N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

VGA optakt: Top 10 bedste spil i 2014? (Alle formater)

MathiasBS
MathiasBS

0
Offline
Level: 5 (Cheep)

0
1ups givet

Skrevet 30-11-2014 15:19

VGA finder sted om under en uge, så tænkte det kunne være sjovt hvis folk listede deres 10 bedste spil fra 2014, og måske tilknyttede en kommentar eller to Smiley Skriv også det værste spil i har spillet i år!

Jeg har valgt at udelukke remakes, genudgivelser og HD-opdateringer (Halo: MCC, GTA V, Last of Us: Remastered, Tomb Raider: Definitive Edition, Sleeping Dogs etc). Hvis du syntes nogle af disse fortjener at være årets spil i din bog, er det helt op til dig Smiley

Jeg lægger ud:

Bedste spil 2014
1. Super Smash Bros for Wii U and 3DS
2. South Park: The stick of Truth
3. Plants VS Zombies: Garden Warfare
4. Call of Duty: Advanced Warfare
5. Shadow of Mordor
6. The Evil Within
7. Mario Kart 8
8. The Walking Dead: Season 2
9. Titanfall
10. Destiny

Jeg syntes Wii U havde sit bedste år so far, og var helt klart den konsol med flest gode ekslusive titler, bare ærgeligt der er så lidt 3. parts support. Har endnu ikke spillet Bayonetta 2, Dragon Age: Inquisition og Far Cry 4,, men de er sikkert alle fantastiske.
Det værste spil i år, må være Watch Dogs for mig; spillet er egentlig velfungerende med nogle gode mekanikker, men efter et par timer bliver det som at spille Assasins Creed 1 igen: repeat, repeat, repeat.
Der sker alt for lidt for at bevæge historien fremad, og der bliver nærmest ikke introduceret nogle nye elementer undervejs i spillets campaign. Når du har spillet det i to-tre timer, har man set alt. Multiplayer var rimelig vagt, grafikken var ikke i nærheden af spillets E3 standard tilbage i 2012, værste spilslutning i mands minde og overall var det bare enormt skuffende.
Smash Bros har derimod levet op til alle mine tårnhøje forventninger, og jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har haft det så sjovt med et spil.
South Park var også virkelig overraskende: havde regnet med humoren ville være i top, men ikke at gameplayet også ville det! Fantastisk fanservice og et fantastisk spil.

Jeg syntes 2014 var et meget vagt gaming år i forhold til 2013 (Bioshock Infinite, Super Marip 3D World, GTA V, The Last of Us), men for Wii U var det et fedt år. Det er ligesom om at Wii U er blevet meget mere attraktiv nu, hvor man har et stort library af gode spil til råddighed. Bruger den langt oftere nu, end jeg har gjort de sidste to år.

Hvad tænker i? Smiley Vær med i diskussion, og lad os varme op til VGA!



    Erik Madsen
    Erik Madsen

    710
    Offline
    Level: 19 (Bullet Bill)

    0
    1ups givet

    #1 - Skrevet 30-11-2014 15:34

    Stick of truth og plants vs zombies over Shadow of mordor og Mario Kart 8. Bayonetta er ikke engang på din liste. Vildt Smiley. Vil gerne komme med min egen liste efter arbejde.


    O-train
    O-train

    326
    Offline
    Level: 35 (Lakitu)

    0
    1ups givet

    #2 - Skrevet 30-11-2014 16:29 - Redigeret 30-11-2014 16:31

    Hmmm... Jeg tror ikke, at jeg kan fylde en hel top 10 ud med spil fra 2014, så jeg snyder lidt og lister de titler, som jeg har nydt at spille mest i 2014 - eller i hvert fald hænger fast i hukommelsen.

    1. Bayonetta 2
    2. Vanquish
    3. Super Mario 3D World
    4. Warlords of Draenor
    5. South Park: The Stick of Truth
    6. Borderlands 2
    7. Mario Kart 8
    8. Steamworld Dig
    9. Hyrule Warriors
    10. Dark Souls

    Jeg synes ærlig talt 2014 har været skuffende. Nintendo har leveret mht. kvalitet men ikke kvantitet. Omvendt har alternativerne spyttet ud med kedelige og intetsigende oplevelser. Forza Horizon 2 og Shadow of Mordor ville jeg gerne prøve, men det er ikke nok til at få mig til at købe en next-gen konsol. Min hype fo Halo MCC døde totalt med multiplayer problemenerne. Glæder mig til 2015, især fordi PS4'eren ser ud til at få en masse godter! Og Xenoblade X :3


    MadsWare
    MadsWare

    124
    Offline
    Level: 14 (Inkling)

    0
    1ups givet

    #3 - Skrevet 30-11-2014 16:43

    Jeg kan pt. kun skrive hvordan jeg regner med at min top 10 kommer til at se ud. Fordi der er en del spil jeg ved kommer på listen, men som jeg ikke har spillet endnu. Men her er mit udkast til hvordan jeg pt. ser min top 10 2014 liste.


    1. Mario Kart 8
    2. Super Smash Bros for Wii U
    3. Persona Q: Shadow of the Labyrinth
    4. Pokemon Omega Ruby and Alpha Sapphire
    5. Fantasy Life
    6. Super Smash Bros for 3DS
    7. Bayonetta 2
    8. Hyrule Warriors
    9. Titanfall
    10. Professor Layton vs. Phoenix Wright




    MathiasBS
    MathiasBS

    0
    Offline
    Level: 5 (Cheep)

    0
    1ups givet

    #4 - Skrevet 30-11-2014 23:47

    Erik Madsen skrev:
    Stick of truth og plants vs zombies over Shadow of mordor og Mario Kart 8. Bayonetta er ikke engang på din liste. Vildt Smiley. Vil gerne komme med min egen liste efter arbejde.



    Som jeg skrev, har endnu ikke spillet Bayonetta 2 Smiley Men yeah, jeg ELSKEDE Stick of Truth og af en eller anden grund også Plants. Har puttet mindst 200 timer i det spil!

    MadsWare skrev:
    Jeg kan pt. kun skrive hvordan jeg regner med at min top 10 kommer til at se ud. Fordi der er en del spil jeg ved kommer på listen, men som jeg ikke har spillet endnu. Men her er mit udkast til hvordan jeg pt. ser min top 10 2014 liste.


    1. Mario Kart 8
    2. Super Smash Bros for Wii U
    3. Persona Q: Shadow of the Labyrinth
    4. Pokemon Omega Ruby and Alpha Sapphire
    5. Fantasy Life
    6. Super Smash Bros for 3DS
    7. Bayonetta 2
    8. Hyrule Warriors
    9. Titanfall
    10. Professor Layton vs. Phoenix Wright



    Er Fantasy Life fedt? Overvejer virkelig at købe det!


    BjarkeM
    BjarkeM

    480
    Offline
    Level: 9 (Bob-omb)

    0
    1ups givet

    #5 - Skrevet 30-11-2014 23:51 - Redigeret 30-11-2014 23:52



    1. Mario Kart 8
    2. Dragon Age: Inquisition
    3. Bayonetta 2
    4. Fantasy Life
    5. Donkey Kong Tropical Freeze
    6. Shadows of Mordor
    7. South Park: TSOT
    8. Warlords of draenor
    9. Small World 2
    10. Democracy 3


    SSBWiiUkan ikke komme på før jeg har spillet det, ellers er listen toppen af hvad jeg har købt i 2014 nogen 2013 titler kan have sneget sig ind....
    Værste spil jeg har spillet i år er One Must DIe


    martinmartin
    martinmartin

    1033
    Offline
    Level: 12 (Fire Keese)

    0
    1ups givet

    #6 - Skrevet 03-12-2014 01:24

    Jeg har vist kun formået at spille tre spil fra i år. Dark Souls II udkom, så jeg begyndte pludseligt at spille noget andet end det første Dark Souls - for en stund. Om end jeg var meget glad for Dark Souls II, så føler jeg at de sidste par måneder har dulmet min entusiasme omkring spillet. Det første er derfor stadig den store oplevelse.

    Mario Kart 8 kom, sejrede og har været enormt underholdende. Jeg elsker(!) at man kan køre fra sine CPU modstandere sådan rigtigt nu. Jeg ved ikke, om det var muligt i det til Wii og jeg husker ikke GCN spillet tydeligt nok, men det har været en ekstrem fornøjelse. Til trods for udvalget af kørere har været små idiotisk sine steder (Baby Mario, Metal Mario, Mario, bamse Mario for at nævne et eksempel), så har jeg spillet det med stor glæde.

    Den store overraskelse fra i år er Shovel Knight! KJ85s virkelig fine anmeldelse fik lige skubbet mig det sidste skub, så jeg købte det. Det er godt nok sjovt. Faktisk vil jeg sige det er nok det spil, hvor jeg har været absolut mest underholdt. Humoren og de fine level designs har simpelthen holdt mig fænget i længere spil-sessioner, end jeg egentligt havde planlagt.

    Så derfor. En kort top 3.

    1. Shovel Knight
    2. Mario Kart 8
    3. Dark Souls II.