Ny trailer for Pokémon L...

Vind Pokémon Brilliant D...

Må vi præsentere: Ninte...

Tunche annonceret til Swi...

Lanceringstrailer for Dyi...

Sora afsløret som sidste...

The Smurfs: Mission Vilea...

Ny trailer for Game & Wat...

N-cast #110: Dommen over ...

Prisen på Nintendo Switc...

Nintendo Direct

Mario Kart Tour

Metroid Dread

Mario Party Superstars

Nindie Klubben

Pokémon-tråd

Dit seneste køb

Pokémon Legends: Arceus

Nintendo Switch

Animal Crossing: New Hori...

V: Gameboy Advance SP ags...

Tilbudstråden

K: pokemon leafgreen

S: Switch og 3DS spil

K. Pokémon Black & Poké...

Nintendo 64 spil

K: Wii spil

S: Bravely Default 2

S: Switch skuldertaske (g...

K: The Legend of Zelda: M...

Story of Seasons: Trio of Towns

N-club Juletema 2018

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Mario Party: The Top 100

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Darkest Dungeon

Jonezy
Jonezy

2648
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

Skrevet 14-11-2020 17:36 - Redigeret 14-11-2020 18:28



Jeg er blevet fuldstændig afhængig af Darkest Dungeon. Har spillet det på PC tidligere, men nu rå-spiller jeg det på min Switch. Controls er lidt funky på Switch sammenlignet med musen på en PC'er, men det handler seriøst bare om tilvænning. Til gengæld er det virkelig godt håndholdt.

Jeg elsker den dunkle og gennemførte stemning med verdensklasse lydside og en grafisk stil som passer vildt godt. Tænk Cthulhu stemning et par hundrede år bagud. Gameplay loopet er seriøst vanedannende og man har hele tiden lyst til lige at nappe en dungeon mere.

I DD tager man på små og store dungeon runs med et hold bestående af op til 4 helte. Imellem runs er man i byen Hamlet som fungerer som en slags hub, hvor man kan opgradere forskellige steder, så man kan få nye skills til sine helte, behandle dem for stress (det får man meget af i de dungeons), få nye helte fra dilligencen og en masse andre ting. Når man er i en dungeon går man i skumle gange og rum og møder fjender, som så udvikler sig til taktisk tur-baseret kamp, hvor helte og fjenders speed stat afgør tur rækkefølge fra runde til runde. Positionerne helte og fjender står i er uhyre vigtige for hvilke skills de kan bruge, så man har selvfølgelig lavet et hold, hvor de enkelte helte som udgangspunkt står i deres bedste position.

Der findes omkring 17 forskellige klasser af helte og det giver en vidunderlig mangfoldighed af muligheder for komboer, men er også lidt overvældende til at starte med. Klasserne er også noget anderledes end det man plejer at se. Her findes: Highway Men, Crusaders, Plague Doctors, Hellions samt en masse andre interessante klasser.

Man tager på dungeon runs i forskellige locations, som har hver deres unikke monstre, så nogle helte er bedre andre steder end andre.

Det er en fed fornemmelse at bygge et hold til et run og så se det rent faktisk fungere. Men for pokker, husk en healer ellers bliver det meget hurtigt meget ubarmhjertigt. Efter et vellykket run tjekker man lige hvilke missioner, man så har åbnet op og så skal man jo lige have et run mere... Smiley

Andre der spiller DD?

NNID: Jonezy77