Skrevet 06-04-2025 09:09 - Redigeret 06-04-2025 09:09
Alle sammen, når som helst, hvor som helst. Med nye måder at spille på og nye måder at forbinde spillere på udkommer Nintendo Switch 2 den 5. juni 2025. Oplev de nytænkte Joy-Con 2-controllere, der hver især nu kan bruges som mus i kompatible spil, og som klikkes fast på konsollen med magnetiske kontakter. Oplev konsollens kraftfulde hastigheder, der leverer grafik via en større skærm med levende farver og klarhed. Fra Nintendo Switch 2-spil til kompatible spil i eksisterende Nintendo Switch-spiludvalg kan du få forbindelse og spille med venner og familie på overraskende nye måder!
"Nintendo Switch 2 er det næste skridt indenfor hjemme-gaming, som kan tages med på farten, baseret på otte års leg og opdagelse, der begyndte med Nintendo Switch«, siger Nintendos præsident Shuntaro Furukawa. »Med sine nye funktioner, der udvider mulighederne for spiloplevelser, tror jeg virkelig, at Nintendo Switch 2 er et spring fremad på vores rejse for at sætte smil på ansigterne hos alle, som oplever Nintendo."
Leveres med følgende udstyr:
Mere info her.
#16 - Skrevet 21-04-2025 16:26 - Redigeret 21-04-2025 16:29
En uventet overvejelse, ift. at købe Switch 2 i enten Danmark, eller fra EU:#17 - Skrevet 21-04-2025 16:32
Sidst jeg havde behov for at tage kontakt til Bergsala for at få repareret noget, var kort tid efter Switch-launch, hvor min ene Joycon havde samme problem som rigtig mange andre; at den trådløse forbindelse var ekstremt ustabil.#18 - Skrevet 21-04-2025 20:08
Ja, benyttede selv drop-in servicen tilbage med Wii reparationen - har knap kunnet tro, at det stadig var tilfældet, da det simpelthen virkede eksklusivt, og nærmest "for godt til at være sandt", men de kunne stadig finde på det i Switch 1-tiden, kan jeg så forstå! Det var næsten lidt syret og "Real Danish Hygge"-agtigt dengang, lol.#19 - Skrevet 21-04-2025 21:33
Andreas Tarding skrev:
En uventet overvejelse, ift. at købe Switch 2 i enten Danmark, eller fra EU:
Ja, Bergsala har altid haft god service!
Er det lykkes dig at bestille en fra EU? Jeg har holdt skarpt øje med Amazon disse dage, og der var et kort vindue, hvor de havde få på lager. Jeg kunne dog ikke få lov at bestille, da de skrev, at de ikke sendte lige præcis den vare til Danmark .
#20 - Skrevet 21-04-2025 22:09
ThePatrickBay skrev:
Det kan være, at ChickenEL kan komme med noget up-to-date viden fra Elgiganten?
Bergsala plejer at være okay hurtige, og synes selv de normalt er ret fair hvis de sender tilbud og kræver penge, hvis sagerne ikke er omfattet af reklamationen.
Joy-cons kan vi sende ind uden kvitteringer, men de foretrækker stadig der er kvittering med. De laver som minimum altid kalibrering af joy-cons hvis man oplyser der er drift. Så selv om de ikke kan fremprovokere noget hardware relateret, bliver de altid gennemgået.
Jeg tænker selv. at jeg skal have bestilt noget fra My Nintendo Store tyskland. Div controllere. Men jeg ville klart stadig bare høre Bergsala ang at indsende til dem for rep, hvis nødvendigt, de er jo trosalt vores officielle Nintendo partner i Danmark.
Det eneste minus jeg har, er at de ikke længere giver de der fede Nintendo Switch pudseklude med længere
Men det er jo en mindre detalje
#21 - Skrevet 22-04-2025 18:01
powerfull499 skrev:
Ja, Bergsala har altid haft god service!
Er det lykkes dig at bestille en fra EU? Jeg har holdt skarpt øje med Amazon disse dage, og der var et kort vindue, hvor de havde få på lager. Jeg kunne dog ikke få lov at bestille, da de skrev, at de ikke sendte lige præcis den vare til Danmark .
Det lykkedes mig faktisk at bestille fra Amazon DE, ja. De havde først en pulje baseret på invitationer, men efterfølgende åbnede de normalt. Det vanvittige er, at min erfaring med deres "free shipping" er, at varerne konsekvent ankommer 1-2 dage efter afsendelse (!) Sammenlægger man, at deres særlige fragtleverandør Airmee, muligvis rent faktisk leverer på Grundlovsdag, på samme måde som DAO gør det, kunne jeg reelt hænde at modtage pakken 5. juni. (Lol.) Har dog ikke nogle forventninger. Men det er jo ikke en high-pressure periode, som eks. julen, så al logik peger faktisk på levering 5. eller 6. juni for dem (og ikke f.eks. efter en uge, som det var tilfældet før i tiden.) Det er nærmest absurd, men der er ét eller andet med både Amazons, og generelt tysk postlogistik, når det lige drejer sig om Danmark.
ChiCkenEL skrev:
Bergsala plejer at være okay hurtige, og synes selv de normalt er ret fair hvis de sender tilbud og kræver penge, hvis sagerne ikke er omfattet af reklamationen.
Joy-cons kan vi sende ind uden kvitteringer, men de foretrækker stadig der er kvittering med. De laver som minimum altid kalibrering af joy-cons hvis man oplyser der er drift. Så selv om de ikke kan fremprovokere noget hardware relateret, bliver de altid gennemgået.
Jeg tænker selv. at jeg skal have bestilt noget fra My Nintendo Store tyskland. Div controllere. Men jeg ville klart stadig bare høre Bergsala ang at indsende til dem for rep, hvis nødvendigt, de er jo trosalt vores officielle Nintendo partner i Danmark.
Det eneste minus jeg har, er at de ikke længere giver de der fede Nintendo Switch pudseklude med længere
Men det er jo en mindre detalje
Det lyder vildt, hvis de endda gerne tager "generelle NoE-varer" ind til service, som de ikke selv har solgt direkte - men på én eller anden måde, kunne jeg godt forestille mig det. Måske har de én eller anden ordning med NoE? Det er vel ikke umuligt.
I tilfælde af, at det som forventet kræver at have været én af deres salg, man får repareret, er det så ca. 350 kr. ekstra købspris, for at kunne have deres servicetilbud i "baglommen". Det kunne jeg egentlig godt overveje.
Hvis man står med potentiel risiko for datatab, er der jo selvf. også et element af tryghed, og indlysende nemmere kommunikation, når en reparation bliver "udført mere lokalt". Det er nok ikke noget, man skal undervurdere, jo - det er vist egentlig ret eksklusivt, at de er så direkte og personlige i deres kommunikation, ift, hvis éns konsol skulle sendes ind til et enormt RMA-monstrum, igennem både Amazon og Nintendo of Europe.
#22 - Skrevet 22-04-2025 20:30 - Redigeret 22-04-2025 20:31
Andreas Tarding skrev:
Det lyder vildt, hvis de endda gerne tager "generelle NoE-varer" ind til service, som de ikke selv har solgt direkte - men på én eller anden måde, kunne jeg godt forestille mig det. Måske har de én eller anden ordning med NoE? Det er vel ikke umuligt.
I tilfælde af, at det som forventet kræver at have været én af deres salg, man får repareret, er det så ca. 350 kr. ekstra købspris, for at kunne have deres servicetilbud i "baglommen". Det kunne jeg egentlig godt overveje.
Hvis man står med potentiel risiko for datatab, er der jo selvf. også et element af tryghed, og indlysende nemmere kommunikation, når en reparation bliver "udført mere lokalt". Det er nok ikke noget, man skal undervurdere, jo - det er vist egentlig ret eksklusivt, at de er så direkte og personlige i deres kommunikation, ift, hvis éns konsol skulle sendes ind til et enormt RMA-monstrum, igennem både Amazon og Nintendo of Europe.
Andreas du skal huske på, Bergsala er de eneste der er officielt autoriseret til at håndtere reparationer på Nintendo udstyr i Norden.
Der er ikke andre der er officielle til at reparerer, så hvis de pludseligt siger nej, til at håndtere officielle produkter, så tænker jeg der er noget galt.
Derfor vil jeg aldrig være nervøs for at skulle spørge dem for at kunne sende et produkt ind til service.
Joy-cons kan du jo fx købe over alt i verden, og de håndtere dem.
#23 - Skrevet 23-04-2025 17:04
GameCube-controlleren kan nu bestilles for alle på My Nintendo Store:#24 - Skrevet 23-04-2025 21:37
Det lader til, at maskinen er enormt populær i Japan. Der har været 2.2 mio. ansøgninger til at forudbestille konsollen på My Nintendo Store i Japan, hvilket er mange flere end der er konsoller til. Furukawa skriver på X:"This is Furukawa. On April 2, we announced the details of "Nintendo Switch 2" and started the lottery for the sales on the My Nintendo Store. As a result, we received applications from an extremely large number of people, approximately 2.2 million in Japan alone. However, this is far more than we had expected in advance, and the number of "Nintendo Switch 2" units that My Nintendo Store will be able to deliver on June 5 has been greatly exceeded. We regret to inform you that a significant number of our customers will not be able to be chosen when we announce the winners tomorrow, April 24th.
In order to avoid the hassle of re-entering the lottery for those who did not win in the first lottery, the My Nintendo Store will automatically carry over those who did not win in the first lottery to the second lottery. However, we will not be able to respond to all applications, including those for the second lottery. We deeply apologize for not being able to meet your expectations despite our advance preparations.
We are currently working to meet this demand by further strengthening our production system. As for product shipments, from tomorrow, April 24th, game retailers and online stores nationwide will begin accepting reservations or lottery sales of the "Nintendo Switch 2" console sequentially (please check each retailer's information for details). My Nintendo Store will also continue to sell the console after the release date (details will be announced at a later date). With the cooperation of our retailers, we will continue to ship the Nintendo Switch 2 so that as many "Nintendo Switch 2" products as possible will be available to everyone.
We are planning to produce and ship a considerable number of "Nintendo Switch 2" in the future. We apologize that it will take us some time to meet your expectations, and we appreciate your understanding."
#25 - Skrevet 23-04-2025 22:09
LinkTheWindWaker skrev:
GameCube-controlleren kan nu bestilles for alle på My Nintendo Store:
https://store.nintendo.de/de/nintendo-gamecube-gcn-controller-nintendo-classics-000000000010015326
Har været der inde hver dag siden de lagde produkterne på siden. Men har ikke fået en invitations mail, så jeg kunne bestille. Men læste så at flere steder lukkede Nintendo op for forudbestillinger her d. 24-04. Så jeg har tænkt at det ville være dagen.
Men skulle lige ind og kigge da jeg kom hjem, og så var der låst op så jeg kunne bestille GameCube controlleren. Så der blev lagt en større bestilling på lidt forskelligt.
Nu ville jeg lige til at skrive at man kunne bestille den, så lækkert du allerede havde delt det
#26 - Skrevet 23-04-2025 23:14
^Det du har læst er formentlig, at amerikanerne nu endelig får lov at forudbestille fra d. 24. april, så det har ikke så meget med denne ændring i forhold til GCN-controlleren i Europa at gøre. Det er dog samme dato, som My Nintendo Store i Europa åbner op for forudbestilling af digitale spil, Switch 2 Upgrade Packs og amiibo-figurer, men det er der nærmest ingen, der har skrevet noget omkring nogen steder til trods for, at det har stået på My Nintendo Store længe, så jeg tænker ikke, at det er det, du har set.#27 - Skrevet 23-04-2025 23:54
ChiCkenEL skrev:
Andreas du skal huske på, Bergsala er de eneste der er officielt autoriseret til at håndtere reparationer på Nintendo udstyr i Norden.
Der er ikke andre der er officielle til at reparerer, så hvis de pludseligt siger nej, til at håndtere officielle produkter, så tænker jeg der er noget galt.
Derfor vil jeg aldrig være nervøs for at skulle spørge dem for at kunne sende et produkt ind til service.
Joy-cons kan du jo fx købe over alt i verden, og de håndtere dem.
Ja, så garantien må altså ligesom være "universel", så længe det er et Nintendo-produkt, når de så er officielt autoriseret - de må jo antageligvis bare få reservedele, omkostninger osv. betalt af NoE, når de netop har et samarbejde kørende med dem som distributør. Jeg tænker mig, at deres virke i princippet så kan ses som "NoE's forlængede arm", når de rent faktisk er den officielle partner.
#28 - Skrevet 02-05-2025 12:27 - Redigeret 02-05-2025 12:28
Så fik jeg også en invitation til My Nintendo Store#29 - Skrevet 04-05-2025 21:17 - Redigeret 04-05-2025 21:20
Spøjst fund på internettet: En tilfældig AliExpress-producent påstår tilsyneladende, at Joy-Con 2 siderne er "af-knappelige", og i princippet jo derfor er "udskiftelige face-plates":#30 - Skrevet 05-05-2025 15:09
Håber da dette er nemt at skifte, da det åbner op for flere muligheder for faceplates. Ikke en funktion jeg kan se mig selv blive stor bruger af, men måske om nogle år, når ungerne selv har egne maskiner og ønsker at personliggøre dem?