Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Inti Creates annoncerer U...

Disney's Epic Mickey Rebr...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Alternative nyheder

Dingler_
Dingler_

21
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

Skrevet 27-05-2011 14:14 - Redigeret 22-03-2016 18:44

Herinde kan man dele fra sig af nyheder med relevans til Nintendo, hvis de ikke helt lever op til forsidestof! Husk at linke til den pågældende nyhed, så vi kan se, om det er faktuelt, og så vi også kan få et dybdegående billede af emnet til diskussion!


Fawful
Fawful

2363
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1906 - Skrevet 05-03-2021 20:04 - Redigeret 05-03-2021 20:05

Jeg håber rygtet er sandt. For mig er en Switch Pro med 4K et sikkert køb. Det er lige, hvad jeg ønsker, da det vil gavne mit store 65" tv meget til en lækker oplevelse. Til gengæld er det helt fint med 720p håndholdt, da det er fint skarpt på så lille en skærm - også hvis den opgraderes til 7". Forstår ikke hvis mange raser over, den skal op på 1080p. Det vil jeg sagtens kunne leve uden de kommende år også.

Jeg er enig i, at FPS gør en stor forskel, så der håber jeg også på forbedringer. Til at starte med, kunne det være rart, hvis bare alle spil var 60 FPS.

Men for mig er 4K docked et kæmpe ønske!




DragonTail
DragonTail

511
Offline
Level: 6 (Cucco)

1
1ups givet

#1907 - Skrevet 07-03-2021 12:40

Når der kommer en switch Pro håber jeg virkelig at basen er den samme/passer til begge konsoller så man også kan fortsætte med at bruge sin gamle switch 😊


JOEP
JOEP

74144
Online
Level: 50 (Torizo)

2
1ups givet

#1908 - Skrevet 10-03-2021 19:05

Så er det jo den 10. marts, og det er jo også kendt som Mario Day (fordi de i USA kan skrive datoen som Mar 10). Der har ikke været megen markering af dagen her i Europa, men Nintendo har da givet rabat på Super Mario Maker 2 og Paper Mario: The Origami King på eShop.




The ultimate beast
The ultimate beast

2722
Offline
Level: 20 (Moblin)

1
1ups givet

#1909 - Skrevet 10-03-2021 19:30

Jeg troede næsten ikke, at vi ville få den rabat. Jeg kunne læse, at rabatterne allerede var på den amerikanske eShop i mandags. Jeg tror faktisk, jeg vil udnytte tilbuddet og hoppe med på Mario Maker 2 Smiley


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7429
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1910 - Skrevet 23-03-2021 16:57 - Redigeret 23-03-2021 22:46

Siden "Switch Pro"-rygte-bålet fik lidt ny ild af Bloomberg i forrige uge, har det svirret frem og tilbage, ift. muligheden for, at dette enten er en langt mindre opgradering, end rygtet, eller slet ikke når at udkomme i år. Idéen er, at Nintendo skulle opleve de samme leveranceproblemer, som Sony og Microsoft har med PS4/XSX, og derfor simpelthen ikke ville kunne producere en "Pro"-konsol tilstrækkeligt i år, til at møde den komplet enorme efterspørgsel, den forudses at opleve.

.. Men! Bloomberg giver ikke op. De fortsætter nu, her i dag:

The new Switch iteration will support Nvidia’s Deep Learning Super Sampling, or DLSS, a novel rendering technology that uses artificial intelligence to deliver higher-fidelity graphics more efficiently. That will allow the console, which is also set for an OLED display upgrade, to reproduce game visuals at 4K quality when plugged into a TV, said the people, who asked not to be identified because the plan is not public.


The U.S. company’s new chipset will also bring a better CPU and increased memory. DLSS support will require new code to be added to games, so it’ll primarily be used to improve graphics on upcoming titles, said the people, including multiple game developers. Bloomberg News previously reported that the new Switch is likely to include a 7-inch OLED screen from Samsung Display Co. and couple the console’s release with a bounty of new games.



Analytikeren Takashi Moguchi tweeter:

@ianmking: Nvidia's DLSS for the upcoming Switch? Multiple people familiar with the plan told us yes. Expect higher price tag? @theKantoarbot says yes.


A lot of analysts say they expect new Switch will be somewhere between $399.99 and $349.99; Even with the $399.99 tag, "Nintendo can drive strong demand," our in-house analyst
@theKantoarbot
says.



Jeg forøger min bingoplade-indsats på "Switch Pro 2021" fra 25% til 75%. (Ved godt, det ikke helt er sådan, bingo fungerer ..)

Den brede konsensus begynder at være, at denne konsol er mere eller mindre stålsat nu. Angiveligt håber de også på, at pushe BotW 2 synkront med den, i en gentagelse af præcis samme synergi, de benyttede i 2017 - men dér ved vi jo, hvordan det er med Zelda-releases. Smiley


LinkTheWindWaker
LinkTheWindWaker

3026
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#1911 - Skrevet 04-05-2021 19:06

DR overvejer fremtiden for Troldspejlet Smiley


HGC
HGC

7031
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

1
1ups givet

#1912 - Skrevet 04-05-2021 19:58

Øv, det var da en trist nyhed - og egentligt også lidt overraskende. Jeg synes ellers det nye post-corona format har fungeret aldeles godt. Jeg var ikke kæmpe fan af udgaven med publikum (selvom jeg tror jeg spottede Hedeholm iblandt dem engang??), men efter de rykkede tilbage i Stegelmanns kælder (eller hvor det studie nu ligger), synes jeg de fangede den gamle Troldspejlet-stemning på fineste manér, men samtidig med lidt nyt krydderi i form af interessante reportager fra 'virkeligheden', spændende gæster fra industrien (og ikke de pseudo-kendisser som var de primære gæster i publikumsudgaven) samt et overordnet tema for hver udsendelse (med eksempler som musikkens betydning, special effects, gyserfilm, osv.). Og ikke mindst var det da skønt, at der nu igen blev afsat 30 minutter til forskel fra de 10-15 minutter det i løbet af årene var blevet reduceret til.

Jeg troede egentligt det nye format var ganske populært (det optrådte da ofte på forsiden af DRTV), men 80.000-120.000 seere, som oplyst til Ekko, er jo så åbenbart ikke populært nok.


LinkTheWindWaker
LinkTheWindWaker

3026
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

2
1ups givet

#1913 - Skrevet 07-05-2021 23:22

Underskriftsindsamling: Bevar Troldspejlet


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7429
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1914 - Skrevet 26-05-2021 12:03 - Redigeret 26-05-2021 17:09

Switch har, af jo efterhånden gode grunde, sparket en vis gang i markedet for håndholdte spillemaskiner. Der er igennem årene, set talrige bud på Switch-konkurrenter fra forskellige producenter - primært mere ukendte, kinesiske PC-producenter, men dog også et enkelt forsøg fra Dell/Alienware, der blot aldrig tog fart.

Nu er den seneste ild på dette bål så, at Valve vil blande sig.

Video game and hardware studio Valve has been secretly building a Switch-like portable PC designed to run a large number of games on the Steam PC platform via Linux—and it could launch, supply chain willing, by year's end.


This device is very likely the subject of an announcement Valve co-founder Gabe Newell hinted to in a panel conversation at a New Zealand school earlier this month. There, he dodged a question about Valve's plans for future console video games with an indirect answer: "You will get a better idea of that by the end of this year... and it won't be the answer you expect. You'll say, 'Ah-ha! Now I get what he was talking about.'"


Man kan jo diskutere, hvor meget, der generelt skulle lægges i dette, dels da Valve selv har historie for, at "scrappe" projekter ganske nådesløst (både før og efter deres udgivelse) - men jeg ville nu mene, at ilden får er nøk opad i styrke, når Gabe Newell (måske) har besluttet sig til, at prøve at shake tingene op.

Generelt, ryger dette jo så også i kategorien af, at Nintendo presses yderligere til at "next-genne" Switch (som i, tidligere end 2023) - men det har jo også haft sine egne, selvstændige div. leaks.


JOEP
JOEP

74144
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#1915 - Skrevet 27-05-2021 09:44

Nye rygter om ny Switch-model:

http://Nintendo Co. plans to begin assembly of its new Switch as soon as July and release the upgraded replacement for its four-year-old game console in September or October, people familiar with the matter said.

The new console, likely to be priced higher than the $299 original, may be announced ahead of the E3 conference starting June 12 to allow publishers to showcase their full range of Switch games at the global event, the people said, asking not to be named because the plans are not yet public. It will be sold alongside the $199 Switch Lite, with the standard Switch phased out over time.

Assemblers will start shipping the new model -- whose commercial name is known only to a handful of people within the Kyoto-based company -- as early as July and production is planned to ramp up to a peak in the October-December quarter. This is despite widespread semiconductor shortages that have affected the supply of everything from automobiles to TVs, headphones and games consoles, including the Switch itself.

A Nintendo spokesman declined to comment.


Og på Twitter er der rygter om, at annonceringen falder i dag. Jaja. På et eller andet tidspunkt rammer de jo rigtigt, kan lige så godt være i dag!


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7429
Offline
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#1916 - Skrevet 27-05-2021 14:09 - Redigeret 27-05-2021 14:33

Fedt. Ja, well, den er vel efterhånden uundgåelig, haha. Det har godt nok også kørt længe nu - men, det ville vel også næsten ende for vanvittigt, hvis noget slog Metroid Prime 4 af pinden som vaporware Smiley

Det bliver jo spændende at se, om ét eller andet vanvittigt business-trickery, netop har tilladt dem at omgås silicon shortage-krisen, der jo hersker ret aggressivt (som også nævnt i citatet.)

JOEP skrev:Og på Twitter er der rygter om, at annonceringen falder i dag. Jaja. På et eller andet tidspunkt rammer de jo rigtigt, kan lige så godt være i dag!


Det ville jo faktisk falde passende provokerende ift. Sony - da de netop lige her i aften, afholder deres mest hypede Playstation State of Play-fremvisning længe, om Horizon 2: Forbidden West. Det er nok det mest ventede Playstation 5-spil pt, ud over God of War 2. Det passer vel også i guerilla marketing-stilen, at man træder modstanderne spontant over tæerne, ved anledning. Smiley

Edit: Nyheden er nået hele vejen til tyske tabloidmedier, nu. Så ved man vist, at den er helt gal. Smiley


JOEP
JOEP

74144
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#1917 - Skrevet 28-05-2021 06:15

Amazon Mexico har en forudbestillingsside til Switch Pro.

https://www.amazon.com.mx/dp/B0962N2JZW/


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7429
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1918 - Skrevet 28-05-2021 12:49

Jeg har også overvejet omkring en evt. pre-order situation, når dette jo kunne blive aktuelt nu, og måske evt. endda snarligt (særligt efter en vis "leaning experience" med Playstation 5) -

.. Men, konklusionen, jeg når frem til, er, at det vel nok vil tilsvare situationen, vi også havde med den første Switch i Danmark i 2017 (til sandsynligvis være lavere, da det jo ikke er en "fuld ny konsol-launch" ) - dvs, selvf. en vis efterspørgsel, men på ingen måde i nærheden af Playstation 5-situationen, og på heller ingen måde så slemt, som det eks. endte i USA dengang - begge dele, grundet Nintendos forholdsvis low-profile status i Danmark, ift. Sony og MS.

.. Jeg tror måske stadig, jeg forbereder mig lidt på, at skulle være hurtig på Coolshop eller Amazon, eller noget i den stil. Smiley

Det bliver simpelthen for genialt, hvis den alligevel viser sig at være vaporware, nu.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7429
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1919 - Skrevet 28-05-2021 15:54

Et spansk medie, der tidligere skulle have ramt rigtigt, opslår nu detaljer, de mener at have fra en kinesisk tilbehørsfabrikant - både opsummeret og oversat i et ResetEra-opslag:

- Pretty much same size but with bigger OLED screen (7 inches?), so almost no bezels.

- Current joycons compatible.

- Surface-style flap for tabletop gaming.

- Micro SD slot behind this flap on the back. Easier to acess to.

- Slightly thicker dock with 2 USB 3.0 ports and ethernet port.

- 4K TV output.

- It would arrive Europe at the end of November (edit: seems like this could be later than in other regions but this is not confirmed) with very limited units.



Er vild nok med idéen om Surface-lignende kickstand - men, det gamle design var vist også svært at forsvare. Smiley


JOEP
JOEP

74144
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#1920 - Skrevet 09-07-2021 19:28

Ur-firmaet Tag Heuer er ved at annoncere et samarbejde med Nintendo, lader det til: tagheuer.com/nl/en/announcement/coming-soon.html