N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Inti Creates annoncerer U...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Unavngivet

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 27-11-2010 12:41 - Redigeret 11-05-2012 17:51

.

Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#91 - Skrevet 25-10-2011 11:31

Pokemon Silver/Gold/Crystal - National Park

Nostalgi på lyd

Det er helt utrolig hvor stor en verden de kunne skabe på en konsol, der ikke var meget kraftigere end NES'en og samtidigt havde sort-hvid grafik.

Selv i dag er det sjældent at man ser så stort et univers springe ud af ingenting gennem ét enkelt spil.

Det var virkelig populært og samtidigt var det et enormt socialt fænomen.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#92 - Skrevet 25-10-2011 12:36 - Redigeret 25-10-2011 12:40

Det var jo netop pga. den simple teknologi, at de fik lavet sådan en stor verden. Det tager ekstremt lang tid at udvikle fyldestgørende content i 3D-spil. Selvom Ocarina of Time var et godt spil, så var det fx en stor tilbagegang i forhold til Hyrule og overdenen. Hyrule blev pludselig til en 'kæmpe container' med en række tilhørende 'rum'. Den dag Pokemon går all-in i 3D, så kommer det samme til at ske. Miyamoto vil elske det, men vil Pokemon-fansene?


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#93 - Skrevet 25-10-2011 13:04

Spørgsmålet er hvor længe folk vil være tilfredse med old school sprite grafik.
Folk der voksede op med det originale Pokémon ville sikkert være tilfredse og Gamefreak får næppe nogen problemer med at finde interesserede grafikkere.
Men det er ikke til at sige hvordan mainstream gamerne har det i dag eller i fremtiden.

Evt. kunne man bevare 2D-elementet, men gøre det mere high res., som Nintendo gjorde med Wario Land: Shake Dimension. Jeg tror ikke engang det ville kræve mere arbejde.
Men så risikerer man at det kommer til at ligne anime, mere end spilgrafik.
Måske de skulle prøve at gøre det mere malerisk og tilføje massere af skygger osv. Men så bliver det besværligt at animere og de risikere at ramme 'the uncanny valley'.

Det handler lidt om at finde en balance mellem det realistiske og det cartoony, det minimale og det teknisk krævende.

En fyr fra Gamefreak udtalte dog at de 'aldrig vil droppe 2D-sprites til Pokémonerne'.
Men med Nintendo, der puster dem i ryggen, kan man aldrig vide sig sikker.(Pokémon Red/Blue: Theme of Lavender Town- Youtube)

Scary stuff!


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#94 - Skrevet 25-10-2011 13:16 - Redigeret 25-10-2011 13:17

Jeg ser absolut intet behov for, at Pokemon skal gå i 3D - udover det sædvanelige skrigeri fra hardcore gamers og nørder, der per definition mener, at 3D er bedre end 2D ("oh so immersive!" ).

Forbedr grafikken og udfyld mere og bedre content i Pokemon, så er jeg ret sikker på, at de fleste bliver glade.

Problemet er dog, at mange spiludviklere ikke ønsker at forbedre 2D-spil alt for meget, fordi de mener, at det er forældet. Læg bl.a. mærke til, hvordan argumentet for at lave 2D-spil i dag altid bygger på, at de kun sælger pga. "nostalgi" eller "let tilgængelighed". Men prøv at forestil dig, hvor stort og fabelagtigt et Pokemon - eller Zelda-spil - man kunne lave på en konsol som Wii, hvis man tog udgangspunkt i den originale Pokemon- eller ALttP-skabelon og så bare gjorde grafikken flottere og så ellers fyldte på. ALttP fyldte vel under 10MB i sin tid. Og hvor meget plads er der på Wii-disken? Og forskellen på processorkraft? Verdenen kunne blive fem gange så stor. Langt flere karakterer og fjender på banen. Nye angreb. Nye transport muligheder. Og man kunne lave det online. For mig at se er dét fremtiden frem for mere instruerede (læs: scriptede) eventyr, som Zelda er blevet til.

Content og connectivity er fremtiden. Nintendo, vågn op.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#95 - Skrevet 25-10-2011 16:05

Jeg ville ikke have noget imod et top-down Zelda-spil med 3D-grafik, though (lidt bedre end det vi så i DS-spillene dog Smiley), selvom man også kunne tage FSA-stilen og gøre den endnu pænere.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#96 - Skrevet 26-10-2011 20:07

The Steel Samurai!


yasw
yasw

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#97 - Skrevet 26-10-2011 20:24

Hvis nu id hyrede ham her til soundtracket til Doom 4...

Doom theme song


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#98 - Skrevet 26-10-2011 20:28 - Redigeret 26-10-2011 20:31

Nice. Igen... hvorfor er alt videospilmusik blevet gjort un-catchy?

Zelda havde nice musik back in the days. Episk og catchy. Og Doom! Awesome. I dag har alle de store spil bare cinematisk LOL-musik, der skal "give stemning" ligesom i en Hollywood film. Jeg tror. at jeg fra nu af vil smide Doom-temaet i ørene hver gang jeg spiller et FPS.

The original one


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#99 - Skrevet 26-10-2011 21:03

Tema sange i spilreklamer er vel en slags VG music...

Japansk Super Mario RPG Reklame

Det er imponerende, hvordan de både kan administrere at synge på japansk og engelsk, samtidigt med at det hele lyder besynderligt svensk.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#100 - Skrevet 26-10-2011 21:11

Det kommer an på spillet igen.
Jeg syntes det cinematiske er meget pasende til menge spil. Det giver altså virkelig stemning, og nogen gange den samme effeckt/ bedre end i holltwood film. Cinematiske steder passer cinematiske melodier bedre ind, omvednt så hvor der er rent gameplay så skal det være lidt catchy Smiley
Med det sagt findes der mange gode arcademelodier endu til nyere spil.
Deteny islands
karoshi 2 theme (anti sad song)
Denne gamle trailer viser virkelig hvordan musik skal være i spil.


Bota
Bota

140
Offline
Level: 20 (Moblin)

0
1ups givet

#101 - Skrevet 26-10-2011 21:47

Dragon Quest V: Ocean Voyage
Dragon Quest IX: Sea Breeze

Er ikke den store fan af DQ's soundtracks generelt, men lige havmelodierne er virkelig gode.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#102 - Skrevet 26-10-2011 21:49 - Redigeret 26-10-2011 21:50

Doom minder mig en lille smule om Painkiller.

http://www.youtube.com/watch?v=WS6-vI70oc0

(av det er ringe kvalitet Smiley)


Kragh
Kragh

17
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#103 - Skrevet 26-10-2011 21:56

Hvorfor kalder I det for cinematisk musik?


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#104 - Skrevet 26-10-2011 21:57 - Redigeret 26-10-2011 22:21

Fordi det minder om noget man hører i en film, I guess. kan godt være at det er forkert i din diskurs, dog. Smiley

Er der andre end mig, der gerne så musik i sådan en stil her i et nyt Mario-spil, der ikke var en spin-off?
http://www.youtube.com/watch?v=ZFU_JOdS2UM


Kragh
Kragh

17
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#105 - Skrevet 26-10-2011 22:23 - Redigeret 26-10-2011 22:32

Det er i hvert fald ikke et begreb man anvender i videnskaben, hvilket skyldes at det ikke rigtigt giver mening. Taler man om filmmusik, taler man egentlig bare om musikken i en film, det siger ikke noget stil, genre, udtryk, arrangement - noget som helst. Det samme gør cinematisk heller ikke. Et begreb fx Karen Collins anvender i standardværket "Game Sound", men der betegner det ligeledes den musik der er i cinematiske sekvenser. Og så igen, så er det ikke 'min' diskurs, men - om man vil - en videnskabelig diskurs. Anerkender man de(n) videnskabegelige metode(r) mener jeg, at det er ret uomtvisteligt ikke at er en fejlagtig beskrivelse - akademisk set. Jeg har slået det op i de støste musikleksika der eksisterer, men de har slet ikke et opslag på 'cinematic', andet end dem her...