Skrevet 09-12-2010 23:21 - Redigeret 30-05-2018 11:08
#3841 - Skrevet 06-06-2018 16:38 - Redigeret 06-06-2018 16:38
Så er jeg ved at nå endgame i Battle Chasers: Nightwar, og jeg har ramt ca. 30 timers spilletid. Jeg garanterer for, at det kunne gennemføres på 20 timer, hvis de fik optimeret loadingtiderne, og hvis kampene ikke var SÅ langsomme, og det er nok min største anke ved spillet. Jeg nævnte det tidligere, men det hele går forfærdeligt langsomt. Jeg kan møde en fjende, som kun er den, og godt nok har den 7000 hp (jeg har selv 4000-6000 pr. figur), men det tager mig stadig i omegnen af 7 minutter at nedlægge den, fordi fjenderne slår så hårdt, at jeg næsten altid skal køre samme taktik om det er en boss eller et almindeligt kryp: Calibretto healer min tank Gully, som tager alle slag, eller mit party for debuffs, og Garrison angriber med 100-400 HP hver runde. Hvis jeg ikke kører denne taktik, bliver jeg slået ud og må bruge items, som for øvrigt er helt nyttesløse. En moderate healing flask giver mig sølle 300 HP....!?#3842 - Skrevet 07-06-2018 11:32 - Redigeret 07-06-2018 11:32
AND'en har ordnet det fjerde beast i Breath of the Wild, på Master Mode, samlet cirka 550 korok seeds og 118 shrines, hvoraf det ene ikke tidligere er fundet af deres fjerklædte fortæller. Herefter følger Trial of the Sword og Ganon samt yderligere DLC.#3843 - Skrevet 17-06-2018 23:15
Jeg er godt i gang med Hollow Knight. Efter en kort perode, hvor jeg ikke anede, hvor jeg skulle hen, fik jeg endelig lidt mere fremdrift og har låst op for et par nye områder, som er ved at blive udforsket. Der er også sket en masse i historien, som dog er lidt svær at genfortælle - der er ikke rigtigt blevet præsenteret nogen historie eller mål med spillet, det kommer sådan lidt i bidder. Spillet bliver rost til skyerne af folk, der har spillet det, og det er jeg helt enig i er fortjent, det er super godt - jeg har dog spillet spil i samme stil, som er lige så gode, så det er ikke en ener. Det der gør forskellen her er dog stemningen, charmen og sværhedsgraden. Jeg er ret hjemme i genren, men jeg er blevet overrasket over, hvor lang tid der går, før jeg egentlig har fået nye evner, og hvor svært spillet egentlig er - jeg er i hvert fald død rigtigt mange gange. Særligt boss-kampene kan være super vanskelige, og jeg oplevede faktisk at måtte give op mod én, fordi jeg simpelthen havde mødt den for tidligt i mit spil. Fik et par små opgraderinger og blev lidt bedre til spillet, og så gik jeg tilbage og smadrede ham!#3844 - Skrevet 18-06-2018 09:07 - Redigeret 18-06-2018 09:07
Mange af de kritik punkter du har, ville jeg mene også er med til at styrke spillet i sin helhed. hvis der var korte afstande imellem bænke (checkpoints) og fast-travel punkter, ville man gå på kompromis med følelsen af farlig udforskning. Straffen for at dø, er netop at du ender med at skulle back-tracke til det punkt hvor du døde. Det betyder også, jo længere tid der går imellem dine checkpoints, desto mere desperat for at finde et vil du blive. Så det er en enorm lettelse endelig at finde et checkpoint/fast-travel sted og komme ud af et eventuelt nyt område.#3845 - Skrevet 18-06-2018 09:46 - Redigeret 18-06-2018 09:46
Ja, det er helt sikkert intentionen, at de ikke er overalt, og du har helt ret i, at desperationen stiger med tiden, men jeg kan ikke lide at spilde min tid, og det føler jeg nogle gange, at det er at skulle gå igennem et simpelt område igen og igen, før jeg når det punkt, der er svært. Det virker fjollet.#3846 - Skrevet 18-06-2018 15:06
Jeg kan dog sagtens følge JOEPs kritik (og ros) af Hollow Knight, da jeg heller ikke føler, at de helt har ramt en balance i forhold til antallet af savepunkter i Hollow Knight. Apropos Dark Souls, som sammenligning, så er det muligt at lukke ned midt i en process i Dark Souls på grund af autosave systemet, samt starte samme sted som man sluttede, mens Hollow Knight (medmindre jeg ikke har opdaget dette...) kræver at spilleren vender tilbage for at kunne afslutte sin spilsession. Det er nogle mindre detaljer på et ellers godt spil, men det giver i min optik et lidt gumpetungt flow til et ellers virkelig flot spil.#3847 - Skrevet 19-06-2018 01:41
Kanin skrev:Samme kritik blev givet til Dark Souls i sin tid. Langt mellem bornfires (checkpoints) og ingen fast travel (Noget som skulle være tilføjet i remaster via bornfires).
Eeehhhh, den holder ikke helt, for det originale Dark Souls har altid haft fast travel mellem enkelte bonfires - det blev bare først oplåst når man nåede et bestemt sted i spillet. Det virker som noget du har hevet frem ud af den blå luft, eller måske bare husker forkert? Den kritik har jeg aldrig hørt før.
#3848 - Skrevet 19-06-2018 09:37 - Redigeret 19-06-2018 09:37
Beklager Michael, var ikke klar over at det rent faktisk var tilgængelig i det originale. Synes at have læst flere steder at det blev introduceret i de efterfølgende spil for netop at slippe for backtracking. Synes også det blev fremhævet ekstra ordinært da vi begyndte at få info om Remaster.#3849 - Skrevet 20-06-2018 22:53 - Redigeret 20-06-2018 22:53
Jeg har stadig gang i Hollow Knight, hvor jeg har fået købt alle kort nu og har dermed set "det hele" - der er stadig mange områder, der er gemte for mig, og så mangler jeg stadig at klare en del minibosser rundt omkring (Warrior Dreams), jeg mangler at opgradere mit sværd en sidste gang, og så mangler jeg tre "piece of hearts", så jeg kan få det sidste liv, og så mangler jeg at finde nogle charms og charm notches. Dertil kommer så Colosseum of Fools, der virker som en god - men svær - udfordring på de to øverste niveauer.#3850 - Skrevet 21-06-2018 01:56
Kanin skrev:[...]så hvorfor hænger vi os sådan i detaljerne? )
Haha, pas! Det skulle heller ikke forstås som et knivstik, bare en rettelse
#3851 - Skrevet 21-06-2018 08:42 - Redigeret 21-06-2018 08:42
AND'en har kastet sig over DLC-pakke 2 i Breath of the Wild, hvor indledende challenges er overkommet og Naboris Trial er done. Fed fed fed pakke - jeg elsker, at man får nye, veludførte shrines og at man får en undskyldning for igen at suse Hyrule rundt.#3852 - Skrevet 23-06-2018 14:05 - Redigeret 23-06-2018 14:05
Jeg har lige fundet ud af at "Ocarina of Time: Master Quest" er det dårligste Zelda-spil, jeg har spillet.#3853 - Skrevet 25-06-2018 08:12 - Redigeret 25-06-2018 08:12
Det kan umuligt være det første i master quest du har oplevet der ikke giver mening#3854 - Skrevet 25-06-2018 13:47 - Redigeret 25-06-2018 13:47
^hvad mener du med præmissen? Og hvad er en præmis i forhold til game design?#3855 - Skrevet 26-06-2018 08:40 - Redigeret 26-06-2018 08:40
Jeg er ved at lægge sidste hånd på Hollow Knight. Jeg har samlet alle opgraderinger, alle reelle charms, klaret alle bosser og drømmebosser, har åbnet alle områder (men sikkert misset mange hemmelige små gange), har klaret The Grrimm Troup DLC (næsten, mangler nightmare-kampen, men den er vildt svær) og ja, alt hvad der lige kan klares i spillet sådan umiddelbart. Har brugt 35 timer på det, skyder jeg på. Så nu gælder det bare at klare sidstebossen.