Skrevet 27-11-2010 12:41 - Redigeret 11-05-2012 17:51
.#91 - Skrevet 25-10-2011 11:31
Pokemon Silver/Gold/Crystal - National Park#92 - Skrevet 25-10-2011 12:36 - Redigeret 25-10-2011 12:40
Det var jo netop pga. den simple teknologi, at de fik lavet sådan en stor verden. Det tager ekstremt lang tid at udvikle fyldestgørende content i 3D-spil. Selvom Ocarina of Time var et godt spil, så var det fx en stor tilbagegang i forhold til Hyrule og overdenen. Hyrule blev pludselig til en 'kæmpe container' med en række tilhørende 'rum'. Den dag Pokemon går all-in i 3D, så kommer det samme til at ske. Miyamoto vil elske det, men vil Pokemon-fansene?#93 - Skrevet 25-10-2011 13:04
Spørgsmålet er hvor længe folk vil være tilfredse med old school sprite grafik.#94 - Skrevet 25-10-2011 13:16 - Redigeret 25-10-2011 13:17
Jeg ser absolut intet behov for, at Pokemon skal gå i 3D - udover det sædvanelige skrigeri fra hardcore gamers og nørder, der per definition mener, at 3D er bedre end 2D ("oh so immersive!" ).#95 - Skrevet 25-10-2011 16:05
Jeg ville ikke have noget imod et top-down Zelda-spil med 3D-grafik, though (lidt bedre end det vi så i DS-spillene dog ), selvom man også kunne tage FSA-stilen og gøre den endnu pænere.#97 - Skrevet 26-10-2011 20:24
Hvis nu id hyrede ham her til soundtracket til Doom 4...#98 - Skrevet 26-10-2011 20:28 - Redigeret 26-10-2011 20:31
Nice. Igen... hvorfor er alt videospilmusik blevet gjort un-catchy?#99 - Skrevet 26-10-2011 21:03
Tema sange i spilreklamer er vel en slags VG music...#100 - Skrevet 26-10-2011 21:11
Det kommer an på spillet igen.#101 - Skrevet 26-10-2011 21:47
Dragon Quest V: Ocean Voyage#102 - Skrevet 26-10-2011 21:49 - Redigeret 26-10-2011 21:50
Doom minder mig en lille smule om Painkiller.#103 - Skrevet 26-10-2011 21:56
Hvorfor kalder I det for cinematisk musik?#104 - Skrevet 26-10-2011 21:57 - Redigeret 26-10-2011 22:21
Fordi det minder om noget man hører i en film, I guess. kan godt være at det er forkert i din diskurs, dog.#105 - Skrevet 26-10-2011 22:23 - Redigeret 26-10-2011 22:32
Det er i hvert fald ikke et begreb man anvender i videnskaben, hvilket skyldes at det ikke rigtigt giver mening. Taler man om filmmusik, taler man egentlig bare om musikken i en film, det siger ikke noget stil, genre, udtryk, arrangement - noget som helst. Det samme gør cinematisk heller ikke. Et begreb fx Karen Collins anvender i standardværket "Game Sound", men der betegner det ligeledes den musik der er i cinematiske sekvenser. Og så igen, så er det ikke 'min' diskurs, men - om man vil - en videnskabelig diskurs. Anerkender man de(n) videnskabegelige metode(r) mener jeg, at det er ret uomtvisteligt ikke at er en fejlagtig beskrivelse - akademisk set. Jeg har slået det op i de støste musikleksika der eksisterer, men de har slet ikke et opslag på 'cinematic', andet end dem her...