SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Inti Creates annoncerer U...

Disney's Epic Mickey Rebr...

Blockbuster-udsalg i gang...

N-club Streams: uge 14

Lanceringstrailer for Wha...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Den gode gamer har det for let

dustman
dustman

17
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 21-06-2008 19:48 - Redigeret 24-06-2008 07:24

Hey
Sad og tænkte over noget.

nintendo inkluderer som regel aldrig sværhedsgrader i deres spil (mario, zelda, pokemon...)

Spil som zelda indeholder imidlertid adskillige sidequests, hvori man kan få items som gør resten af spillet meget lettere.

Problemet som jeg ser det består bare i, at de folk der sidder og spiller sidequests (os Smiley) er også folk, som kan klare spillet uden hjælp fra de ting man får der (fx magic armod i twillight princess eller piece of heart)

Problemet er bare at vi godt vil have "al udforbringen" i vores spil (ved at spille det 100% igennem) men deraf får vi bare resten af spillet serveret på et sølvfad, og vi får slet ikke nok udfordring. Det burde jo egentlig være sådan at man mistede hjerter af at klare sidequests, men ville jo self heller ikke give mening, for hvorfor skulle man så gøre det?

Ved ikke om der er nogen der kan følge hvad jeg mener og har nogen forslag til hvad vi eller hvad spilproducenterne kunne gøre for at afhøjælpe dette fænomen)?
De kunne jo fx indføre sværhedsgrader (er jo rimelig let at lave 10 sværhedsgreader hvor fjenderne har dobbelt så meget liv, tre gnage så meget liv o.s.v. eller hvor de skader meget mere)

Os gamere er jo nødt til at indføre challenges som fx klar resident evil 4 ved kun at bruge pistoler, men synes bare det burde ligge hos producenterne at indføre disse svære ting så man altid havde noget at arbejde med i et spil. Som jeg har gjort rede for ville det jo være let at lave 10 sværhedsgrader hvor man bare havde varieret på egenskaber ved fjenderne (liv, hurtighed, skade etc)

THE CHAINSAW TWIRLS INTO THE CROWD, RIPPING APART FLESH AND BONES. I HEAR THE SOFT STEPS OF MY BEST FRIEND APPROACHING THE FEAST OF HER LIFE. HER MOUTH RIPS THROUGH THE BONES, CRUSHING THEM WHILE THE BLOOD IS DRIPPING FROM HER DISFIGURED FACE. WE ARE HOME.
kai666.com
kai666.com

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#16 - Skrevet 23-06-2008 12:17 - Redigeret 23-06-2008 12:24

dustman skrev:
Hey
Sad og tænkte over noget.

nintendo inkluderer som regel aldrig sværhedsgrade ri deres spil (mario, zelda, pokemon...)

Spil som zelda indeholder imidlertid adskillige sidequests, hvori man kan få items som gør resten af spillet meget lettere.

Problemet som jeg ser det består bare i, at de folk der sidder og spiller sidequests (os Smiley) er også folk, som kan klare spillet uden hjælp fra de ting man får der (fx magic armod i twillight princess eller piece of heart)

Problemet er bare at vi godt vil have "al udforbringen" i vores spil (ved at spille det 100% igennem) men deraf får vi bare resten af spillet serveret på et sølvfad, og vi får slet ikke nok udfordring. Det burde jo egentlig være sådan at man mistede hjerter af at klare sidequests, men ville jo self heller ikke give mening, for hvorfor skulle man så gøre det?

Ved ikke om der er nogen der kan følge hvad jeg mener og har nogen forslag til hvad vi eller hvad spilproducenterne kunne gøre for at afhøjælpe dette fænomen)?
De kunne jo fx indføre sværhedsgrader (er jo rimelig let at lave 10 sværhedsgreader hvor fjenderne har dobbelt så meget liv, tre gnage så meget liv o.s.v. eller hvor de skader meget mere)

Os gamere er jo nødt til at indføre challenges som fx klar resident evil 4 ved kun at bruge pistoler, men synes bare det burde ligge hos producenterne at indføre disse svære ting så man altid havde noget at arbejde med i et spil. Som jeg har gjort rede for ville det jo være let at lave 10 sværhedsgrader hvor man bare havde varieret på egenskaber ved fjenderne (liv, hurtighed, skade etc)



Har spillet Nintendo-spil i mange år. Syntes at sværhedsgraden / idiotien, alt for hurtigt bliver barnagtigt bøvlet, svært og alt for unnødvendig, omstændigt.

Kunne godt ønske mig at Nintendo ville være mindre selvhøjtidlige, omkring deres spil og game play, og mere imødekommende overfor div. cheats, så os der ikke gider bruge al vores tid og kræfter på et enkelt spil, også kunne være med, og samtidigt have det lidt sjovt og afslappet.

Men Nintendo er åbenbart meget 1500-tals japanske, og mener at det er at "tabe ansigt" hvis der skulle være noget snyd, der kunne gøre det nemmere og sjovere for os almindelige dødlige...

Come on... Det er jo kun et spil, og ikke en manddomsprøve / optagelsesritual, der skal bevise at man er en fandens karl, bare fordi man kan klarer sådan et spil "the hard way"

... Også, nogle af de ting man kan "unlocke" er så latterlige og ligegyldige, så det grænser til det groteske... Ikke noget der fremmer eller animerer min lyst til at gøre spillet færdigt, endsige, begynde på det!!

PS: dustman, der er en lille knap, hvorpå der står "REDIGER", den kan man trykke på, når man har læst lidt korrektur, på sit indlæg, og dermed få rettet de allerværste grammatiske stave-bøffer.

Mest for sin egen skyld, for at fremme læseværdigheden, og dermed forståelsen, af det man nu skriver... Smiley


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#17 - Skrevet 25-06-2008 19:39 - Redigeret 25-06-2008 19:41

Du mener, at Nintendospil er for svære? Smiley
Jeg kan sagtens forstå folk som Dustman, der gerne vil have flere sværhedsgrader, så man kan tilpasse spillet efter sit eget niveau. Det skal jo nødig være sådan, at man ikke kan komme igennem spillet, men der skal også være noget for dem, der gerne vil have en større udfordring.

Ting som snydekoder bruger jeg kun (hvis de overhovedet er der), når jeg har gennemført spillet, så jeg kan "lege" lidt med det. Det er dog noget, der hurtigt taber min interesse.


dustman
dustman

17
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#18 - Skrevet 28-06-2008 13:07

Tja, mener bare at det ville give stor replayvalue med sværhedsgrader

synes til gengæld at det er RIGTIG godt at der inkluderes ting som golden bugs, peice of hearts, cards (i super paper mario) så man "altid" har noget at samle videre på.
Synes der skal være en MASSE og tage fat på hvis man har købt et nyt spil.


Matthias Aurelian
Matthias Aurelian

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#19 - Skrevet 28-06-2008 14:10

kai666.com skrev:
Kunne godt ønske mig at Nintendo ville være mindre selvhøjtidlige, omkring deres spil og game play, og mere imødekommende overfor div. cheats, så os der ikke gider bruge al vores tid og kræfter på et enkelt spil, også kunne være med, og samtidigt have det lidt sjovt og afslappet.



Kan godt følge dig i det. Tit vil man gerne kunne "slappe helt af" med et spil, og ikke skulle blive slagtet af spillet når man så går i gang med det. På den anden side synes jeg ikke det er så slemt som du fremlægger det. Spil bør efter min mening heller ikke være så lette at der ingen udfordring er i det, og at spillet er noget som man i første forsøg og uden nogen form for anstrengelse eller øvelse kan gennemføre.
Det er en grænse der er svar at ramme, og dette gælder ikke kun Nintendo.


Cookieofdoom
Cookieofdoom

16
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#20 - Skrevet 04-07-2008 13:56

Man skulle næsten have en menu hvor der står: Hvor god en gamer er du?

Og så en lang linje/termometer hvor man kan vælge hvor man ca er!

Begynder----------Øvet---------Ekspert----------Mester------CHAMPION!

Jo højere op, desto flere point/secrets/"GOLDEN ACHIVEMENTS!" eller noget i den retning, kan være der, så man kan få noget ud af udfordringen!

Så er fjenderne selvfølgelig stærkere, mere udholdene og sådan igennem spillet. Men hvis man tager mit eksempel og vælger "CHAMPION MODE" og er kommet (Mirakuløst) til sidste boss, så kan man kæmpe mod den ægte onde skabning og få hele historien med! Sådan kører de fleste spil, men mange er bare en luset slutning.. >_>




SPOILER I GOD OF WAR 2 PÅ VEJ ----




I God of War 2 for eksempel, er der noget ekstra tøj og ny "mode" hvor man kan spille i et fiske kostume.
Det giver en mere magi, men mindre i udholdenhed. Ikke fordi at jeg er super meget efter at spille det igennem en gang til, men nogle vil nok syntes om det.


Justaway
Justaway

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#21 - Skrevet 04-07-2008 14:03

det er derfor jeg kan lide multiplayer spil, så er der altid nogen der er bedre end dig