Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Spilgrafik

Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

Skrevet 20-06-2012 21:36

Ligesom musik, så er grafik også en stor del af et spil. Det er sjældent noget der gør et spil godt, men det kan gøre et godt spil endnu bedre. Denne tråd er til at dele grafik der var enormt god for sin samtid eller spil der havde en unik grafikstil over sig.

Jeg vil gerne starte ud med 2 spil fra denne generation, som jeg synes har en fed grafikstil.





LinkTheWindWaker
LinkTheWindWaker

3011
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#16 - Skrevet 30-06-2012 22:15 - Redigeret 30-06-2012 22:18

Jeg spillede aldrig ICO og Shadow of the Colossus i sin tid, men købte HD-genudgivelserne til PS3 og var rigtig glad for især ICO. Spillene er noget for sig selv, og jeg glæder mig til at se mere til The Last Guardian, som desværre bliver ved med at blive udskudt.

Apropos Kirby og garn: Der findes et point'n click-spil til pc, som hedder The Dream Machine. Her er grafikken dog ikke lavet ud af garn og stof, men af modellervoks. Alt i spillet er bygget i virkeligheden ud af modellervoks og så sidenhen blevet scannet ind på en computer. Det er en virkelig fed og meget personlig stil:


Et andet spil, det kommende The Swapper gør også brug af modellervoksmodeller og ser ligeledes fantastisk ud:


Et andet spil, jeg også lige er nødt til at nævne, er Ni No Kuni, som udkom til Nintendo DS i sin tid og nu er på vej til PS3 i HD. Studio Ghiblis fantastiske æstetik kommer man ikke udenom:



Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#17 - Skrevet 30-06-2012 23:38 - Redigeret 30-06-2012 23:39

Jeg er lige gået i gang med Metroid: Other M og ligesom med Metroid Fusion kan jeg ret godt lide det kulørte, sære og næsten ekspressionistiske udtryk spillet har. Det er som om fjenderne er designet med henblik på at vække følelser af fremmedhed i spilleren. Deres opbygning, proportioner, farver og måden de eksploderer i et hav af slim skaber en ret unik stemning.


Kæmpehvepse med orange vinger og hjelme i Other M


"WTF" fjende i Other M


Bossen, Nightmare, i Metroid Fusion



Prime-spillene har derimod et mere "naturalistisk" og afdæmpet udtryk, der kan roses for andre ting


AND
AND

462
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#18 - Skrevet 01-07-2012 02:23

Elsker Metroid Prime-spillenes grafiske stil! Klart noget af det fedeste til Gamecube Smiley


martinmartin
martinmartin

1003
Offline
Level: 12 (Fire Keese)

0
1ups givet

#19 - Skrevet 01-07-2012 05:09

Hassus skrev:

Bossen, Nightmare, i Metroid Fusion



Hahahha. Nightmare, mand. Jeg lavede en tråd på den gamle Club Nintendo side for at få tips til at klare ham. Det må efterhånden være ti år siden. Metroid Fusion var virkelig et godt spil. Metroid spillene er generelt også gode.

Hvordan er Other M spillet? Jeg mangler at få spillet Metroid Prime 2 og 3, men jeg stod ret meget af på Prime 2 og det første Metroid Prime led og lider stadig under af at være alt for let. Dog - trods for lav sværhedsgrad - er Metroid Prime et virkelig godt spil. Jeg følte bare at de i Metroid Prime 2: Echoes glemte, hvad der gjorde Metroid til Metroid.


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#20 - Skrevet 01-07-2012 09:20

M skrev:

Hassus skrev:

Bossen, Nightmare, i Metroid Fusion



Hahahha. Nightmare, mand. Jeg lavede en tråd på den gamle Club Nintendo side for at få tips til at klare ham. Det må efterhånden være ti år siden. Metroid Fusion var virkelig et godt spil. Metroid spillene er generelt også gode.

Hvordan er Other M spillet? Jeg mangler at få spillet Metroid Prime 2 og 3, men jeg stod ret meget af på Prime 2 og det første Metroid Prime led og lider stadig under af at være alt for let. Dog - trods for lav sværhedsgrad - er Metroid Prime et virkelig godt spil. Jeg følte bare at de i Metroid Prime 2: Echoes glemte, hvad der gjorde Metroid til Metroid.



Sjovt du synes at Prime er for let. Jeg sad fast flere gange i et par af bosskampene - det var dog også på et tidspunkt, hvor jeg ikke havde så mange "skillz" som jeg har i dag. Fusion husker jeg til gengæld som ret overkommeligt(det spillede jeg også senere). Jeg ved ikke hvad sandheden er, hehe.

Other M synes jeg personligt indtil videre er et fedt spil. Det ligner mest Fusion i sin stil og opbygning og har et øget fokus på Samus og hendes historie. Det er flot at se på, let at styre og har en ok sværhedsgrad synes jeg. Det skiller sig ud fra andre spil i serien ved at være så filmisk som det er og ved at have en anderledes styring. Det er svært at forklare. Er man nysgerrig, synes jeg man skal give det en chance.


Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#21 - Skrevet 03-07-2012 01:34

Nogle gange sker det at spil fanger min interesse udelukkende baseret på grafikken. Det er dog som oftest mere stilen end hvor pæn den er når dette sker, blandt andet er det sket med Muramase: The Demon Blade,




AND
AND

462
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#22 - Skrevet 03-07-2012 11:57

#20-21 - enig med Hassus, vedr. Other M. Har heller ikke spillet det så meget endnu, men det virker altså ret fedt indtil videre. Det er lidt lettere at gå til, end Metroid traditionelt er, og samtidig er spillet mere lineært end Prime-spillene. Og så er det bare super blæret, den måde man skifter imellem 2D og 3D på, selvom det naturligvis mest er et gimmick - selve opdage-funktionen i 3D-visningen virker ikke specielt godt, men det fylder vist heller ikke så meget i spillet.

Om man er til historie-fortællingen kommer nok meget an på, hvad man ser i metroid-spillene - fortællingen blev helt droppen (næsten...?) i Prime-spillene, og det markerede den der ensomhed, der er over Metroid på en super fed måde, synes jeg. Til gengæld var der mere fortælling i indledningen af de ældre spil i serien, eksempelvis Super Metroid, det var dog slet ikke som i Other M, med voice actors og hele molevitten. Personligt synes jeg at det er lidt ligegyldigt, og historien er ikke særligt fængslende, men spillet er stadig fedt at spille Smiley


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#23 - Skrevet 03-07-2012 12:25 - Redigeret 03-07-2012 12:27

AND skrev:
Om man er til historie-fortællingen kommer nok meget an på, hvad man ser i metroid-spillene - fortællingen blev helt droppen (næsten...?) i Prime-spillene, og det markerede den der ensomhed, der er over Metroid på en super fed måde, synes jeg.



Det er interessant med Prime-spillene i forhold til historie. Der er to ting jeg synes man kan sige om det:
- For det første er det mere eller mindre frivilligt hvor meget man vil sætte sig ind i historien. Scanner man alt i Prime har spillet en ret dyb fortælling, der bliver fortalt ud fra flere forskellige perspektiver. Man får både mulighed for at sætte sig ind i Chozoernes spirituelle verdensbillede og rumpiraternes kyniske griskhed. Er man ikke interesseret i historien kan man mere eller mindre selv frit vælge om man vil spille spillet på en måde, hvor den næsten ikke har betydning.
- For det andet foregår historien i Prime-trilogien lidt i sin egen bobbel i forhold til hovedhistorien som du nævner med Super Metroid, osv. Serien blev sat mellem Metroid I og II så Retro Studios havde mulighed for at inkludere Metroids i spillene(før de angiveligt blev udryddet) - ellers er trilogien lidt en historie i sig selv. Fjenden i spillene er som jeg ser det ikke Metroid Prime, ikke Dark Samus, men Phazon - det radioaktive, muterende og parasitiske stof, der truer med dels at invadere universet med Dark Samus som hjælp(hun ér mere eller mindre Phazon selv i menneskeskikkelse) og dels at blive brugt i rumpiraternes krigsførelse. Plottet kommer dog aldrig rigtigt ind og røre ved hovedhistorien på nogen betydningsfuld måde som jeg husker det.

Det var lige et kolosalt sidespor til tråden, men håber det spreder lidt lys over historien og Metroid Prime Smiley