KuvertWild Hearts S får demo p...

KuvertN-cast #261: Uventet Nint...

KuvertOverblikstrailer for Donk...

KuvertDragon Ball Z: Kakarot-ud...

KuvertMød de kommende Street F...

KuvertBandai Namco holder digit...

KuvertLanceringstrailer for Loc...

KuvertHogwarts Legacy (Switch 2...

KuvertSonc Racing: CrossWorlds ...

KuvertSuper Mario Strikers komm...

KuvertDonkey Kong Bananza

KuvertSpil på vej til Switch

KuvertSwitch 2 - kan tåle noge...

KuvertFortnite

KuvertSpil på vej til Switch 2

KuvertMario Kart World

KuvertSwitch - spilrygter og sp...

KuvertNintendo Switch

KuvertSwitch 2 Grip

KuvertTetris 99

KuvertTilbudstråden

KuvertSwitch dock sælges

KuvertK: Pokemon Fire Red

KuvertS: Switch spil + amiibo

KuvertK: Diverse 3ds spil

KuvertV: Wii U Basic med Wii Fi...

KuvertS: Starlink inkl figur og...

KuvertS: Mario samlerting

KuvertGBxCart eller lignende GB...

KuvertSwitch spil købes

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Donkey Kong Bananza

JOEP
JOEP

87433
Offline
Level: 50 (Torizo)

1
1ups givet

Skrevet 21-06-2025 14:11



Udvikler: Nintendo
Udgiver: Nintendo
Platform: Switch 2
Størrelse: 8.5 GB
DLC: intet annonceret
Amiibo: Ny Pauline & Donkey Kong-amiibo giver nyt outfit og flere CD'er, Donkey Kong-amiibo giver eksploderende genstande, og øvrige amiibo giver genstande i spillet
Dato: 17. juli 2025
Genre: Platform
Antal spillere: 1-2 spillere
Online: Nej
GameShare: Ja, kan streame til Switch
Controls: Pro Controller, JoyCons, enkelt JoyCon
Demo: Nej
Anmeldelse: Ikke udkommet
Pris (eShop): 519 kr.

Donkey Kong Bananza starter på Ingot Isle, hvor århundredets opdagelse netop er blevet gjort i øens huleagtige dybder: gyldne bananer.
Det er selvfølgelig gode nyheder for den berømte bananfan Donkey Kong, som tilfældigvis er til stede ved dette utrolige fund. Men lige før DK kan sætte tænderne i de forgyldte lækkerier, sender en storm ham dybere ned i undergrunden. Her møder han en mystisk ny allieret i Odd Rock, som viser sig at være en talentfuld ung sangerinde ved navn Pauline. Sammen udforsker de to en enorm underjordisk verden ved at smadre, styrte, hoppe og synge sig vej gennem den. Donkey Kong Bananza er et hæsblæsende eventyr, som du kan spille solo eller sammen med en ven.



Trailere:





    JOEP
    JOEP

    87433
    Offline
    Level: 50 (Torizo)

    0
    1ups givet

    #1 - Skrevet 01-07-2025 20:44 - Redigeret 01-07-2025 20:45

    Det er blevet bekræftet af Nintendo, at det er holdet bag Super Mario Odyssey, der har lavet Bananza.

    Udover det er der en ny reklame for spillet i USA:




    JOEP
    JOEP

    87433
    Offline
    Level: 50 (Torizo)

    0
    1ups givet

    #2 - Skrevet 10-07-2025 16:29

    IGN har interviewet udviklerne bag, og det er der kommet lidt detaljer ud om. Bl.a. at det er kræfterne bag Odyssey, der står bag, og at spillet var under udvikling til Switch, men blev skubbet til Switch 2. Det har givetvis været færdig et stykke tid.

    Kazuya Takahashi instruerer spillet og Kenta Motokura er producer.

    https://www.ign.com/articles/our-big-bananas-interview-with-the-developers-of-donkey-kong-bananza


    ThePatrickBay
    ThePatrickBay

    9863
    Offline
    Level: 33 (Hammer Bro)

    0
    1ups givet

    #3 - Skrevet 10-07-2025 18:45

    Kunne være interessant at høre mere om, hvad skiftet til Switch 2 har medført at ændringer. Den mere beefy hardware må have betydet noget i forhold til, hvad der er muligt ift. destruktion af banerne osv. uden at gå meget på kompromis med opløsning og framerate.


    Andreas Tarding
    Andreas Tarding

    9083
    Online
    Level: 18 (Twhomp)

    1
    1ups givet

    #4 - Skrevet 10-07-2025 23:18 - Redigeret 10-07-2025 23:19

    Sandsynligvis meget af samme situation som Mario Kart World; Dvs. at her er tale om mere eller mindre identisk "look" (se eks. den meget karakteristiske "dithering", i stedet for gennemsigtighed, der jo også blev flittigt brugt på Switch 1 for at spare resurser, herunder netop især i Mario Odyssey), men efter bedste overskud så bare forøget fidelity "fladt" efter, hvad den nyere hardware nu end tillader.

    Jeg finder det også en nævneværdig udtalelse, at de jo netop nævner voxel-teknologi, som noget, de også brugte på Switch 1-stadiet. (Det kan jo næsten kun henvise til spillets "destruction" system.)

    Når de tilgængelige teknikker mellem Switch 1 og 2 GPU'erne, lige undtagen DLSS og raytracing, jo er stort set identiske, vil man jo tænke sig, om der overhovedet er forskel imellem, at "up-size et Switch 1 projekt" som hér, og så reelt lave et Switch 2-spil fra bunden. Men jeg tror godt, at de kan have truffet grundlæggende beslutninger i starten, da det var på Switch 1-stadiet, som de ikke nødvendigvis kan "bakke ud fra", når den nye platform kommer ind halvvejs. De kører jo ekstremt stringente linjer ift. art direction, der kan være grundlæggende elementer dér. Helt grundlæggende beslutninger om gameplay designet, som jo træffes meget tidligt, kan også være for forankrede i Switch 1 CPU'ens begrænsninger (og RAM!), til, at de nødvendigvis har kunnet ændre det senere.

    Jeg er dog umiddelbart mere optimistisk, end med Mario Kart World. Kompleksiteten af banerne, lader til at have fået et pænt seriøst spark bagi, ud fra div. pre-release videoer i hvert fald.