Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Inti Creates annoncerer U...

Disney's Epic Mickey Rebr...

Blockbuster-udsalg i gang...

N-club Streams: uge 14

Lanceringstrailer for Wha...

Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon GO

Spil på vej til Switch

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Nintendo ds

gtb
gtb

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

Skrevet 18-04-2006 18:15

Hej. Jeg er mor til to drenge på 8 og 10 år, der har spillet gameboy adv. i flere år. Nu ønsker de sig en nintendo DS. Min bror bor i USA og vil gerne købe en DS til dem hver. Jeg håber at der er nogen på denne side, der kan svare på mine "dumme" spørgsmål.
Kan man bruge en DS købt i USA herhjemme (bortset fra opladeren, der skal bruge en adapter) sammen med spil købt i DK og koble den sammen med danske DS'ere?
Og hvordan fungerer Wi-Fi? Skal man have andet end en trådløs router for at komme online med DS'en. Og til sidst, hvilke spil kan I anbefale. Drengene har rigtig mange gba spil (zelda, pokemon, supermario osv.), men de vil jo også gerne have "rigtige" DS-spil.
På forhånd tak. Hilsen Gitte

    Mr. Mario
    Mr. Mario

    5651
    Online
    Level: 23 (Skree)

    0
    1ups givet

    #1 - Skrevet 18-04-2006 18:23

    Da Nintendo DS er regionsfri kan man spille europæriske, japanske og amarikanske DS spil på hvilken somhelst Nintendo DS.
    Man kan også godt komme online med en trådløs router.
    Og tja, Mario Kart DS kan jeg da anbefale, og så er der også Super Mario 64 DS. Og udover det så er der et Zelda og Pokémon spil på vej.

    Hilsen
    Mr_Mario


    Eagle
    Eagle

    3
    Offline
    Level: 21 (Paragoomba)

    0
    1ups givet

    #2 - Skrevet 18-04-2006 18:25 - Redigeret 18-04-2006 18:25

    En DS er regionsfri - dvs. du sagtens kan spille europæiske spil på en amerikansk Nintendo DS og omvendt. Du skal ganske rigtig bruge en adapter til opladeren.

    Du skal enten have trådløs internet, eller købe en Nintendo Wi-Fi USB Connector (vejlende pris omkring de 400kr), for at kunne spille online. Bemærk, at spillet skal understøtte dette, før det kan lade sig gøre (Mario Kart DS, Tony Hawk's American Sk8land, Animal Crossing, Tetris DS og Metroid Prime Hunters er de eneste titler lige nu) Mange andre spil har desuden også trådløst multiplayer - dvs. flere DS-ejere kan spille mod hinanden, når de er inden for tæt rækkevidde.

    Hvis han kan lide Mario, så kan du ikke komme uden om Super Mario 64 DS og Mario Kart.


    Pete
    Pete

    26
    Offline
    Level: 4 (Stalkid)

    0
    1ups givet

    #3 - Skrevet 18-04-2006 20:30

    Hejsa, først og fremmest: Jep, DS er regionsfri, men det behøver jeg vist ikke at gå nærmere ind på, da de andre har svaret. Smiley

    Af spil kan jeg sige, at mine favoritter er Animal Crossing: Wild World og Another Code: Two Memories. Dog ved jeg ikke om det er noget for dine børn, for begge disse spil kræver at man kan ret godt engelsk, og man skal sætte sig ret godt ind i det.

    Af gode spil der nemt kan spilles og som jeg er meget sikker på vil være noget for dine børn er Mario Kart DS, WarioWare: Touched, og Super Mario 64 DS. Smiley

    Mht. Wi-Fi - har I trådløst internet i huset, skal I intet tilbehør have - så går man bare ind i Wi-Fi settings på sin DS, og tilknytter sin forbindelse som standard, og så er man på. Ellers skal I have fat i en Nintendo Wi-Fi USB Connector til computeren, som kan købes for 400 kr. i de danske butikker.


    Kurt
    Kurt

    0
    Offline
    Level: 1 (Goomba)

    0
    1ups givet

    #4 - Skrevet 18-04-2006 21:34

    jeg vil anbefale 3 spil som er blevet nævn her på siden, Super Mario 64 DS, Mariokart DS, sidst og ikke mindst Wario Ware Touched! det er det spil som bruger DSen særlige eneskaber som den trykfølsomt skærm og den lille mikrofon, spillet indholde 180 mini spil. de andre 2 spil bruger man næsten ikke den trykfølsomt skærm og mikrtofon bruger man slet ikke. Smiley


    Hvilkendel
    Hvilkendel

    20
    Offline
    Level: 1 (Goomba)

    0
    1ups givet

    #5 - Skrevet 18-04-2006 23:13

    Nu har jeg ikke selv spillet, men Nintendogs gør da ret god brug af DS'ens features, så vidt jeg er orienteret.
    Det er et spil i stil med Tamagotchi, som du måske kender, til forskel handler det så om at opdrætte en, eller flere, hunde...

    (Måske nogen kunne hende nærmere om det?)


    gtb
    gtb

    0
    Offline
    Level: 1 (Goomba)

    0
    1ups givet

    #6 - Skrevet 19-04-2006 12:15

    Foreløbig mange tak for svarene. Jeg er blevet meget klogere (og det er jo ikke så dårligt). Man skal stå ret tidligt op for at følge med i børnenes spil og konsoller. Jeg forsøger efter bedste evne, men det bliver ikke nemmere, jo ældre børnene bliver og jo flere forskellige maskiner de kan vælge imellem.


    gtb
    gtb

    0
    Offline
    Level: 1 (Goomba)

    0
    1ups givet

    #7 - Skrevet 19-05-2006 19:03

    Så har jeg lige endnu et spørgsmål. Nu har min bror købt DS'erne, men de skal jo også have strøm. Kan en DS bruge samme strøm-kabel som en GBA-SP?


    Andreas Tarding
    Andreas Tarding

    7424
    Offline
    Level: 18 (Twhomp)

    0
    1ups givet

    #8 - Skrevet 19-05-2006 19:10 - Redigeret 19-05-2006 19:16

    gtb skrev:
    Så har jeg lige endnu et spørgsmål. Nu har min bror købt DS'erne, men de skal jo også have strøm. Kan en DS bruge samme strøm-kabel som en GBA-SP?


    Ja, det kan den.
    Jeg lader selv min DS på den måde, og det har virket fint i snart 2 år... Smiley


    carl
    carl

    0
    Offline
    Level: 1 (Goomba)

    0
    1ups givet

    #9 - Skrevet 19-05-2006 20:17

    gtb skrev:
    Så har jeg lige endnu et spørgsmål. Nu har min bror købt DS'erne, men de skal jo også have strøm. Kan en DS bruge samme strøm-kabel som en GBA-SP?



    Bare du er sikker på at det ikke er DS lite han skulle have fået fingerne i, den bruger nemlig ikke den samme lader.
    Den skulle dog først frigives d. 11 juni i US, så det er nok ikke tilfældet, men better safe than sorry.


    gtb
    gtb

    0
    Offline
    Level: 1 (Goomba)

    0
    1ups givet

    #10 - Skrevet 07-07-2006 23:57

    Så er DS'erne kommet til landet. Men vi har fået et problem med at få wi-fi til at fungere. Vi har en ganske alm. trådløs router købt i tdc-butikken. Routeren hedder netgear. Når vi søger efter access point skriver DS'en, at security settings ikke er supported by the nintendo DS. Skal DS'en sættes manuelt op eller skal jeg ændre på sikkerhedsindstillingerne på routeren?

    Jeg håber at der er en af jer herinde der kan hjælpe

    På forhånd tak


    mr.miyagi
    mr.miyagi

    0
    Offline
    Level: 1 (Goomba)

    0
    1ups givet

    #11 - Skrevet 08-07-2006 13:02 - Redigeret 08-07-2006 18:36

    gtb skrev:
    Så er DS'erne kommet til landet. Men vi har fået et problem med at få wi-fi til at fungere. Vi har en ganske alm. trådløs router købt i tdc-butikken. Routeren hedder netgear. Når vi søger efter access point skriver DS'en, at security settings ikke er supported by the nintendo DS. Skal DS'en sættes manuelt op eller skal jeg ændre på sikkerhedsindstillingerne på routeren?

    Jeg håber at der er en af jer herinde der kan hjælpe

    På forhånd tak



    Når den skriver det, går jeg stærkt udfra at det er routeren der skal sættes op så ds'en kan connecte til den, så vidt jeg ved kan ds'en ikke køre på 802.11G netværket, men kun på 802.11B ud fra hvad jeg har læst mig frem til. så det skal du sørge for at routeren er sat til at køre. Envidere skal du også sikre dig at routeren er kompatibel med ds'en, har fået afvide at det ikke er alle routere ds'en kan "snakke" med, men jeg har endnu ikke været udsat for det problem og jeg har prøvet nogle stykker efterhånden.

    jeg har fundet denne side som du kan kikke lidt på, måske det kan hjælpe dig:
    http://www.revo-europe.com/forum/archive/index.php/t-2590.html