N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Yndlingsbaner

Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

Skrevet 07-06-2012 11:41

Vis et billede af en af dine yndlingsbaner. Det kan være alt fra bilspil til skydepil eller platformere, bare det kan karakteriseres som en bane. Ét billede pr indlæg!



Bota
Bota

140
Offline
Level: 20 (Moblin)

0
1ups givet

#61 - Skrevet 08-06-2012 16:34 - Redigeret 08-06-2012 16:34

Pebling skrev:
én ting er backtracking, men en anden ting er, når man ikke ved hvorhen man skal backtracke og må gennemsøge alle baner i dag og natversion (sådan husker jeg det) for at få en eller anden mærkelig item, som man sjældent kunne gætte sig til skulle bruges for at gøre fremskridt i spillet.


Figuren ("a hidden figure" ) siger, hvilken bane du skal til, hvis du snakker med ham. Så du er aldrig i tvivl om hvilken bane du skal hen til, måske snarere hvor du skal hen i banen.

4'eren var cool og har klart Wario Lands bedste soundtrack. Jeg kan ikke forstå din kritik af banedesignsne, imo er de bedre end både 1'erens (og shake it, lol) og i hvert fald på niveau med 2'erens. Jeg var dog ikke stor fan af tidselementet, hvor man skal backtracke en hel bane tilbage til start, når man er nået til enden.


Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#62 - Skrevet 10-06-2012 08:53

Uh uh!




chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#63 - Skrevet 10-06-2012 10:12

Bo130 skrev:
Uh uh!



Det er altså også bare et nice lvl man Smiley


Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#64 - Skrevet 10-06-2012 10:19

Jep, og musikken er jo herlig. Elsker virkelig det minispil Smiley.


Grauling
Grauling

410
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#65 - Skrevet 10-06-2012 10:19

Banjo Kazooie - Click Clock Wood

En virkelig fed bane! Det fede ved denne bane der er forskellige ting man skal gøre i de forskellige årstider hvilket jeg synes var virkelig cool! + bane designet er spot on når det kommer til god platformning Smiley!


Dew
Dew

10
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#66 - Skrevet 10-06-2012 11:35




Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#67 - Skrevet 10-06-2012 11:42

#67 Overvejede selv at foreslå den!
#69 Årh, den har jeg godt nok også brugt meget tid på i multiplayer! Smiley




AND
AND

542
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#68 - Skrevet 10-06-2012 11:47

# 67 - Spot on, Asger! Click Clock Wood er efter min mening en af de aller fedeste baner, som nogen sinde er udtænkt Smiley Jeg sidder altid og glæder mig som et lille barn, når jeg spiller Banjo-Kazooie og kommer til den. Og så er stakkels Gobi også med, hvilket lige giver den det sidste hak op af skalaen Smiley


Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#69 - Skrevet 10-06-2012 16:41

Inspireret af MK-tråden.




Peblisko
Peblisko

58
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#70 - Skrevet 10-06-2012 16:46 - Redigeret 10-06-2012 17:18

@Bota
Jeg vidste ikke det med 3'erens skjulte hints. Men generelt synes jeg det var meget kryptisk et spil, også med positive hemmeligheder, men jeg ved, at jeg tabte motivationen under vejs og når man allerede har en idé om hvad et Wario Land er, eller man bare ikke er så tålmodig som da man var barn, så kræver 3'eren en del gennemsøgning. Og jeg gider ikke bruge walkthroughs. Det var aldrig klart om man behøvede alle fire skatte i én bane, synes jeg, og alle de nøgler og kister forvirrede mig derfor.

Jeg må indrømme, at jeg kun har spillet starten af 4'eren, og jeg gik vist død i den der bi-blomster-bane. Det virkede for mig som et uinteressant re-hash af lignende baner fra 2'eren og 3'eren med undergrundstunneler og svævning foroven.
Det fangede mig bare ikke, svært at sætte fingeren på, men ja, som du nævner, det med tidsudløseren var lidt mærkeligt. Her burde de måske sige "Okay, lad os lave en ny IP i stedet for at køre på Wario-licensen med en masse fremmede, ny-indførte gimmicks". For når world-mappen har så meget frihed er det bare ærgerligt, at man ikke rigtig gider spille selve banerne.

EDIT: 4'eren skal dog have ros for bossernes udseende. Bare ærgerligt at jeg ikke selv orkede at nå frem til dem alle. De bliver også introduceret ret forudsigeligt, så man kan sige, de mister lidt deres overraskelsesevne.
Spillet bibeholdt dog også på fin vis Wario som treasure-raider, så mytologien/miljøet med en pyramide og jagt på skatte giver god mening. Der er bare en masse andre ting, der ikke rigtig passer sammen, og det bliver forklaret med vægmalerier a la Super Mario 64, der fører én nogle virkeligt akavede steder hen. Jeg ville hellere undersøge junglen og pyramiden, men det virker som om at disse ting blot er ydre rammer, som de har brugt til at showcase deres mærkelige (kedelige) bane-ideer i form af malerierne. Det er måske fordi jeg mere er til 2'erens progression frem for 3'erens world-map, men i sidstnævnte gav banerne i det mindste mening i den verden, de var placeret i.



Her er en artikel, der analyserer et bestemt banedesign i Wario Land 4 på fremragende vis. http://danielprimed.com/2011/05/level-analysis-hotel-horror-wario-land-4/


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#71 - Skrevet 10-06-2012 17:14

Denne må heller ikke glemmes...




Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#72 - Skrevet 11-06-2012 22:37

Med frygt for at blive hated på, så brød jeg mig ret godt om denne første bane Smiley




Lukas Skywalker
Lukas Skywalker

2193
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#73 - Skrevet 11-06-2012 22:46

Al den snak om Wario Land bringer minderne tilbage til Wario Land 2 (tror jeg det var). Nøj hovr jeg elskede det spil - lånte det af en ven, så havde det ikke så lang tid (tror dog jeg nåede at gennemføre, om end jeg ikke er sikker), men nøj det blev spillet meget. Var især vild med at tidligere baner . Jeg husker desuden en bestemt togbane, som jeg var helt vild med, fordi at togvognene rent faktisk bevægede sig (eller husker jeg forkert?). Det lyder helt banalt, men siden da har jeg været fascineret af spilbaner hvor hovedplatformen (hvadenten det er en motorcykel, en hestevogn, et fly eller noget andet) bevæger sig. Megacool Smiley


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#74 - Skrevet 11-06-2012 23:42 - Redigeret 11-06-2012 23:42

Warioland 1 har en bevægende togvogn, men mange baner og bosser minder om hinanden i Warioland 1 og 2.

Off topic:
Jeg foretrækker helt klart warioland 1 da jeg syntes warioland 2 er et uaxseptabel fortsætelse til warioland. Jeg havde måske ikke afskyet spillet så meget hvis det ikke var fordi at Warioland 1 var der, som i øvrigt havde mere Mario design over sig, end resten af serien (måske bortset fra virtual boy spillet). Havde de ikke startet med klasiske Mario principper, men lagt ud med et nyt princip, havde jeg måske kunne lide warioland. Desværre forholder det sig ikke sådan.
Warioland er Smiley Warioland 2 er Smiley Warioland 3 er Smiley Smiley Warioland 4 er Smiley
Jeg ville bare ind i diskusionen Smiley

#75:
God bane, men dårligt spil Smiley
Designet er vildt fedt! Passer super godt sammen med sonic, og er nok også en af de vigtige grunde til at sonic faktisk har en scater serie.


Lukas Skywalker
Lukas Skywalker

2193
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#75 - Skrevet 13-06-2012 07:34

Dead Cheese skrev:
Warioland 1 har en bevægende togvogn, men mange baner og bosser minder om hinanden i Warioland 1 og 2.

Jeg fandt utroligt nok Wario Land 2, og spillede det på min gode gamle Game Boy Color. Det skulle dog tage omkring 20 baner før jeg opdagede, at det ikke var det jeg spillede dengang. Har set screenshots fra Wario Land 1 (Super Mario Land 3), og kan se at det var etteren jeg var så vild med. Så må jeg jo jagte det spil! Smiley