NintendoCenter var for mig storhedstiden på Nintendo-sider. Jeg havde mulighed for at være kreativ med hvad der skulle være på en hjemmeside, men i sidste ende viste mange af tingene sig ikke at være mulige med mine evner og samarbejdet i crewet var desværre ikke så godt som man kunne ønske sig. Jeg synes dog stadig den dag i dag at en masse af disse elementer kunne være nice at have på en Nintendo-side, så jeg vil gerne præsentere jer for dem. Mange af tingene er fra det design der skulle være det nye, men som aldrig rigtig blev skudt i gang eftersom siden blev lukket ned.
Mr. Humor / Bedste emne / Største nyhed
Disse tre titler blev givet til henholdsvis en bruger, et emne og en nyhed i slutningen af hver måned. Så meget aktivitet var der på forumet, der endte oppe over de 100.000 indlæg på relativt kort tid. På trods af at vi opfordrede til sjove indlæg, så synes jeg stadig spam-niveauet blev holdt ret lavt, og jeg så personligt frem til hvem der mon skulle have Mr. Humor titlen hver måned
. En stor afstemning blev også afholdt i slutningen af året mellem årets 11-12 vindere.
------------------
Nintendo Championship:
Dette var en turnering der blev holdt hver anden måned. Konceptet med Nintendo Championship var at hver turnering skulle være på tværs af flere spil, og samtidig være en ny type hver gang. Dette var for at holde konceptet nyt og spændende. Herunder ses en kort gennemgang af de Nintendo Championships der blev afholdt i sidens historie
Nintendo Championship: N-Gamez og NintendoCenter valgte hver 5 spillere. Spillerne havde nu en måned til at klare deres opgave, og forhåbentlig bedre end deres konkurrent. Der blev dystet i Mario Kart, Smash Bros. Melee, Super Monkey Ball 2
(det gjorde jeg, mod Ricki!
), F-Zero GX og Pikmin. NintendoCenter vandt, og dermed var konceptet opfundet.
Nintendo Championship 2 - Den individuelle dyst: Dette var en turnering i playoff-stil. Finalen blev spillet i Ikaruga, hvor Mr. Good vandt.
Nintendo Championship 3 - Team-Up!: Det var samme som med 2'eren, men spillerne var registreret på hold af 2 spillere. Turneringen startede med grupper af 4, hvor man ikke var på hold med sin teammate. Hvis blot én fra dit hold blev blandt de to bedste gik man videre til en playoff dyst. Dog, når holdet var nået finalen skulle de dyste mod hinanden, hvor Eagle slog Stelzig i Soul Calibur II.
Nintendo Championship 4 - Eliminate 'em all!: Folk havde fra start af indsendt en liste over spil de havde som man kunne dyste i. Herefter var alle i samme gruppe, og i hver runde dystede man i en bestemt ting i et bestemt spil. Den DÅRLIGSTE røg ud. Dem der ikke ejede spillet sad over. Tilbage stod Lars Stelzig og ZooL, hvor ZooL vandt i F-Zero GX.
Nintendo Championship 5 - The Verbal Conquest: Dette teoretiske Nintendo Championship havde 50 Nintendo-spørgsmål pr uge, nogle nemme, nogle svære. De i alt 200 spørgsmål blev ikke besvaret, men tættest var JenserCube, der fik 193 rigtige og dermed vandt!
Nintendo Championship 6 - Field Trip: Denne turnering havde fokus på sammenhold. Det var jyderne mod resten af Danmark og tempoet og stemningen blev holdt højt. Der var kun én dag til at klare enhver tjans i turneringen, og diskussionen var aktiv i de to officielle tråde på forum. Første hold til 10 sejre vandt. Finalen blev afgjort af undertegnede og gjorde af "Resten af Danmark"-holdet vandt.
Nintendo Championship 7 er desværre gået tabt, kan ikke huske det
Der var et par stykker til planlagt, men siden blev desværre lukket ned inden:
Nintendo Championship 8 - Deck Challenge: Introduktion og turnering i NintendoCenter Trading Cards.
Nintendo Championship 9 - The DS entry: I anledningen af den nye maskines udgivelse ville alle kampene foregå i de første spil der kom til Nintendo DS. Indtil denne turnering var der med vilje ikke blevet dystet i DS-spil.
Nintendo Championship 10 - The Real Thing: Denne turnering ville finde sted til vores livearrangement, N-Joy'N!
---------------------
Nintendoaften
Selv om vi var en onlineside, så prøvede vi at sætte ret meget fokus på hyggeaftener. Derfor var der en sektion hvor man kunne fortælle om ens hyggeaften med vennerne, eller et større arrangement, inklusiv at lægge billeder op.
--------------------
Rekordside
Som mange andre sider sidenhen prøvede NintendoCenter sig selvfølgelig også med en rekordside. Grundet manglende weberfaring på det tidspunkt blev det dog ikke til det store foruden nogle enkelte rekorder og en manuelt opdateret Hall of Fame liste, som hurtigt blev overgået af sider som Cyberscore.
---------------------
Eventliste
På den gamle side havde vi også en udgivelsesliste, men til opdateringen indså vi at den kunne findes mange andre steder, og mere up-to-date, så det var ikke noget vi ville bruge resurser på. Til gengæld lavede vi en eventliste, som indeholdt både kommende events på siden, samt E3, TGS og andre relevante datoer for os. På den måde havde man konstant en opdateret liste over kommende arrangementer man kunne se frem til.
----------------------
Salgsliste
Standarden med at lave et købs-, salgs- og bytteforum som en del af vores forum gik vi væk fra på den nye side og lavede i stedet en formular på siden, hvor man kunne skrive sine ønsker ind. Det var også her altid den der opdaterede sit indlæg senest som ville stå øverst, og på den måde behøvede man kun at forstyrre siden for dem som faktisk var interesseret i køb.
----------------------
Gruppekonceptet
Fordi vi var n00bs nok til at phpBB forum til NintendoCenter, så fik vi også grupper med, og vi begyndte at overveje hvordan man kunne udnytte disse. Det resulterede i adskillige grupper med så adspredte navne som "Syge i hovederne"-gruppen, Donkey Konga Elite-gruppen, Manga-, Bjørne-, Nirvana-gruppen og mange flere. Ligeledes var der en officiel tråd til hver gruppe i forum, som kunne bruges til al snak om disse mærkelige emner. På denne måde kunne man hele tiden se hvor mange aktive brugere på siden, som var interesseret i et emne, og igen behøvede man ikke forstyrre dem der ikke varvinteresseret i et emne ved at lave en tråd om noget ingen brød sig om.
-----------------------
Fanart/Wallpapers/Historier/Nodeark
På den nye side ville vi også have haft endnu større fokus på at vi var en fanside til Nintendo. Derfor var der den nye multimedie-sektion, hvor man kunne uploade og få vurderet/kommenteret sine fanfictions, tegninger, wallpapers eller nodeark som man havde lavet eller fundet frem til.
-----------------------
GoGameGlad
GoGameGlad var vores spiludviklingsfirma på NintendoCenter. Materialerne var RPG Maker og hvad der ellers fandtes dengang, men vi var fælles om at lære at udvikle spil og hjælpe hinanden igennem med gode idéer, feedback og godt humor. Mest populært var nok Izy_Mouze, Legend of Karadin og Legend of Agnia, men også spændende titler med navne som Nintendo Game, Star Fox 2 og Resident Evil 2D stod også til senere udgivelse.
-----------------------
N-Radio
I det nye N-Radio, som nåede at blive lanceret, kunne man finde hundredevis at Nintendo-sange i MIDI-format så man kunne få en endnu bedre Nintendo-følelse af at være på hjemmesiden.
-----------------------
Nintendo Skak
Det blev aldrig helt besluttet hvad vi ville bruge dette til, men vi var på vej med et Skakspil til hjemmesiden også. Konceptet skulle simpelt nok være at peach var dronningen, Toad bonden og så videre og så bare online skak, men i bedste Nintendo stil skulle der også være gimmicks, så det var også muligt at spille spillet hvor man selv kunne vælge et antal figurer fra databasen, inklusiv andre med nye måder at bevæge sig på, dog kun op til et bestemt antal point (bønderne var 1 point, dronningen meget mere, fx). Der var også tiltænkt forskellige baner og baner med fælder og sådan i, samt eventuelt items. Idéerne var der, men udviklingen nåede ikke specielt langt.
------------------
NintendoCenter Trading Cards
Det nok mest dybdegående projekt på det der skulle have været det nye NintendoCenter. Det var kraftigt inspireret af fascinationen af Pokémon Trading Card Game og var et kortspil der både skulle kunne spilles online og offline. Kort kunne købes på siden, eller vindes i konkurrencer derinde, som man var aktiv. Ligeledes kunne man bytte kort med sine venner, og det var derfor både muligt at spille sig igennem turneringer, spille om mønter (sidens valuta) eller bare prøve at samle dem alle. Skulle man købe dem skete det i pakker fordelt på serierne, hvor man fik to "tilfældige" kort fra den serie man havde valgt, fx The Legend of Zelda. På kortet var der et billede af figuren, samt hans serie. Nogle serier virkede godt mod andre serier, men ellers stod der ret præcist på kortet hvad ens muligheder var og spillet fungerede i sin helhed også meget som Pokémon TCG. Jeg har meget mere at sige om det, men vil næsten hellere have I spørger så end jeg bare skriver løs. Der blev afholdt en turnering på forum for at se om det virkede. Hele systemet med alle 100+ kort og angreb var lavet, men designet og implimenteringen på siden manglede og var nok også en af de ting der drev os i sænk for at være ærlig.
-----------------
N-Joy'N!
I stil med N-Club have Live og N-Gamez havde Battle, så havde vi annonceret det meget hemmelighedsfulde N-Joy'N!, der var et todelt ordspil på Enjoy og Join idet vi syntes det beskrev vores mål med arrangementet ret godt. Det der gjorde dette arrangement særligt var at vi ikke bare ville invitere folk til et sted med mange andre spillere og en masse spil og eventuelt nogle konkurrencer. Vi ville invitere dem til NintendoCenter i virkeligheden. Det betød at det til arrangementet ville være muligt at lave alt der også skete på siden. Fx var der planlagt et hjørne hvor man kunne chille og høre musik (Nintendo Radio), at man også kunne spille og bytte NintendoCenter Trading Cards i et område i rummet, Stedet ville være oppyntet præcis som vores design og så videre
Konceptet med de fleste af disse ting var at få fjernet det problem som mange hjemmesider har, nemlig at hvis man er alene online, og der ikke kommer nogle nye nyheder eller indlæg, så er der intet at lave. Vi mente at hvis vi sørgede for at der var ting at lave på siden selv der, og dermed altid, så ville aktiviteten fortsat stige.
Det var en rimelig detaljeret gennemgang af hvad der skete bag facaden på NintendoCenter med idéer og koncepter, samt et nostalgisk tilbagekig på det I faktisk så. I er velkommen til at spørge, men ellers bare del jeres minder hvis I var med på siden dengang