Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Load spil fra extern hard...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Unavngivet

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 27-04-2011 12:55 - Redigeret 11-05-2012 18:04



Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#46 - Skrevet 30-04-2011 13:36

Hvordan er de forskellige?
Udover at to af dem var dårligt udført og det sidste er indhyldet i nostalgi?

Jeg har ikke rigtigt spillet nogle af de tre, så det er derfor jeg muligvis tog fejl i min antagelse Smiley


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#47 - Skrevet 30-04-2011 14:07 - Redigeret 30-04-2011 14:14

For det første havde man ikke en båd, man skulle sejle rundt i, i ALttP. Dungeons var også mere baseret på action end puzzles (har ikke noget imod puzzles, da jeg synes, de er sjove at løse, men dem i PH gik typisk ud på at tænde en kontakt et sted for at åbne en dør et andet sted >_>[b][/b]).
PH kunne også godt have brugt et D-pad. Selvom styringen da var meget sjov, specielt med de forskellige items, så var sværdkamp med touch-skærmen bare underlig i længden.


Peblisko
Peblisko

58
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#48 - Skrevet 30-04-2011 15:03

Godt at se MM få så meget luv.
Jeg tror de fleste har et særligt forhold til det første spil i serien, de klarede. Jeg vil aldrig glemme minderne med TWW (som var mit) men MM er bare så unikt og kan ændre ens syn på serien fuldstændigt. Mere originalt end OOT og før de gik over til det alt for idiotsikrede gameplay der siden har præget serien.

Det jeg også godt kan lide ved fx Link's Awakening er, at det i princippet bare skulle være et lille Zelda-spil på Gameboy. Udviklet af et mindre hold, der tog det allerførste Zeldas gameplay og placerede det på Koholint Island, som var en drøm vindfisken havde. Senere tog Oracle-spillene og finkæmmede idéerne og udvidede universet - 3D-udgaver af disse verdener ville være mind-blowing i sig selv - men LA kom først, udsprang egentlig mere ud fra Kaeru no Tame ni Kane wa Naru og var stadig spændende dengang og er det stadig i dag (modsat det første NES-spil imo).


koopi
koopi

1580
Offline
Level: 7 (Korok)

0
1ups givet

#49 - Skrevet 30-04-2011 15:40

New Link to the Past ville være utroligt fedt! Det SKAL bare ske.


Navn
Navn

38
Offline
Level: 19 (Bullet Bill)

0
1ups givet

#50 - Skrevet 30-04-2011 20:52

New The Legend of Zelda a Link to the past Wii Smiley


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#51 - Skrevet 30-04-2011 21:26

Jeg så egentligt hellere at Nintendo ville annoncere en helt ny serie i stedet.

Folk siger hele tiden at det kunne være fedt med et moderne Ice Climbers og Balloon Fight eller som her et nyt klassisk Zelda osv.
Men er det vi egentligt burde efterspørge ikke nogle nye IP'er fra Nintendo?

Pikmin er vel den nyeste originale franchise fra Nintendo, i traditionel forstand, og det udkom for ca. 10 år siden!


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#52 - Skrevet 30-04-2011 21:46 - Redigeret 30-04-2011 21:53

Jeg er enig i behovet for nye serier, Togbis, problemet er bare, at Nintendo ikke kan finde ud af at skabe content mere. Selv ikke i deres nuværende spilserier, kan de finde ud af at skabe content. De kan give Mario en vandpumpe eller Link et nyt sværd, men at skabe nyt indhold i de to heltes respektive verdener, kan de ikke. Det er altid bare det samme content + nye gameplay gimmicks = boring.


chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#53 - Skrevet 03-05-2011 08:01

Alexander så prøv at komme med et eksempel på et Mario der er helt nyt såkaldt content


Zalman
Zalman

322
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#54 - Skrevet 03-05-2011 08:24

inb4 "NSMBW fordi det solgte godt."


Dead-Cheese
Dead-Cheese

1967
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#55 - Skrevet 03-05-2011 08:48 - Redigeret 03-05-2011 08:49

Spyro (1, 2, 3).

Hvorfor laves der ikke spil som spyro længere!?
Det er en af mine absolutte favorit spil lavet til ps1. Siden de ikke kom til flere platforme (ps2 og GC måske "Xbox"?) gik det fuldkommen galt... Jeg mener nr. 4 var meget sjov, men hvad skete der for ladetiderne? Jeg kunne nå at gennemføre kirby til gameboy, eller hente og spise en pose popcorn... Uden sjov, jeg sad nogle gange at spillede gameboy ved siden af. Det er bare ikke ok. Nr. 5 var så virkelig vejen til enden. Jeg droppede spillet midt inden i... Det var ikke spyro, men et nogenlunde godt spil.
Så kom new begining... WTF!? Rpg!? Nej... Nej, nej, nej, nej!!! Så dårligt! Har set clip fra det og det er IKKÈ spyro. Hvad skete der med den lille lilla drage? Vent sparx har arme, en stemme og en utrolig iriterende personlighed!? NOOO!
Kunne de ikke lave et spil der omhandler tiden mellem nr. et og to da nr. 1 ligger op til en nr. "2", som ikke kommer, men istedet efterfulgt af gateway to glimmer?
Så vil jeg lige nævne gba serien med spyro... Ok, ikke fulstændig elendig, men bare dårligt. Jeg spiller dem faktisk lidt...

Med de nyere spil har de sat sig ned. Tænkt. "Hvordan ødelægger vi bedst dette fantastiske spil"? Så skrev de alle ideer ned og udførte dem og resultatet var så new begining.

Er der andre der har det som mig?


Zalman
Zalman

322
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#56 - Skrevet 03-05-2011 09:06

Maxio skrev:
Hvorfor laves der ikke spil som spyro længere!?


Fordi Insomniac ikke står bag serien længere. Det samme med Crash og Naughty Dog.

Men ja, du er ikke den eneste.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

1967
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#57 - Skrevet 03-05-2011 10:04

Zalman skrev:

Maxio skrev:
Hvorfor laves der ikke spil som spyro længere!?


Fordi Insomniac ikke står bag serien længere. Det samme med Crash og Naughty Dog.

Men ja, du er ikke den eneste.



Jeg glemte at nævne det i min post, men ja det er nok derfor. Men de kunne godt have holdt princippet i spillene. Den nye genre passer ikke til serien. Siera har ikke formået at lave det godt... Da jeg ikke har de nye spil kan joeg dog ikke se om de er publisher eller develover... Men jeg er ligeglad, det er en død serie.


stelzig
stelzig

4720
Online
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#58 - Skrevet 03-05-2011 12:09 - Redigeret 03-05-2011 12:11

Yeh spyro og crash var awesome til ps, men alt efter var vist ikke for godt... Må dog indrømme at jeg aldrig har prøvet noget spyro efter de tre første Smiley
Men kan da sige at loading i tiden i crash bandicoot wrath of cortex også havde elendige loadingtider (på ps2 at least) og var markant dårligere end 1, 2, 3, team racing og bash Smiley

Heldigvis lavede insomniac så ratchey&clank på ps2 i stedet og det er IMO endnu bedre end spyro - mens naughty dog lavede jak&daxter hvilket også er meget godt, men der ville jeg personligt have foretrukket mere crash bandicoot fra dem heh Smiley

Omkring nye serier fra nintendos side er det ikke sindsygt vigtigt for mig. Så længe det er godt (synes jeg faktisk ikke pikmin var) så må de hjertens gerne fortsætte med de figurer og verdener de skabte for helt tilbage i starten.


LocoLogo
LocoLogo

3
Offline
Level: 7 (Korok)

0
1ups givet

#59 - Skrevet 04-05-2011 21:52

Først og fremmest vil jeg da gerne lige sende et par varme tanker til Spyro og Crash, som gik fra hot til not. Hvad med Banjo kazooie? Det er endda samme udvikler Smiley

Jeg tror Alexander, at du har det som mange andre gamere, at man ønsker sig tilbage. Sådan har jeg det jo også selv. Jeg savner 3D platform æraen fra 90'erne, og mener at alt gør sig bedst i 64 bit. No kidding Smiley

Jeg foretrækker såmænd ikke nye IP's fra Nintendos side, da det vil give mindre fokus på serier som Mario, Zelda og Donkey Kong som er grunden til, at jeg er Nintendo-fan. Dog ikke større fan end at jeg i Gamecube perioden hang mest ud med min ps2, da jeg syntes Nintendo satte for mange fødder forkert (Sunshine var cool) Smiley

Vil lige komme med et spil jeg kunne tænke mig idag: Solomon's Key... Men jeg elsker også puzzles i alle spil