Switch er den hurtigst-s...

Tredje runde af pakkelege...

InkyPen kommer til Switch...

The Liar Princess and the...

Anden runde af pakkelegen...

Super Smash Bros. Ultimat...

Over 250 spil på tilbud ...

Lanceringstrailer for Mon...

Overcooked! 2 (Switch)

N-cast: December 2018

Super Smash Bros. Ultimat...

N-club pakkelegen

Nintendo Switch

Pokémon Let's Go, Pikach...

Switch - spilrygter og sp...

N3DS - erfaringer med mic...

Glædelig Jul og Godt Nyt...

Feedback på ny side

Animal Crossing Pocket ca...

Smash Ultimate online me...

S: Nintendo 64-konsol, St...

K: Harry Potter DVD-boks

S: Nintendo- og Playstati...

SOLGT

martinmartins salgstråd

1 2 Switch download kode

Hjælp til headset

Tilbudstråden

Black Friday-tilbud

B: Mario Tennis Aces til ...

N-club Juletema 2018

Madden 10 (Wii)

Celebrity Sports Showdown (Wii)

Hvad spiller du nu? Hvor er du? Hvad synes du?

Hassus

0
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

Skrevet 09-12-2010 23:21 - Redigeret 30-05-2018 11:08

Her kan du dele din oplevelser med det spil, som på nuværende tidspunkt optager alt din opmærksomhed! Del din glæde eller frustration. Søg om svar eller giv et godt råd!

Du bedes:

1) Skrive hvad du spiller nu.
2) Skrive hvor du er i spillet (inkluder gerne spoiler-alerts)
3) Skrive hvad du synes om spillet i givende tidspunkt.

[i]Which best describes your opinion about games
I. Mountain Climbing-beyond the hardships lies accomplishment
II. Hiking-the destination can be reached rather comfortably[/i]

The ultimate beast

40
Level: 19 (Bullet Bill)

0
1ups givet

#3991 - Skrevet 08-12-2018 10:29

Jeg er kommet i et Final Fantasy humør, så jeg er både i gang med at spille XV på PS4 og IV til GBA. Jeg har dog spillet IV før, men jeg bliver gentagende gange ved med at gå tilbage til det spil i håbet om, at det nu denne gang vil klikke for mig. Det er ikke en af mine største favoritter i serien, men det er meget populært, så jeg føler, jeg går glip af noget ved ikke at være helt så vild med det.

martinmartin

221
Level: 11 (Octorok)

1
1ups givet

#3992 - Skrevet 08-12-2018 23:00 - Redigeret 08-12-2018 23:04

AND skrev:
Aria of Sorrow er genialt! Men spændende nok at høre, at ikke alle er helt ekstatiske over Symphony of the Night, som jeg ofte synes bliver nævnt, som det bedste spil i serien. Selv har jeg det til gode.

Jeg synes helt sikkert at Symphony of the Night er værd at spille. Det er også et interessant ”knæk” på Castlevania-seriens udvikling. I forlængelse af det, så er det også interessant, hvor meget det i høj grad er dét spil, der besvarer spørgsmålet ”Hvad er et Castlevania spil?”.

Mit problem med Symphony bunder i at spillene efter i min optik er bedre. Der er mange muligheder i Symphony, men mange af dem er egentligt ret ligegyldige. Et andet problem er en spoiler, så det tekststykke får lige en omgang hvid farve. Der er også lidt spoiler til Aria of Sorrow i sammenligningen.

Efter at have gennemført det ”normale slot”, kan spilleren åbne op for det såkaldte ”inverted castle”. Jeg elsker idéen, om at vende hele verden på hovedet og selvom der er meget få musiknumre til inverted castle, så er de alle virkelig stemningsfulde.

Problemet er ikke atmosfæren, men mere at det ikke er sjovt at bevæge sig rundt i inverted castle, da spilleren hele tiden mangler et par pixels for kunne hoppe videre til næste platform og lignende. Det bliver en evig gentagelse af hop - skift til batform for at flyve de der få pixels man mangler for at kunne lande - skift tilbage. Det ender med at kunstigt forlænge spillets længde, da spilleren i høj grad allerede har set hele slottet før - det er nemlig bare det normale slot vendt på hovedet. Denne gang er det bare ikke særlig sjovt at bevæge sig rundt i, som det ellers er i sin ikke-omvendte tilstand.

Denne manøvre gentages lidt i ”true ending” af Aria of Sorrow, men der varer hele seancen ikke flere timer. Den er derimod kort og skåret ind til benet
.

Men hvis du får muligheden, så spil det endelig. Det er uden tvivl et godt spil. Der er bare bedre Castlevania spil end det. At sige Castlevania: Symphony of the Night er det bedste, er lidt som at sige at Final Fantasy VII er det bedste Final Fantasy spil.

Og med det.

@ultimate-beast
Har du gennemført IV’eren før?

Jeg købte GBA portet af IV’eren, da det udkom og så PSP remaket (som i øvrigt er en virkelig fin version), da det var relativt nyt. Det lykkes mig først at gennemføre Final Fantasy IV i sommers og det føltes, som en kæmpe byrde blev løftet fra mine skuldre, ha.

Jeg synes selv, at historien i Final Fantasy IV har nogle virkelig gode kapitler, og så har den en hel masse andre øjeblikke, hvor det virkelig viser sin alder på en negativ måde. I min optik er Final Fantasy IV nærmest en prototype på den moderne rpg, men der er en del slinger i valsen undervejs.

Selv spiller jeg Xenoblade Chronicles 2, som lidt er som at spille Neon Genesis Evangelion. Det er godt nok #anime, men jeg synes allerede virkelig godt om det. Selvom jeg slet ikke kan forholde mig til et karakterdesign, som f. eks. Pyra.

Xenoblade Chronicles 2 har også en snert af Baten Kaitos i sin stemning. Dét er jeg ret vild med.

På det håndholdte spiller jeg DS udgaven af Radiant Historia, der har væsentligt flottere karakterportrætter end 3DS remaket. Umiddelbart efterlader det også et meget positivt indtryk.

TheIssing

60
Level: 5 (Cheep)

0
1ups givet

#3993 - Skrevet 09-12-2018 13:25

Jeg får spillet Super Smash Bros Ultimate som en gal.
Har lige klaret Galeem. Jeg nyder vikerlig det nye smash, alle de nye måder kampee foregår på gør det så meget sjovere!

The ultimate beast

40
Level: 19 (Bullet Bill)

0
1ups givet

#3994 - Skrevet 09-12-2018 15:25

@martinmartin

Jeps, jeg har skam gennemført det en enkelt gang før. Det var Nintendo DS udgaven, dengang det var helt nyt, hvor mine evner virkelig blev sat på prøve. Det var simpelthen sådan et svært RPG, så da jeg var færdig med det, solgte jeg det igen, fordi jeg var sur over det... Sidenhen har jeg fundet ud af, at der er mange, der holder meget af spillet. Derfor har jeg flere gange forsøgt at give spillet en chance til med PS1 og GBA versionen, men det har ikke klikket endnu. Måske denne gang!

Historien svinger meget, den går fra at være meget god til at være absurd på et øjeblik, og alle karaktererne foretager hyppigt dumme beslutninger. Jeg tænker, det er meget rigtigt, hvad du skriver, at Final Fantasy IV er en prototype på Squares seneres RPG'er, men de svinger jo lidt frem og tilbage med deres design beslutninger Smiley