N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Pokémon Unite

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Hvad spiller du nu? Hvor er du? Hvad synes du?

Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

4
1ups givet

Skrevet 09-12-2010 23:21 - Redigeret 30-05-2018 11:08


Her kan du dele din oplevelser med det spil, som på nuværende tidspunkt optager alt din opmærksomhed! Del din glæde eller frustration. Søg om svar eller giv et godt råd!

Du bedes:

1) Skrive hvad du spiller nu.
2) Skrive hvor du er i spillet (inkluder gerne spoiler-alerts)
3) Skrive hvad du synes om spillet i givende tidspunkt.




[i]Which best describes your opinion about games
I. Mountain Climbing-beyond the hardships lies accomplishment
II. Hiking-the destination can be reached rather comfortably[/i]
AND
AND

557
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#4006 - Skrevet 06-05-2019 16:27

AND'en er blevet færdig med The Legend of Zelda: Oracle of Ages, som - efter undertegnedes mening - er langt bedre end søstertitlen Oracle of Seasons. Der er altså nogle sublime actionorienterede dungeons, om end spillet herudover godt kan være en kende for lineært til AND'ens delikate smag.

Nu står den på Pokémon Moon samtidig med at en kammesjuk spiller Sun. Førstehåndsindtrykket er dog noget blandet, fordi spillet virker alt for scriptet med utallige afbrydelser i form af dialogscener. Nå, men det ændrer sig forhåbentligt, når man kommer lidt længere. Er kun nået til route 2!

Er der i øvrigt nogen, der har erfaringer med Pokémon Bank? Vil egentlig bare gerne have mine gen 1 startere med fra Pokémon X/Y og det kan man vel ikke, med mindre kan henter den der applikation?


martinmartin
martinmartin

1033
Offline
Level: 12 (Fire Keese)

0
1ups givet

#4007 - Skrevet 19-05-2019 17:31 - Redigeret 19-05-2019 17:34

Jeg gennemførte Xenogears her for nyligt. Det har været virkelig interessant at spille Xenogears i forlængelse af de to Xenoblade spil, da der er en del overlap i tematikker og idéer. Jeg vil næsten sige at man godt kan lave et forsvar for at Xenogears og Xenoblade hænger sammen.

På mange måder føles de to Xenoblade spil som et Tetsuya Takahashi projekt, der lykkes. Xenogears forsøgte at give spilleren mulighed for at udforske en 3D verden. Som Takahashi beskriver det i dette Iwata Asks interview.

I felt that the company needed to develop knowledge on how to utilise 3D in a different way from that of VII. I wanted to make levels entirely three-dimensional and allow the player to freely alter the angle they view the game world at.



Det lykkes ikke helt i Xenogears, da kameraet til tider er enormt drilsk, mens der er nogle kluntede platformsekvenser. Det er dog stadig et skridt mod en 3D verden i forhold til Final Fantasy VII. Med Xenoblade Chronicles lykkes det dog, også selvom der går lidt over ti år fra Xenogears til Xenoblade, før at drømmen indfries for Takahashi og Monolith Soft.

Samtidigt er det spændende at se fortæller stilen i det senere Xenoblade Chronicles nærmest allerede er defineret i Xenogears.

Da jeg i sin tid købte Xenoblade Chronicles 2, havde jeg ikke regnet med at den naturlige konklusion på at gennemføre det, selvfølgelig var at gennemføre det første Xenoblade og Xenogears i forlængelse af hinanden.

Ærlig talt har det sat mig i lidt af en RPG-krise. Hvor går man hen efter at have gennemført tre ekstremt ambitiøse spil? Det kan være jeg skal spille Chrono Cross. Eller klare Torna DLC’et. Eller måske Persona 5 eller Shin Megami Tensei Strange Journey Redux. Jeg ved det ikke.

Under alle omstændigheder spiller jeg en god sjat Super Smash Bros. Ultimate og en lille smule Pokémon Platinum indtil, at der er noget, der står mere klart.

Apropos til AND, så har jeg selv haft enormt svært ved at komme igennem Pokemon Sun/Moon, da historien meget tvinges nedover spilleren med ufattelig lange dialoger. Til trods for at jeg er virkelig glad for ORAS remakesne og Black/White. Hvortil at Black/White i min optik nok har den bedste historie i et Pokemon spil.


JOEP
JOEP

74220
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#4008 - Skrevet 23-05-2019 20:47

Efter at have gennemført Cuphead vendte jeg tilbage til HOB: Definitive Edition og er nu åbenbart ved at være ved vejs ende. Det har væreet en lidt blandet fornøjelse, fordi selve gameplayet er godt og fint, men kampene er lidt besværlige pga. det isometriske og statiske kamera, og så har jeg tit siddet fast, fordi jeg overså en detalje i omgivelserne. Som regel har jeg da fundet det, men det har givet en mindre strømlinet oplevelse. Det er dog ikke fordi, spillet er uskarpt, for efter de seneste patches må jeg sige, at det ser knald godt ud på den håndholdte skærm. Til tider driller kontrollen også ved spring og klatring, men da spillet ikke kræver hurtige reaktioner, så er det OK.

På gameplay-fronten har vi hovedsagelig puzzles som vi ser dem i Zelda - gå rundt i omgivelserne, opdag en kontakt, ryk på den og se, hvad der sker for så at få adgang til nye områder, der måske låser op for en ny evne, der kan give dig adgang til nye områder osv. Det er rigtig fint, men der er ikke så meget variation i det. Det fungerer dog, fordi spillet ikke er så langt.

Kan godt anbefale det, hvis man har brug for noget afslappende hovedbrud.


ChampionOfWhat
ChampionOfWhat

486
Offline
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#4009 - Skrevet 24-05-2019 20:48

Sidder i skrivende stund og er i gang med at prøve at gennemføre Moonlighter. Mangler sidste boss i spillet, men har dog lidt problemer med den så prøver en masse forskellige ting af. Super fantastisk spil som folk der er til Rogue-like spil bør anskaffe sig. Lydsiden blandt andet er fænomenal hvis man spørger mig!


Sillyyy
Sillyyy

2969
Online
Level: 17 (Deku Baba)

2
1ups givet

#4010 - Skrevet 24-05-2019 21:06

Jeg gennemførte Resident Evil 4 i onsdags for første gang nogensinde. Jeg kunne ikke gennemføre det for 10+ år siden til Gamecube, da det skræmte mig for meget. Smiley

Hvis man ignorerer den skrald sidste boss fight i slutningen, er spillet super fedt næsten hele vejen igennem. Jeg har lyst til at gennemføre det igen.


Krisp
Krisp

1628
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#4011 - Skrevet 28-05-2019 09:35

Jeg er stadigt igang med Spyro Reignited Trilogy. 120% i Spyro 1, 100% i Spyro 2 (begge inkl. alle achievements) og er godt igang med 1. verden i Spyro 3.
Spiller lidt ClusterTruck ved siden af og lidt Dauntless, for jeg kan godt mærke at jeg føler mig lidt udbrændt på Spyro efter at have taget de 2 første spil i træk.

#4041: Så skulle du prøve Resident Evil 7, det har nogle ret spooky øjeblikke. Smiley. Der var intet i RE4 som jeg synes var særligt uhyggeligt.
Eller i Resident Evil 2 (remake), når Mr. X forfølger en. Det er ret noieren, hvis du spørger mig.


JOEP
JOEP

74220
Online
Level: 50 (Torizo)

1
1ups givet

#4012 - Skrevet 13-07-2019 15:17 - Redigeret 13-07-2019 15:18

Jeg købte Baba is You på tilbud her den anden dag, og jeg må slå et slag for, hvor fedt det spil faktisk er. Det er bestemt ikke let, men heller ikke umuligt, og pludselig får man den idé, der løser banen. Jeg er gang på gang blevet overrasket over, hvor kreative løsningerne faktisk er, og hvordan spillets regler bare er tydeligt skitseret uden at være beskrevet synderligt meget. Det er imponerende design, og for puzzle-fans er det her spil det absolutte must på Switch.

Udover Baba is You hare jeg også spillet lidt Crypt of the Necrodancer på det sidste. Jeg kunne slet ikke forliges med rytme-delen af spillet, men efter at have valgt Bard-figuren, der ikke behøver bevæge sig til rytmen, er jeg blevet mere glad for det og kan godt se mig selv spille det mere. For de 20-30 kr. jeg gav for det er jeg fint tilfreds, men havde bestemt ikke været tilfreds med købet, hvis jeg havde købt det til fuld pris.


ChampionOfWhat
ChampionOfWhat

486
Offline
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#4013 - Skrevet 14-07-2019 23:29

Jeg er lige gået i gang med My Time At Portia igen. Trængte til lidt forandring efter at havde brugt 90+ timer på at gennemføre Dragon Quest Builders 2, som jeg i øvrigt har anmeldt her på siden, omtalte anmeldelse er også lagt ud Smiley


Krisp
Krisp

1628
Offline
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#4014 - Skrevet 15-07-2019 07:49 - Redigeret 15-07-2019 07:49

Jeg fik gennemført SteamWorld Dig 2 på Xbox One siden sidst, kanont fedt spil og et overraskende godt soundtrack.

Og så har jeg fået gennemført campaign delen i Crash Team Racing Nitro-Fueled, dog uden alle time trials osv., har dog nogle af dem.

Sidst med ikke mindst, er jeg gået igang med Yoshi's Crafted World og jeg er rigtigt godt underholdt i de ca 10~ timer jeg har spillet indtil videre. Jeg synes folk har været lidt for hårde ved det spil, det er rigtigt gennemførte baner med mange fede detaljer og for en collect-o-holic som mig, så er det sjovt at gå alle banerne igennem efter skjulte ting. Jeg har 100%'et alle baner indtil videre og jeg agter at fortsætte med det, hvis jeg ikke går kold i det.

Eneste kritik jeg har indtil videre, er at man får nogle små quests af en NPC i hver verden, hvor man skal genbesøge hver bane flere gange, for at finde skjulte ting i baggrunden af banerne. Man genbesøger allerede banerne mange gange for at finde alle blomster, røde mønter, gennemføre dem med fuld liv, finde hundehvalpene og nu også for at finde diverse ting i baggrunden på hver bane. Det kan godt blive lidt for meget til sidst.

Og så er musikken heller ikke så god som den var i fx Yoshi's Story og Yoshi's Island. Den er lidt lineær og kedelig.


Marddos91
Marddos91

992
Online
Level: 15 (Geega)

1
1ups givet

#4015 - Skrevet 12-09-2019 10:01 - Redigeret 12-09-2019 10:02

Så fik jeg langt om længe gennemført Luigi's Mansion 2: Dark Moon til Nintendo 3DS. Hold nu op, hvor jeg glæder mig til at spille 3'eren på Switch senere på efteråret!

Skal til at finde ud af, hvad jeg nu skal i gang med til 3DS. Valget står mellem Hey! Pikmin, Professor Layton vs. Phoenix Wright: Ace Attorney og Kid Icarus: Uprising, som er de tre titler, jeg føler mig mest motiveret til at spille lige nu.

Derudover skal jeg have færdiggjort Assassin's Creed: Syndicate, som jeg gik i gang med for alt for længe siden til PS4 uden at få gjort det færdigt, Gears of War 2-4 til Xbox One samt en fandens masse LEGO spil, som jeg er meget langt bagud med at få spillet igennem.

Til Switch skal jeg til at starte på Super Mario Maker 2 efterfulgt af Astral Chain/Daemon X Machina alt afhængigt af, hvilket spil der først dukker op efter Mario Maker er "klaret".

So many games, so little time! Smiley


ChampionOfWhat
ChampionOfWhat

486
Offline
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#4016 - Skrevet 12-09-2019 13:47

Lige pt er mig og min kæreste i gang med Dragon Quest Builders for anden gang. Jeg skrev som de fleste nok ved en anmeldelse af 2'eren her på siden, og det gav os lyst til at spille 1'eren igennem igen.

Det er meget sjovt at spille det første igennem igen og drage paraleller mellem de to titler.


Krisp
Krisp

1628
Offline
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#4017 - Skrevet 13-09-2019 08:02

Jeg fik gennemført Batman: Arkham Knight på Xbox One, en fantastisk afslutning på trilogien fra Rocksteady. Jeg har hørt mange give spillet stor kritik pga batmobilen, som de mener bliver brugt for meget. Så jeg forventede at blive skuffet da jeg skulle igang, da jeg elskede de andre Arkham spil (især Arkham City).

Men tværtimod så havde jeg svært ved at ligge spillet fra mig igen, jeg synes det var fedt at sidde i batmobilen og de forskellige missioner hvor den bruges fungerer godt. Jeg startede med at sige til mig selv, at jeg bare ville gennemføre hoved historien, men jeg endte alligevel med at klare næsten alle side missioner. Fedt gensyn med mange af de kendte skurke fra universet og alle de hallucinationer man oplever pga. Scarecrow's gas og Batmans påvirkning af Joker virussen. Smiley

Dernæst har jeg gennemført Blair Witch som udkom for kort tid siden (ligeledes til Xbox One). Jeg er stor fan af de to første film og jeg synes virkeligt at spillet fanger følelsen af at være fortabt og faret vild i en mørk skov om natten. Det fungerer super godt med sin tro følgesvend (hunden) Bullet, som man kan sende ud og hente ting for en og som hjælper en med at give advarsler, når der er fare på færde.

Og jeg skal da lige love for at de skruer op for uhyggen i sidste del af spillet. Jeg er ellers stor fan af horror spil, men jeg har aldrig fået så markante kuldegysninger af et spil før, som jeg gjorde her.

Der er dog også enkelte negative ting. Spillet kunne godt være mere poleret. Jeg oplevede to gange, at jeg mistede 15-20 minutters spilletid, fordi at jeg sad fast i en gren eller lignende i skoven. Man er afhængig af spillets checkpoints og kan ikke selv "gemme" når man har lyst, det kan være ret irriterende til tider. Og til sidst i spillet er man nødt til at crouche flere gange, for at komme igennem døre osv. Men på trods af de fejl, så var det stadigt en fed oplevelse og jeg kunne ikke lade være med at fortsætte.

Lige pt. er jeg gået igang med Gears 5, som jeg har store forventninger til. Jeg hører fra folk at det er det bedste siden GoW 2, så nu må vi se. Smiley


Marddos91
Marddos91

992
Online
Level: 15 (Geega)

1
1ups givet

#4018 - Skrevet 15-09-2019 01:16

Jeg er kommet rigtig godt i gang med Kid Icarus: Uprising til Nintendo 3DS, hvilket har vist sig at være et ganske fint - og bestemt et af de bedre - spil til konsollen.

Det er 2. gang, jeg ejer spillet, da jeg muligvis var for hurtig til at videresælge det første gang, jeg ejede det. Jeg er nået til kapitel 12, hvilket er ca. halvvejs i historien og væsentligt længere end jeg nåede 1. gang, jeg gav spillet et forsøg.

Det fungerer vældig godt med styringen og udnytter virkelig touch-skærmen på en fantastisk måde, hvilket jeg ikke mindes noget andet spil har gjort lige så succesfuldt i 3DS' levetid.

Håber spillet holder niveau frem til sidste bane er overstået, for så er det virkelig oppe blandt mine favorit spil nogensinde.


martinmartin
martinmartin

1033
Offline
Level: 12 (Fire Keese)

2
1ups givet

#4019 - Skrevet 20-09-2019 16:42

Jeg gennemførte Bloodstained: Ritual of the Night tidligere på ugen på PS4 Pro.

På mange måder er det virkelig fantastisk med et nyt spil fra Igarashi, der på mange måder ligeså godt kunne hedde Castlevania, som Bloodstained.

Det er dog netop fortiden, som på mange måder er Bloodstained's største problem. Det føles mest af alt, som en opfølger til Symphony of the Night, med dertilhørende fyld og systemer, der endnu ikke er helt solide. Bloodstained låner også tydeligt sit shard system fra Aria of Sorrow's Soul system, men dette er bare ikke helt så finpudset i Bloodstained.

Denne mangel på finpudsning er dog en generel ting for spillet. Dette ses specielt i bosskampene, som sjældent føles særligt tilfredsstillende at spille mod eller at klare. Dette bliver ikke bedre af at bosserne ofte har kedelige angrebsmønstre i rum, der ofte er for store, samt nogle lidt diffuse hitbox'e i spillet.

Jeg har kun spillet på PS4 Pro, men spillet lider selv der af mærkeligt lange load tider, når man åbner et savegame. Eller dør ved en boss og venter på at spillet loader en op ved et savepoint igen. Samtidigt bliver frameraten mere og mere ustabil senere i spillet.

Min savefil siger, at jeg brugte omtrent 11-12 timer og fik udforsket cirka 95% af slottet.

Til trods for kritikken, så er spillet helt sikkert penge værd, hvis man savner mere Castlevania, om end det er ikke på højde med de bedste spil i serien.


Krisp
Krisp

1628
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#4020 - Skrevet 23-09-2019 08:17 - Redigeret 23-09-2019 08:17

Jeg har netop gennemført Gears 5 kampagnen på Xbox One. Super flot spil grafisk og ingen tvivl om det er langt bedre end forgængeren Gears of War 4.
Heldigvis ikke så mange "robot kampe" som man blev hurtigt mættet af i 4'eren. Spændende at grave mere ned i Kait's historie. Der var flere sektioner som gav mig mange trial and error forsøg på Intermediate (standard sværhedsgrad), pga. nogle sindssyge kampe med dårlige odds, pga. lav mængde af ammo i området.

Jeg oplevede rigtigt mange bugs. Bl.a. hvor Kait skal til at "rutche" ned af en bakke og sidder fast, flere steder hvor ens teammates ikke følger efter en som de skal og man er nødt til at reloade sidste checkpoint og jeg oplevede også at man simpelthen ikke kunne klare en kamp fordi der var fjender som sad fast udenfor spil området og aldrig dukkede op.

Det er for dårligt med så mange fejl i et AAA spil. Jeg synes også at open world sektionerne er lidt unødvendige, jeg kan selv godt li' at Gears spillene plejer at være lineære og det er ikke alle spil som behøver at forsøge sig med open world formularen.

Men alt i alt, et rigtigt godt Gears spil. De to nyeste spil i serien er dog ikke helt på højde med den originale trilogi.