Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Alternative nyheder

Dingler_
Dingler_

21
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

Skrevet 27-05-2011 14:14 - Redigeret 22-03-2016 18:44

Herinde kan man dele fra sig af nyheder med relevans til Nintendo, hvis de ikke helt lever op til forsidestof! Husk at linke til den pågældende nyhed, så vi kan se, om det er faktuelt, og så vi også kan få et dybdegående billede af emnet til diskussion!


JOEP
JOEP

74283
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#1861 - Skrevet 01-05-2019 22:12

Det lader til, at Epic (Fortnite) har opkøbt Psyonix (Rocket League). Det forlyder, at Rocket League ikke vil blive påvirket af dette opkøb. Den fulde pressemeddelelse er her:

Today is a big day for us here at Psyonix because, just as the headline says, we’re officially joining the Epic Games family.

Your first question to news like this might be, “What does this mean for Rocket League and its community?” We’re happy to say that the answers are only positive. Rocket League always has been and always will be a community-driven game, and now that we have joined forces with Epic, we will be able to serve our community in even bigger and better ways!

We understand that you might have additional questions about this new relationship, which is why we’ve assembled this quick FAQ to answer some of your initial Qs:

“No, really. What does this mean for Rocket League?”

In the short term, nothing will change at all! We’re still committed to providing Rocket League with frequent updates that have new features, new content, and new ways to play the game for as long as you’ll have us.

In the long-term, we expect to bring Rocket League to the Epic Games store and to leverage our new relationship to grow the game in ways we couldn’t do on our own before. We believe that bringing Rocket League to new audiences with more support is a win for everybody.

“Does this mean the gameplay will be different?”

Nope!

“What does this mean for the Rocket League Esports ecosystem?”

We think this is a great move for the Rocket League Esports ecosystem because it significantly increases our potential reach and resources, just like it does for the game itself. We really do believe that you’ll find our future in esports to be very exciting — especially in the near future, where on June 21-23 at the Prudential Center in Newark, New Jersey, the Rocket League Championship Series (RLCS) finals will end our 7th season with a bang!

“What happens to the Psyonix team?”

We are the same team that we’ve always been, only now, we have the power and experience of Epic Games behind us!

One last thing before we go…

The success of Rocket League would not have been possible without you, our community. Your loyalty, excitement, and creativity in supporting Psyonix has helped us become who we are, and we look forward to you helping us for many more years to come. You have our sincerest thanks and appreciation.

Respectfully,

The Psyonix Team




[8-Bit] MoNkEy
[8-Bit] MoNkEy

1854
Online
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#1862 - Skrevet 31-05-2019 21:40

BONUS!! Abens limited edition-eksemplar a' "ToeJam & Earl: Back in the Groove" er hermed sendt!
Kan simpelthen ikke få armene ned igen!! Smiley



Andreas Tarding
Andreas Tarding

7449
Online
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#1863 - Skrevet 01-07-2019 14:06 - Redigeret 01-07-2019 14:13

Nintendo har i dag afholdt investormøde, hvor der blev stemt om enighed i de større direktørers positioner - udover Miyamoto og Shibata, og Takahashi og Shiota, indgik her også den nyudpegede præsident, Shuntaro Furukawa. Han fik 92% approval rating, hvilket angiveligt er det laveste nogensinde, hvor de resterende bliver på 97%.

.. Det er dog egentlig ikke så betydeligt - sådan, overhovedet, som jeg fornemmer det. I stedet, er det meget vigtigt at fremhæve, at internettet nu har skabt den definitive afbildning af Yamauchi, Iwata og Kimishimas efterfølger:



(Som jeg ser det, er toplederne blevet mere og mere anonyme, og management-fokuserede typer, siden Iwata.)


KJ85
KJ85

21447
Online
Level: 58 (Tektite)

1
1ups givet

#1864 - Skrevet 14-08-2019 18:21

Jeg ved, at det ikke har noget med Nintendo at gøre, men vidste ikke lige, hvor jeg skulle smide den. Det er en trailer for den kommende SEGA Mega Drive Mini, og den er nu meget fed Smiley




ThePatrickBay
ThePatrickBay

8110
Offline
Level: 33 (Hammer Bro)

1
1ups givet

#1865 - Skrevet 14-08-2019 18:41

Elsker at de har udeladt "what Nintendon't" fra reklamen Smiley


KJ85
KJ85

21447
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#1866 - Skrevet 14-08-2019 19:09

^Er vist noget med, at det simpelthen ikke var/er lovligt at markedsføre sig sådan i mange lande, så det er derfor.


ThePatrickBay
ThePatrickBay

8110
Offline
Level: 33 (Hammer Bro)

0
1ups givet

#1867 - Skrevet 14-08-2019 20:06

Som en fun fact kan jeg nævne, at reglerne i EU er således, at man gerne må sige, at man er bedre end specifikke konkurrenter i sin markedsføring, hvis det er noget kvantitativt, så man rent faktisk kan måle, om det er rigtigt. Det kan være en TrustPilot score, eller når supermarkeder markedsfører sig på at være billigere end de andre kæder. Dog overholder de fleste virksomheder den uskrevne "gentleman's agreement" der hedder, at man markedsfører, hvad man selv kan, fremfor hvad de andre ikke kan Smiley


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7449
Online
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#1868 - Skrevet 23-09-2019 18:03 - Redigeret 23-09-2019 18:13



Så, Nintendo runder åbenbart 130 år i dag - hvilket kom en anelse bag på mig, men det ér jo selvfølgelig klart nok, ud fra deres noget bredere baggrund end elektronik.

Gaming-firma fra før år 1900 - vel endnu et punkt på listen af spøsjheder. Smiley


[8-Bit] MoNkEy
[8-Bit] MoNkEy

1854
Online
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#1869 - Skrevet 24-09-2019 04:10

^Nu har de vel sådan set altid været "gaming", bare laaangt tid før dette blev et, i abens øjne, super duper nederen begreb. De startede vist med at lave kortspil, for så at begi' sig ud af en lettere uheldig tangend (læs: tugthuse). Men så længe jeg har kendt til dem har de sgu altid leveret gur underholdning igennem maaange år! Smiley

Smiley Højt hurra for Ninty! Smiley



KJ85
KJ85

21447
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#1870 - Skrevet 02-10-2019 20:19

AlphaDream, der i mange år har stået for udviklingen af Mario & Luigi-spillene er åbenbart gået konkurs. Der er ingen detaljer vedrørende konkursen endnu, men fremtiden må vise, hvad det betyder for den populære RPG-serie.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7449
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1871 - Skrevet 29-10-2019 15:52

Retro Studios hyrer figurdesigner fra Halo-universet til Metroid Prime 4.

Jeg udleder to ting: Dels tager de universet, og tonen de vil designe, ganske seriøst, måske særligt i en lidt mere moden retning - og dels er spillet nok desværre stadig pænt langt ude i fremtiden. xD (De har endda stadig Art Director-jobopslaget stående.)


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7449
Online
Level: 18 (Twhomp)

4
1ups givet

#1872 - Skrevet 09-12-2019 14:53 - Redigeret 09-12-2019 18:25

Historien om Nintendo i Norden, Bergsala, er jo egentlig fortalt før - men IGN har lavet et nyt interview nu, hvor de graver mere i dybden med Owe Bergsten, der startede det hele. Der kommer nogle flere nuancer frem, over, hvordan Nintendo i Skandinavien, og til en grad i Europa, startede i sin tid.

IGN: The Lie The Helped Build Nintendo

Edit: Jeg er især overrasket over det, der står om Club Nintendo lidt længere nede - jeg anede slet ikke, at det, vi boltrede os i i slut-90'erne og start-00'erne, havde den oprindelse.


ThePatrickBay
ThePatrickBay

8110
Offline
Level: 33 (Hammer Bro)

0
1ups givet

#1873 - Skrevet 09-12-2019 19:19

Tak for at dele det, Andreas, det er noget nær den fedeste "historietime" jeg nogensinde har fået Smiley Selv med de 13 år jeg har haft som dybt involveret i Nintendo communitiet i Danmark og i det hele taget spiljournalistik, er jeg aldrig stødt på så komplet en beskrivelse af, hvordan Nintendo indtog Skandinavien.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7449
Online
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#1874 - Skrevet 09-12-2019 23:47 - Redigeret 09-12-2019 23:49

Deres betydning kom alligevel bag på mig. Jeg havde dog også en fornemmelse af, at de lidt var noget særligt, med hele "Marios Gata", og statuen de har stående, osv. Næsten lidt skræmmende pointe, at en anderledes timing af NES'en i Europa - som det åbenbart nær endte med, med Bergstens charmeoffensiv for en Famicom-lignende model, i stedet for den amerikanske NES - kunne have ramlet Nintendos første konsol direkte ind i video game crashet - med de ukendte konsekvenser, det så ville have haft.

Lidt interessant også, at det åbenbart er et gammelt interview, fra 2017 - som han så har ventet nogle år med at udgive.

Det kan da være, at jeg selv må på "pilgrimsfærden" til Marios Gata engang. Jeg sprang over med Switch preview eventet i 2017 - måske, der kommer en anden fremtidig anledning. Smiley


JOEP
JOEP

74283
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#1875 - Skrevet 31-12-2019 13:58

Nintendo har lagt et billede op af deres største bedrifter i de sidste ti år: