Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Den gode gamer har det for let

dustman
dustman

17
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 21-06-2008 19:48 - Redigeret 24-06-2008 07:24

Hey
Sad og tænkte over noget.

nintendo inkluderer som regel aldrig sværhedsgrader i deres spil (mario, zelda, pokemon...)

Spil som zelda indeholder imidlertid adskillige sidequests, hvori man kan få items som gør resten af spillet meget lettere.

Problemet som jeg ser det består bare i, at de folk der sidder og spiller sidequests (os Smiley) er også folk, som kan klare spillet uden hjælp fra de ting man får der (fx magic armod i twillight princess eller piece of heart)

Problemet er bare at vi godt vil have "al udforbringen" i vores spil (ved at spille det 100% igennem) men deraf får vi bare resten af spillet serveret på et sølvfad, og vi får slet ikke nok udfordring. Det burde jo egentlig være sådan at man mistede hjerter af at klare sidequests, men ville jo self heller ikke give mening, for hvorfor skulle man så gøre det?

Ved ikke om der er nogen der kan følge hvad jeg mener og har nogen forslag til hvad vi eller hvad spilproducenterne kunne gøre for at afhøjælpe dette fænomen)?
De kunne jo fx indføre sværhedsgrader (er jo rimelig let at lave 10 sværhedsgreader hvor fjenderne har dobbelt så meget liv, tre gnage så meget liv o.s.v. eller hvor de skader meget mere)

Os gamere er jo nødt til at indføre challenges som fx klar resident evil 4 ved kun at bruge pistoler, men synes bare det burde ligge hos producenterne at indføre disse svære ting så man altid havde noget at arbejde med i et spil. Som jeg har gjort rede for ville det jo være let at lave 10 sværhedsgrader hvor man bare havde varieret på egenskaber ved fjenderne (liv, hurtighed, skade etc)

THE CHAINSAW TWIRLS INTO THE CROWD, RIPPING APART FLESH AND BONES. I HEAR THE SOFT STEPS OF MY BEST FRIEND APPROACHING THE FEAST OF HER LIFE. HER MOUTH RIPS THROUGH THE BONES, CRUSHING THEM WHILE THE BLOOD IS DRIPPING FROM HER DISFIGURED FACE. WE ARE HOME.