N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Diskussion af Top 10-lister

Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

Skrevet 15-08-2012 08:44

Det er én ting at lave sine egne Top 10-lister, men der er virkelig mange der gør det og det er nærmest altid nemmere at kommentere på/kritisere andres Top 10 listen. Denne tråd er derfor lavet til at man kan skrive andre spilsiders Top 10 lister over noget og kommentere på den. Derefter er andre både tilladte at referere til nye Top 10 lister, eller diskutere den der allerede er blevet lagt.

--------------------
Jeg vil gerne lægge ud med at høre jeres mening omkring Machinima's Top 10 Most Difficult Games Ever: http://www.youtube.com/watch?v=e84EkDGSsWQ. Den lyder

10. Final Fantasy III
9. Super Ghouls 'n Ghosts
8. Super Monkey Ball
7. Mega Man 9
6. Demon Souls
5. Ninja Gaiden Black
4. Contra
3. Battletoads
2. I wanna be the Guy: The Movie: The Game
1. Devil May Cry 3

Jeg har desværre kun rigtig prøvet #9 Super Monkey Ball på denne liste, men jeg har selvfølgelig stadig mine tanker omkring hvilke spil der hører til derpå. Min første tanke omkring et svært spil herefter var VVVVVV, men da jeg faktisk har gennemført begge dele og jeg synes det er sværere at mestre Super Monkey Ball, er det okay at VVVVVV ikke er på listen. Derudover tænkte jeg Mega Man Network Transmission til GameCube, da jeg ikke engang kunne komme fordi anden boss, som er omkring et kvarter inde i spillet. Men det lyder lidt som om spillet mere er ubalanceret end svært.

Super Meat Boy og Gunstar Heroes (sværeste sværhedsgrad) føler jeg også kunne nærme sig sådan en liste, men jeg forstår igen godt de ikke er på. Hvis vi snakker Ikaruga på ét liv/en continue eller F-Zero GX i Story Mode på Very Hard, eller skaffe de hemmelige baner, så synes jeg nu nok i hvert fald sidstnævnte burde være placeret på listen.

----------------------------
Hvilke spil har I prøvet på ovenstående Top 10 og hvilke synes I burde være at finde på listen? Hold jer endelig ikke tilbage med andre Top 10'er som sagt, der ligger bunkevis derude på blandt andet YouTube Smiley

KJ85
KJ85

21415
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#16 - Skrevet 06-10-2012 14:27

Jeg synes eller det var virkeligt cool med GrindHouse-genren inde over. Gameplay'et er solidt og historien er som en anden dejlig B-film Smiley Om ikke andet har det fået meget opmærksomhed for sin massive brug af ordet fuck..

Om det så er nok til at give spillet en førsteplads kan så diskuteres, men dårligt er spillet ikke.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#17 - Skrevet 06-10-2012 16:21

Jeg kan personligt ikke lide stilen i spillet, men det er måske det med B-film. Så udover det er der rigtig meget galt... Jeg begynder fra en ende af.
Stemme skuespillet er helt ved siden af. Synknoiserigen passer ikke godt til, og replikkerne ser ikke ud til at være noget specielt. De er tit meget kedelige, eller bare uopfindsomme.
Grafikken var outdated allerede da det udkom. Det er ikke bare wii'ens skyld, for andre spil ser meget bedre ud.
Zombierne i spillet er heller ikke noget at råbe hura for. De er næsten alle sammen ens og er tilpasset det tema man er i. Det er altid samme kedelige fremgangs metode der skal bruges i områderne.
Power ups virker bare mærkeligt. De er placeret igennem banerne hvor du skal skyde dem for at kunne bruge dem. Det er fedt nok at de er der, men at man ikke kan gemme dem skyldes nok at de ikke skal kunne bruges mod bosser eller i mini misionerne der er igennem bannerne. Det er bare ærgerligt ikke selv at kunne vælge hvornår man vil bruge power ups.

Jeg skal nok have spillet det lidt mere for at kunne uddybe mere, men der er meget galt i spillet.
Nu udyber jeg kun det dårlige, hvilket også er misvisende. Det er et godt spil, især musikken er god mindes jeg. Men i sin genre er det ikke særlig godt. Bege resident evil chronicels, spil er bedre. Der er der flere forskelige typer zombier i samme område, flere våben, bedre power ups, mere valgfrihed, mere varierede baner, langt bedre grafik og bedre stemme skuespil.
Så vidt jeg husker kan jeg også bedre lide forgængrene til overkill også bedre på flere områder. Men det kan man vel diskutere længe om.
Hvis sammenligner zombie arcade shooter genren med (normal) arcade shooter genren, vil man se at der her også er mange, rigtig mange spil som er bedre. Hele time crisis serien er bedre (og siden time crisis 2, nr. 3 i serien, har den serie taget et styrtdyk i kvalitet), men på en helt anden måde.
Kort kan jeg sige nogle ting som gør at spil som virtua cop, cabellas (...), time crisis og RE:C er bedre.
Der skal være stigende udfordring. Det kan man sige at alle serierne har, også overkill, så indtet at klage over der. Den skal stige i løbet af banen og i løbet af spillet som helhed.
Fjeners placering. Det er ikke bare ligyldigt. placeringerne af fjenderne skal ikke være tilfædigt, det skal være sådan at spænning kan dukke op. Det må gerne være i et mønster som er op til spilleren at finde og huske. så det kræver reflekser og huske evne for at kunne klare sig igennem. Stort set alle arcade shooters har forstået det princip, men sørgeligt nok har overkill ofte bare en flok zombier stående som skal skydes midt i skærmen, hvorefter at man så rykker sig videre. Det spænende er hvis nogen er midt på, andre kommer lidt pø om pø ind på skærmen fra forskellige steder.
Fjernes type. En fjende skal være nem at genkende. Det behøver ikke være vildt mange forkellige, men de skal bruges varieret. I næsten hele første bane af overkill ser man kun de normale zombier. De dræbes hurtigt og enkelt, hvilket gør den første bane til en af de kedeligste shooter baner i arcade genren. Det er vigtigt at der er variation fordi det er sjovt at skulle være opmærksom på specielle fjender i forskellige situationer, så man skal være opmærksom på flere situationer, og ikke falder ind i en lidt for fast rytme.
Valgmuligheder. Det er vigtigt i en shooter on rails (en arcade shooter hvor vejen er fastlagt, men hvor der stadig kan komme forskellige situationer/ valgmuligher, hvor man kommer til at se en anden vej i banen. Så vidt jeg husker har overkill det også, men det er noget tid siden jeg har spillet det, så i må ikke lige hænge mig op på det.
Til at slutte af med kan i da få temaet til spillet, for at holde på at der er noget godt i spillet.



KJ85
KJ85

21415
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#18 - Skrevet 06-10-2012 16:59

Det var da noget af en smøre Mr. Cheese - respekt!!

Et af dine kritikpunkter (stemmeskuespillet) er nærmest bare hele essensen for det her spil - det skal være cheesy (sorry). Det at det ikke er lip-syncet øger bare følelsen af at man spiller noget der er udtænkt til ikke at tage sig selv for højtideligt, så det er ganske sikkert med vilje.

Du lyder til at have meget mere erfaring med genren end jeg, men det lyder derfor også som om at du har en meget fast forestilling om, hvordan sådan et spil skal være som jeg ikke har. Jeg nyder blot spillet på dets præmisser, og betyder det at man ikke kan gemme power-ups er det sådan det er (og ikke nogen big deal for mig).

Det fjerner muligvis et strategisk element i jagten på highscores, men der handler det i House of the Dead: Overkill jo så udelukkende om præcission. Man bliver så dejlig glad når man får opbygget en solid multiplyer med Goregasm, men bliver også hurtigt sur på sig selv når man mister den, og det synes jeg faktisk er et godt element. Så er der også hele jagten på de gyldne hjerner, men det ser vi jo også i RE: Chronicles-spillene, hvor det bare er dokumenter der skal findes, så det er ikke noget specielt.

Mindes faktisk ikke, at du selv decideret kan vælge vej i nogle baner, men i stedet er der Extended Versions af alle baner. Men det ser jeg heller ikke som værende negativt. Det opfordrer blot til at huske placeringen af alle zombier og genspille med målet om en god highscore. Faktisk er det nok en nødvendighed, hvis man vil have adgang til bedre våben og upgrades fra shoppen, for man får kun penge tildelt når man slår den tidligere highscore (måske lidt utilgiveligt på det punkt).

Og så har du da valgt et helt forkert nummer, men musikken er fed.






Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#19 - Skrevet 06-10-2012 20:10

Du har nok ret med stemmeskuespillet. Det er igen det med at jeg ikke kan lide det med B film elementet. Det gør ikke spillet dårligere, men det er bare noget jeg irriterer mig over. Jeg havde faktisk også skrevet en smøre om hvad der er galt med B-film elementet, men jeg blev enig med mig selv om at det kun var noget der var galt for mig. Så kun stemmeskuespillet blev stående som et lille "problem".

Det med power up's er ikke engang noget særlig vigtigt nej. Jeg ville bare lige have det med.

Og du har faktisk ret med hensyn på highscore. Der er HoD: Overkill faktisk bedre end rigtig mange andre arcade shooters, som ofte kun fokuserer på overlevelse (klare sig til slutningen i banen). Det er nok et sted hvor Overkill klarer sig bedst i gameplay området.

Nu hvor vi snakker om godt, så er multiplayeren også meget god. Der er ingen Co-op begrænsninger, og multiplayer (2-4) fungerer også meget godt med de mini games der er.

Som jeg har nævnt men ikke lagt tryk på, kan jeg godt lide spillet. Det er anderledes end de andre i genren. Det er ligsom det sorte får for arcade shooters. Nogen vil elske det, andre vil hade det. Jeg er et sted i mellem. Jeg kan godt have det sjovt med det, men det er langt fra godt nok til at være det bedste tredjeparts spil wii. Det er en meget middelmådig titel ifølge mig. Men jeg vil i hvert fald sige at man skal prøve både Overkill og Resident Evil Chronicles hvis man har en Wii og vil have noget zombie arcade shooter.

Spillet har meget god bagrundsmusik, men nu når vi har house of dead musik krig, så skal vi lige have main vocal theme Smiley



KJ85
KJ85

21415
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#20 - Skrevet 06-10-2012 20:20

Efter at have skrevet mit sidste indlæg hørte jeg også lige podcasten på NWR om spillet og deres valg, og de indrømmer også blankt, at det ikke er det mest velproducerede spil til konsollen, men de vælger det pga. dets humor og fordi det er et spil, som de får lyst til at vende tilbage til med jævne mellemrum.

Jeg ville heller ikke selv placere det som nummer et, men det er en anden sag. Spillet er som du også selv skriver ganske godt når det kommer til stykket og musikken gør det slet ikke værre Smiley


Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#21 - Skrevet 12-01-2013 12:34

EDGE har lavet en Top 10 over bedste udviklere. Hold da op jeg er uenig. Minecraft-udvikleren som nummer 2?! Smiley

1. Valve
2. Mojang
3. Nintendo EAD
4. Platinum Games
5. Naughty Dog
6. Rockstar North
7. Bungie
8. FromSoftware
9. Arkane Studios
10. Riot Game


Zalman
Zalman

322
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#22 - Skrevet 12-01-2013 12:42

Jeg er også ret uenig. Nogle af dem burde slet ikke være på listen, og den mangler i stedet andre som Retro Studios. Derudover burde Nintendo EAD og Naughty Dog være højere oppe.


Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#23 - Skrevet 06-06-2013 17:08 - Redigeret 06-06-2013 17:09

Så har GameInformer forsøgt sig med en Top 25 over bedste Nintendo DS-titler. Hvad tænker I om deres valg?

1. New Super Mario Bros.
2. The Legend of Zelda: Phantom Hourglass
3. Advance Wars: Dual Strike
4. Grand Theft Auto: Chinatown Wars
5. Pokemon Black & White
6. Professor Layton and the Curious Village
7. Castlevania: Dawn of Sorrow
8. Contra 4
9. Final Fantasy Tactics A2: Grimoire of the Rift
10. Animal Crossing: Wild World
11. Radiant Historia
12. Kirby Canvas Curse
13. The World Ends with You
14. Super Scribblenauts
15. Mario & Luigi: Bowser's Inside Story
16. Phoenix Wright: Ace Attorney - Trials & Tribulations
17. Metroid Prime Pinball
18. Dragon Quest Heroes: Rocket Slime
19. Tetris DS
20. Trauma Center: Under the Knife
21. Okamiden
22. Picross 3D
23. Mario Kart DS
24. Ghost Trick: Phantom Detective
25. Korg DS-10 Synthesizer



Nu er det ikke alle spil på listen jeg har prøvet, men jeg synes i hvert fald ikke at NSMB er maskinens bedste spil på nogen måde. Dem jeg har haft mest sjov med på den liste er helt klart Mario Kart DS, Tetris DS og Castlevania: Dawn of Sorrow! Smiley

Og Ouendan/Elite Beat Agents mangler helt kritisk meget!


KJ85
KJ85

21415
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#24 - Skrevet 06-06-2013 17:14 - Redigeret 06-06-2013 17:16

Min første tanke er helt klart også at NSMB ikke på nogen måde fortjener en førsteplads. Det er simpelthen ikke ret godt.

Edit: Har alligevel spillet 10 af spillene på den liste.


Michael
Michael

5396
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#25 - Skrevet 06-06-2013 18:16

NSMB er et fantastisk spil. Alle andre sidenhen i serien derimod; meh. Et spil der formår at sælge så mange Nintendo DS maskiner må næsten også have gjort sig fortjent til al den praise det får.


KJ85
KJ85

21415
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#26 - Skrevet 06-06-2013 18:49

Jeg var bare ikke meget for de to første. Wii U-udgaven har klart det bedste i den serie, og så havde jeg også lettere ved at tage mig sammen til at spille NSMB 2 end jeg havde med de to første.


Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#27 - Skrevet 28-07-2013 11:57

Lidt udenfor emne, men Kino.dk har prøvet at rangere Pixar-filmene fra bedst til værst. Hvad synes I?

http://www.kino.dk/nyheder/2013/07/pixar-bedst-til-vaerst

1. Toy Story 2
2. Up
3. WALL-E
4. Monsters Inc.
5. Toy Story
6. Ratatouille
7. Finding Nemo
8. The Incredibles
9. Toy Story 3
10. Brave
11. Cars
12. A Bug's Life
13. Cars 2

(Monsters University ikke sat på listen endnu)


JOEP
JOEP

74174
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#28 - Skrevet 28-07-2013 12:03 - Redigeret 28-07-2013 12:04

Jeg lavede selv en lignende liste for nylig:

13. Brave (bjørnetwistet var elendigt og kedeligt)
12. A Bug's Life (fandt den ved gensyn småkedelig)
11. Cars (jeg er underholdt, men den er lidt... kedeligt filosofisk)
10. Cars 2 (mere spøjs end Cars, men underholdende på en anden måde)
9. Toy Story 3 (jeg er nok blandt de få, der ikke er så tosset med denne. Flot, men ikke den bedste.)
8. Toy Story 2 (holder stilen fra 1'eren meget godt, men mindre interessant historie)
7. Wall-E (lidt kedelig i længden, men ufatteligt charmerende!)
6. Toy Story (en anelse triviel at se nu, så helt tidløs er den ikke, men stadig værd at se)
5. Monster's Inc.
4. Ratatouille (sød og charmerende, god underholdning)
3. Up (hunden gør filmen!)
2. Finding Nemo (alt, hvad en film bør være)
1. The Incredibles (suveræn!)




Zalman
Zalman

322
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#29 - Skrevet 28-07-2013 12:58

Bo130 skrev:
1. Toy Story 2
2. Up
3. WALL-E
4. Monsters Inc.
5. Toy Story
6. Ratatouille
7. Finding Nemo
8. The Incredibles
9. Toy Story 3
10. Brave
11. Cars
12. A Bug's Life
13. Cars 2


Normalt er jeg ofte uenig med sådan nogle top 10-lister, men denne her er ikke helt forkert på den. Ville nok have sat både Toy Story 1 og 3 lidt højere oppe, men ellers virker det rimelig fint.


AND
AND

542
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#30 - Skrevet 28-07-2013 16:13 - Redigeret 28-07-2013 16:14

#1 - det gamle Metroid til NES kunne også meget nemt være kommet med på den liste... Trial & error for alle pengene Smiley