Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Hvad spiller du nu? Hvor er du? Hvad synes du?

Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

4
1ups givet

Skrevet 09-12-2010 23:21 - Redigeret 30-05-2018 11:08


Her kan du dele din oplevelser med det spil, som på nuværende tidspunkt optager alt din opmærksomhed! Del din glæde eller frustration. Søg om svar eller giv et godt råd!

Du bedes:

1) Skrive hvad du spiller nu.
2) Skrive hvor du er i spillet (inkluder gerne spoiler-alerts)
3) Skrive hvad du synes om spillet i givende tidspunkt.




[i]Which best describes your opinion about games
I. Mountain Climbing-beyond the hardships lies accomplishment
II. Hiking-the destination can be reached rather comfortably[/i]
JOEP
JOEP

73519
Online
Level: 50 (Torizo)

2
1ups givet

#4021 - Skrevet 24-09-2019 10:11

Jeg er kommet godt i gang med Ni no Kuni til Switch. Det er mit første møde med spillet, og jeg må sige, at jeg er godt tilfreds med det. Jeg er nået 8-10 timer ind i historien og er på vej mod en vulkan.

Grafikken er super charmerende, og det er tydeligt, at det er Studio Ghibli, der er inde over den del af det! Det betyder også, at selvom spillet er ni år gammelt, ligner det noget, der sagtens kunne være udkommet i år, selvom det ikke er Remaster-udgaven. Lyden er ligeledes super, om end kamp-lydene godt kan blive lidt ensformige. Teknisk har jeg ikke oplevet andet end en smule hakken i nogle af mellemsekvenserne, men det har jeg ærligt talt også oplevet i film med denne tegnestil, så jeg mistænker lidt, at de bare er dårlige til at lave panorama-scener i den tegnestil. Smiley

Historien i spillet er ret fin og tackler et hårdt emne, og jeg mistænker, at det hele bare er Olivers fantasi, der er i gang.

På gameplay-fronten er jeg godt underholdt, men jeg kan godt forstå kritkken af kampsystemet.Det har frustreret mig flere gange, at jeg lynhurtigt skal skifte karakter for at heale (til Oliver), og det er som om, at de forsøger at kombinere tur-baseret RPG med real-time RPG, og jeg synes ikke, at mixet fungerer helt efter hensigten. Så hellere have lavet det helt turbaseret eller helt real-time, hvor specifikke knapper healer eller forsvarer. Jeg kan dog godt lide mine familiars.

Jeg kan godt blive lidt overvældet af, at der stadig er 40 timer tilbage af spillet, men jeg glæder mig over, at det i det mindste ikke er et 100+ timers spil, for det tror jeg ikke, jeg kunne klare.


Jonezy
Jonezy

4568
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#4022 - Skrevet 24-09-2019 17:27

Jeg er nået til chapter 19 (ud af 22) i Fire Emblem: Three Houses og fatiguen har sat sig lidt. Jeg klikker meget hurtigt igennem support samtalerne nu.

Elsker spillet og nyder at få tidsrøvet en time her og der bare ved at min/maxe min units til kamp med rigtige våben, abilities og combat arts. Sætter også pris på at social sim delen ikke fylder så meget her mod slutningen, og så er historien stadig solid so far.

Stor kærlighed til Lysithea, Shamir, Lorenz, Claude, Hilda og ikke mindst big boy Raphael.


JOEP
JOEP

73519
Online
Level: 50 (Torizo)

2
1ups givet

#4023 - Skrevet 01-10-2019 10:43 - Redigeret 01-10-2019 14:20

Jeg er fortsat i gang med Ni no Kuni og er omkring 18 timer inde. Sidder lidt fast, da jeg nåede til en miniboss, der var for stærk for mig, selvom jeg egentlig mente, at jeg var stærk nok. Da jeg så kiggede kunne jeg se, at jeg for nyligt havde udviklet et par af mine familiars, så de ikke var så stærke, og det betyder, at jeg nu skal bruge noget tid på at grunde lidt. Det går heldigvis hurtigt nok at stige i level.

Spillet har fået noget kritik for sit kampsystem, og mens det fungerede fint med en-to party members, kan jeg godt se problemet nu, hvo jeg har fået tre. AI'en er simpelthen for dårlig, de forsvarer sig aldrig, og selv med All Out Defence, modtager de enorme mængder skade. Dertil kommer, at genoplivningsgenstande og healing-genstande generelt er ret dyre, så dem har jeg ikke så mange af, da jeg op til nu har brugt mine penge på våben.

Desuden lader det til, at udviklerne har forsøgt at lave et fast-paced og strategisk kampsystem, men her kommer spillet så til kort, da man skal vælge sine handlinger via menuer, der ikke fryser spillets kampe. Det giver nogle konflikter, når jeg skal skifte over til en figur for at heale og bruge genstande, eller bare for at forsvare mig. Det tager for lang tid, så fjenden når at uddele en masse skade. Det er lidt af et mismatch, desværre.

Udover det savner jeg virkelig et fast travel-system, da der er virkelig langt mellem nogle af områderne, når man skal udføre Errands. Det er dog mest lidt småirriterende.

Generelt nyder jeg dog stadig spillet - historien og figurerne i spillet er virkelig god(e), og jeg har meget lyst til at spille videre.


Jonezy
Jonezy

4568
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#4024 - Skrevet 01-10-2019 14:07

^Lyder meget som min oplevelse af Ni No Kuni. Ham feen er simpelthen vidunderlig.


SwitchPlayer99
SwitchPlayer99

29
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#4025 - Skrevet 01-10-2019 17:08

Har hentet Dragon Quest XI ned og er godt igang med det. Det er første gang i meget lang tid jeg spiller et JRPG og virker ret godt indtil videre Smiley


Marddos91
Marddos91

892
Online
Level: 15 (Geega)

1
1ups givet

#4026 - Skrevet 01-10-2019 19:22

Jeg er rigtig godt i gang med Link's Awakening - et spil jeg slet ikke skulle have fat i før til jul, men kæresten overraskede mig med det forleden og så var jeg jo "tvunget" til at gå i gang med det Smiley

Jeg er lige blevet færdig med at samle alle instrumenterne, så jeg nu skal op til The Wind Fish! Fantastisk spil! Smiley


martinmartin
martinmartin

1003
Offline
Level: 12 (Fire Keese)

1
1ups givet

#4027 - Skrevet 02-10-2019 16:46

Jeg er ved sidste bossen i Final Fantasy Tactics A2: Grimoire of the Rift. Det er nok det bedst spillende Final Fantasy Tactics spil, da det har et godt tempo og relativt meget frihed til at justere ens karakterer alt efter, hvad man har lyst til. Samtidigt er det i min optik blandt de flotteste DS spil. Farverne er virkelig strålende og karaktermodellerne er fyldt med personlighed. Desværre er karakterportrætterne langt fra ligeså flotte, som de to tidligere Final Fantasy Tactics spil.

Til trods for hvor godt gameplayet er, så er hovedhistorien virkelig forglemmelig. Derimod er sidequestsne ofte ret fint skrevet og tekstmæssigt er det virkelig en kvalitetsoversættelse. Oversættelsen er også lavet af Alexander O. Jones og Joseph Reeder, som i min optik er nogle af de bedste til at oversætte spildialog, og tidligere har oversat ting, som Tactics Ogre: Let Us Cling Together, Vagrant Story og Final Fantasy XII.

Da jeg lige mangler at grinde et par levels og et par job abilites, inden at jeg helt får det færdiggjort, er jeg så småt gået i gang med Dragon Quest XI.

Jeg besluttede mig ret hurtigt for at spille det igennem i 2D mode. Det fungerer virkelig godt, som en form for falsk 16-bit JRPG klassiker.


dempup
dempup

28
Offline
Level: 5 (Cheep)

0
1ups givet

#4028 - Skrevet 02-10-2019 19:00

Noget bagefter, og er først lige kommet igang med Dead cells


Krisp
Krisp

1628
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#4029 - Skrevet 10-10-2019 08:13 - Redigeret 10-10-2019 08:13

Siden sidst har jeg fået gennemført Link's Awakening, jeg brugte ca 25 timer på det. Har samlet alle items inkl. bue og fået den blå armor. Jeg har dog ikke samlet alle seashells, det blev for steneren og så synes jeg at seashell sensoren er totalt underlig, den vibrerer de mærkeligste steder. Smiley.

Det var et fedt spil og det første 2D Zelda jeg har gennemført. Jeg har aldrig spillet det originale. Jeg startede spillet med tanken om at jeg ikke ville bruge tips og tricks fra internet guides og det holdt også indtil jeg nåede til 5. dungeon ca., så slog jeg ting op hist og her, men først når jeg havde gået en dungeon igennem flere gange uden at jeg fandt noget som gav mening.

SPOILER WARNING.....

Bl.a. da man fik at vide i spillet at man skulle vække "fuglen" til live og den befandt sig under en vejr hane, så gik jeg rundt oppe i bjergene og ledte, fordi der er et hus med høns i og som har en vejr hane på taget. Jeg kunne have fortsat en evighed med at gå rundt der og var ved at blive skør af det. Smiley.

Den "næst sidste" dungeon (tror jeg det var), hvor man skal gå rundt med den skide kugle for at smadre søjlerne og man falder ned til etagen under hele tiden, fordi man ikke lige laver det rigtige hop, den var godt nok mega frustrerende. Men de fleste dungeons synes jeg var fine og ganske sjove at spille igennem.


Derefter blev jeg lidt fanget af Untitled Goose Game hypen og besluttede mig for at købe det. Jeg har gennemført spillet igår og må sige at det er et ret sjovt og anderledes spil. Det er fedt at der er flere måder at løse opgaverne på og man skal ligge hovedet i blød af og til, for lige at finde ud af hvordan en bestemt opgave skal løses.

Det er et ret kort spil og jeg tror min første gennemspilning tog i omegnen af 3 timer. Men der er en række bonus opgaver man låser op for, når spillet er gennemført og dem er jeg igang med nu. Der er bl.a. en af de sidste opgaver, hvor man skal klare hele spillet indenfor en vis tid.


JOEP
JOEP

73519
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#4030 - Skrevet 10-10-2019 09:29

Krisp skrev:
SPOILER WARNING
Den "næst sidste" dungeon (tror jeg det var), hvor man skal gå rundt med den skide kugle for at smadre søjlerne og man falder ned til etagen under hele tiden, fordi man ikke lige laver det rigtige hop, den var godt nok mega frustrerende. Men de fleste dungeons synes jeg var fine og ganske sjove at spille igennem.


Enig, det var en super frustrerende dungeon. Og så fandt jeg det enormt ulogisk, at man ikke kunne bruge bomber til at fjerne søjlerne...


dempup
dempup

28
Offline
Level: 5 (Cheep)

0
1ups givet

#4031 - Skrevet 12-10-2019 16:52

Er hoppet tilbage til dead cells idag.


Marddos91
Marddos91

892
Online
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#4032 - Skrevet 12-10-2019 23:46

Jeg er godt i gang med Hey! Pikmin til 3DS og er pt. ved bane 6-C. Hyggeligt lille spil Smiley


Koopershield
Koopershield

41
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#4033 - Skrevet 13-10-2019 07:40

^Har selv tænkt på at købe det. Hvad skal man forvente, hvis man var super glad for de oprindelige spil? Smiley


ThePatrickBay
ThePatrickBay

8000
Online
Level: 33 (Hammer Bro)

0
1ups givet

#4034 - Skrevet 13-10-2019 09:11

@Kooper: Vi anmeldte det faktisk i sin tid. Billederne i anmeldelsen virker ikke længere, men teksten er der da Smiley


Koopershield
Koopershield

41
Offline
Level: 1 (Goomba)

1
1ups givet

#4035 - Skrevet 13-10-2019 19:33

Ser ud som om det godt kunne være noget for mig! Smiley