Diablo III: Eternal Colle...

Ugens Downloads: Uge 33 2...

Danskudviklede A Hat in T...

Der er 103 baner i Super ...

WarioWare Gold (3DS)

Se en ny Indie Hightlight...

Adskillige indie-udvikler...

Giana Sister: Twisted Dre...

Little Dragons Café udgi...

Gear.Club Unlimited 2 på...

Spil på vej til Switch

Feedback på ny side

Nintendo Direct

Problem: 3DS legering

Pokémon Let's Go, Pikach...

Work In Progress-tråden!

Nintendo Switch

Alternative nyheder

Switch - spilrygter og sp...

Dine Nintendo Switch-spil

N64 Ultra HDMI

S: Klonoa (Wii)

Tilbudstråden

K: Mario Kart Wii

K: Zelda : Breath of the ...

S: Uåbnede Amiibo'er

B: La Noire til Switch

S : Mario Odyessey + Zeld...

Yu-Gi-Oh! Kort - Rare car...

GBA og GBC Spil til salg

Madden 10 (Wii)

Celebrity Sports Showdown (Wii)

Hvad spiller du nu? Hvor er du? Hvad synes du?


Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

Skrevet 09-12-2010 23:21 - Redigeret 30-05-2018 11:08


Her kan du dele din oplevelser med det spil, som på nuværende tidspunkt optager alt din opmærksomhed! Del din glæde eller frustration. Søg om svar eller giv et godt råd!

Du bedes:

1) Skrive hvad du spiller nu.
2) Skrive hvor du er i spillet (inkluder gerne spoiler-alerts)
3) Skrive hvad du synes om spillet i givende tidspunkt.




[i]Which best describes your opinion about games
I. Mountain Climbing-beyond the hardships lies accomplishment
II. Hiking-the destination can be reached rather comfortably[/i]

KJ85

11897
Online
Level: 57 (Gooper Blooper)

0
1ups givet

#31 - Skrevet 16-12-2010 23:51

Bare mig eller burde megen afdiskussionen i denne tråd ikke flyttes til Zelda forummet?

Anyways, er selv igang med DKC Returns og er nået til Forrest-området. Har indtil videre samlet alle KONG-bogstaver og puslebrikker i de første tre områder, og damn nogle baner er altså hårde.

Kan kun anbefale spillet til andre, og er super med et udfordrende spil Smiley



Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#32 - Skrevet 17-12-2010 03:24

For mig er det helt i orden. Tænkte nemlig at vi kunne føre små diskussioner om vores spiloplevelser, såvel som anbefalinger og lignende henad vejen. Jeg regner med at Spirit Tracks-diskussionen er omkring ved vejs ende nu.



Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#33 - Skrevet 17-12-2010 23:07

Jeg spiller Metroid Zero Mission som jeg lige fik med posten i dag.

Lige nu er jeg på jagt efter Kraid, som jeg har lidt vanskeligheder med at finde ind til.

Jeg har allerede gennemført Metroid Fusion for et par år siden og har interessant nok hørt næsten mere ros givet til Zero Mission(det er interessant synes jeg, når der er tale om en remake og Fushion var overvejende fedt synes jeg). Indtil videre må jeg sige at det oser af Metroid. Det føles som om jeg spiller en klassiker allerede. Samus er lækkert gengivet i flot 2D og det hele virker bare tætpakket og køreklart. Kan ikke sige meget mere på givende fod.



Peblisko

58
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#34 - Skrevet 18-12-2010 00:19 - Redigeret 20-12-2010 13:42

Jonas skrev:
Jeg synes ikke, det nødvendigvis er noget, der går ud over opdagelsesdelen, da opdagelse i Zelda, for mig, ikke handler om, hvor jeg skal gå på den store, grønne græsmark, men snarere de steder, jeg kommer hen. Synes kun det er sjovt at rende rundt på Hyrule Field og finde huller i jorden i starten, og jeg kunne da sikkert blive lige så spændt over, hvor skinnerne fører mig hen (:

Nu har man bare på ingen måde den følelse af frihed som i N64-spillene (som jeg går ud fra er dem du refererer til), da man er fastlagt togskinnerne uden de store overraskelser, og nu kommer noget vigtigt:

Noget, der for mig nok er det mest essentielle problem, er tempoet: det går alt for langsomt i forhold til hvor lidt kontrol man har. Hvis man havde en masse frihed kunne tempoet være som i tidligere spil, men fordi det er så begrænsende at være i toget, skal turene bare overstås, men ventetiden er uundgåelig i det tempo.
Denne video illustrerer det meget godt. Det er klart, at det går for uproportionalt hurtigt i forhold til at anskue fjender osv. men det er mere som kontrast til det egentlige, dødssyge togtempo.

Men jeg tror, jeg må indse, at I faktisk kan lide spillet for nogle af de ting, hvor jeg synes Nintendo er sluppet billigt. Jeg er stadig ikke enig om Zelda, omend den søsterlige og beskyttede klart er positivt, så synes jeg det bliver overskygget af det, jeg allerede har nævnt.
I forhold DryBones: jeg er faktisk lidt ærgerlig over at få understreget, at du har den komplet modsatte holdning til CPU monologerne. Det er ikke så meget snakken i sig selv, men mere indholdet. Jeg kan sgu også godt lide, når ens fe vækker lidt humoristisk liv til hvad man ser, så man ikke helt er overladt til sig selv, men med Zelda har det taget overhånd. Det kan også godt være, at jeg måske fandt dem trivielle pga. min rutinerede tilgang til Zelda, og jeg håber kun det idiotsikrer de stakkels nybegyndere og ikke trætter dem.

Dog vil jeg indrømme, at de der survival/boss rush mode godt kan krydre udfordringen, men da jeg var "færdig" med spillet og man endelig kunne bruge det, var det bare ikke det jeg var mest motiveret til. Det kan godt være, jeg skulle finde det frem, for nu er bosserne heller ikke lige så trivielle længere (da det er lang tid siden).
Jeg tror, du har ret i, at spillet gør nogle af de rigtige ting, og der skulle bare være flere af den slags ekstra missioner. Kan ikke se ligheden med AC dog, måske du kunne uddybe?

Det er dog heller ikke helt galt, de har finpudset rigtig mange ting fra PH; genbrugt hele figurer, det er jo set før, bl.a. i vores før diskuterede og elskede Oracle-spil. Måske jeg bare havde ventet mig en fortsættelse til PH a la hvad MM var for OOT. For mig er polering af formlen et nøgleord for det solide ved spillet, men toget er et nøgleord, der opsummerer det tarvelige. Jeg vil virkelig gerne kunne lide det.
Hvis jeg skal nævne noget positivt ved togturene er det, at jeg afgjort synes det skal være en fremtidig Smash Bros.-bane, hvor man kæmper på toget gennem Hyrule.



Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#35 - Skrevet 19-12-2010 17:37

Hey. Jeg vil lige sige at jeg godt kan forstå hvor du kommer fra med dine overvejelser og kritikpunkter - tror vi har forskellige referencepunkter til hvilket type Zelda-spil vi foretrækker Smiley

For lige hurtigt at uddybe med Animal Crossing, vil jeg hurtigt nævne at det er et spil jeg ikke har spillet, men har hørt om og forstår appellen nogenlunde.
I Spirit Tracks er der mange toggenstande, som kan købes, og skattene der kræves er ikke altid småting(at bytte skatte online går jeg udfra hjælper, men ellers). I en periode på flere uger tændte jeg spillet stort set hver dag for at melde mig i den daglige konkurrence ved postkasserne, hvor man kan være heldig at vinde enten meget sjældne skatte, der kan bruges til valuta, eller meget dyrebare skatte, som kan byttes til penge. En anden ting jeg gjorde dagligt var at køre til en særlig række punkter jeg havde indtegnet på kortet, hvor der til tider blev solgt sjældne skatte. Og nu hvor jeg var i gang kunne det være jeg tog en tur med et af minispillene, hvor man også kan vinde diverse skatte. Ind i mellem stødte jeg på en person, der ville have et lift og det endte med at blive en ret vedvarende og hygsom/chillet affære.



Lukas Skywalker

1803
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#36 - Skrevet 19-12-2010 18:36

For efterhånden noget tid siden spillede jeg denne del af Golden Sun: Dark Dawn, hold op hvor var det da antiklimatisk som bare pokker Smiley



Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#37 - Skrevet 19-12-2010 18:40

Jeg er en 6-7 timer inde i Dark Dawn. Desværre skriver jeg eksamensopgave, så har ikke tid til at spille det før sent tirsdag. Smiley Det er ganske udmærket indtil videre, men godt nok nemt.



Lukas Skywalker

1803
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#38 - Skrevet 19-12-2010 18:43 - Redigeret 19-12-2010 18:43

Rigtig nemt ja... Og det bliver ikke synderligt sværere. Hvad synes du om den åndssvage mængde dialog der er? Det bliver bedre jo længere spillet skrider frem, men især i starten er det bare fuldstændig tåbeligt. ALT skal bare diskuteres ned til mindste detalje. "Så lad mig da forhelvede bare tage den sten og løbe ud herfra og videre til næste dungeon. Hva, hvad den gør? Ingen anelse. Kan det ikke være ligemeget Smiley?"



Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#39 - Skrevet 19-12-2010 18:58

Det lyder som et spil jeg vil springe over. Er det betydeligt lettere end de første?



Mecha_tails

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#40 - Skrevet 19-12-2010 19:34

Sidder hjemme og spiller Halo: Reach lige nu ;b.
Det er altid fedt, og man er velkommen til, at joine Smiley

Gamertag: Cruelmecha



Peblisko

58
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#41 - Skrevet 20-12-2010 13:46

Jeg får helt lyst til at spille Dark Dawn, når I siger de ting, da jeg hader svære rollespil Smiley spiller dem kun for historien. Men for meget dialog er for meget dialog.



Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#42 - Skrevet 23-12-2010 00:38

Jeg spiller stadig Metroid Zero Mission på min Gameboy Micro.

Har gennemført det en gang på Normal og tager nu en på Hard kombineret med et forsøg på at få 100%.

Det bliver ikke meget mere Metroid end Zero Mission - et remake af det allerførste Metroid-spil til NES og jeg går udfra at en af idéerne bag remaket er at gøre det lettere og mere tilgængeligt for folk at spille igennem Samus' første eventyr og hele historiens indledning. Banedesignet er intet mindre end mesterligt og det er i det hele taget en meget kompakt spiloplevelse, som til gengæld ikke varer særligt længe at gennemføre(tror jeg brugte 6-7 timer). På samme tid, selv om jeg knapt nok har spillet originalen før, er det en helt særlig følelse at vide at man spiller en komplet nytænkning af spillet, der startede det hele. Det fede er at spillet kan spilles igen og igen for at få 100% og for at lave speed runs, hvilket jeg for første gang i mit liv er fristet til. Jeg er meget taknemmelig for at jeg besluttede mig for at købe det spil.
Til sidst er det værd at nævne at det originale Metroid også er med i spillet. Et kirsebær på toppen Smiley



Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#43 - Skrevet 23-12-2010 00:48

Metroid Zero Mission er klart en af de bedste remakes nogensinde. Det føles faktisk som et helt nyt spil, og generelt er styring, tempo og alting bare helt i top.

Hvis du vil speedrunne det så burde det ikke være så svært at finde en guide til hvordan det skal gøres et eller andet sted... Der er faktisk meget få svære ting du skal gøre på den optimale rute (det sværeste er en serie af gentagne bomb jumps for at slippe ud af en kløft og nogle meget præcise bomb jumps for at nå over en bestemt sprække), og det er ret sjovt.

Det er selvfølgelig altid svært at minimere tiden du bruger selvom du bruger den optimale rute. Jeg var selv ca. ½ minut fra (den dengang aktuelle) verdensrekord, men så følte jeg også jeg havde løbet ind i en mur med hensyn til at forbedre den.



Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#44 - Skrevet 23-12-2010 01:04

Jeg er 100% enig. Kan ikke forestille mig et bedre remake.

Det lyder rigtig spændende og alligevel en smule intimiderende. Jeg ved ikke om jeg ender med at gå efter den helt store - har på fornemmelsen at det kræver rigtig meget tid og energi(for ikke at tale om fokus). Nu hvor jeg har gennemført spillet og forhåbentligt snart også 100%, vil jeg prøve at se hvor hurtigt jeg kan komme igennem spillet uden guide-hjælp eller lignende - derefter må jeg se om jeg har smag for mere.

Har du forresten set den her? Smiley



Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#45 - Skrevet 23-12-2010 01:38

Jep. Jeg har bare aldrig selv udført den, fordi... den er i princippet helt ubrugelig. Det er dog stadig ret cool og vidner godt om hvor åbent spillet egentlig er.