Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Pokémon Unite

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Super Mario 3D Land

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 11-10-2011 16:10 - Redigeret 24-03-2013 22:09

.

Fawful
Fawful

2363
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#106 - Skrevet 27-10-2011 15:01 - Redigeret 27-10-2011 15:02

Er jeg enig med i det her tilfælde. Snart glæder man sig slet ikke til den Tanooki Suit.


Anch1989
Anch1989

0
Offline
Level: 8 (Pirahna Plant)

0
1ups givet

#107 - Skrevet 27-10-2011 15:02

Haha ja, men så generalisere du lige til øvrige Nintendo titler.

Husk Racoon tails er fremtiden. Det er det folk vil ha! Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#108 - Skrevet 27-10-2011 15:08 - Redigeret 27-10-2011 15:09

Andi Christensen skrev:Husk Racoon tails er fremtiden. Det er det folk vil ha! Smiley


Det her er ret basal menneskelig adfærd: Mange af de ting vi længes efter i livet, er ofte ting, der er svære at opnå.

Tanooki Mario var rigtig spændende og populær i Super Mario Bros 3., fordi den var sjælden og gav fede kræfter. Man længtes efter at få den. Og når man fik den, tænkte man bare "YES, hvor fedt!". Spillet blev pludselig lettere, fordi man havde fået nye kræfter og af den grund blev man ekstrem bange for at dø, fordi så ville man jo miste den.

Det er basal psykologi for enhver, hvis man tænker sig lidt om.

Ifølge alle de mange previews, så kan man finde en Tanooki Mario flere gange i stort set alle banerne. Hvad er pointen så? Det svarer til, at man holdte juleaften hver dag i hele december. Og derudover giver dragten dig ikke længere noget særligt. Tanooki Mario er med andre ord blevet kønsløst. Det er ren æstetik uden indhold eller betydning for spilleren.

Dette eksempel viser endnu engang, at Nintendo har ekstremt mange svagheder. De er gode til at udvikle GAMEPLAY - det er det, de går op i (og 3D grafik LOL). Men alt, hvad der omhandler content, balance og hvordan vi som spillere agerer og tænker, er de ekstremt dårlige til at administrere.


Anch1989
Anch1989

0
Offline
Level: 8 (Pirahna Plant)

0
1ups givet

#109 - Skrevet 27-10-2011 15:14 - Redigeret 27-10-2011 15:15

Jeg forstår fuld ud din analyse, og har fuld forståelse for den. Det kunne ikke siges meget bedre. Havde jeg selv nogen form for interesse i at købe spillet, havde det ikke været for at blive en vaskebjørn.

Det var en meget fed feature i Mario 3, men det virker til at den er blevet lidt for udbredt i Super Mario 3D land (hvilke er en titel jeg finder spøjs).


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#110 - Skrevet 27-10-2011 15:25 - Redigeret 27-10-2011 15:37

Nintendos brug af Tanooki-dragten - og symboler og elementer fra Super Mario Bros. 3 i det hele taget - viser bare, at de ikke aner, hvad der gjorde Mario populært i sin tid.

Alle de elementer de bruger, bruger de udelukkende på en overfladisk / æstetisk måde. Der er Super Mario Bros. 3-referencer over alt i spillet. Og de smider haler og hvad ved jeg i både reklamer og på boksen af 3DS-bundlet med 3D Land.

Men bag alt det gejl, er indholdet slet ikke det samme. Det er et spil uden indhold eller betydning. Mario bliver stadigvæk mere og mere kønsløs som serie. Det hele ender med at blive en stor sammenblanding af gameplay og 3D grafik, men uden nerve. Hvad er grunden til at spille det? Hvorfor skal jeg involvere mig i spillet? Hvad giver spillet mig?

Mario løber rundt i slow-motion. Fjenderne er nærmest ikke farlige mere. Man kan nærmet ikke dø. Og hvis man skulle dø, kan man gennemføre spillet uden at spille videre. Alle power-ups'ne er meningsløse, fordi spillet i forvejen er så let. Alle power-ups'ne er på hvert et gadehjørne. Og jeg kunne blive ved.

Alle de forskellige nuancer og niveauer, der plejede at være i Mario-spil - og som skabte en sjov, intens og stimulerende oplevelse - er så småt væk. Der er ingen kontraster mere. Man får spillet i hånden - "jo, det ser flot ud" - og et par timer efter, så var det den oplevelse.


Anch1989
Anch1989

0
Offline
Level: 8 (Pirahna Plant)

0
1ups givet

#111 - Skrevet 27-10-2011 15:56

Nu skal jeg kunne sige hvor vidt du har ret. Jeg har ikke prøvet spillet, så ved ikke om de har fyldt spillet til renden med diverse power ups m.m. Jeg kender heller ikke sværhedsgraden på spillet, om det at miste et liv er en bedrift i sig selv.

Til sidst ved jeg faktisk heller ikke om det her spiller prøver på nogen måde at henvise til Mario 3. Ja så meget ved jeg faktisk om det her spil LOL Smiley


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#112 - Skrevet 27-10-2011 16:29

Jojo. 3D Land hylder SMB3, ligesom Skyward Sword hylder Zelda-serien - bare på en totalt ligegyldig og overfladisk måde, som Alexander har beskrevet. Klart, jeg ved ikke hvor overfladisk det er, før jeg har spillet Skyward Sword, men min mave siger mig, at det bliver ren fan-service uden nogen dybde.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#113 - Skrevet 27-10-2011 16:31

Jeg er uenig. Skyward Sword hylder ikke Zelda-serien på nogen måde. Der er meget få referencer til tidligere content - det eneste er vel at skabelonen stadig er den samme som i Ocarina of Time plus/minus.

Zelda-teamet hylder med Skyward Sword sig selv og at de kan få lov til at gøre, hvad det passer dem. De siger det jo direkte selv i intervews. "Hoho, hvor er Zelda fantastisk, vi kan gøre lige hvad vi vil".


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#114 - Skrevet 27-10-2011 16:37

Jeg synes bestemt jeg så the Wind Fish i en trailer, ellers er det noget jeg har bildt mig selv ind.

Ghirahim (hedder han ikke det?) minder desuden om Gilded Sword fra MM.

Og så har spillet i sinde at forklare alle løse ender i Hyrules historie, omend jeg tror det bliver mega fail. Jeg har mine bange anelser.

Så jo, jeg tror der kommer til at være mange flade referencer, der dog ikke betyder noget for spillet på nogen måde. Jeg er enig med dig i, at Skyward Sword bare er en legeplads for udviklerne. Og så putter de tomme referencer ind, så de narrer de hardcore Zelda-fans til at tro, at det er Zelda de spiller.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#115 - Skrevet 27-10-2011 16:47 - Redigeret 27-10-2011 16:47

Siden Ocarina of Time (ved ikke med MM, da jeg aldrig har spillet det) har Nintendo lokket folk til at tro, at nu kommer der en fantastisk forklaring på legendariske historie.

Hver gang starter spillet med en laaaaaang introduktion og lidt story, og ellers bliver man bare hevet igennem det ene scriptede scenarie efter det andet - uden der faktisk sker noget. Når man er færdig med spillet er det altid det samme. Hvad fik vi egentligt ud af det? Vi lærte lidt abstrakt om nogle Guder og noget med en ond magt og det var det.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#116 - Skrevet 27-10-2011 16:52

Majora's Mask foregik slet ikke i Hyrule, såh... Men synes, at Terminas mytologi var genial, omend det krævede at man så mere filosofisk på spillet, og tolkede dets symboler. Ikke noget, der appellerer til masserne, vil jeg tro.

Men så igen, det er jo gameplayet, der skal sælge Zelda trods alt.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#117 - Skrevet 27-10-2011 16:54

Jeg vil nærmest mene, at content er vigtigere på nogle områder. Oh well, back to Super Mario Galaxy 3.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#118 - Skrevet 27-10-2011 16:57

Det er selvfølgelig rigtigt nok.

...

Spirit Tracks...


AH! Hvorfor er Aonuma så elendig en spildesigner!? Smiley


Bota
Bota

140
Offline
Level: 20 (Moblin)

0
1ups givet

#119 - Skrevet 27-10-2011 16:58

Har forudbestilt det hos Shopto for en uges tid siden. Hvad jeg frygter ved SM3DL er, at det bliver for let at klare banerne, og man bliver holdt for meget i hånden gennem spillet. SMG1 var generelt også for let, mens 2'eren havde et godt sværhedsgradsniveau, især senere i spillet selvom der dog var ALT for mange tutorials: manualen (selvskrevet), CD, der fulgte med (som ikke engang kunne spilles i wii'en lol) og for mange in-game tutorials. Heldigvis var man ikke tvunget til at se dem, så for mig gjorde det dybest set ikke noget. Men tydeligt at se udviklingen fra "her er et spil, værsgo, og good luck" til man bliver holdt i hånden gennem mange spil nu. Så længe det er valgfrit, klager jeg dog ikke.

Also, Zelda ninja'er sig ind i alle tråde på n-club lol.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#120 - Skrevet 27-10-2011 17:00