Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Inti Creates annoncerer U...

Disney's Epic Mickey Rebr...

Blockbuster-udsalg i gang...

N-club Streams: uge 14

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Hvad spiller du nu? Hvor er du? Hvad synes du?

Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

4
1ups givet

Skrevet 09-12-2010 23:21 - Redigeret 30-05-2018 11:08


Her kan du dele din oplevelser med det spil, som på nuværende tidspunkt optager alt din opmærksomhed! Del din glæde eller frustration. Søg om svar eller giv et godt råd!

Du bedes:

1) Skrive hvad du spiller nu.
2) Skrive hvor du er i spillet (inkluder gerne spoiler-alerts)
3) Skrive hvad du synes om spillet i givende tidspunkt.




[i]Which best describes your opinion about games
I. Mountain Climbing-beyond the hardships lies accomplishment
II. Hiking-the destination can be reached rather comfortably[/i]
AND
AND

532
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#3991 - Skrevet 13-02-2019 19:20

Stadig Conker!

Er i gang med en yderst forvirrende svømme sekvens i en labyrint af mekanik.

Spillet er fortsat genialt, men det er mest humoren der redder det, da selve gameplayet er en smule trivielt. Eksempelvis skal man konstant indfange tre identiske ting og slæbe dem det samme sted hen, en ting af gangen.


KHFan
KHFan

43
Offline
Level: 4 (Stalkid)

1
1ups givet

#3992 - Skrevet 17-02-2019 08:01

Har spillet Tetris 99 lige siden det kom ud i torsdags. Har vundet 3 kampe nu, det er virkelig sjovt 😀


JB
JB

211
Offline
Level: 11 (Octorok)

0
1ups givet

#3993 - Skrevet 18-02-2019 10:30

jeg er blevet rimelig hooked på Splatoon 2, ellers står den typisk på monster hunter, som er lidt langsommere at komme igang med når man kommer fra Worlds, men stadig rigtig godt.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7429
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#3994 - Skrevet 18-02-2019 12:13 - Redigeret 18-02-2019 12:39

Jeg er netop kommet i gang med Hollow Knight, som jeg købte på tilbud omkring nytår.

Har fået udforsket en smule i spillet, i en 30 min. eller sådan, men løber ellers bare rundt og "tager indtrykkene ind".

Det er egentlig svært at pege på, hvad der præcist gør, at det føles specielt. Lydsiden er i hvert fald én af dem, men måske er det også bare universet, som helhed? Det virker som om, at man har blandet en meget "cute" tegnestil, med noget mere dystert eller "råt", på en måde, der fungerer sammen.

Edit: .. Okay - jeg læser mig til online, at det angiveligt er fuldkomment enestående, og kommer mere og mere i gang, efter første område. Hmm - interessant.


Marddos91
Marddos91

962
Online
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#3995 - Skrevet 18-02-2019 14:47

Jeg er lige blevet færdig med det første Kingdom Hearts og er nu fortsat med Chain of Memories, der virker til at være en del anderledes end det første.

Skal lige komme igennem alle spillene inden jeg køber 3'eren, som jeg også ser vældig meget frem til! Smiley


JOEP
JOEP

74144
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#3996 - Skrevet 24-02-2019 14:11

Jeg er netop blevet færdig med Transistor. Det er et spil, der kan anbefales. Det er et super fedt og tilfredsstillende kampsystem, Supergiant Games har strikket sammen her, når man først kommer ind i det. Det har en lidt stejl læringskurve, og det hjælper ikke på det at spille spillet over flere uger, men når det så først er indlært, er det ret sjovt at prøve at sammensætte funktioner til gode angreb.

Tog mig 5-6 timer at gennemføre det, så vil sige det havde en passende længde. Der er New Game+, og det kunne godt blive ret interessant at spille det igennem igen.

Mit næste spilprojekt er Guacamelee! 2, som jeg købte, da det var på tilbud for nylig.


Krisp
Krisp

1628
Offline
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#3997 - Skrevet 25-02-2019 07:44 - Redigeret 25-02-2019 07:45

Jeg fik gennemført Wolfenstein 2. En rigtigt fed shooter oplevelse på Switch'en. Det irriterer mig dog at der tilsyneladende er nogle bugs i spillet, som forhindrer en i at gennemføre det 100%. jeg har klaret alle baner inkl. ober kommando missioner, men den viser min level completion som 97%. Kan se mange andre har samme problem. Og selvom jeg har klaret alle side missioner, så står den som 89% gennemført. Bortset fra det, var det dog en rigtigt fed oplevelse og jeg kunne ikke ligge spillet fra mig, før sidste ober kommando mission var klaret. Smiley.

Derudover har jeg fået gennemført Yoshi's Island på min Snes Classic. Det er første gang jeg gennemfører det, har kun spillet det meget lidt tidligere. Synes det var et ret underholdende spil og et af de flotteste spil på Snes'en. Musikken og lydsiden er også kanon. Jeg synes ikke mekanikken med baby Mario er så irriterende, som mange gør den til. Mit første rigtige "Yoshi" spil som barn var Yoshi's Story, så det er sjovt at se hvor mange af tingene stammer fra.

Og så var jeg mind blown over at "Flyve temaet" fra Super Mario 64 faktisk stammer fra Yoshi's Island. Det vidste jeg ikke. Så vidt jeg ved, så stammer "red coins" konceptet også fra Yoshi's Island. Og er det ikke også i Yoshi's Island man første gang ser "Ground pound" angrebet? Som jeg også personligt kender bedst fra SM64.

Sidste ting som jeg synes var sjovt, er at Castle temaet fra Yoshi's Island minder en del om Song of Storms fra OOT:
Yoshi's Island Castle
Song of Storms



m1chelsen
m1chelsen

177
Offline
Level: 11 (Octorok)

0
1ups givet

#3998 - Skrevet 25-02-2019 10:03

Jeg fik lige afsluttet Diablo III på min Switch i går. Det virker som et fint spil på platformen, netop fordi jeg kunne nørde det hvor jeg havde lyst til. Både ved min TV og i sengen i håndholdt mode.

Jeg er så småt gået i gang med Dark Souls Remastered på switch, dog er jeg stoppet ret hurtigt igen. Jeg har gennemført diverse Souls spil adskillige gange på diverse platforme, dog er jeg ikke tosset med switch udgaven. I håndholdt mode synes jeg at det bliver for svært at se hvad der foregår, ift. den præcise timing der netop afgøre om en kamp ender i død eller succes. Spillet er IMO ikke brugbart i denne mode. I Docked mode er det på alle områder at foretrække at spille på PS4 / X1 rent teknisk, hvilket får switch udgaven til at fremstå som en lunken udgave uanset om man vælger håndholdt eller docked. Det er muligt at jeg starter det op igen på det tidspunkt, bare for at kunne sige at jeg også har gennemført Switch versionen, dog vil jeg til hver en tid foretrække andre platforme til denne titel.


Krisp
Krisp

1628
Offline
Level: 18 (Twhomp)

2
1ups givet

#3999 - Skrevet 11-03-2019 08:21 - Redigeret 11-03-2019 08:23

Med Luigi's Mansion 3 på trapperne, besluttede jeg mig for at give mig i kast med Luigi's Mansion til Gamecube. Jeg har prøvet spillet enkelte gange tidligere, men ikke mere end i ca 10-15 minutter.

Nu besluttede jeg mig så for at give det et forsøg mere og jeg er meget positiv overrasket. Det spil holder stadigt i dag, jeg er vild med konceptet.

Det med at der dukker en "hemmelig" kiste op, når man har cleared et rum, det gav flashbacks til de tidligere 3D Zelda spil. Smiley.

Og så kunne jeg godt li' at der skal forskellige metoder til, for at hvert portræt spøgelse bliver "sårbart".

Sidste boss kamp tog lige nogle forsøg, før jeg fattede at man bare skulle smide bomberne i Bowser's fjæs. Først troede jeg at man skulle få Bowser til at sluge bomberne, når han laver hans "inhalerings" angreb.

Dernæst troede jeg at man skulle suge i hans hale og svinge ham rundt Mario 64 style. Smiley

Men jeg klarede det og det blev til at Rank C hus. Smiley. Jeg samlede alle collectibles jeg overhovedet kunne finde og jeg fik 50/50 Boos.

Det eneste jeg synes var lidt frustrerende i spillet, var at fange Boo's, især de sidste af dem med 300 i liv. Man kunne gå fra rum til rum gentagende gange, før de blev fanget. Og især når de smuttede ind i et rum, som krævede at man passerede 2-3 andre rum for at komme ind til dem.



Et meget modigt valg af Nintendo som en launch titel til GC'en, men det rigtige valg. Jeg er ikke mindre hyped på Luigi's Mansion 3 end jeg var før, tværtimod.

Nu ærgrer det mig bare at jeg ikke kan spille Dark Moon, fordi jeg ikke ejer en 3DS og jeg gider næsten ikke at købe en bare for at spille et eller to spil. Smiley


Pt. forsøger jeg mig med Hidden Mansion. Jeg prøvede lige at give mig i kast med Super Mario Sunshine igen igår. Jeg tror jeg har forsøgt mig med det spil 3-4 gange efterhånden og jeg har droppet det hver gang. Jeg kan bare ikke blive gode venner med kameraet og styringen i det spil. Personligt så synes jeg at Mario 64 styringen er den langt overlegen. Kameraet flyver rundt i Sunshine.

Det er den eneste af main Mario titlerne som jeg mangler at klare.


Pieyanthikos
Pieyanthikos

2688
Offline
Level: 18 (Twhomp)

3
1ups givet

#4000 - Skrevet 14-03-2019 16:33

Jeg tændte op for BotW i dag, da jeg i sin tid kom fra det og aldrig fik det klaret, selvom jeg brugte en masse timer på det... Så jeg har lige befriet Yunobo nord for Goron City, mangler kun ét Divine Beast af de fire og er ret motiveret på mere. Efter halvanden times spil opdager jeg igen, hvor fantastisk og overlegent, det spil bare er, selv for en ikke-Zelda fan som jeg.


Krisp
Krisp

1628
Offline
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#4001 - Skrevet 15-03-2019 07:23

#4046: Puha, jeg kunne ikke ligge spillet fra mig dengang det udkom. Tror jeg spillede +80 timer, før jeg holdt en pause. Smiley. Har gennemført det to gange nu, dog aldrig klaret alle Shrines og heller ikke fået klaret hele DLC'en. Smiley


JOEP
JOEP

74144
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#4002 - Skrevet 09-04-2019 07:10

Efter at have synket nogle flere timer i Dead Cells henover den sidste uges tid (fået Spider Rune og været oppe mod sidstebossen to gange - kunne nok godt have vundet anden gang, hvis jeg ikke var faldet ned til piggene), er jeg nu startet på HOB, som udkom i torsdags - det kan fås for 65 kr. på den russiske eShop, in case nogen er interesseret.

Synes det spiller godt og ser rigtigt godt ud. Gameplahyet er simpelt, uden at være for simpelt, og der lader til at være en dybde. Har spillet halvanden time, så det er ikke ligefrem fordi, jeg er langt inde i det, men har lært de basale ting og set lidt af verdenen. Spillet er virkelig flot. Lydsiden er dog alt for kedelig, der er ikke meget lyd nemlig. Spillet minder mig om RiME, men bare hvor det faktisk er sjovt at spille det.

Jeg har dog oplevet nogle tekniske "uheldigheder": Et crash i spillet (uden datatab, dog), framerate drops, jeg har fysisk siddet fast et sted, og jeg har været inde i et debug-område. Ikke umiddelbart den tekniske oplevelse, jeg ellers havde forventet af Panic Button.


Krisp
Krisp

1628
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#4003 - Skrevet 09-04-2019 07:58 - Redigeret 09-04-2019 07:58

Jeg fik gennemført Resident Evil 2 remake på Xbox One, først Leon's campaign og bagefter Claire's. Den sidstnævnte var min klare favorit. På et tidspunkt skal jeg nok forsøge mig med et 2nd run med begge, så jeg kan få den rigtige slutning. Totalt nervepirrende når Tyrant forfølger en og man kan høre hans skridt komme nærmere... Før man ved af det står man ansigt til ansigt med ham. Smiley

Sammen med Resident Evil 7 står det som en af mine favoritter denne generation. Jeg har spillet en del RE2 som barn, men aldrig fået det gennemført. Den dag i dag kan jeg slet ikke vende tilbage til den gamle "kamera" vinkel man brugte i de gamle Resident Evil spil, så det er fedt det er blevet opdateret med moderne kamera og grafikken er alt for lækker.

Nu er jeg så gået igang med Shadow of The Tomb Raider, jeg fik lige muligheden for at få 14 dages gratis GamePass igen, så det kunne jeg ikke stå for. Har spillet de to første, som jeg synes var rigtigt fede, så det bliver spændende at se hvordan det her udvikler sig. Jeg er ikke forfærdeligt langt endnu, men allerede nu er jeg totalt blæst bagover af hvordan det spil kan se ud grafisk på en Xbox One S, jeg føler lidt at det er et next gen spil, jeg er igang med.


Pieyanthikos
Pieyanthikos

2688
Offline
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#4004 - Skrevet 04-05-2019 20:01

Jeg hentede Football Manager 2019 Touch på tilbud i eShop (ca. 125 kr.). Jeg er en garvet FM-spiller på PC og har været spændt på, om transitionen til Switch vil være en succes.

Umiddelbart er indtrykket fint; Touch-udgaven virker til at være en god light-udgave af den fulde version, og jeg er positivt overrasket over muligheder ift. taktiske valgmuligheder, scouts, træning mm. Man kan desværre ikke overføre taktikfiler til Switch'en, men indtil videre har jeg kunne overføre mine gamle taktikker manuelt med udmærkede resultater til følge.

Interfacet kunne godt være blevet tilpasset Switch'en meget bedre; brugen af mus på skærmen tager lidt tid, mens knapperne er en kende for små til touch-skærmen. Indholdsmæssigt er jeg glad, styringen er so-so.


Krisp
Krisp

1628
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#4005 - Skrevet 06-05-2019 08:59

Siden sidst har jeg fået gennemført Shadow of The Tomb Raider. Sikke et flot spil, men må dog sige at det er det af de tre nye spil i serien, som jeg synes mindst om.
Der er alt for meget ligegyldigt fyld i spillet i form af fetch quests, "byer" man opholder sig i osv. Man bruger ofte lang tid på at finde ud af hvor man skal hen og platform delen af spillet med at hoppe og navigere rundt, virker ikke så godt og man skal ofte lave de samme hop mange gange. Det første Tomb Raider fra 2013 er stadigt min favorit af de tre, det er langt mere fokuseret og hold op hvor var det sjovt at stealthe rundt og skyde folk med ild pile, oplevelsen er bare knap så sjov i det nye. Jeg fik endda samlet alle collectibles i det fra '13, det var virkeligt et godt spil.

Nu er jeg så gået i gang med Spyro Reignited Trilogy til Xbox One. Jeg ventede ellers længe på at Switch annonceringen skulle komme, men nu er jeg blevet træt af at vente. Jeg har gennemført det første Spyro spil med 120% og er godt igang med 2'eren, jeg nærmer mig de 40% i dette. Flot moderne opgradering af både grafik, musik og glædeligt gensyn med den lille lilla drage. Som barn har jeg kun spillet 1'eren, så der var en masse nye tiltag man lige skulle vænne sig til, når man kom i gang med 2'eren, fx at samle Talismaner istedet for Drager, at fjenderne ikke giver diamanter mere, de nye evner og "orbs" man skal samle m.fl. Men nu synes jeg at det er ved at vokse på mig.