Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Angående HD remakes...

O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

Skrevet 06-01-2014 03:55 - Redigeret 06-01-2014 04:18



Der er vist ingen vej udenom: Wind Waker er super pænt i HD. Jeg var faktisk aldrig fan af spillet, men måtte udelukkende eje det pga. det visuelle. Om grafikken gav nogen fordel mht. gameplay kan vel diskuteres, men jeg er sikker på, at det var god grund til at jeg blev interesseret i sin tid - ja vi er stadigvæk nogen som sætter pris på god grafik.

Men det gjorde også noget andet for Nintendo... Det gav et solidt boost i salg. Zelda og Mario er ofte dem som sætter salget af konsoller igang, men er Nintendo helt uden andre IP's som kunne vække en interesse? Ville 3DS ports være helt absurd? Star Fox har ikke fået noget opmærksomhed på konsoller i lang tid, og hvor mange selv-stemplet 'mature gamers' ville give Wii U et skud, hvis de så Fire Emblem på maskinen?

Nu er jeg vel og mærke klar over at cell-shade har sin fordel, når det kommer til at genskabe den grafiske stil, men alligevel kan jeg ikke lade være med at tænke følgende:

Hvis det tog Nintendo 6 måneder at udvikle Wind Waker HD - og glem ikke Miyamotos udtale om hvor svært Nintendo havde det med at træde ind i HD-udvikling - hvad i alverden er mulighederne så?

Det ofte nemt at sige "jeg ønsker mig det her spil i HD", men hvis vi nu rent faktisk tænker over det, hvad kunne Nintendo potentielt bringe tilbage i HD og indenfor kort tid?

Men vigtigst af alt: Hvad kunne gavne Nintendo og tilfredsstille fans samtidig? Der er vel en grund til vi ikke arbejder for Nintendo, men det altid sjovt at spekulerer.

Grunden til jeg spørger er:

Nintendo har nogle 'lovet' 3rd party titler i 2014, men det skulle ikke undre mig at Watch_Dogs bliver det sidste 'seriøse' fra Ubi. Om Project Cars forbliver på konsollen er stadigvæk spændende at se, og jeg tør næsten ikke tænke på Bayonetta 2's salg.. Platinum sælger sjældent stort på trods af deres talent. Vi får det ganske vist heldigvis.

POINTEN ER Nintendo nok er nød til at fylde de kommende mellemrum med nogen spil, måske remakes som Wind Waker.

Måske ikke. Dr. Luigi er et godt eksempel på et spil, som præsenteres i nye klæder og anses for en ny titel, men det stort set en ultra genkendelig formula med et lille twist... Det jo så faktisk Nintendo i en nøddeskal, så man kan tilgive dem, især hvis det er sjovt!

Så ...

Vi ved Nintendo allerede er villige til at lave remakes, men de vil helst outsource, så de kan fokuserer på andet:

Even though The Legend of Zelda: Wind Waker HD tripled sales of the Wii U for September, Nintendo doesn't want to do more HD remakes in-house. According to a report by Polygon, Nintendo game designer Shigeru Miyamoto said more remakes are possible, but they would likely come from Nintendo's development partners.

"That's certainly possible, but most of our developers are working on new games," he said. "We like to have them working on new stuff. HD remakes might be a good project for development partners, so that's something I hope we can introduce in the future."



Men hvor langt tilbage kan Nintendo tillade sig at gå, før der er snak om et konkret remake, og ikke blot en opgradering. Kan vi fx. få SNES og Nintendo 64 spil med fuldstændig ny grafik, eller vil gameplay også justeres, set i lyset af tiderne (og Nintendos mere eller mindre tilgivende natur, hvad der angår gameplay... ville der skaleres ned på sværhedsgrad?) -

Så hvis i havde nogen bud, hvilket spil ville i se et remake af, eller rettere sagt:

Hvis i skulle vælge et spil indenfor realistiske rammer, hvilket spil ønskede i så at se få et eventuelt remake eller port (inkluderer gerne muligheden for 3DS ports). Overvej følgende punkter, selvom det kan virke begrænsende (det skal dog heller ikke være nemt)

Er gameplay forældet?

Er der overhovedet mulighed for at det ville sælge? Nintendo gør sig jo stolte i at se store tal.

Vil en HD overhaul blot ødelægge charmen? Nintendo er ikke kendt for intensiv grafik, men derimod let genkendelig artstyle, så hvordan ville et remake forbedre rent visuelt? Er HD opløsning alt der skal til?




http://www.gamesindustry.biz/articles/2013-10-25-nintendo-may-outsource-more-hd-remakes-says-miyamoto

http://www.polygon.com/2013/10/8/4815534/the-legend-of-zelda-the-wind-waker-hd-took-only-six-months-to-develop


Mit forhold til Nintendo er kompliceret ;I
    Peblisko
    Peblisko

    58
    Offline
    Level: 21 (Paragoomba)

    0
    1ups givet

    #1 - Skrevet 06-01-2014 11:39

    Det kommer an på hvad man lægger i "HD overhaul".
    En højere opløsning i sig selv er ofte uskadelig, med få undtagelser, men at tilføje bloom og gå ind og ændre grundspillet er jo vitterligt et overhaul.

    Jeg synes ikke TWW remixet er vejen frem. Selvfølgelig er gameplay-forbedringer altid rart, især med de tedious quests der fandtes i netop det spil, men problemet med den slags tweaks er, når de også er til det værre i stedet for udelukkende at være forbedringer.

    Denne video pointerer meget godt, hvor misforståede nogle af "forbedringerne" er.

    Det var også hans videoer, der inspirerede mig til at lave mine egne.

    TWWHD burde være den definitive udgave af TWW, men stikker desværre i begge retninger. Det skal dog siges, at mange ændringer er valgfrie, men ikke alle. Det er som om udviklerne siger: "Nå, det kan alligevel ikke skade, at vi tvinger denne ændring på spilleren", men det er uundgåeligt, at de vil skuffe de fans af originalen, der ikke havde et problem med den specifikke ændring; som regel noget æstetisk, men det kunne også være måden, de har ændret vindretningsskiftet.

    Det er farligt at ændre på en original og så sige, at det er den eneste udgave, vi behøver. Jeg har på fornemmelsen, at Nintendo mener, at det ikke er nødvendigt at genudgive OoT og SF64 fordi nu har de remaket dem. Var næsten også sikker på, at de med ALBW ikke ville genudgive ALTTP, fordi det skulle forestille at "overskrive" orginalen, men eftersom det ikke endte med at være et decideret remake, så har de dog udgivet ALTTP i Europa.

    Det burde ikke tage 6 måneder, at lave en HD-port. Men så længe de udliciterer arbejdet og det ikke går ud over andre projekter, så er det ikke et afgørende problem.