Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Hvad spiller du nu? Hvor er du? Hvad synes du?

Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

4
1ups givet

Skrevet 09-12-2010 23:21 - Redigeret 30-05-2018 11:08


Her kan du dele din oplevelser med det spil, som på nuværende tidspunkt optager alt din opmærksomhed! Del din glæde eller frustration. Søg om svar eller giv et godt råd!

Du bedes:

1) Skrive hvad du spiller nu.
2) Skrive hvor du er i spillet (inkluder gerne spoiler-alerts)
3) Skrive hvad du synes om spillet i givende tidspunkt.




[i]Which best describes your opinion about games
I. Mountain Climbing-beyond the hardships lies accomplishment
II. Hiking-the destination can be reached rather comfortably[/i]
Jonezy
Jonezy

4635
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#4111 - Skrevet 20-12-2020 13:10

Jeg kan ikke slippe min combo med de daglige Animal Crossing rutiner og taktisk turn-based dungeon crawl i Darkest Dungeon.

Darkest Dungeon er jeg virkelig blevet hooked på med det addicting gameplay loop, hvor man hele tiden lige vil have et nyt dungeon run. Elsker alle klasserne og komboerne imellem dem, som giver masser af muligheder når man skal bygge sit hold på 4 til et run. Stemningen er next level skummel den helt fede måde med suveræn lyd- og billedside.

Er begyndt at nappe medium bosserne inden vi skal i gang med deres hårdeste udgaver og ture i Darkest Dungeon, som er end game.

Det er lidt en udfordring med alle de fede nindier, som ligger klar på min Switch, men man bliver jo nødt til at spille det som man hygger sig med lige nu. Smiley


Marddos91
Marddos91

999
Online
Level: 15 (Geega)

1
1ups givet

#4112 - Skrevet 20-12-2020 13:28

Jeg har over de sidste par dage fået klaret God of War: Chains of Olympus og God of War: Ghost of Sparta til PS3. Nu er jeg så gået i gang med God of War 3, hvor jeg har spillet en god times tid og jeg elsker det!

Langt om længe er jeg kommet i gang med "resterne", jeg har haft liggende fra min PS3 de sidste mange år. Jeg har lige en håndfuld spil efter GoW3, der skal klares, og så kan jeg pakke maskinen væk og gøre klar til PS5 Smiley


AND
AND

568
Online
Level: 35 (Lakitu)

3
1ups givet

#4113 - Skrevet 20-12-2020 14:24

ANDen spiller The Legend of Zelda: Link’s Awakening til Switch, hvor jeg har gennemført den tredje dungeon.

Elsker det spil! Jeg har også DX-versionen af originalen til Gameboy Color, og den nye Switch-udgave læner sig meget op af det oprindelige spil, hvilket bare er fedt.

Eneste minus er det der slør, som ligger øverst og nederst i billedet. Det er virkelig irriterende at se på, synes jeg - og dybt unødvendigt?

Men ellers er det jo bare klassisk Zelda på den syrede måde - lidt ligesom Majora’s Mask. Og det er genialt Smiley


Marddos91
Marddos91

999
Online
Level: 15 (Geega)

5
1ups givet

#4114 - Skrevet 08-02-2021 16:22

Jeg er netop blevet færdig med The Legend of Zelda: Breath of the Wild for første gang. Det er det første Zelda-spil, jeg sådan for alvor spiller til enden, hvis man ser bort fra spillene til Nintendo DS samt Link's Awakening til Switch.

Jeg er fuldstændig blæst bagover og forstår ikke, hvorfor det skulle tage mig næsten 4 år at komme i gang med det (ja, jeg fik det sammen med Switch på release). Simpelthen så fabelagtigt et spil med fantastiske gameplay-elementer og en smuk, smuk historie! Jeg synes, jeg har utroligt svært ved at finde passende ord til at beskrive min oplevelse, men hold nu op hvor forstår jeg alle de roser dette spil har fået.

Det er uden tvivl i min top 3 over bedste spiloplevelser nogensinde!

Next up - Bravely Default til Nintendo 3DS. Så kan jeg forhåbentligt blive klar til 2'eren sidst på måneden. Selvom jeg føler, jeg har brug for en lille pause ovenpå de adskillige timer, jeg har brugt på Breath of the Wild.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7444
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#4115 - Skrevet 08-02-2021 22:18 - Redigeret 09-02-2021 19:17

Jeg var også selv "LttP", eller "late to the party" som det floreres i online-fora-jargon, med Breath of the Wild, og fik det gennemført ret sent (egentlig tilbage i efteråret 2019.) Der er ét eller andet dejligt roligt, over at først tilgå et ekstremt hypet produkt, lang tid efter, at "stormen ligesom er drevet over". Det har nok underbevidst været min motivation, egentlig - det gav ligesom en helt anden ro, til at udforske spillet mere neutralt, når omtalen ikke længere var overalt i medierne, og offentlig kendskab til spillets indhold ligesom var "modnet til", kunne man sige.

.. Er egentlig selv i gang med samme proces med Skyrim, pt. Kronologisk muligvis et par trin mere ekstremt. Smiley (Men det er selvf. også blevet genudgivet i mellemtiden. Af årtiet her - lol.)


DragonTail
DragonTail

511
Offline
Level: 6 (Cucco)

1
1ups givet

#4116 - Skrevet 09-02-2021 13:30

Jeg er gået igang med Breath of the Wild for 3. gang. Denne gang bliver det en gennemførsel uden agenda. Dvs jeg bare chiller rundt og slapper af i stedet for at følge en bestemt strategi Smiley


FGram
FGram

34
Offline
Level: 13 (Baby Dodongo)

1
1ups givet

#4117 - Skrevet 17-02-2021 18:44

Fik lige nys om Vigor.
Fandt Switchen frem igen og hold op jeg er hooked.
Jeg har i lang tid ledt efter et escape tarkov lignede spil til switch.
Og halløj vigor gør lige det.

Nu skal jeg ud og have en pro controller, mine halvødelagte joycons er virkelig en hindring i det spil.


KJ85
KJ85

21442
Offline
Level: 58 (Tektite)

1
1ups givet

#4118 - Skrevet 15-03-2021 21:25 - Redigeret 15-03-2021 21:25

Jeg har i løbet af den seneste uges tid haft gang i Celeste, der er et ganske glimrende platformspil med masser af udfordring. Efter at have samlet de almindelige 175 jordbær, de otte blå krystalhjerter og de otte kassettebånd (alt sammen valgfrie collectibles), så har jeg nu kastet mig over kapitlernes B-sider, og der har jeg indtil videre klaret de syv første.

Med andre ord, så mangler jeg altså blot at spille B-siden igennem på kapitel 8, før C-siderne åbnes op. Jeg er ikke sikker på, at jeg er god nok til nogensinde at gennemføre dem, så ved ikke hvorvidt jeg gider prøve at bruge kræfter på dem, men er også fint nok tilfreds med at have klaret alt det andet. Gyldne jordbær kommer jeg i hvert fald heller aldrig til at prøve på at skaffe. Synes det er vildt, at nogen kan klare kapitlerne uden at dø, hvilket det kræves for at få dem.

Jeg har også spillet kapitel 9 indtil porten, hvor 15 hjerter kræves, så måske jeg vil forsøge mig med at komme gennem resten af banen, når jeg har fået klaret B-siden i kapitel 8 Smiley


AND
AND

568
Online
Level: 35 (Lakitu)

1
1ups givet

#4119 - Skrevet 15-03-2021 23:00 - Redigeret 15-03-2021 23:00

Efter at have givet Super Nintendoen en hovedrengøring har ANDen kastet sig over go’e gamle Donkey Kong Country 3: Dixie Kong’s Double Trouble.

Jeg har klaret de første fire verdener og kastet mig over collectibles, inden jeg går videre.

Spillet er jo lidt kendt for at være det mindst gode af de tre Country-spil, men jeg elsker det! Kiddy Kong er genial og der er nogle virkelig gode og ekstraordinært flotte baner i spillet.


Jonezy
Jonezy

4635
Offline
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#4120 - Skrevet 16-03-2021 14:18

Jeg sidder fast i en gylden kombo af Animal Crossing dailies og Super Mario 3D World, hvor jeg er nået til verden 5 og er begyndt at blive nervøs for mine egne evner efter at have spoilet mig selv med at hænge ud til Zone's playthrough af spillet. De senere baner ser voldsomme ud for min skill level. Smiley

Er ved at tage tilløb til at komme i gang med nogle indies igen, så starter nok Nindie Klubben op igen snart, så jeg kan pålægge mig selv nogle deadlines og måske lokke nogen med til originale oplevelser. Smiley


Sillyyy
Sillyyy

2979
Online
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#4121 - Skrevet 15-04-2021 08:01

Zelda: Twilight Princess og Metroid: Other M.

Twilight Princess er mit yndlings Zelda-spil, og jeg synes det er bedre end jeg huskede det. Både fordi jeg er bedre til engelsk nu og forstår flere ting og detaljer, og fordi jeg synes Breath of the Wild er skrald. Det er super fedt at spille Zelda igen, uden at sværdet går i stykker hele tiden! Jeg kom igennem Snowpeak Ruins og nu er jeg i begyndelsen af Temple of Time.

Jeg har hørt en masse dårlige ting om Other M i sin tid, så jeg er nysgerrig efter at se, hvor slemt det egentlig er. Styringen var svært at finde ud af, skifte mellem 3rd og 1st person er irriterende, og det er ikke præcist at bevæge sig rundt med D-paddet. Spillets cutscenes og voice acting får mig til at grine, især når det er seriøse vigtige øjeblikke, der bliver ødelagt af Samus' tonefald. Da jeg forstod styringen i spillet og det blev mindre frustrerende at spille af den grund, har jeg det sjovt med Other M. Det er skrald, men på den sjove måde, Smiley


BroSmash
BroSmash

1088
Offline
Level: 8 (Pirahna Plant)

1
1ups givet

#4122 - Skrevet 16-04-2021 09:55

Jeg er gået igang med Super Smash Bros. Ultimate fra starten igen. Jeg havde helt glemt hvor fedt story moden er i det spil. Jeg er røget ned i kaninhullet nu 😅


AND
AND

568
Online
Level: 35 (Lakitu)

1
1ups givet

#4123 - Skrevet 16-04-2021 18:02 - Redigeret 16-04-2021 18:03

Jeg er vendt tilbage til gode gamle Pokemon Snap på Nintendo 64, som opvarmning til New Snap, der kommer om lidt.

Jeg har åbnet seks af de syv baner i spillet og fundet ca 55 pokemoner.

Spillet holder stadig virkelig godt op og den gamle grafik er faktisk ikke noget problem, takket være interessante baner og gode figur-animationer. Elsker arkade-elementerne med on rails og point-system! Smiley


Brian_86
Brian_86

125
Offline
Level: 2 (Keese)

2
1ups givet

#4124 - Skrevet 18-04-2021 10:19

Spiller Diablo 3 og er i act 1 “Drowned Temple”. Det er læææænge siden jeg har spillet Diablo (Diablo 2), så det er mega fedt at have det på håndholdt denne gang 😄


martinmartin
martinmartin

1033
Offline
Level: 12 (Fire Keese)

2
1ups givet

#4125 - Skrevet 23-04-2021 19:10

I øjeblikket spiller jeg Tactics Ogre: The Knight of Lodis. Knight of Lodis er en sidehistorie til Tactics Ogre: Let Us Cling Together. Det har været en længere proces at få fat i spillet, da det aldrig kom til EU i starten af 00’erne, hvilket er en kæmpe skam. Men efter at have tabt samtlige eBay auktioner og mistet en kopi i posten, så er det rent faktisk endelig lykkes mig at få fat i det og spille.

Kort fortalt lægger det originale Tactics Ogre fra 1995 et framework for Final Fantasy Tactics serien, hvor Squaresoft nærmest opkøber Quest, så de kan lave et Tactics Ogre spin på Final Fantasy Tactics spin-off’et. Dette gør at de to spil og serier spiller ret ens, om end med forskelligt fokus. The Knight of Lodis ændrer nogle småting, der trækker lidt ned, men på sin vis bringer spillet tættere på et moderne indie spil som Into the Breach.

Jeg er ikke mega langt i The Knight of Lodis, men dialogen og historien er allerede virkelig stærk. Derudover gad jeg godt at vide mere om spillets udviklingshistorie, da ifølge mobygames er der 12 personer, der både er krediteret i Final Fantasy Tactics Advance og Tactics Ogre: The Knight of Lodis. Det som jeg synes er interessant er hvor meget begge spil ligner hinanden, men de samtidig er udgivet og udviklet af to forskellige studier indenfor en kort periode. Jeg ved simpelthen for lidt om udviklers arbejdsmarked (og specielt dem i Japan omkring 00’er), men jeg gad godt at vide mere om hele spillets tilblivelse.

Under alle omstændigheder, hvis man har en interesse i politiske (turbaserede) rpg’er med drager og magi, kan man ikke gå galt med Tactics Ogre serien.