N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

YouTube - De bedste Nintendo-film

Lukas Skywalker
Lukas Skywalker

2193
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

Skrevet 29-12-2009 21:06

Hej alle!

Jeg tænkte at jeg ville lave en forlængelse af dette emne, så har jeg lavet dette Smiley!

Smid jeres yndlings Nintendo-relaterede film. Efter noget tid samler jeg dem her i emnet, og så skal der stemmes Smiley

Bagefter laver jeg så en playlist på YouTube, så hvis man vil se en masse sjove Nintendo-film, så er det nemt og hurtigt Smiley

Kom så folkens, jeg ved I kan Smiley

Med venlig hilsen Lukas Smiley
Navn
Navn

38
Offline
Level: 19 (Bullet Bill)

0
1ups givet

#61 - Skrevet 28-11-2011 19:32

Faktisk lidt en skam. Jeg har spurgt lidt omkring, og det lader ikke til at nogen har backup Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#62 - Skrevet 02-12-2011 17:01

First level of Super Mario Land created with 18 million Minecraft blocks - Imponerende!


koopi
koopi

1580
Offline
Level: 7 (Korok)

0
1ups givet

#63 - Skrevet 02-12-2011 17:55


At nogen har tålmodighed til, at lave sådan noget, fatter jeg ikke. Smiley Det må dælme ha' taget sin tid.


Lukas Skywalker
Lukas Skywalker

2193
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#64 - Skrevet 02-12-2011 22:39

Vildt fedt, men nøj hvor er det tidskrævende. Det er jo ikke spor svært (okay, det kan godt være svært med koordinering og sådan), men det tager helvedes lang tid Smiley


Moses
Moses

90
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#65 - Skrevet 03-12-2011 00:35 - Redigeret 03-12-2011 00:49

Zelda With lyrics
Mega man 2 With lyrics
Tetris with lyrics
DR.Mario with lyrics
Ducktales with lyrics
Mega man 3 with lyrics


Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#66 - Skrevet 18-12-2011 23:49

Så vidt jeg kan se har denne ikke været der endnu. En i forvejen fantastisk sang lavet som et perfekt cover, synes jeg. Håber I nyder den Smiley

Wind Waker theme


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#67 - Skrevet 29-02-2012 06:23

Den findes ikke på youtube, men Game Overthinkers seneste video, "Why do you love video games", har en del referencer til klassiske Nintendo-spil og mange andre videospilklicheer.

Tjek den ud!


Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#68 - Skrevet 12-04-2012 09:09

http://www.youtube.com/watch?v=xR5DaYuDWYs

The History of Nintendo Smiley


KJ85
KJ85

21415
Offline
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#69 - Skrevet 12-04-2012 16:41

^Brawl in the family er sq sjovt mange gange - cool video Smiley


Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#70 - Skrevet 14-05-2012 05:34

Nogle år gammel efterhånden, men jeg synes stadig den er rigtig god, især her op til E3.




Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#71 - Skrevet 29-05-2012 20:29 - Redigeret 29-05-2012 20:30

Efter mange år med Golden Sun-reklamefilmen som min yndlings Nintendo-reklame tror jeg der er kommet en ny sejrherre på min liste:



Den kombinerer to elementer jeg næsten ikke kan stå for nemlig sort/hvid B-film og Game Boy-spil.


Peblisko
Peblisko

58
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#72 - Skrevet 30-05-2012 01:42

Når jeg tænker over det, så er det første Mario Land da et af de mest eksperimenterende titler, når det kommer til miljøer og faretøjer, og alligevel er det samtidigt det spil, der minder mest om det første Mario Bros. rent gameplay-mæssigt - platformer i simpel stil og grafik. Fantastisk spil; mit første bekendtskab med Mario-genren.


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#73 - Skrevet 30-05-2012 23:42

Jeg er enig. En herinde har nævnt at spillet, i stil med Kirby's Epic Yarn, startede som et selvstændigt spil, hvor Nintendo-karakteren senere blev tilføjet. Det kunne forklare hvor anderledes spillet er i forhold til andre spil i Mario-serien.

Nogle af mine yndlingsting ved Super Mario Land er de særlige hemmelige veje, fartøjerne og så synes jeg det er utrolig originalt at spillet har en hel verden med Påskeøen som tema Smiley



Peblisko
Peblisko

58
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#74 - Skrevet 31-05-2012 00:00 - Redigeret 31-05-2012 00:25

Nå okay, det forklarer faktisk en del. Man kan diskutere om det er en god ting at spillet starter ud som et andet. Jeg synes det har været en fordel i Mario Land, men ikke i Kirby's Epic Yarn. Men det er måske det, der skal til for at rykke ved en series kreativitet uden at flytte gameplayets fokus synderligt. Der er den slags, der gør at "mainstream-folk" (som Alexander Brock) gider blive ved med at spille 2D-Mario og andre serier, der formår det samme. I stedet for Aonuma-Zelda, der for hvert spil ændrede på alt det forkerte - fjernede ting, der fungerede og tilføjede unødvendige ting - og det samme for mange andre cinematiske spil op igennem årenes løb, der har fået ros af anmeldere men som har solgt dårligt.

Ja, Super Mario Land havde bare så originale verdener... sjældent set i dag; måske som del af at man ikke tør pga. brud med brug af seværdigheder? Ved ikke så meget om copyright og jura, men jeg ved at spiludviklere bliver mere og mere påpasselige med at bruge direkte scenarier/steder/navne fra den virkelige verden, så de i stedet laver det en smule om og kalder det noget lignende... Det synes jeg er lidt ærgerligt, da jeg tror det fjerner charmen ved en del spil, men man kan selvfølgelig sige, at det tvinger udviklere til at være mere "originale" - selvom de bare ændrer marginalt ved deres potentielle "plagiat" om man vil.

EDIT: Det ville svare til at de, i stedet for de karakteristiske statuer fra Påskeøen, havde nogle der var en anelse anderledes. Du kan godt se hvordan det pludselig kan ændre spillets charme betydeligt.

I Fire Emblem bruger de mange navne på steder og personer som har etymologi i virkeligheden, fx Ostia og Guinevere, men de bliver brugt i helt andre sammenhænge, så man kan desværre ikke rigtig bruge dem til en forståelse af virkelighedens steder/personer. Det samme med græsk mytologi i God Of War og særlig Kid Icarus, der bøjer græsk mytologi efter egen smag. Men sådan er den kunstneriske frihed vel; jeg synes bare det er ærgerligt.


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#75 - Skrevet 31-05-2012 00:46

Kan godt se hvor du vil hen. Jeg har ikke selv lagt mærke til sådan en tendens, men kan heller ikke modbevise det.

Det vigtigste for mig, som jeg har skrevet om før på N-club, er at udviklerne finder et tiltalende koncept og at de så er tro mod det koncept hele spillet eller banen igennem. Her i Super Mario Land har de lavet en verden med forskellige fjendtlige statuer med store ansigter, der ligner noget som kunne være i familie med de karakteristiske statuer fra Påskeøen. Jeg spillede Super Mario Land som 6-årig og jeg kan ikke blive enig med mig selv om jeg dengang havde set billeder af statuerne på Påskeøen eller om spillet var min første introduktion til dem. Under alle omstændigheder var det en fornøjelse at spille de baner, selvom de kunne være svære og hele konceptet med Påskeøen satte sig fast som noget positivt.
I sidste ene tror jeg at de kunne have taget andre koncepter og gjort dem lige så mindeværdige(for mig) også selvom de ikke byggede på "virkelige ting". Det vigtige i forhold til koncepter er for mig at vælge et godt og mulighedsrigt koncept, hvilket jeg synes Påskeøen er, og så at være loyal mod konceptet hele vejen igennem. Det skaber en helhed i spillets verden for spilleren og et univers af sammenhængende idéer der ligger hinsides de simple bits og polygoner.

Om ideerne i spillet bygger på noget etableret eller ej er umiddelbart ikke noget af det vigtigste for mig. Hvis der dog er en trend, der går direkte imod at bygge spilkoncepter på såkaldte virkelige ting, så synes jeg det kunne være et problem.
Jeg plejede f.eks. at spille en masse Midtown Madness 2, hvor man kan cruise frit rundt i kopier af både London og San Francisco og det tilføjede noget interessant til oplevelsen, synes jeg. at det byggede på virkelige storbyer. Bl.a. var det næsten deja vú da jeg mange år senere kom til London første gang og så mange af de samme ting jeg allerede havde set i spillet. På den måde kan det være virkelig fedt når spil bygger på noget såkaldt virkeligt.