikke da et par 2D mario spil da er en del mere udfordrende end noget 3D mario.

Helt enig i at nintendo bare burde lave begge typer spil. Og meget gerne måtte øge sværhedsgraden i begge.

Jonas: Skiltene lyder stadigvæk lidt overflødige, men som sådan skader de vel ikke, heh. Der står jo også i samme citat at der skulle være flere måder at komme igennem på så skiltene kunne muligvis bare hinte til den åbenlyse rute. Vi ved jo også allerede at der er warp pipes ligesom i klassisk 2D mario. Smiley

Alexander Brock Petersen skrev:
Men det sjove er, at ifølge Nintendos hardcore fans, så er "casual gamere" sådan nogle, der ikke kan lide udfordring og hvor alt skal være idiotsikret.

Der er vel for sin vis ikke så underligt at folk gerne vil finde en synder som har gjort at nintendo altid insisterer på at gøre alle deres spil nemme. At nintendo så selv siger at de gør det for casual gamere gør dem vel til det åbenlyse mål Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#156 - Skrevet 01-11-2011 12:30

stelzig skrev:

Alexander Brock Petersen skrev:
Men det sjove er, at ifølge Nintendos hardcore fans, så er "casual gamere" sådan nogle, der ikke kan lide udfordring og hvor alt skal være idiotsikret.

Der er vel for sin vis ikke så underligt at folk gerne vil finde en synder som har gjort at nintendo altid insisterer på at gøre alle deres spil nemme. At nintendo så selv siger at de gør det for casual gamere gør dem vel til det åbenlyse mål Smiley


Men efter al sandsynlighed er det næppe folk, der har købt Wii Fit eller NSMB, der køber Super Mario 3D Land. Der er tværtimod jer - de såkaldte GameCube-brugere. Så al jeres kritik af, at Nintendo laver for mange nemme "casual-spil" er faktisk jeres egen skyld. Smiley


stelzig
stelzig

4765
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#157 - Skrevet 01-11-2011 12:37 - Redigeret 01-11-2011 12:39

Det kan da aldrig blive ens egen skyld at spil er nemme fordi man brokker sig over at de er... nemme =/

Medmindre du mener at nintendo har tolket den brok som at de bliver nødt til at gøre deres spil nemmere for en anden gruppe som ikke har udtalt sig?


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#158 - Skrevet 01-11-2011 12:38 - Redigeret 01-11-2011 12:39

stelzig skrev:
Det kan da aldrig blive ens egen skyld at spil er nemme fordi man brokker sig over at de er... nemme =/


Det er ikke brok, der er problemet, det er fordi at I KØBER det.

Super Mario 3D Land kommer ikke til at sælge vildt godt, fordi de fleste af 2D Mario-fansene ikke gider at købe det. Men fordi du og andre "GameCube-gamere" køber spillet, giver I Nintendo muligheden for at fortsætte med det pjat. Hvis spillet derimod klarede sig rigtig dårligt, kan jeg love dig for, at Nintendo vågnede op.


stelzig
stelzig

4765
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#159 - Skrevet 01-11-2011 12:49 - Redigeret 01-11-2011 12:58

Tjaeh det ved jeg nu ikke om jeg er enig i. Det eneste folk har gjort ved at fortsætte med at købe deres spil er fortsat at lade nintendo forsøge at favne bredere ved at gøre deres spil lettere og ikke at støtte op om idéen. Nintendo virker udemærket klar over at "hardcore" gamerne ikke vil have at spillene bliver nemmere.
Smash og mariokart (og nsmb) har masserne da forresten også valgt at købe selvom de er blevet gjort nemmere, spørgsmålet er bare her også om det er fordi at de er blevet nemmere jo. Den bedste undskyldning jeg kan se for at have gjort mariokart nemmere er at de skulle have deres virkelig dårlige wii wheel til at fungere med det, lol.

Det er jo netop bare nintendos overbevisning om at deres spil skal være nemmere der er problemet her. Det er især sjovt fordi de fleste af deres spil aldrig var svære til at begynde med.

Edit: Kan se i din edit at det var det du ville frem til. Så er jeg ikke uenig med at det er derfor de fortsætter (eller kan fortsætte). Synes dog ikke at der er grund til at jeg skal boykotte serier jeg godt kan li' fuldstændig for at få ting ordnet. Det at jeg (og alle andre) beklager mig over sværhedsgraden burde være rigeligt for nintendo til at vågne op - nintendo er som sagt svjv klar over dette.

Edit2: Faktisk kunne man vel forestille sig at det omvendte (at sætte sværhedsgraden op) i disse spil kunne trække flere kunder til denne type spil - tænker mest på folk som allerede har droppet nintendo og gået over til ps360 Smiley


PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#160 - Skrevet 01-11-2011 16:21

World 1

Jeg er enig i at spillet er for nemt. Men dét vi så i denne her video var jo World 1. Starten er altid nem at komme i gang med, det har vi jo set flere gange i Mario (og det gælder også det første/2D spil)

Men er enig i at der er alt for meget hjælp... ALT ja... men der er ikke noget at gøre... men vi ved jo ikke hvor svært det er for det yngre puplikum. Dengang vew E3, der så man jo videor fra folk der havde prøvet demoen. Mange af dem døde faktisk!

Btw. da jeg så denne her video, så var min følelse af at det mindede om SMB3, NSMB og Galaxy(1 og 2)


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#161 - Skrevet 01-11-2011 16:28

Det er helt korrekt, at jeg godt kan lide long jump i Super Mario 64, og kunne godt lide hvor akrobatisk Mario var, det gav spilleren nærmest endeløse muligheder. Men det var ikke det, der var grundlaget for Super Mario 64, så bare fordi de smider long jump ind i Super Mario 3D Land får det mig ikke til at købe det.

Nintendo er dumme hvis de tror jeg gør, i hvert fald.


Fawful
Fawful

2363
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#162 - Skrevet 01-11-2011 16:36

Forstår ikke I gider se videoer som denne, hvor man ser introen og det hele af en der spiller banerne igennem. Jeg vil personligt selv vente med at se alt dette til jeg selv sidder med spillet.


stelzig
stelzig

4765
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#163 - Skrevet 01-11-2011 16:50 - Redigeret 01-11-2011 16:52

Oni Nick skrev:
Det er helt korrekt, at jeg godt kan lide long jump i Super Mario 64, og kunne godt lide hvor akrobatisk Mario var, det gav spilleren nærmest endeløse muligheder. Men det var ikke det, der var grundlaget for Super Mario 64, så bare fordi de smider long jump ind i Super Mario 3D Land får det mig ikke til at købe det.

Men det gør det vel ikke til en dårlig ting eller forkert at udtale at det appelerer til fans af 3D mario?

Drybones: Jeg har heller ikke set på nogle af de videoer der viser gennemspil af hele baner. Udover den som ville vise at man godt kan løbe anyway.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#164 - Skrevet 01-11-2011 17:10 - Redigeret 01-11-2011 17:10

Pointen er bare, at Nintendo er ekstrem overfladiske eller gimmick-orienterede.

- 2D Mario-fans kan lide flagstænger
- 3D Mario-fans kan lide at hoppe langt og rulle

Det er en ekstrem simplificering af to forskellige efterspørgsler - og spildesign i det hele taget - og hvis Nintendo virkelig tror, at det er forskellen på 2D- og 3D-Mario, så er de ret dumme.

Men hvis I herinde synes, at 3D Land er det fedeste nogensinde, så fred være med det. Jeg synes bare ikke helt, at al det vi har set fra spillet stemmer overens med manges ønsker om et 3D Mario-spil - men det er som sagt jeres penge. Burn 'em off! Smiley


stelzig
stelzig

4765
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#165 - Skrevet 01-11-2011 17:32

Jeg kan som sagt bare ikke se hvad der er så dumt ved ciatet

"IWATA:By putting in the Long Jump and Roll, you were able to put in plenty of elements that fans of 3D Super Mario games can enjoy."