Super Mario Party får bu...

The Walking Dead: The Fin...

Saints Row: The Third kom...

Luigi's Mansion til 3DS h...

Super Mario Party annonce...

Læs tegneserier på Swit...

Diablo III: Eternal Colle...

Danskudviklede A Hat in T...

Se en ny Indie Hightlight...

Ugens Downloads: Uge 33 2...

Alternative nyheder

Pokémon GO

Feedback på ny side

Work In Progress-tråden!

Nintendo Switch

Super Smash Bros. Ultimat...

Spil på vej til Switch

Nintendo Direct

Problem: 3DS legering

Pokémon Let's Go, Pikach...

N64 Ultra HDMI

S: Klonoa (Wii)

Tilbudstråden

K: Mario Kart Wii

K: Zelda : Breath of the ...

S: Uåbnede Amiibo'er

B: La Noire til Switch

S : Mario Odyessey + Zeld...

Yu-Gi-Oh! Kort - Rare car...

GBA og GBC Spil til salg

Madden 10 (Wii)

Celebrity Sports Showdown (Wii)

Weird choices in gaming


TheSonicolas

75
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

Skrevet 16-02-2018 22:56 - Redigeret 17-02-2018 10:13

Dette forum bruges til at udpege de underlige valg som er blevet truffet i form af spil.

Ting hvor vi tænker “Hvorfor gjorde de det, og ikke noget andet?”

Dette kan være alt som forvirrende titler, der ikke stemmer overens med chronologien, mulige plot holes og generelle “flaws”, når det kommer til design.

Danske Sonic-tegnefilm søges.
Side: 12Vis alle

TheSonicolas

75
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#1 - Skrevet 16-02-2018 22:57 - Redigeret 16-02-2018 22:58

Prøv at tænk over titlen til det fjerde Castlevania med henblik til chronologien:

Castlevania
Castlevania II: Simon’s Quest
Castlevania III: Dracula’s Curse
Super Castlevania IV

Det lyder som en helt anden underserie til Castlevania franchiset, og det er forvirrende.

Eller så lyder det som en port af Castlevania IV til SNES, når det egentlig bare er den eneste version, der findes.

De skulle enten kalde det for “Super Castlevania” eller “Castlevania IV”.



chessr

339
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#2 - Skrevet 17-02-2018 08:36

Super castlevania lyder netop som en forbedret udgave af det første Når der ikke er et tal foran



TheSonicolas

75
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#3 - Skrevet 17-02-2018 21:48 - Redigeret 17-02-2018 21:50

^Ja, men så lyder Super metroid også som en forbedret udgave af det første.



JOEP

11135
Online
Level: 44 (Skulltula)

0
1ups givet

#4 - Skrevet 17-02-2018 22:05 - Redigeret 17-02-2018 22:06

Og Super Mario 64 lyder som en forbedret udgave af det 64. Mario-spil...



powerfull499

114
Offline
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#5 - Skrevet 17-02-2018 23:19 - Redigeret 17-02-2018 23:19

Hvorfor har Nintendo aldrig gidet at lave en ordentlig online platform? De er et kæmpe firma, og de har fået kritik for det siden, de begyndte på det. Kan I forestille jer et ordentligt ranked system i fx Super Smash Bros? Så ville Nintendo rent faktisk kunne tiltrække e-sportsatleter i højere grad end de gør nu. Den e-sport, som foregår i Nintendospil lige nu, er Nintendo slet ikke selv skyld i.



chessr

339
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#6 - Skrevet 17-02-2018 23:52 - Redigeret 17-02-2018 23:53

Tænker de hellere ser folk spille sammen i sofaen ? Man kan også vende den om. Hvorfor gider ingen lave couch Coop i deres spil men i stedet bare kun fokuser på online delen.



chessr

339
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#7 - Skrevet 17-02-2018 23:54

TheSonicolas skrev:
^Ja, men så lyder Super metroid også som en forbedret udgave af det første.



Ja det gør det da også Smiley



TheSonicolas

75
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#8 - Skrevet 18-02-2018 03:43 - Redigeret 18-02-2018 04:07

JOEP skrev:
Og Super Mario 64 lyder som en forbedret udgave af det 64. Mario-spil...


Til dels giver jeg dig ret, men det har altid heddet "Super mario", og "64" blev brugt for at indikere at det var en N64 installation i en serie. Ligesom at man brugte "Super" i SNES tiden. Smiley Et eksempel:

Super Mario Kart
Mario Kart 64.

Så for mig hænger titlen "Super Mario 64" sammen.
I modsætning til hvis det hed "Super Mario 5 64".

Der fandtes ikke et super mario 5, så hvordan kunne man lave en n64 installation af det spil?

Giver det mening?

chessr skrev:
Ja det gør det da også Smiley


No denying Smiley Men i det mindste er det et spil, der allerede findes i modsætning til "Castlevania 4" Smiley



AND

105
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#9 - Skrevet 18-02-2018 15:26

Jeg synes, at det var en underlig beslutning, da Nintendo valgte af udgive Mario Party: The Top 100 til 3DS frem for Switch (og Wii U, tak!). De stationære konsoller ville have givet en ekstra multiplayer mulighed ved 4-player på sofaen. Det tror jeg, at spillet ville have været oplagt til.



Marddos91

26
Offline
Level: 12 (Fire Keese)

0
1ups givet

#10 - Skrevet 18-02-2018 22:15

AND skrev:
Jeg synes, at det var en underlig beslutning, da Nintendo valgte af udgive Mario Party: The Top 100 til 3DS frem for Switch (og Wii U, tak!). De stationære konsoller ville have givet en ekstra multiplayer mulighed ved 4-player på sofaen. Det tror jeg, at spillet ville have været oplagt til.



Jeg kunne ikke være mere enig. Nu ved jeg ikke, hvordan Mario Party salgstallene er - og har været - på de håndholdte konsoller, men i min verden hører disse spil hjemme på de stationære konsoller, hvor det er lidt mere oplagt med lokal multiplayer.



DigitalDeath1

283
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#11 - Skrevet 21-02-2018 12:04

En af de mærkeligste beslutninger der er truffet vedrørende spilserier i nyere tid er, efter min mening, at udforme Mystical Ninja 2 som et 2D spil, efter at have realiseret det originale Mystical Ninja i 3D på fornemmeste vis til 64'eren. Jeg havde hjertens gerne set en 3D efterfølger til Mystical Ninja!



Grauling

20
Online
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#12 - Skrevet 21-02-2018 13:13

Animal Crossing: Amiibo Festival...Need i say more?



AND

105
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#13 - Skrevet 21-02-2018 13:41 - Redigeret 21-02-2018 13:44

@ DigitalDeath - Spot on, ol' chap!

Mystical Ninja var et forfriskende 3D eventyr, som desværre blev efterfulgt af en langt mere konservativ oplevelse - til trods for at serien i undertegnede ANDs øjne er blandt de mest vellykkede konverteringer til den tredje dimension.



AND

105
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#14 - Skrevet 22-02-2018 12:59

Skyward Sword - Zelda-spillet uden reel overworld. Den traditionelle open world exploration var her skiftet ud med det nok mest lineære Zelda-spil til dato. Man kunne selvfølgelig flyve rundt i den store tomme himmel, men det var der godt nok ikke meget Zelda over.

Hva' mener I andre?



TheSonicolas

75
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#15 - Skrevet 22-02-2018 19:17 - Redigeret 22-02-2018 19:19

^Jeg er ikke helt enig med dig. Skyward Sword har Skyloft, og så har den sektioner, der leder hen til dungeons, hvilket for mig er det samme som Termina og de fire sektioner i Majora’s Mask. Majora’s mask er kryptisk, men det føles mere indsnævret end Skyward Sword, og måske på det område ligeså linear (hvis man ser bort fra side-quests). Jo, det er en tom himmel, og det har jeg aldrig set før i et Zelda spil. Uden at sige at det føltes ligeså åbent som wind wakers hav, så er det lidt i samme stil.

I wind waker sejlede man igennem havet, hvilket der var mere exploration i, men det var også et nyt koncept, der blev vist i Zelda. Ligesom med Skyward swords himmel. Så jeg kan ikke sige at det ikke er Zelda-agtigt.

Men Four Swords Adventures har slet ingen overworld, og det udkom i 2004. Nogen ville nok anse det som en spin-off, men det er en main-title.



TheSonicolas

75
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#16 - Skrevet 25-02-2018 10:55

En ting som jeg ikke forstår, er, at Metroid 2 blev udgivet til Gameboy. Har I en god grund?



ThePatrickBay

1049
Online
Level: 33 (Hammer Bro)

0
1ups givet

#17 - Skrevet 25-02-2018 11:31

Ikke alle er lige så ultranørder som os, der køber alle konsoller. Mange - specielt dengang - havde én spillekonsol. Hvis Metroid skulle blive et "household name", så var den eneste rigtige beslutning at udgive et spil i serien på Game Boy.



TheSonicolas

75
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#18 - Skrevet 01-03-2018 20:16 - Redigeret 01-03-2018 20:26

I pal udgaven af Cool Spot er alt 7up relatet “censureret”.
Dette er fordi man ikke skulle tænke om Cool Spot som værende den europæiske 7up maskot, fordi Fido Dido var den europæiske 7up maskot. “But who cares?”

Jeg købte et mint condition eksemplar af cool spot for ikke så lang tid siden, og i stedet for en 7up flaske, surfede Cool spot på en flaskepost, nogle items som han samler op er ændret fra 7up genstande, og bonusbanens baggrund er også ændret, så det ikke ligner 7up.



Krisp

680
Online
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#19 - Skrevet 02-03-2018 10:03

TheSonicolas skrev:
I pal udgaven af Cool Spot er alt 7up relatet “censureret”.
Dette er fordi man ikke skulle tænke om Cool Spot som værende den europæiske 7up maskot, fordi Fido Dido var den europæiske 7up maskot. “But who cares?”

Jeg købte et mint condition eksemplar af cool spot for ikke så lang tid siden, og i stedet for en 7up flaske, surfede Cool spot på en flaskepost, nogle items som han samler op er ændret fra 7up genstande, og bonusbanens baggrund er også ændret, så det ikke ligner 7up.



Hmm, jeg spillede PAL udgaven på Amiga som barn og her var der altså masser af 7Up i. Smiley.

Hvilken maskine har du fået spillet til ?



TheSonicolas

75
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#20 - Skrevet 02-03-2018 11:26 - Redigeret 02-03-2018 11:26

^SNES. Sega mega drive udgaven gør det samme, men Gameboy udgaven markedsfører også 7up.

Har det både til SNES og Gameboy.



Retrolasse

71
Online
Level: 14 (Inkling)

0
1ups givet

#21 - Skrevet 04-03-2018 17:38 - Redigeret 04-03-2018 17:45

Jeg vil gerne bringe 1-2 Switch op. Det spil forstår jeg intet af. Magen til ringe spil skal man lede længe efter. Det må kandidere som det ringeste Nintendo nogensinde har sendt på markedet.

Det er allerhøjst en tech demo for mulighederne med Joy-Cons og det har så skrabet et gameplay, at man skulle tro det var løgn. Det er en fornærmelse at det blev udgivet til fuld pris. Eller i det hele taget udgivet.

Jeg fandt det selv til 199 kr. og fik det prøvet i en situation med øl og tre venner, men allerede efter 30 min. var det trivielt og lidt af en party killer. Det blev min eneste session med spillet. Jeg byttede det kort efter ind med fortjeneste hos Coolshop og dermed endte min historie lykkeligt.

Forstår I 1-2 Switch?



chessr

339
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#22 - Skrevet 04-03-2018 18:29

Retrolasse skrev:
Jeg vil gerne bringe 1-2 Switch op. Det spil forstår jeg intet af. Magen til ringe spil skal man lede længe efter. Det må kandidere som det ringeste Nintendo nogensinde har sendt på markedet.

Det er allerhøjst en tech demo for mulighederne med Joy-Cons og det har så skrabet et gameplay, at man skulle tro det var løgn. Det er en fornærmelse at det blev udgivet til fuld pris. Eller i det hele taget udgivet.

Jeg fandt det selv til 199 kr. og fik det prøvet i en situation med øl og tre venner, men allerede efter 30 min. var det trivielt og lidt af en party killer. Det blev min eneste session med spillet. Jeg byttede det kort efter ind med fortjeneste hos Coolshop og dermed endte min historie lykkeligt.

Forstår I 1-2 Switch?



ja Smiley

Et dejligt party spil til familien Smiley



ThePatrickBay

1049
Online
Level: 33 (Hammer Bro)

0
1ups givet

#23 - Skrevet 04-03-2018 20:22

Retrolasse skrev:
Forstår I 1-2 Switch?


Spillet har i mine øjne en eksistensberettigelse, men slet ikke på den måde det blev lanceret. 1-2-Switch burde være Switch'ens Wii Sports - altså et spil der blev bundlet med konsollen for at vise, hvad konsollens gimmick kan byde på. Som stand-alone titel er 1-2-Switch slet ikke stærk nok, og slet ikke til fuld pris.



TheSonicolas

75
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#24 - Skrevet 11-04-2018 15:57



Det her minder mig bare om hvordan Donkey Kong blev re-designet af Rare, og hvordan det gavnede spillet. Når de alligevel gjorde grafikken så “realistisk”, ville det være spild af ressourcer ikke at give dem mere realistiske abe features.



TheSonicolas

75
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#25 - Skrevet 24-04-2018 20:42

Nogen vil mene, at strukturen i Donkey Kong 64 er en af de mærkeligste valg indenfor game design.





Krisp

680
Online
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#26 - Skrevet 25-04-2018 14:30

TheSonicolas skrev:



Det her minder mig bare om hvordan Donkey Kong blev re-designet af Rare, og hvordan det gavnede spillet. Når de alligevel gjorde grafikken så “realistisk”, ville det være spild af ressourcer ikke at give dem mere realistiske abe features.



Jeg synes faktisk ikke det ser dumt ud. Men nu er man selvfølgeligt vant til den moderne Donkey Kong. Smiley



AND

105
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#27 - Skrevet 01-05-2018 10:01

@ #28 - Ha, genial video! Smiley Den demonstrerer ret fint, hvorfor Donkey Kong 64 er lidt af et backtracking-helvede.


Side: 12Vis alle