N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Pokémon Unite

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Legend of Zelda: Skyward Sword

JOEP
JOEP

74220
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

Skrevet 27-05-2021 13:07 - Redigeret 15-07-2021 06:52



Udvikler: Nintendo
Udgiver: Nintendo
Platform: Switch
Størrelse: 7.25 GB
DLC: Intet annonceret
Amiibo: Ny Loftwing-Zelda-amiibo præsenteret, virker med gamle Zelda-amiibo
Dato: 16. juli 2021
Genre: Adventure, action
Antal spillere: 1
Online: Nej
Controls: Pro Controller, JoyCons
Demo: Intet annonceret
Anmeldelse: Ikke udkommet
Pris (eShop): 449 kr.

The Legend of Zelda: Skyward Sword HD blev oprindeligt udgivet i 2011 til Wii og viser den tidligste historie i seriens tidslinje, herunder skabelsen af selve mesterens sværd.
The Legend of Zelda: Skyward Sword HD til Nintendo Switch har lettere og mere intuitive kontroller. Grafikken er også blevet forbedret. I denne opdaterede version af spillet, der kører med stabile 60 billeder i sekundet, kan du vælge at spille med bevægelseskontrol med de to Joy-Con-kontroller på samme måde som i originalen. Alternativt kan du spille med Nintendo Switch Pro Controller i håndholdt tilstand eller med en Nintendo Switch Lite.

I den tidligste historie i The Legend of Zelda-seriens tidslinje skal Link rejse fra en verden over skyerne til det store ukendte derunder i sin søgen efter sin barndoms veninde, Zelda. Bevæbnet med hans trofaste sværd og skjold, skal han gå op imod stærke fjender, løse spændende gåder og glide gennem skyerne på en stor fugl kaldet Loftwing i dette episke eventyr.

Når du spiller med to Joy-Con, fungerer de som dit sværd og dit skjold. Sving din højre Joy-Con for at få Link til at svinge sit sværd i spillet og brug den venstre Joy-Con til at beskytte ham mod fjenderne med skjoldet. Du kan også bevæge andet værktøj og genstande ved hjælp af bevægelseskontrollen i Joy-Con, fx skyde med bue og pil eller kaste bomber.

For første gang kan du også spille dette eventyr ved brug af kontrolknapperne, hvilket gør at du kan spille spillet på din håndholdte Nintendo Switch eller på Nintendo Switch Lite. Spiller du på denne vis, kan du fx styre Links sværd ved hjælp af højre styrepind.



Trailers







JOEP
JOEP

74220
Online
Level: 50 (Torizo)

1
1ups givet

#16 - Skrevet 14-07-2021 13:43

Anmeldelserne af spillet lander senere i dag, men Famitsus anmeldelse er landet, og de endte på 34/40 (8/9/9/8).


Marddos91
Marddos91

992
Online
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#17 - Skrevet 14-07-2021 19:55

Det er vel som forventet (i hvert fald fra min side af).

Jeg skal helt klart have det, men jeg er ikke vanvittigt oppe at køre, så jeg ser om ikke, jeg kan være heldig til min fødselsdag eller til jul Smiley


The ultimate beast
The ultimate beast

2732
Offline
Level: 20 (Moblin)

0
1ups givet

#18 - Skrevet 14-07-2021 21:52 - Redigeret 14-07-2021 22:18

Jeg er enig, anmeldelserne er generelt deromkring, hvor jeg forventede. Spillet er jo i bund og grund stadig et skarpt 3D Zelda efter den velkendte formel, men med en bunke motion gimmicks. Kritikerne kunne godt lide spillet oprindeligt, men det virker til, at spillerne var mere delte. Særligt sådan som årene har formet gaming efterhånden. Jeg var rigtig glad for det tilbage i sin tid og har også min forudbestilling klar, jeg glæder mig!


JOEP
JOEP

74220
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#19 - Skrevet 14-07-2021 21:55

GameSpot – 7 / 10
Game Informer – 8 / 10
GamesRadar – 4 / 5
Destructoid – 8 / 10
GameXplain – “Liked”
Eurogamer – “Recommended”
Polygon – N/A




JOEP
JOEP

74220
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#20 - Skrevet 15-07-2021 06:51

Samnenligning mellem Switch-udgaven og Wii-udgaven:




Fawful
Fawful

2363
Offline
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#21 - Skrevet 15-07-2021 09:05

Forventet med lidt lavere karakterer end originalen, ligesom det var tilfældet med TP og WW. Det er fedt med de ændringer så som frit kamera og 60 FPS - jeg glæder mig til endelig at få det spillet igennem.


Madskimo
Madskimo

1782
Offline
Level: 11 (Octorok)

0
1ups givet

#22 - Skrevet 15-07-2021 20:03

Er dette ikke det første 3D Zelda spil i 60fps?


AND
AND

557
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#23 - Skrevet 15-07-2021 22:19

Jo, det mener jeg Smiley


Fawful
Fawful

2363
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#24 - Skrevet 16-07-2021 08:49

Jo, så vidt jeg hørte forleden, er det kun dette samt Link's Awakening som kører 60 fps. Så det skal nydes, da vi nok skal forvente BotW2 i 30 fps Smiley


JOEP
JOEP

74220
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#25 - Skrevet 16-07-2021 10:49 - Redigeret 16-07-2021 10:51

Så vidt jeg husker var Link's Awakening ikke ligefrem stabile 60 FPS...

Har ikke tænkt mig at købe det, men jeg er alligevel lidt fristet... Det er jo et udmærket spil, og med forbedringerne har det jo potentiale til at være rigtig fint (udover gentagne boss-kampe!).


JOEP
JOEP

74220
Online
Level: 50 (Torizo)

1
1ups givet

#26 - Skrevet 19-07-2021 07:00

Tech-analyse:




Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

3
1ups givet

#27 - Skrevet 20-07-2021 16:20

Jeg er selv en af Skywards Swords store kritikere og var det ikke fordi Breath of the Wild pustede liv i min indre Zelda-fanboy igen, så havde remaket nok ikke irriteret mig så meget som det gør i dag.
Irriteret fordi min indre fanboy plager mig: "Kanin, der er et nyt Zelda-spil i markedet", "det får fine anmelders fordi det har forbedret en hel masse", "Din Switch samler alligevel støv i øjeblikket og dit næste skud Zelda lander tidligst i 2022", "Køb det for musikkens skyld".
... Jeg føler mig som en misbruger der er ved at falde tilbage i misbrug. Smiley

Jeg ved ikke om det er fordi jeg håber nogen her skal overbevise mig om at - beklager mit pun - Springe ud i det og købe Skyward Sword til Switch.
Nok nærmere er det min indre fanboys frustrationer over ANDRE ZELDA FANS MED FORKERTE MENINGER!!

... Beklager. SS er et ømt punkt for mit vedkommende. Det blev sgu til et længere rant:

Motion controls of tutorials er ofte det som folk bringer op som SS største fejl og det ærger mig - da jeg ikke mener det er grunden til at os kritikkere ikke bryder os om spillet. Nu vil jeg selfølgelig ikke tale på vegne af alle spillets kritikere. Vil blot påpege at ofte ender debatten ofte på en diskutioner om motioncontrols eller ej. Jovist tutorials var også alt for fremtrædende med Fi i originalen og det lader Switch-titlen heldigivis til at have elimineret.

Personligt forventede jeg altid at Nintendo ønskede at benytte motion controls. Det giver en række udfordringer og begrænsninger af hvem der kan spille det osv, men grundliggende har jeg ikke noget i mod motioncontrols.
Har altid ment at motion kan gøres bedre - især i 2021 hvor VR kan give 1:1 controls i et 3D VR landskab. Det kunne Wii-motion Plus ikke - men det var det vi "blev lovet" (eller i hvert fald drømte om). Så nej, var ikke glad for implementeringen som den var i SS dengang og Switch har tydeligvis ikke ændret dette.
Tilgengæld kan jeg sagtens forstille mig det backlash der ville have ramt Nintendo hvis de IKKE havde gjort brug af motion controls i Wii'ens primærer Zelda-title.... Bare se skuffelsen over manglende Wii U Pad funktioner i Botw.

Nej - det jeg altid så som spillets største svaghed, var det linære design.

Det jeg elskede ved de originale 3D Zelda-spil var deres evne til at placere mig i en sammenhængende verden hvor jeg frit kunne vælge at gå på opdagelse. Der var selfølgelig tekniske begrænsninger, men disse begræsninger var kun blevet mindre i 2011 siden Ocarina of Time i 1997 og spil som Wind Waker havde en fin illusion af åben sammenhængende verden i 2002.

De største kritik punkter fra tidligere 3D Zelda-spil, var de lange linære intro sekvenser (eller tutorials) og frygten for store tomme verdner uden noget at opdage i dem. Noget Twilight Princess fik megen fan kritik for. For mange små øger i TWW og de tomme uinteressante områder af Hyrule i TP.
Nintendo overkompenserede helt vildt i ved simpelthen ikke at inkludere nogen "verden", men istedet lave individuelle lukkede områder som vi finder i Skyward Sword.

Oplevelsen af at spillet Skyward Sword var fundementalt anderledes til hvad jeg forventede (og stadig forventer) af et Zelda-spil. Jeg kan bedst beskrive SS som en slags spøgelseshus I Tivoli: På skinner, med fine panoramaer jeg kan kigge eller skyde på og forsøger jeg at bremse vognen eller vende om, bliver jeg stoppet af personalet. Det er ligesom at få skiltet "Wrong Way" i Mario Kart.

Har i nogensinde forsøgt at backtracke i Skyward Sword?
Fast travel til en ugle statue, fx i ørken området, også gå i modsatte retning af hvad spillet ønsker du gør. Det er stort set umuligt - og bedst af alt meningsløst. Oftest bliver du ramt af en mur eller hul du ikke kan krydse - fordi det har spillets designere ikke taget højde for eller ønsket at spilleren kan.

Historien skulle være god? Sorry, men nej. Der er intet "godt" over historien. Grundlæggende set forsøger Link blot at følge med Zelda, men hun er hele tiden 2 skridt foran. Når vi endelig kommer frem har skurken vundet og nu skal vi forsøge at redde hende fra stasis.
Karakterene var fjollede karikaturer fra et highschool drama og jeg har aldrig været én af de spillere der ønskede et romantisk forhold imellem Zelda og Link. Det virkede alt for meget som fanfiction til min smag.

Generalt synes jeg alle Zelda-spils forsøg på "historie" har været middelmådigt "at best". Det er også svært at definere hvad kendetegnes som "historie" i et openworld spil, da det pr design, er spilleren som skaber sin egen. Botw var fantastisk på dette punkt - men botw forsøg på at indlægge små videoer og forklaringer til karaktere mm, var tyndt.
Majora's Mask var vældiginteressant, men mest fordi vi som spiller kunne have inflydelse på hvordan de 3-dage formede sig for de karaktere vi mødte. Historien bundede stadig blot i at Skullkid skulle stoppes så dagen var reddet.
Altså får jeg meget lidt ud af Skywards Swords insistering på at alle karakterene og deres grundlag for hvorfor de eksistere. Så jeg ender nok med at skippe alle cutscenes og dialog bokse hvis jeg endelig samler titlen op igen på Switch.

Sorry for det lange rant Smiley





AND
AND

557
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#28 - Skrevet 20-07-2021 19:34

^Spot on, hr. Kanin! Jeg er helt enig i, at det er det lineære design, der er problemet. Og Fi. Rigtig meget Fi.


JOEP
JOEP

74220
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#29 - Skrevet 23-07-2021 08:44








Madskimo
Madskimo

1782
Offline
Level: 11 (Octorok)

0
1ups givet

#30 - Skrevet 24-07-2021 07:45

AND skrev:
^Spot on, hr. Kanin! Jeg er helt enig i, at det er det lineære design, der er problemet. Og Fi. Rigtig meget Fi.



Er det den samme version af spillet vi spiller? Jeg synes virkelig Fi er meget lidt på banen, med mindre man selv tager "kontakt" til hende. Hun kommer typisk i spil i cutscenes mv og ellers ikke. Sammenlignet med Navi fra OoT er Fi ingenting.
Wii versionen har jeg aldrig spillet og kan derfor ikke sammenligne dem, men jeg hører det var slemt i den udgave.