Anden runde af pakkelegen...

Super Smash Bros. Ultimat...

Over 250 spil på tilbud ...

Lanceringstrailer for Mon...

Overcooked! 2 (Switch)

N-cast: December 2018

Forvent ikke en ny Switch...

Trailer for Travis Strike...

Lanceringstrailer for Kat...

Vi streamer Super Smash B...

Glædelig Jul og Godt Nyt...

Animal Crossing Pocket ca...

Smash Ultimate online me...

SSBU: Spirits

Super Smash Bros. Ultimat...

Spil på vej til Switch

Feedback på ny side

N-club pakkelegen

Filmtråden

Annonceringer af annoncer...

martinmartins salgstråd

1 2 Switch download kode

Hjælp til headset

Tilbudstråden

Black Friday-tilbud

B: Mario Tennis Aces til ...

K: Tomodachi life

S: Nintendo switch

Danske Sonic-tegnefilm s...

LF: Pokemon Platinum

N-club Juletema 2018

Madden 10 (Wii)

Celebrity Sports Showdown (Wii)

Hvad spiller du nu? Hvor er du? Hvad synes du?

Hassus

0
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

Skrevet 09-12-2010 23:21 - Redigeret 30-05-2018 11:08

Her kan du dele din oplevelser med det spil, som på nuværende tidspunkt optager alt din opmærksomhed! Del din glæde eller frustration. Søg om svar eller giv et godt råd!

Du bedes:

1) Skrive hvad du spiller nu.
2) Skrive hvor du er i spillet (inkluder gerne spoiler-alerts)
3) Skrive hvad du synes om spillet i givende tidspunkt.

[i]Which best describes your opinion about games
I. Mountain Climbing-beyond the hardships lies accomplishment
II. Hiking-the destination can be reached rather comfortably[/i]

martinmartin

251
Level: 11 (Octorok)

1
1ups givet

#3961 - Skrevet 13-10-2018 11:38

JOEP skrev:
Historierne er rigtigt gode, sådan umiddelbart, og ret forskelligtartede, men jeg kunne - som så mange anmeldere også bemærkede, da spillet udkom - have ønsket mig, at der var en større sammenfletning af de otte figurers historier, for lige nu føles det bare som 8 separate spil i samme ramme.

Jeg synes faktisk at den manglende sammenhængende mellem historierne gør Octopath til et rigtig godt håndholdt spil. Det gør det - i min optik - lettere at spille små sessioner, da det er let at holde et overblik over de enkelte historier. Jeg kan dog godt forstå kritikken, men jeg synes personligt det er rart med de her små personlige historier ovenpå at have gennemført Final Fantasy IV og Dragon Quest V i år.

Jeg fik (endelig) gennemført Okami. På mange måder er Okami et spil, som jeg vil kalde et virkelig solidt 8 ud af 10 spil, når det kommer til en karakter. Det har forskellige problemer, som trækker oplevelsen ned, men det har samtidig sådan en markant stil, at det er svært ikke at holde af. Der er også nogle ret sjove tilgange til klassiske japanske myter og jeg elsker simpelthen detaljerne med kanjien på ”væggen” i kampsekvenser, heriblandt kanjiet for død. Der er så mange fine detaljer i det spil.

Jeg modtog i går Final Fantasy V til GBA, som jeg glæder mig til at komme i gang med. Det virker allerede væsentligt mere kækt end Final Fantasy IV og mindre filmisk end Final Fantasy VI. Jeg glæder mig til at komme i gang med job systemet.

Apropos, så synes jeg virkelig at Donkey Kong Country Returns: Tropical Freeze er en af de bedste moderne platformere. I min optik er det også bedre end de gamle Donkey Kong spil fra Rare.

ThePatrickBay

1167
Level: 33 (Hammer Bro)

0
1ups givet

#3962 - Skrevet 13-10-2018 16:44

ThePatrickBay skrev:
Jeg færdiggjorde i aftes den sidste puzzle i Picross S. 300 puzzles klaret! Det tog mig omkring 25 timer. Har altid været stor fan af Picross-puzzles, og hvis der kommer et nyt Picross-spil på et tidspunkt til Switch, køber jeg også dét Smiley

...og nu er jeg færdig med efterfølgeren Picross S2, som har 420 puzzles. De må meget gerne fortsætte med at udgive et Picross-spil eller to om året, så jeg altid har et i gang! Smiley

Krisp

1065
Level: 17 (Deku Baba)

1
1ups givet

#3963 - Skrevet 15-10-2018 07:49

#3959: Tjoo, men når man har haft en Wii U, så ville man ønske at vi så flere nye titler, istedet for alle de genudgivelser. Smiley

powerfull499

123

0
1ups givet

#3964 - Skrevet 16-10-2018 17:12 - Redigeret 16-10-2018 17:14

Fik endelig gennemført "Enter the Gungeon" i co-op på Switch'en. Det tog min bror og mig ca. 30 timer. Tror næsten at det er sværere at vinde det co-op end Single Player, men har ikke prøvet det. Rigtig fedt spil som varmt kan anbefales.

Det er dog ikke et perfekt spil. Der er mange mechanics/secrets, som ikke forklares eller hintes mod. Jeg plejer aldrig at google noget, når jeg spiller spil, men i dette tilfælde er det en nødvendighed.

AND

116
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#3965 - Skrevet 17-10-2018 10:03

ANDen har kastet sig over en gammel næsten nyopstartet fil i Donkey Kong 64 til den gode gamle konsol.

Er nu ved at have det meste (105 gyldne bananer) i de første fire baner og kan snart gå til den femte bane: Fungy Forest, som var min største motivation for at samle spillet op igen, da jeg ikke tidligere er nået hertil. Fungy Forest er egentlig en bane, som skulle have været med i undertegnedes all time favorit-spil Banjo-Kazooie, men som altså endte på 'abernes planet' i stedet.

DK64 har egentlig ikke sagt mig så meget, trods favorit-blandingen af platforming og eventyr, ved tidligere forsøg. spillet har da også en ganske repetitiv gameplay mekanik, hvor man tit skal gennem de samme områder i en bane mange gange, fordi flere af de spilbare aber har et eller andet liggende, som man kun kan samle op med netop den figur. Eksempelvis får man lov til at svømme rundt på den samme havbund fire gange i Gloomy Gallion: Først skal Lanky Kong laves om til Enguarde, så man kan smadre skattekister; herefter skal man igen være Lanky og samle bananklaser op; så skal Donkey, Diddy og Tiny Kong alle sammen en tur ned på havbunden, fordi de har banana coins liggende i hver sin farve. Så har vi vist også set den havbund!

Når det så er sagt, synes jeg alligevel, at DK64 har en masse at byde på. Spillets baner emmer af Rare Ware i deres storhedstid og der er masser af indhold at komme efter, med tonsvis af minispil, som skal klares for at skaffe de gyldne bananer. Jeg kunne måske godt ønske mig et større fokus på udforskning ala fænomenale Banjo-Kazooie, frem for de mange mini games, men spillet fungerer fint, det er charmerende og selvom fjenderne får igen, så er hver bane forskellig fra den forrige.

Jeg tror ikke, at jeg kommer til at samle alt indhold i spillet, men jeg har helt sikkert tænkt mig at give det en god gennemspilning og se alle banerne.

Krisp

1065

0
1ups givet

#3966 - Skrevet 18-10-2018 08:17

#3965: Det kunne jeg også godt tænke mig at få gennemført på et tidspunkt. Jeg kan huske at jeg som barn kom til det sted, hvor der var en arkade maskine med Donkey Kong (arkade spillet), som man kunne spille. Jeg kan huske jeg synes det var vildt fedt at man kunne spille et arkade spil inde i Donkey Kong 64 på sin N64. Det blev der brugt meget tid på. Smiley

AND

116

1
1ups givet

#3967 - Skrevet 19-10-2018 10:23

^Ah ja, det er i tredje bane: Frantic Factory, at man kan spille det gamle arcade spil, men kun ét liv. Det er også super cool Smiley

Jeg har nu hentet næsten alting i de første fire baner og er gået godt i gang med Fungi Forest. Man kan godt se, at banen har været tiltænkt Banjo-Kazooie med de lidt mere interaktive baneelementer end man ellers finder i DK64. Fungi Forest er baseret på en dag-nat mekanik, hvor banen ændrer sig herefter. Det fungerer faktisk rigtigt fint og derudover har jeg indtil videre fundet langt færre mini-game/bonus stage tønder end i den foregående Gloomy Gallion, som langt hen af vejen virkede lidt som en hub for mini games.

JOEP

13420
Level: 45 (Stone Talus)

0
1ups givet

#3968 - Skrevet 21-10-2018 20:28

Jeg er nået 30 timer ind i Octopath Traveler nu og er ved at afslutte 3. kapitel for Cyrus og Ophilia, har overstået det for Therion og H'aanit. Har rekrutteret alle figurer nu, men lader de resterende blive og gør de fire her færdig.

Spillet er begyndt at kede mig en smule, det er ved at blive lidt ensformigt, og den fragmenterede historie skader virkelig min interesse. Selvom de 8 historier hver for sig er ganske interessante, så hjælper det desværre ikke helt på det. Dertil kommer, at hvert kapitel er bygget nogenlunde ens op, hvilket ikke ligefrem giver stor afveksling. Find en person, gør et eller andet for denne, gå til et sted, hvor en boss skal dræbes. 32 gange i bund og grund.

Ydermere så er kampene en kende for lange, tog mig i går 40 minutter at nedlægge en drage, som ikke var super svær, men alligevel bare tog lang tid. Mange af kampene er også for defensive, fordi fjenderne kan angribe flere gange samme runde, og nogle af angrebene kan ramme hele mit hold.

Det er ærgerligt, for spillet er ellers rigtig soligt bygget op. Ville bare ønske, der havde været en tydelig, overhængende historie, som skulle udforskes.

Goldmumfe

38
Level: 7 (Korok)

1
1ups givet

#3969 - Skrevet 24-10-2018 16:56

Jeg har investeret i Binding of Isaac til min switch, da det er et favorit spil af mine. Jeg har spillet det tæt på de 500 timer på pc, og har nu lagt 100 timer mere i det på min switch, har dog stortset unlocked alt på switchen, så jeg venter spændt på at de sidste booster pakker også rammer til den så jeg har mere at unlock. YAY

Ellers sidder jeg og spiller MHGUXX og synes spillet er rigtig godt, dog føler jeg at singleplayer delen er lidt langsom, da der er proppet så mange forskellige monstre ind. Føler det lidt som en dobbelt edge sword, det både godt med så meget content, men for en MH Veteran, kan det godt være en smule for nemt. Dog ser jeg meget frem til at have gennemført singleplayer, så jeg kan få smæk online

Nemy

2905
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#3970 - Skrevet 24-10-2018 19:53

#3969:

Binding of Isaac står på min tobuy list. Antager næsten at Switch-versionen er pengene værd? Smiley

MHGUXX: Har du prøvet andre Monster Hunter-titler? Jeg lurer lidt på det da Switch er min primære konsol, men er i tvivl om det er sjovt efter man har spillet World Smiley

JOEP

13420
Level: 45 (Stone Talus)

0
1ups givet

#3971 - Skrevet 24-10-2018 20:03

Nemy skrev:
#3969:

Binding of Isaac står på min tobuy list. Antager næsten at Switch-versionen er pengene værd? Smiley

I så fald skal du da slå til nu, der er god rabat på det på eShop nu.

Goldmumfe

38
Level: 7 (Korok)

0
1ups givet

#3972 - Skrevet 24-10-2018 21:51

Synes pengene er værd at smide efter binding of isaac, og som JOEP siger er der 50% af lige nu på eshop, er dog selv mest til cartridge, så ville personlig selv hellere smide det ekstra og få fat i den fysisk, plus der fulgte nogle søde klistre mærker med af de forskellige karakter. Jeg vil dog også henvise til at der arbejdes på mere dlc til binding of isaac, tidligere kendt som modded antibirth, og om det kommer til switch er ikke til at vide, men man kan ihverfald forvente at hvis det gør at det er en noget senere release end pc.
Xbox versionen fik aldrig dlc'et efter spillet var udkommet dengang, men håber at det er anderledes med switchen, da de opdatere den med de forskellige booster packs.

Mit første MH var til min wii i sin tid, hvor jeg fik smag for spillet i MH3, jeg elsker en god udfordring, og har altid været fan af spil med gear progression, og så føles det fedt at man bruger materialerne af de monstre man har kæmpet imod, derefter fik jeg MH3U til min wiiU, og selvom det var det samme spil med ekstra content, fandt jeg mig selv spille det i masser af timer. Derefter købte jeg New 3ds XL MH edition hvor der var en MH4U var på, og er så grunden til at den 3ds stortset er slidt op samt i samarbejde med pokemon.

Jeg kan varmt anbefale spillet, hvis man kan lide at bruge tid på at læse enemies patteren og gerne vil have et spil som smider dig lidt ud i det, hvor du afprøver de forskellige knapper for at se hvad de gør. Skal siges at til MH til switch at man kan se de forskellige buttom input til de forskellige våben i hunter notes, hvis man bare gerne vil igang, og der er så mange times content i singleplayer og kun mere i multiplayer + at der kommer masser af gratis "dlc" til spillet, som man selv kan afgøre om man vil hente ned eller ej.

AND

116

1
1ups givet

#3973 - Skrevet 04-11-2018 10:58 - Redigeret 04-11-2018 15:54

ANDen gamer støt videre på Donkey Kong 64, hvor de første seks baner er næsten helt gennemførte. Jeg mangler en enkelt DK guldbanan i Frantic Factory, samt en af Diddys i både Fungi Forest og Crystal Caves. Modsat DKs manglende guldbanan, så ved jeg godt, hvordan jeg får begge Diddys, men de er godt nok svære!

Jeg synes, at DK64 er et super fint spil, som stadig holder den dag i dag (det må I der hentede det på VC også have en holdning til?), men det har nogle klare mangler i forhold til Rares andre genialiteter til 64’eren.

Dels er kameraet frygteligt; især når man skal ud og flyve med Diddy virker det decideret ødelagt og jeg tager tit mig selv i at rende ind i vægge, i stedet for at gå forbi dem. Det gør platforming delen af spillet lidt mindre fornøjelig, desværre.

Desuden er jeg træt af de utallige minigames, som alle er varianter af de samme fire-fem temaer i stigende sværhedsgrad. Så hellere have haft lidt større baner med flere guldbananer, som var gemt på spændende steder.

Når det så er sagt, er DK64 helt klart vokset i min mening. Spillets baner er rigtig fine og man bliver ikke helt så forstyrret af spillets backtracking gameplay, når man er kommet lidt længere i det, som i starten.

Status er cirka 165 guldbananer og jeg har fået samtlige opgraderinger til aberne.

Krisp

1065

0
1ups givet

#3974 - Skrevet 05-11-2018 10:57 - Redigeret 05-11-2018 10:57

Siden sidst har jeg fået gennemført Mortal Kombat X (Story mode), Quantum Break og Resident Evil 7.

Mortal Kombat X havde faktisk en ganske sjov campaign af at være et fighting spil. Jeg husker også MK 9 campaign som værende ganske sjov. Min favorit i serien vil nok altid være 4'eren, men X er vokset lidt på mig. Der er et par ret fede baner og kan godt lide at der er flere interaktive genstande og ting i banerne, som man kan bruge midt i kampens hede. Og så er det sjovt efterfølgende at forsøge sig med Towers med forskellige modifiers.

Quantum Break har også overrasket mig meget positivt. Jeg har faktisk haft spillet liggende i et halvt års tid, men har aldrig taget mig sammen til at starte på det, fordi jeg vidste at jeg ville skulle sidde længe stille under gennemspilningen og se spillets "in-game tv serie". Men jeg synes faktisk at historien var så spændende, at det slet ikke gjorde noget at jeg skulle sidde passivt og kigge i 4 x 20 minutter. Jeg elskede karaktererne i spillet, især Beth Wilder. Historien gav mere og mere mening, jo længere man kom. Det var også spændende, at de valg man traf flere steder i historien ændrede hvad man så i "tv serien". Og ikke nok med det, gameplayet var faktisk også rigtigt solidt. Mega fedt at bruge sine "tids kræfter" og kampene var aldrig kedelige. Et langt bedre spil end Alan Wake, som jeg faktisk fandt ret langtrukkent. Det kommer selvfølgeligt ikke helt op på højde med Max Payne 1 og 2, men det er stadigt et virkeligt fedt spil. Ser frem til at Remedy's næste spil Control udkommer, som har samme skuespiller som Beth Wild i hovedrollen.

Jeg fik gennemført Resident Evil 7 igår. Det har været et spil jeg gerne ville have i lang tid. Først ventede jeg på (hvis nu) VR udgaven kom til PC, dernæst ventede jeg på at spillet fik en "rigtig udgave" på Switch'en, men det kom aldrig. Så jeg fandt spillet billigt brugt til Xbox One og det hapsede jeg.

Det er allerede kommet ind på min liste over de fedeste spil denne generation. Hold da op, hvor var det fedt. Historien, atsmofæren i spillet og familien Baker. Der var mange spooky øjeblikke, hvor man lige fik sig en overraskelse. Og så var det bare mega skummelt at luske rundt i Baker huset, med en af de øvrige familie medlemmer listende rundt efter en. Grafikken virker ofte helt foto realistisk, sindssygt flot spil. Og elsker at man langsomt skal skubbe dørene op med sin hånd, når man skal ind i et rum.

Jeg er netop gået i gang med den gratis DLC til spillet "Not a Hero". Jeg nåede at komme til sidste bossen igår. Ikke særligt lang DLC, men det er gratis, så hvem klager. Det er selvfølgeligt ikke så gennemført som hovedspillet, men alligevel interessant at få et indblik i hvad der skete efter hændelserne i main story.

Jeg kunne godt være fristet af at prøve nogle af de øvrige DLC'er til spillet, men synes de er lidt for dyre. Måske når de kommer på tilbud.

Marddos91

31
Level: 13 (Baby Dodongo)

0
1ups givet

#3975 - Skrevet 05-11-2018 11:10

Jeg har ikke fået spillet så meget andet end Assassin's Creed: Odyssey siden det udkom for en lille måneds tid siden.

Håber på at kunne blive 100% færdig med det, men det tager sin tid, når jeg har det med at blive fortabt i verdenen og udforske alting før jeg kigger nærmere på historien.

Pt. er jeg ca. 70% gennem Main Story, men så kommer der en fandens masse andet som det gamle Grækenland har at byde på.