Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

LEGO afslører tre nye LE...

Overblikstrailer for Prin...

Snufkin: Melody of Moomin...

Splatoon 3

Legend of Zelda: Tears of...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Load spil fra extern hard...

Outage af Facebook, Insta...

Nintendo Switch

Pokémon GO

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Alternative nyheder

Dingler_
Dingler_

21
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

Skrevet 27-05-2011 14:14 - Redigeret 22-03-2016 18:44

Herinde kan man dele fra sig af nyheder med relevans til Nintendo, hvis de ikke helt lever op til forsidestof! Husk at linke til den pågældende nyhed, så vi kan se, om det er faktuelt, og så vi også kan få et dybdegående billede af emnet til diskussion!


JOEP
JOEP

73297
Online
Level: 50 (Torizo)

2
1ups givet

#1891 - Skrevet 11-08-2020 10:42

Netflix kommer med High Score inden længe, en serie om de personer, som brugte sit liv på arkadehallerne og high scores. Serien bliver fortalt af Charles Martinet, stemmen bag Mario!

Her er introen:




JOEP
JOEP

73297
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#1892 - Skrevet 17-08-2020 19:58 - Redigeret 17-08-2020 19:59

Nintendo afholder den 16. september (japansk tid, tror jeg) et ledermøde. Der er ingen som helst indikation af, hvad det indeholder, men det er ikke noget, de typisk gør. Så det er lidt spændende at se, hvad de har tænkt sig at melde ud.

Tilfældigvis er det dagen efter Marios 35 års fødselsdag.

De har dog også meldt ud, at der ikke bliver annonceret nogen nye produkter eller services eller lignende.


JOEP
JOEP

73297
Online
Level: 50 (Torizo)

1
1ups givet

#1893 - Skrevet 21-08-2020 14:53

Jeg tog lidt fejl af High Score lidt længere oppe i tråden, kan jeg se. Der er ikke så meget om de personer, der levede i arkadehallerne, men mere en komplet gennemgang af computerspillenes udvikling fra 70'erne og frem. Faktisk super interessant - og en god måde lige at bruge en sygedag på sofaen på.

Har set de første tre afsnit, og andet afsnit var næsten udelukkende om Nintendo. Det tredje afsnit handler om fødslen af RPG-spil, og mens det var interessant nok, var det lidt lang tid at bruge på de helt, helt gamle spil - men stadig interessant. Tag at se den. Smiley


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7357
Offline
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#1894 - Skrevet 13-09-2020 21:16 - Redigeret 13-09-2020 21:19

Nogen har åbenbart snig-filmet Super Nintendo World-forlystelsespakken nu, fra temmeligt behørig afstand, med en telelinse. Og .. Ja, aner egentlig ikke, hvad man skal sige:


Alt er simpelthen "animeret", så det formentig føles som, at man går igennem en gigantisk IRL-Mario-bane.

.. Kan ikke helt forudse, om det vil føles som en awesome fan immersion-oplevelse, eller mere som et skræmmende LSD-trip, at vandre igennem Smiley


ThePatrickBay
ThePatrickBay

7955
Offline
Level: 33 (Hammer Bro)

1
1ups givet

#1895 - Skrevet 14-09-2020 09:32

Jeg glæder mig enormt meget til at skulle derhen i 2021 Smiley


powerfull499
powerfull499

107
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1896 - Skrevet 14-09-2020 09:32

^Imponerende godt lavet! Den måde tingene bevæger sig på ligner en tro kopi af spillene Smiley


JOEP
JOEP

73297
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#1897 - Skrevet 03-12-2020 11:47 - Redigeret 03-12-2020 11:47

Ikke som sådan en nyhed, men meget sjovt lavet: Nogen har lavet en Hyrule-julesang-crossover-playliste på Bandcamp.

Link: https://ericbuchholz.bandcamp.com/album/a-merry-hyrule-christmas


niconej
niconej

715
Online
Level: 5 (Cheep)

0
1ups givet

#1898 - Skrevet 03-12-2020 12:57

JOEP skrev:
Ikke som sådan en nyhed, men meget sjovt lavet: Nogen har lavet en Hyrule-julesang-crossover-playliste på Bandcamp.

Link: https://ericbuchholz.bandcamp.com/album/a-merry-hyrule-christmas



Woow, det er godt nok det bedste, jeg har hørt længe! Tak for deling Smiley


Mr. Mario
Mr. Mario

5521
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#1899 - Skrevet 05-12-2020 13:04 - Redigeret 05-12-2020 13:08

Faldt lige over denne auktion via Nintendo Danmarks' facebook-side. Her donerer de en Switch Lite-pakke til fordel for Red Barnet.

Måske det kunne friste nogen. Smiley


JOEP
JOEP

73297
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#1900 - Skrevet 04-02-2021 15:00

Levi's har annonceret en kollektion af tøj baseret på Pokémon-universet, og det inkluderer så altså Mistys famøse tøj:




JOEP
JOEP

73297
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#1901 - Skrevet 10-02-2021 08:26

Creatures, Inc. har opkøbt og opløst firmaet Ambrella, som står bag Pokémon Rumble-spillene.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7357
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1902 - Skrevet 04-03-2021 19:49 - Redigeret 04-03-2021 20:06

Bloomberg fyrer nu igen op under "Switch Pro"-rygte-ilden.

- 720p OLED-skærm
- Den forventede opgraderede grafik - inkl. 4K i TV Mode
- Produktion fra sommer, og lancering i sidste halvdel af 2021. (Som med Switch Lite i 2019.)

Nintendo Co. plans to unveil a model of its Switch gaming console equipped with a bigger Samsung OLED display this year, hoping the larger touchscreen can prop up demand in time for the holidays, people familiar with the plan said.

Samsung Display Co. will start mass production of 7-inch, 720p-resolution OLED panels as early as June with an initial monthly target of just under a million units, said the people, who asked not to be identified discussing internal matters. The displays are slated for shipment to assemblers around July, the people said. Representatives for Nintendo and Samsung Display declined to comment.

Nintendo decided to go with rigid OLED panels for the new model, the people said, a cheaper but less flexible alternative to the type commonly used for high-end smartphones. The latest model will also come with 4K ultra-high definition graphics when paired with TVs, they said. That could intensify a longstanding complaint of developers, who have struggled with the difference in resolution between handheld and TV modes and now face a bigger gap between the two.



Folk er vist lidt betuttede, over dette rygtede valg af en skærm på 720p igen. Dette virker jo også grænsende til forældet, her i 2021 - men argumentet skulle jo altså så være, at Nintendo har fået en enormt stærk forretningsdeal på plads, for altså at ende på specs, der er "en smule forældede" eller "mere modne" - og dette er jo totalt i deres ånd, hvis man kigger tilbage i historien.

Rent logisk, giver det jo så mindre mening, at beholde 720p Handheld Mode, hvis de 4K-opgraderer dens TV Mode. Smiley Visse kommenterer så online, at 720p giver et helt fint billede, når skærmen er 7 tommer. Om dét så er sandt, kan man vel diskutere - jeg mener selv, at Switchs enorme udvalg af 2D-grafik-indiespil, kunne nyde enormt godt af 1080p, også på en 7-tommers skærm. Jeg er i hvert fald selv iblandt bestanddelen af spillere, der sagtens kan se forskel - men måske kan størstedelen ikke? Så er det jo oplagt, at spare 1080p Handheld væk, selv de næste 4 år. (Jeg må indrømme, at jeg finder dette ekstremt fishy - det er simpelthen for outdatet long-term.)

Mit indtryk af Bloomberg som rygtekilde, er vist, at de er nogenlunde pålidelige? De har jo haft pletskud forudsigelsesmæssigt før i tiden.


JOEP
JOEP

73297
Online
Level: 50 (Torizo)

1
1ups givet

#1903 - Skrevet 05-03-2021 06:20

En bedre skærm og bedre batterilevetid er absolut ikke noget, jeg finder meget nødvendigt at opgradere for, og jeg har ikke 4k, så der skal lidt mere på bordet, før jeg er interesseret.

Jeg er også træt af diskussionen om 720p og 1080p - hvor mange kan reelt se forskel på en 7" skærm? Jeg ville langt hellere, at der blev fokuseret på framerate, for det kan man altså godt mærke forskel på.


JOEP
JOEP

73297
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#1904 - Skrevet 05-03-2021 10:34

4K-outputtet vil for øvrigt formentlig gøre brug af en teknik, der hedder DLSS, som opskalerer lavere opløsninger til de høje opløsninger via en form for udvidelse og AI-udglatning af pixels. Det kan man lære lidt mere om i nedenstående video:



Dette er blevet gjort muligt med nogle af de nyere chips fra NVidia, og de vil reelt kunne give Switch samme kraft som PS4 Pro og Xbox One X via simpel overclocking, så vidt jeg har forstået.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7357
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1905 - Skrevet 05-03-2021 13:25 - Redigeret 05-03-2021 13:37

JOEP skrev:
En bedre skærm og bedre batterilevetid er absolut ikke noget, jeg finder meget nødvendigt at opgradere for, og jeg har ikke 4k, så der skal lidt mere på bordet, før jeg er interesseret.

Jeg er også træt af diskussionen om 720p og 1080p - hvor mange kan reelt se forskel på en 7" skærm? Jeg ville langt hellere, at der blev fokuseret på framerate, for det kan man altså godt mærke forskel på.


Kigger man på tendensen i Switch-spil hidtil, er det jo næsten 100% sikkert, at udviklere vil nedprioritere opløsning, til fordel for framerate, som du også efterlyser - uanset, hvilken opløsning, Nintendo har skiltet produktet med. (Mig bekendt, står det faktisk også anbefalet i deres håndbog til udviklere, at de bør “ned-resse” spil, for højere framerate.)

Og DLSS-upscaling er ypperligt, ja! Det bliver et gigantisk forspring til Switch, hvis Nintendo - evt. igennem fortsat glædeligt Nvidia-samarbejde - kommer mobilchips og lower-end laptopgrafikkort en anelse i forkøbet, i at få det implementeret. Det bliver jo nok kun 6-12 måneder, de får af forspring, før alle konkurrenter alligevel får noget tilsvarende - men, et års tid kan jo nok godt batte nogle salgstal, aner jeg mig. Smiley

Om man kan se forskel på 720p og 1080p, kommer jo stærkt an på selve indholdets natur. Har Switch-spil overvejende meget bevægelse, færre stillestående elementer, og større UI-elementer, der ikke kræver finere detaljegrad, og tættere inspektion af skærmen, at aflæse? Alt sammen træk, der jo strategisk nedsætter behovet for detaljer - og det ses jo, at man udnytter bevægelse i spil, til at skjule mangler i grafikken. Modsat kan man jo have interesse i, at kunne vise spillets brugerflade knivskarpt, og så selve spillets bevægende 3D-grafik i lavere opløsning - metoden, man har valgt i næsten alle spil på PS4 Pro, f.eks.

Rez-diskussionen bør have legitimitet alene fra en markedsføringsvinkel. Har Nintendo meldt sig ind i “4K!”-salgsmonikeren, følger resten af produktet uundgåeligt et proportionsprincip, og “720p HD screen” vil jo simpelthen gå imod salgspitchens momentum - uanset, hvad der er "teknisk rationelt".

Men - de lavede et pap-samlesæt for 2 år siden, har lige åbnet en forlystelsespark, og deres kreative direktør bruge timevis uafbrudt på at klatre i træer, i en gameplay-test, der indeholdt alle pågældende spils features. Man skal som altid nok indstille sine forventninger til dem. Smiley

.. Alene, at Nintendo angiveligt reelt står til, at udgive en konsol, der rent faktisk fokuserer på grafik, bipper egentlig lidt på min suspekt-radar. Smiley Men, ligesom med market pressure til, at skulle kunne smække et “4K!”-mærkat på maskinen, kan det godt være, at de nu simpelthen føler sig tvunget - for at undgå fakkeltog fra 3rd party-udviklere.