Skrevet 11-10-2011 16:10 - Redigeret 24-03-2013 22:09
.#106 - Skrevet 27-10-2011 15:01 - Redigeret 27-10-2011 15:02
Er jeg enig med i det her tilfælde. Snart glæder man sig slet ikke til den Tanooki Suit.#107 - Skrevet 27-10-2011 15:02
Haha ja, men så generalisere du lige til øvrige Nintendo titler.#108 - Skrevet 27-10-2011 15:08 - Redigeret 27-10-2011 15:09
Andi Christensen skrev:Husk Racoon tails er fremtiden. Det er det folk vil ha!
Det her er ret basal menneskelig adfærd: Mange af de ting vi længes efter i livet, er ofte ting, der er svære at opnå.
Tanooki Mario var rigtig spændende og populær i Super Mario Bros 3., fordi den var sjælden og gav fede kræfter. Man længtes efter at få den. Og når man fik den, tænkte man bare "YES, hvor fedt!". Spillet blev pludselig lettere, fordi man havde fået nye kræfter og af den grund blev man ekstrem bange for at dø, fordi så ville man jo miste den.
Det er basal psykologi for enhver, hvis man tænker sig lidt om.
Ifølge alle de mange previews, så kan man finde en Tanooki Mario flere gange i stort set alle banerne. Hvad er pointen så? Det svarer til, at man holdte juleaften hver dag i hele december. Og derudover giver dragten dig ikke længere noget særligt. Tanooki Mario er med andre ord blevet kønsløst. Det er ren æstetik uden indhold eller betydning for spilleren.
Dette eksempel viser endnu engang, at Nintendo har ekstremt mange svagheder. De er gode til at udvikle GAMEPLAY - det er det, de går op i (og 3D grafik LOL). Men alt, hvad der omhandler content, balance og hvordan vi som spillere agerer og tænker, er de ekstremt dårlige til at administrere.
#109 - Skrevet 27-10-2011 15:14 - Redigeret 27-10-2011 15:15
Jeg forstår fuld ud din analyse, og har fuld forståelse for den. Det kunne ikke siges meget bedre. Havde jeg selv nogen form for interesse i at købe spillet, havde det ikke været for at blive en vaskebjørn.#110 - Skrevet 27-10-2011 15:25 - Redigeret 27-10-2011 15:37
Nintendos brug af Tanooki-dragten - og symboler og elementer fra Super Mario Bros. 3 i det hele taget - viser bare, at de ikke aner, hvad der gjorde Mario populært i sin tid.#111 - Skrevet 27-10-2011 15:56
Nu skal jeg kunne sige hvor vidt du har ret. Jeg har ikke prøvet spillet, så ved ikke om de har fyldt spillet til renden med diverse power ups m.m. Jeg kender heller ikke sværhedsgraden på spillet, om det at miste et liv er en bedrift i sig selv.#112 - Skrevet 27-10-2011 16:29
Jojo. 3D Land hylder SMB3, ligesom Skyward Sword hylder Zelda-serien - bare på en totalt ligegyldig og overfladisk måde, som Alexander har beskrevet. Klart, jeg ved ikke hvor overfladisk det er, før jeg har spillet Skyward Sword, men min mave siger mig, at det bliver ren fan-service uden nogen dybde.#113 - Skrevet 27-10-2011 16:31
Jeg er uenig. Skyward Sword hylder ikke Zelda-serien på nogen måde. Der er meget få referencer til tidligere content - det eneste er vel at skabelonen stadig er den samme som i Ocarina of Time plus/minus.#114 - Skrevet 27-10-2011 16:37
Jeg synes bestemt jeg så the Wind Fish i en trailer, ellers er det noget jeg har bildt mig selv ind.#115 - Skrevet 27-10-2011 16:47 - Redigeret 27-10-2011 16:47
Siden Ocarina of Time (ved ikke med MM, da jeg aldrig har spillet det) har Nintendo lokket folk til at tro, at nu kommer der en fantastisk forklaring på legendariske historie.#116 - Skrevet 27-10-2011 16:52
Majora's Mask foregik slet ikke i Hyrule, såh... Men synes, at Terminas mytologi var genial, omend det krævede at man så mere filosofisk på spillet, og tolkede dets symboler. Ikke noget, der appellerer til masserne, vil jeg tro.#117 - Skrevet 27-10-2011 16:54
Jeg vil nærmest mene, at content er vigtigere på nogle områder. Oh well, back to Super Mario Galaxy 3.#118 - Skrevet 27-10-2011 16:57
Det er selvfølgelig rigtigt nok.#119 - Skrevet 27-10-2011 16:58
Har forudbestilt det hos Shopto for en uges tid siden. Hvad jeg frygter ved SM3DL er, at det bliver for let at klare banerne, og man bliver holdt for meget i hånden gennem spillet. SMG1 var generelt også for let, mens 2'eren havde et godt sværhedsgradsniveau, især senere i spillet selvom der dog var ALT for mange tutorials: manualen (selvskrevet), CD, der fulgte med (som ikke engang kunne spilles i wii'en lol) og for mange in-game tutorials. Heldigvis var man ikke tvunget til at se dem, så for mig gjorde det dybest set ikke noget. Men tydeligt at se udviklingen fra "her er et spil, værsgo, og good luck" til man bliver holdt i hånden gennem mange spil nu. Så længe det er valgfrit, klager jeg dog ikke.